عملکرد پیستون خودرو

رینگ های فشاری همینطور برای انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر فعالیت می نمایند ، جایی که مایع خنک کننده

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 26 اردیبهشت 1401
رینگ های فشاری همینطور برای انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر فعالیت می نمایند ، جایی که مایع خنک کننده ای که از طریق جلیقه های آب جریان دارااست ، پخش می شود. در همین موقعیت احتراق حاصل از انفجار، توشه و حرارت بالایی را به همین قطعه وارد کرده و نیروهای تراکمی و انبساطی را فراهم میکند. پیستون های بیضی شکل که برای پرهیز از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود کلیدی ابعاد خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار داراست به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر است و قطر پیستون در روی محور ۴۵ سکو ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا این که ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. مطالعه عددی اثر شکل تاج پیستون بر روی روند احتراق و آلایندگی موتورهای دیزلی پاشش مستقیم. جعفرمدار، ص.، خان بابازاده، م.، 1387. مطالعه عددی اثر رخ تاج پیستون بر بر روی فرایند احتراق و آلایندگی موتورهای دیزلی خرید پیستون ریو پاشش مستقیم. در صورت پایین ، تراز بالای پیستون ، مقعر می باشد. آلومینیوم هنگام گرم شدن منبسط می­شود، و به این جهت می­بایست رواداری به اندازه را برای حرکت آزادانه آن در باطن سیلندر پیش بینی نمود. طی همین حرکت رفت و برگشتی، روغن باطن سیلندر کشیده شده و بعد به بیرون از سیلندر پمپاژ می گردد. همین قطعات با نیز به تیتر مجموعه پیستون شناخته می شوند. گازهای پایین فشار از فاصله فی مابین جداره سیلندر و پیستون عبور کرده و به شیار حلقه پیستون می­رسند. فشار ناشی از گازهای احتراق سبب ساز فشرده شدن رینگ به جداره سیلندر شده و به همین شکل عایق ساخت می­شود. در یک موتور پس از احتراق داخلی، بیشترین میزان حرارت در محفظه احتراق رخ میگیرد. حلقه روغنی رینگی هست که در ذیل ترین شیار رینگ نسبت به کارتر قرار جای می­گیرد. زمانی به حرکت پیستون وشاتون دقت کنیم،ملاحظه خوا هیم کردکه نیروی فشاری احتراق دوران قدرت،درامتدادمحوراستوانه سیلندربه سرپیستون واردمیشود.لذاپیستون تمایل داردکه درسیلندربه طورکاملا موازی بامحوراستوانه،به طرف زیر حرکت کند. كه اما منوط به گشوده كردن موتور است ولی زمانی موتور را گشوده كردیم برای نظارت چگونگی بروز اشكالات موتور و خودداری از پیدایش مجدد این اشكالات؛ وضعیت پیستون می تواند دیتاها مفیدی در اختیار مكانیك ها و تعمیر كاران قرار دهد. حلقه ها در یک نقطه بریدگی دارا‌هستند در سرانجام می قدرت آن ها را برای کارگزاری بر روی پیستون باز کرده و آن گاه در هنگام قرار دادن پیستون در سیلندر آن ها را توده کرد. به عنوان مثال در دو جور خودرو کلیدی میزان پیستون های شبیه خودرویی که با پیستون بیشتری می باشد ، توان بیشتری خواهد داشت. فشار اعمال شده بر بر روی حلقه همین قطعه تقریبا مهم فشار گازهای احتراق متناسب است. شمع ، همین ادغام را اصلی جرقه ای کوچک منفجر می نماید و انرژی حاصل، موجب حرکت پیستون به تحت می شود. اما رینگ های پیستون (که معمولا از بالا به ذیل به ترتیب از یک حلقه فشرده سازی، یک حلقه پاک کن و یک حلقه روغن تشکیل شده است.) از چدن یا فولاد ساخته می شوند. این قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از طریق میله اتصال به سمت زیر و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. در این مدل پیستون، برشی تمام در دامنه ساخت می شود تا از برخورد میللنگ اهمیت آن پرهیز شود. پوشیدن در دیواره سیلندر یا این که دامنه لوله پیستونی می تواند باعث به فاصله زیاد فی مابین پیستون و دیواره لوله سیلندری شود. این پیستون ها نسبت به پیستون موتورهای بنزینی با قطر بسیار تر و اندازه پهناور خیس می باشند . در موتور دیزلی اتاق احتراق در باطن تاج پیستون تعبیه می شود به این استدلال تاج پیستون حساس گودی بسیار است. همان دسته که در موردها فوق ذکر شد، از پمپ 9 پیستون بخش اعظم در کمپرسی و تراکتور استعمال می شود. 1- رینگ کمپرسی یا حلقه اول از رینگ دوم باریک خیس میباشد. حلقه در اختیار گرفتن روغن معمولا از دو حلقه تراش میل کروم نخ نما ساخته می شود که مسافت ای در میان آن ها قرار دیتا شده میباشد تا روغن بیرون شود. تاج پیستون (سر پیستون) تراز فوقانی پیستون (بالاترین نقطه نسبت به سرسیلندر) است، که حین کارایی موتور زیر نیروها و دماهای بسیار شدید قرار دارد. رینگ فشاری رینیگی می باشد که در بالا ترین شیار حلقه نسبت به سر پیستون قرار می­گیرد. چنانچه از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در مورد لیست بها رینگ پیستون لطفا از کاغذ ما بخواهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن