استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2024-10-26

بازاریابی اینترنتی چیست؟ راهنمای جامع بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارها

اگر می‌خواهید در دنیای دیجیتال یک کسب‌وکار موفق داشته باشید، باید از رویکردها و طرز فکر جدید در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید. این نوع نگرش، جسارت ایجاد استراتژی‌هایی با روش‌های نوآورانه را به شما می‌دهد. طبق آمارها، صاحبان برندها ۶۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خود در حوزه بازاریابی دیجیتال را افزایش داده‌اند.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

اما زمانی که رؤسایتان از شما در مورد گزارشِ نرخ بازگشت سرمایه‌ی بازاریابی (MROI) پرس‌وجو می‌کنند، اوضاع متفاوت می‌شود. به یکباره، آن‌ها از شما می‌خواهند توضیح دهید که کمپین‌های بازاریابی شما دقیقاً چه مقدار نرخ بازگشت سرمایه در راستا و در ارتباط با سود و درآمد کلّی کمپانی ایجاد می‌کنند. چرا که تنها حرف زدن از اینکه کمپین‌هایتان عملکرد خوبی دارند، بدون گزارش کمّی از نتایج آن‌ها کافی نیست. اما به عنوان کارشناس بازاریابی برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه هزینه تبلیغات، آخرین تبلیغی را که بعد از آن فروش انجام شده است در فرمول MROI قرار می دهیم و محاسبه می کنیم و به عنوان تبلیغ موثر در نظر می گیریم. برای بهبود عملکردتان در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی، شما باید با یک استراتژی درست و اصولی پیش بروید. هر شبکه‌ای چهارچوب و روش تولید محتوا خاص خودش را دارد و شما با شناخت این روش‌ها می‌توانید بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

ROI یا نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه محاسبه می شود؟

یکی یکی از اشتباهات رایج رهبران کسب و کار این است که تبلیغات را صرفاً یک هزینه می دانند. این دیدگاه شامل نادیده گرفتن ارزش بلندمدت تبلیغات و تأثیر آن بر رشد و توسعه شرکت است. صفحه فرود در افزایش ROI اثر مستقیم خواهد داشت و برای اینکه بخواهید بازدیدکننده های بیشتری را برای سایت خود جذب نمایید می توانید کمپین های مختلفی را با این هدف راه اندازی کنید. اگر تعداد ایمیل های ثبت شده در لندینگ پیچ را به تعداد کلیک بر تبلیغات همسان تقسیم کنید می توانید میزان جذب سرنخ فروش را اندازگیری نمایید. همچنین با تورم و تغییر ارزش پول در گذر زمان فرمول MROI هزینه تبلیغاتی پیچیده تر خواهد کرد که اکثراً از این شاخص صرف نظر می کنند اما در کل تاثیر تبلیغات همیشه در بلند مدت تاثیرات خودش را نمایش می دهد. این شاخص ها باعث سود کسب و کار در کوتاه مدت نمی شود ولی در دوره بلندمدت تاثیر بسیاری در افزایش فروش و سود خواهد داشت.

برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامه‌های وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند. ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده با پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها می‌تواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند. همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد می‌کند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب می‌کند. در بسیاری از موارد گروه تبلیغاتی کار خود را به درستی انجام می‌دهد و سیل عظیمی از کاربران جذب صفحه شما می‌شوند. همچنین اسم پیج باید طوری انتخاب شود که وقتی کاربری آن را می‌بیند در ذهن او ماندگار شود.

با استفاده از محاسبه MROI مدیران می‌توانند از میزان تاثیر انواع تبلیغات بر سودآوری اطلاع پیدا کنند. تبلیغات در روبیکا بخاطر دسترسی به ۴۰ میلیون کاربر ایرانی، هدفمند بودن بر اساس سلیقه و موقعیت کاربر و ظرفیت... برای مثال، فروشگاهی که ارتباط مستقیم و حضوری با مشتری را ارزش خود می‌داند، نمی‌تواند فرایندها را با روی‌آوردن به روش‌های آنلاین بهینه کند و ممکن است از رقبایی که زودتر سراغ آن می‌روند، شکست بخورد. وظیفهٔ تعیین و پیگیری چارچوب‌های کسب‌وکار یعنی نوع کسب‌وکار، ارزشی که خلق می‌کند، رقبا و مشتریان مهم به‌عهدهٔ مدیران است. حالا اگر مدیران آن‌قدر غرق این چارچوب‌ها شوند که فرصت‌های جدید را نبینند، یکی از علایم ریسک‌گریزی را نشان می‌دهند.

در این روش، دو یا چند نسخه از یک بنر با تغییرات جزیی در عناصر مختلف (مانند رنگ، اندازه، متن و تصویر) به صورت همزمان به گروه‌های مختلفی از مخاطبان نشان داده می‌شود. سپس با مقایسه نتایج این نسخه‌ها، می‌توان بهترین گزینه را برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی انتخاب کرد. اگر می‌خواهید بهترین طراحی بنر تبلیغاتی را داشته باشید، می‌توانید ساختن بنر تبلیغاتی را به طراحان حرفه‌ای پونیشا واگذار کنید. طراحان حرفه‌ای پونیشا از اصولی که به شما گفتیم آگاه هستند و می‌توانند متناسب با کسب‌وکار شما، یک بنر طراحی حرفه‌ای کنند.

از آنجایی که تبلیغات کلیکی وابسته به کلمات کلیدی است، پس باید بسیار تحقیق کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغ خود را انتخاب کنید. این کار باعث جذب مخاطبان هدف می‌شود و این‌گونه مخاطب هدفتان روی تبلیغ کلیک می‌کند. پس در هزینه تبلیغات صرفه‌جویی شده و هر کلیک احتمال بیش‌تری برای خرید یا جذب مخاطب هدف را دارد. با این تعاریف نیز به بهبود نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین نیز دست‌یافته‌ایم.

    {
  • بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های موثر برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائۀ پیشنهادات ویژه است.
  • |}{
  • به زبان ساده‌تر، ROI نشان می‌دهد که هر یک تومان (یا هر واحد پولی دیگر) که در یک فعالیت تبلیغاتی هزینه می‌کنیم، چه مقدار درآمد یا سود برای ما به همراه خواهد داشت.
  • |}{
  • تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است.
  • |}
  • ردیابی شامل برخی رفتارهای مخاطب مانند خرید، تکمیل فرم تماس یا ثبت‌نام در خبرنامه است.
  • بازاریابی ویدئویی فرصتی بی‌نظیر برای انتقال پیام‌های پیچیده به شکلی آسان، ارائه تعاملی عاطفی بینندگان و نمایش شخصیت برند است.
  • طبق آمارها، صاحبان برندها ۶۳ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خود در حوزه بازاریابی دیجیتال را افزایش داده‌اند.

اتومیشن مارکتینگ این امکان را فراهم می‌کند که سفر مشتری را براساس داده‌ها شخصی‌سازی کنید. به‌عنوان مثال، یک گردش کار خودکار می‌تواند کاربران را که به وب‌سایت برگشته‌اند، به تکمیل فرآیند خرید تشویق کند. با این روش، می‌توان نرخ تبدیل را افزایش داد که بهبود نرخ بازگشت سرمایه را به دنبال دارد. علاوه بر این، محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند شخصی‌سازی شده باشند، که منجر به افزایش نرخ تعامل و تبادل با مشتریان می‌شود. از سوی دیگر، خودکارسازی برخی عملیات بازاریابی مانند ارسال ایمیل‌ها یا پست کردن در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند کارایی تیم بازاریابی را افزایش دهد و به بهبود نرخ بازگشت سرمایه منجر شود. این رویکرد هدفمند به کارآمدسازی بودجه بازاریابی شما و در نهایت بهبود نرخ بازگشت سرمایه کمک خواهد کرد.

همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، می‌توانید آن‌ها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ کلیک (CTR) و سایر معیارها استفاده کنید و در صورت نیاز استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی کنید. حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که آیا فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت سودآور بوده است یا نه؟ بهترین کار برای پاسخ به این سؤال مراجعه به شاخصی به‌نام نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است.

تبلیغات مبل شویی در منزل با بهترین و ارزان ترین روش ها

پیش از محاسبات، باید بدانید که محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی چه مشکلاتی به همراه دارد. تقریباً تمامی کمپین‌های بازاریابی محتوا در مرحله آغازین نرخ بازگشت سرمایه منفی دارند. بر این اساس مقادیر اولیه نرخ بازگشت سرمایه باید با مقیاس بسیار کمی در نظر گرفته شود. اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل مستمر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، یک گام حیاتی برای ارزیابی کارایی و تعیین مسیر درست استراتژی‌های بازاریابی است. اگرچه ROI تنها معیار موفقیت نیست، اما یکی از مهم‌ترین عوامل در ارزیابی کمپین‌ها به‌شمار می‌آید. یک چشم‌انداز دیجیتالی پویا نیازمند سازگاری و یادگیری از تجربیات موفقیت‌ها و شکست‌ها است.

همچنین، تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به ایجاد حس ارتباط و اعتماد کمک می‌کند. از مشتریان بخواهید تجربه‌ها، نظرات و نقدهای خود را درباره محصولات یا خدمات شما به اشتراک بگذارند. این مشارکت‌ها باعث ارتقای اعتبار برند شما می‌شود و به شما اطلاعات ارزشمندی برای بهبود استراتژی بازاریابی‌تان ارائه می‌دهد. همکاری و برنامه‌ریزی تیمی نقش مهمی در موفقیت کمپین‌های بازاریابی دارد و می‌تواند به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمک کند.

محتوای تبلیغاتی شما نه تنها باید جذاب و خلاقانه باشد بلکه باید پیام اصلی را نیز به درستی منتقل کند. استفاده از تصاویر با کیفیت، پیام رسانی و داستان گویی ساده و آسان در تبلیغات می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. در این مقاله به بررسی مفهوم تبلیغات به عنوان یک سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات در ایران می پردازیم. ROI برخلاف ROAS، شامل هزینه‌های نرم‌افزار، نیروی انسانی، تولید و انتشار محتوا و سایر هزینه‌های صرف شده است. ROI واقعی که در پایان کمپین به دست‌ می‌آید چیزی است که به شما‌ می‌گوید کدام فعالیت‌ها برای کسب و کار شما موفقیت‌آمیز بوده است.

با اینحال، این استراتژی به مخاطبان شما این شانس را می‌دهد که با توجه به پیغام شما دست به اقدام بزنند. با این مراحل بهینه‌سازی، می‌توانید تلاش‌های خود را برای جذب سرنخ‌های جدید نیز در طول فرایند بهبود ببخشید، زیرا این یکی از حوزه‌هایی در بازاریابی است که بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) در آن به‌ویژه مفید است. هنگام هدف‌گیری مخاطبان بر اساس محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، از تقسیم‌بندی خاص و مرتبط با متن استفاده کنید.

{

ابزارهای ساخت UTM

|}

این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسب‌وکار شما کمک می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند که به نظرات مشتریان اهمیت می‌دهید. برای افزایش رضایت مشتریان، از ارائۀ خدمات شخصی‌سازی‌شده و جمع‌آوری بازخوردهای آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از داده‌هایی که از ارتباط با مشتریان به دست می‌آورید، می‌توانید خدمات و محصولات متناسب با نیازهای آن‌ها ارائه دهید. همچنین، جمع‌آوری بازخورد از طریق نظرسنجی‌ها یا نظرات در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی و بهبود دهید. پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

با این وجود به‌صورت تقریبی نرخ بازگشت سرمایه 200% ضعیف، 500% ایده‌آل و 1000% استثنایی تلقی می‌شود. این شاخص می‌تواند یک معیار اساسی باشد تا با توجه به آن ببینید که به هدف موردنظر رسیده‌اید یا نه! حتی در کمپین‌های افزایش آگاهی نیز، ROI می‌تواند یکی از فاکتورهای جانبی برای آنالیز عملکرد باشد.

اگر پنج میلیون تومان صرف تبلیغات کرده‌اید و در نهایت، 10 میلیون تومان درآمد کسب کردید، ROAS کمپین تبلیغاتی شما 200 درصد است (10 میلیون را بر 5 میلیون تقسیم کرده و سپس در 100 ضرب می‌کنیم). ترافیک وب سایت قبل و بعد از تبلیغات با استفاده از گوگل آنالیتیکس را اندازه گیری می کنیم و تا بتوانیم آمار خوبی از سایت خود به دست آورده و میزان تاثیر تبلیغات را بررسی نماییم. طبق پیش بینی های انجام شده توسط tubularinsights حدود  ۸۰% ترافیک وب سایت ها تا سال ۲۰۱۹ برگرفته از تبلیغات همسان خواهد بود. می توانیم فروش سال ها و ماه ها قبل از کمپین تبلیغاتی در نظر بگیریم و یا از تست A/B استفاده کنیم که در این حالت گروه B حالتی است که هیچ نوع تبلیغاتی مثمر ثمر واقع نشده است. مدیران همواره ترجیح می دهند بدانند که نتیجه میزان اثرگذاری و بازدهی تبلیغات تیم بازاریابی شرکت چگونه است چرا که همواره تبلیغات یکی از پرهزینه ترین بخش‌های بازاریابی و فروش به حساب می آید.

به نقل از آمار سایت cmocouncil.org تخمین زده شده که تا سال ۲۰۱۹ بودجه تبلیغات جهانی به ۲/۱ تریلیون دلار برسد. برای بدست آوردن میزان Investment (سرمایه) باید مقادیر زیر را با هم جمع کنیم. اگر به کسب درآمد از اپلیکیشن‌های ایرانی فکر می‌کنید، روبیکا یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای شماست.

علاوه بر این، این ابزار به بازاریابان کمک می‌کند تا بتوانند توجیه قوی‌تری برای هزینه‌های خود در تصمیم‌گیری‌های بودجه‌ای ارائه دهند و برای هر هزینه‌ای توجیه منطقی داشته باشند. علاوه بر این، عدم دسترسی به داده های دقیق و ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته، محاسبه دقیق ROI را در برخی موارد دشوار می کند. اگر هزینه صرف شده را به تعداد بازدید کننده که بر روی CTA کلیک کرده تقسیم کنیم عددی معنادار در اثربخش بودن کمپین ایمیلی به دست می‌آید و می توان از هزینه صرف شده و درآمد کسب شده از کمیپن ایمیلی در ROI استفاده کرد. برای سادگی محاسبات فرض می شود که یک بازدیدکننده در برخورد با بنر تبلیغاتی یا کلیک می کند و خرید می کند و یا کلیک می کند و خرید نمی کند و فرآیند خرید را نیمه رها کرده و یا اصلاً کلیک نمی کند. برای مثال برای اتومبیل که نرخ فروش آن پایین است امکان دارد زمان تاثیر تبلیغات برای آن تا سه سال هم طول بکشد اما برای محصولاتی با تلورانس فروش بالا تاثیر تبلیغات زودتر دیده می‌ شود.

تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوری‌های یک بلاگر نمونه‌هایی از این نوع بازاریابی هستند. یک سایت با طراحی زیبا و کاربرپسند می‌تواند تجربۀ کاربری را به طور چشمگیری بهبود بخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگذاری می‌شود، در دستگاه‌های موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود و مسیری ساده برای خرید یا ثبت‌نام دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از دکمه‌های CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرم‌های تماس را ساده‌تر کنید.

با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما خرید را تکمیل نکرده است، می‌توانید یک ایمیل یادآوری یا پیشنهاد تخفیف را برای او ارسال کنید. از فرصت‌های مختلف برای ارسال ایمیل شخصی‌سازی‌شده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید.

علاوه بر این، اندازه‌گیری دقیق ROI در برخی موارد پیچیده است، زیرا ممکن است کاربران پس از کلیک بر روی بنر، بلافاصله خرید انجام ندهند و به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز داشته باشند. همه این چالش‌ها نشان می‌دهند که برای افزایش ROI در تبلیغات بنری نیاز به طراحی موثر بنر، خلاقیت و انجام اقداماتی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما با راه‌حل‌های مدرن امروزی بازاریابی، بهبود نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (ROAS) دیگر کار پیچیده‌ای نیست. ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری کمپین خود را در کانال‌های مختلف رصد کنید، گروه‌های مخاطب را بخش‌بندی و فیلتر کنید و داده‌های کمپین را بر اساس معیارهای تعیین‌شده خود تحلیل کنید. در سال‌های اخیر، محتوای ویدئویی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده است.

واقعیت این است که نرخ بازگشت سرمایه ایده‌آل به پارامترهای مختلفی مثل نوع صنعت، روش‌های بازاریابی وضعیت رقابت در بازار، کانال تبلیغاتی، استراتژی دیجیتال مارکتینگ و موارد دیگر بستگی دارد. برای بررسی موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن یک کمپین تبلیغاتی، معیارهای مختلفی وجود دارد ولی نرخ بازگشت سرمایه یکی از معیارهای اصلی محسوب می‌شود. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، میزان سرمایه‌گذاری اولیه را از ارزش نهایی سرمایه‌گذاری کم می‌کنیم و به‌عبارتی بازده خالص را به دست می‌آوریم.

سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. هنگامی که افراد دنبال‌کننده شما پیج شما را بررسی می‌کنند با خواندن بیو شما خواهند فهمید هدف شما چیست و محصولات شما حول چه محوری می‌چرخد.

این استراتژی بومی‌سازی، امکان دسترسی کاربران در سراسر جهان را فراهم کرد و به رشد سریع فیس‌بوک در مقابل رقبا کمک کرد. مدیران بازاریابی نیز ادعا می‌کنند که استفاده از محتوای بومی می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهد. تبلیغات در اینستاگرام یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطبان جدید و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است.

از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمی‌توان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما می‌توانید به‌جای انتخاب یکی از این روش‌ها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیت‌های بیشتری هم بهره‌مند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. کانال‌های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مثل سئوی سایت، اینستاگرام مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، گوگل ادوردز و غیره، برای بیزینس‌های مختلف، عملکردهای متفاوتی دارند. کسب‌وکارهای نوپا مجبور هستند که در ابتدای راه، با درصدی آزمون‌وخطا شروع کنند تا اطلاعات موردنیاز را به دست بیاورند؛ در علم مارکتینگ جمع‌آوری این اطلاعات از فروش هم مهم‌تر است.

با تحلیل داده‌ها و تنظیم استراتژی‌ها بر اساس نتایج، می‌توان هزینه‌ها را کاهش و بازدهی را افزایش داد. برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه باید به تحلیل دقیق داده ها و بهینه سازی کمپین ها توجه کنید. با بررسی عملکرد تبلیغات و شناسایی نقاط قوت و ضعف می توانید استراتژی های خود را بهبود بخشید و نتایج بهتری کسب کنید. شما می‌توانید برای ردیابی اقداماتی که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغاتتان انجام می‌دهند از ابزارهایی مانند ردیابی نرخ تبدیل یا یک ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث استفاده کنید. ردیابی شامل برخی رفتارهای مخاطب مانند خرید، تکمیل فرم تماس یا ثبت‌نام در خبرنامه است.

اگر قصد دارید فروش خود را سریع انجام دهید، می‌توانید برای قیمت‌ها تخفیف قائل شوید که این باعث می‌شود کاربران دست به خرید بزنند، حتی اگر قبلا این کار را نکرده‌اند. شما می‌توانید از تبلیغات در اینستاگرام برای یافتن دنبال کنندگان بالقوه با تکیه بر پروفایل‌های مشتریان کنونی خود اقدام کنید. با Lookalike Audience شما می‌توانید کاربران اینستاگرامی را پیدا کنید که با پروفایل مشتریان شما شبهات بسیاری دارند و سعی کنید تبلیغات خود را به آنها نشان دهید و برند خود را به آنها معرفی کنید. مخاطبان به شما این فرصت را می‌دهند که به مخاطبان از پیش تعیین شده در میان مشتریان کنونی دست پیدا کنید. سعی کنید حلقه‌ای از مخاطبان مشتریان را پیدا کنید که شما را دنبال نمی‌کنند و آنها را با تبلیغاتتان هدف قرار دهید. واژه گستر با تیمی که طی 10 سال تجربه کسب کرده شناخت درستی از نیاز های مشتریان دارد و می تواند بیشترین بهره را به مخاطبین خود برساند.

با این حال، بررسی ها نشان می دهد که تبلیغات دیجیتال در ایران، به ویژه تبلیغات در شبکه های اجتماعی و گوگل، نسبت به تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها یا تلویزیون، می تواند بازده سرمایه گذاری بیشتری را به همراه داشته باشد. بنابراین برای بررسی موثر بودن دپارتمان‌های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت، باید از ROI استفاده کرد.‌ می‌توان همواره مواردی از هزینه را کاهش یا تغییر داد تا دپارتمان‌های تبلیغات به سوددهی برسند. اما ROAS برای کسانی است که در امر تبلیغات حرفه‌ای هستند و‌ می‌خواهند بدانند که آیا تبلیغات، هزینه‌های خود (یا بیشتر) را برمی‌گرداند یا خیر. یکپارچگی ساختار و محتوای تبلیغ با سایت ناشر تبلیغ را تبلیغات همسان می گویند و باعث جلوگیری از Ad Blindness  می شود و این روش کمترین مزاحمت را برای کاربر ایجاد می کند و تبلیغات، بیشتر در دید مخاطبین قرار می گیرد. معمولاً هدف هزینه های تبلیغاتی افزایش سود در دوره کوتاه مدت نیست بلکه آگاه سازی از برند و یا افزایش لید یا سرنخ های فروش است.

این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کانال‌های بازاریابی موثرتر را شناسایی کرده و استراتژی‌های خود را بهینه کنید. با تحلیل این داده‌ها، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام کمپین‌ها را ادامه دهید و کدام‌ها نیاز به بهبود دارند. اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایت‌هایی مثل اسنپ‌تریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده می‌شود. در پایان این مرحله باید برای کلیه تبدیل‌های ماهانه مربوط به کمپین محتوای خود، یک عدد داشته باشید. این مقدار را با متوسط ارزش تبدیل خود چند برابر کنید، در نهایت یک مجموعی از مزایای بازاریابی محتوایی خود ماهانه به طور کامل دریافت خواهید کرد.

حال در این مطلب قصد داریم نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. اندازه‌گیری بازگشت نرخ سرمایه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی کرده و از منابع خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. با تعیین اهداف دقیق، اندازه‌گیری معیارهای کلیدی، و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده، می‌توان بازدهی بالاتری از کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کسب کرد. اندازه‌گیری ROI در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشخص کنند آیا تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان به نتایج مطلوبی منجر شده است یا خیر. اگر کسب‌وکارها نتوانند این نرخ بازگشت سرمایه را به درستی اندازه‌گیری کنند، ممکن است پول، زمان، و منابع زیادی را صرف فعالیت‌هایی کنند که در نهایت به افزایش فروش یا جذب مشتریان جدید منجر نمی‌شود.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان... اگر شما هم می‌خواهید با دریافت مشاوره‌های لازم این همکاری را آغاز کنید، با کارشناسان بازاریابی ما تماس بگیرید.

انسان وقتی راه مطمئنی را کشف می‌کند که از آن نتیجه گرفته است، دیگر تمایلی برای خطرکردن و امتحان روش‌های جدید ندارد. اگر تا بحال تبلیغات فیس بوکی را ساخته باشید، طبیعتا با قانون ۲۰ درصد آشنایی دارید.

شما می‌توانید ROI کمپین‌های جدید خود را با توجه به عملکرد قبلی پیش‌بینی کنید. برای این کار باید ترافیک موردنظر کمپین، نرخ تبدیل کمپین‌های قبلی و هزینه موردنیاز برای جذب آن ترافیک را در اختیار داشته باشید. هنگامی که با نرخ بازگشت سرمایه آشنا باشید می‌توانید برای بهبود کمپین‌های خود تلاش کنید یا روی سودآورترین نواحی استراتژی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در نهایت، هدف شما از سرمایه‌گذاری در بازاریابی باید کسب بازدهی مطلوب و افزایش ارزش برند باشد.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع اصلی