هندوراس در تقاطع انتخابات برای پایان دادن به دولت فاسد رئیس جمهور هرناندز

[ad_1] سان پدرو سولا، هندوراس - خوان اورلاندو هرناندز سه سال قبل از اینکه در سال 2013 به عنوان رئیس جمهور هند

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 6 آذر 1400
[ad_1]

خوان اورلاندو هرناندز سه سال قبل از اینکه در سال 2013 به عنوان رئیس جمهور هندوراس انتخاب شود، خودی های وزارت خارجه ایالات متحده را به عنوان نامزدی جذاب و نسبتاً جوان برای نظم و قانون که قادر به ایجاد ثبات در یکی از خشن ترین کشورهای جهان است تحت تأثیر قرار داد.

اما هرناندز با فرار ده ها هزار هندوراسی برای زندگی بهتر در ایالات متحده و جاهای دیگر کشور را ویران کرده است. سال‌های تصدی رئیس‌جمهور با نقض حقوق بشر، قتل‌های غیرقانونی، پول‌های دولتی به سرقت رفته، فقر و همدستی در قاچاق مواد مخدر در بالاترین سطوح دولتی همراه بوده است. انتخابات روز یکشنبه شاید ثابت ترین انتخابات در دهه های اخیر برای بازگرداندن نظم در این کشور آشفته آمریکای مرکزی باشد.

یک یادبود خیابانی با گل‌ها و عکس‌های قربانیان خشونت سیاسی که در یک دایره چیده شده‌اند

مخالفان رئیس جمهور هندوراس خوان اورلاندو هرناندز در یک یادبود خیابانی برای قربانیان خشونت سیاسی در تظاهراتی در تگوسیگالپا در 16 نوامبر گرد هم می آیند.

(اورلاندو سیرا / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

لنین لاینز، نماینده حزب مخالف لیبره در کنگره گفت: "خوان اورلاندو ما را با یک طرف شکسته رها می کند." «کشوری بدهکار، با فساد جدی مواد مخدر، نرخ بالای جرم و جنایت و یکی از نابرابرترین جمعیت در آمریکای لاتین.

وابستگی حزب ملی حاکم به پول مواد مخدر و نیروهای نظامی نخبه، هندوراسی ها را بر آن داشته تا سرزمین خود را «دیکتاتوری مواد مخدر» بنامند. این فضا بخشی از روند گسترده تر عقب نشینی در دموکراسی در منطقه است، از دانیل اورتگا در نیکاراگوئه تا نایب بوکله در السالوادور و آلخاندرو جیاماتی در گواتمالا. این امر در سال‌های اخیر مهاجرت‌های گسترده را تحریک کرده است.

سربازان در پشت وانت ها در ایست بازرسی خیابانی در تگوسیگالپا سوار می شوند

سربازان هندوراس روز سه شنبه مواد انتخاباتی را در تگوسیگالپا توزیع کردند.

(اورلاندو سیرا / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

هندوراس از زمان کودتای نظامی 2009 که واشنگتن آن را متوقف نکرده است، در بحران است. این منجر به ظهور احتمالی هرناندز شد، که دفتر دادستانی ایالات متحده او را به تحکیم قدرت خود با پول کارتل متهم می کند. دو نامزد پیشرو ریاست جمهوری در برگه های رای نشان دهنده تضادهای دوران خشونت پس از کودتا هستند: نصری اسفورا، نامزد حزب راستگرای ملی حاکم، توسط هرناندز حمایت می شود. شیومارا کاسترو، همسر مانوئل "مل" زلایا، که در کودتا برکنار شد، یک نامزد محبوب مترقی است.

کاسترو در سخنرانی خود در 20 نوامبر گفت: «دوازده سال حکومت غیرقانونی هیچ کاری برای هندوراس انجام نداده است». آنها فقط وقف کسب و کار خود و پول های دولت تقلبی هستند... در حالی که مردم قربانی بدبختی و ناامنی زندگی می کنند.»

آنابل ملگار، یکی از اعضای جبهه ملی جوانان در مقاومت، گفت: حزب ملی ما را با هندوراس رها کرده است، جایی که دسترسی به کیفیت، مراقبت های بهداشتی رایگان یا آموزش غیرممکن است. «آنها صندوق بیمه سلامت را اختلاس کردند و هزاران نفر جان خود را از دست دادند زیرا با پول سرقت شده از صندوق بیمه سلامت آن را توزیع کردند. [poor-quality] قرص.»

یک نوجوان هندوراسی که از خشونت و فساد در کشورش فرار می کند در حیاط مدرسه ای در ایالت وراکروز مکزیک نشسته است.

یک نوجوان هندوراسی که به دیگرانی پیوسته است که از خشونت و فساد در کشورش فرار کرده اند، در حیاط مدرسه ای در ایالت وراکروز مکزیک در مسیر خود به سمت مرز ایالات متحده نشسته است.

(فلیکس مارکز / آسوشیتدپرس)

یکی از ویژگی های حاکمیت هرناندز - علاوه بر دادن مزایا و حفظ وفاداری کارمندان دولت - گسترش ارتش به عرصه عمومی و ایجاد واحدهای شبه نظامی و نخبه درگیر در نقض حقوق بشر بود.

یونی ریواس، فعال حقوق زمین، اهل دره آگوان است، جایی که صدها نفر در نبرد بین روستاییان و شرکت‌های روغن نخل کشته شدند و گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با ارتش هندوراس مهاجرت را از کشور بیرون می‌رانند. ریواس گفت اگر اسفورا برنده شود، "فساد بیشتر، جنایت بیشتر، آزار و اذیت بیشتر و بیشتر خواهد بود."

در سواحل شمالی کشور، جمعیت بومی آفریقایی گاریفونا درگیر نبردهای طولانی مدت با شرکت های گردشگری و روغن نخل - که مدت ها مورد علاقه حزب ملی بر شهروندان محلی بود - به دنبال تصرف زمین های ساحلی مورد علاقه خود هستند.

داروین سنتنو، یک ماهیگیر گاریفونا از تریونفو د لا کروز، که پسر عمویش اسنایدر سنتنو یک فعال برجسته گاریفونا بود که توسط یک جوخه مرگ مرتبط با پلیس در ژوئیه 2020 ربوده شد، گفت که میراث حزب ملی یکی از "مضرات به جامعه ما، بی احترامی به ما است. حقوق قومی."

اما حزب ملی توانسته است رای دهندگان را بسیج کند، که می تواند با وعده هایش برای حذف روش های قدیمی قدرت، مانع از تبدیل شدن کاسترو مترقی به اولین رئیس جمهور زن کشور شود. شوهرش در زمان ریاست جمهوری به گرفتن رشوه متهم شد، اتهامی که او رد کرد.

کاسترو پیشنهاد کاهش قوانین سختگیرانه بدنام هندوراس برای سقط جنین را ارائه می کند و پیشنهاد تشکیل مجلس ملی برای بازنویسی قانون اساسی را برای فراگیرتر کردن آن دارد. او اغلب در تبلیغات - و همچنین در بیلبوردهای قرمز شوم در سراسر کشور - به عنوان اسب تروا برای کمونیسم به تصویر کشیده می شود، درست همانطور که در اواخر دهه 2000 مخالفان همسرش را نشان دادند.

علیرغم مبارزات انتخاباتی علیه او، کاسترو، نامزد حزب چپ میانه لیبره، در نظرسنجی‌ها از آسفورا برتری کمی دارد.

نزدیکی این رقابت ها ترس از خشونت های پس از انتخابات را تشدید کرد. این اولین بار نخواهد بود. در سال 2017، سالوادور نصرالله، نامزد اپوزیسیون محبوب، به دنبال پیروزی بود، اما بی‌نظمی در سیستم رأی‌گیری، تقلب احتمالی را نشان داد و ماه‌ها اعتراضات و سرکوب مرگبار دولتی را برانگیخت. هرناندز در نهایت برنده اعلام شد.

جسنیا مولینا، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در توکوآ، گفت: «پتانسیل بسیار زیادی برای تقلب وجود دارد. "من شک ندارم."

تانیا ادن، یک زن گاریفونا گفت: "شما باید برای این فرصت آماده باشید."

اسفورا، که برای هواداران به عنوان شناخته شده است بابا سفارش بده (پدر خدمات شما) بر ایجاد شغل و تداوم سیاست های امنیتی هرناندز تمرکز دارد. اما اسفورا به خاطر سال‌های حضورش در حزب ملی آلوده شده است: او با تحقیقاتی مبنی بر اختلاس یک میلیون دلاری از بودجه عمومی مواجه است. با این حال، منتقدان از این بیم دارند که تاکتیک های مبارزاتی مشکوک حزب ملی بتواند انتخابات را در کشوری فقیر که گرفتار بلایای طبیعی است هدف قرار دهد.

بسیاری حزب ملی را به تلاش برای خرید وفاداری کمپین متهم کردند: «آنها مدارس را به مراکز تحویل هدیه تبدیل کرده اند [stoves, beds, bikes, fridges, money] ملگار از بخش داخلی خود، Intibuca، گفت: از طریق فعالان حزب ملی به نام Guias de Familia. به این افراد می گویند در ازای این هدایا به حزب ملی رای بدهند».

یک سوال اساسی که در مورد انتخابات وجود دارد این است که آیا هرناندز که در ژانویه از قدرت کناره‌گیری می‌کند، به فهرست سیاستمداران هندوراسی که به اتهام قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده مسترد شده‌اند می‌پیوندد یا خیر. در جریان محاکمه برادرش، تونی هرناندز، که امسال به اتهام قاچاق اسلحه و مواد مخدر به حبس ابد محکوم شد، دادستان های ایالات متحده گفتند که رئیس جمهور پیشنهاد اعزام نیرو برای محافظت از آزمایشگاه قاچاقچی کوکائین را داده است. شاهدان می‌گویند که رئیس‌جمهور کوکا را به دماغ یک گرینگو فشار خواهد داد.

نخست وزیر بوریس جانسون و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهور هندوراس تبریک گفتند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، سمت چپ، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در سمت راست، به خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس، هنگام ورود به اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد COP26 در گلاسکو، اسکاتلند، دوشنبه، 1 نوامبر 2021، خوش آمد می گویند. نشست آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو رهبران سراسر جهان را در بزرگترین شهر اسکاتلند گرد هم می آورد تا چشم انداز خود را برای مقابله با چالش مشترک گرمایش جهانی ارائه دهند.

(آلیستر گرانت / آسوشیتدپرس)

یکی از دستیاران کاخ سفید اخیراً به نیویورکر گفت که پس از اطلاع از پرونده پرزیدنت هرناندز، معاون رئیس جمهور کامالا هریس از وی خواسته بود "هم اکنون آن را دریافت کنید" اما مشاوران به او هشدار دادند که هدف آن رئیس دولت است. مشخص نیست که آیا این تردید پس از انتخابات تغییر خواهد کرد یا خیر، اگرچه برخی تلاش‌ها از سوی دولت بایدن برای افشای فساد انجام شده است: تابستان امسال، ایالات متحده فهرستی از 55 مقام مظنون به فاسد در منطقه، از جمله رئیس‌جمهور سابق پورفیریو لوبو و رئیس‌جمهور سابق را منتشر کرد. همسرش . . بسیاری از مردم هندوراس متوجه شده اند که هرناندز در لیست نیست.

هندوراس برای چندین دهه متحد نزدیک ایالات متحده بوده است. اما در سال گذشته، با افزایش شایعات در مورد استرداد احتمالی از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر، هرناندز تلاش کرد تا اتحادهای جایگزین ایجاد کند. در ماه آوریل، او در سخنرانی پیشنهاد تقویت روابط با چین را ارائه کرد و در اواخر اکتبر یک نشست غیرمنتظره با اورتگا مستبد در همسایه نیکاراگوئه برگزار کرد. برخی از ساکنان هندوراس بر این باورند که رئیس جمهور به منطقه اشتغال و توسعه اقتصادی معروف به ZEDE پناه می برد، پروژه ای بحث برانگیز برای شرکت های تحت پوشش خودمختار در هندوراس، جایی که یک سیستم قانونی جدید مبهم می تواند او را از استرداد مصون سازد.

بسیاری در اینجا می ترسند که شبکه های ریشه دار بازیگران فاسد، از جمله کسانی که از آسفورا حمایت می کنند، تغییر را تقریبا غیرممکن کند: «اگر شیومارا برنده شود، برای او بسیار دشوار خواهد بود. مولینا گفت: «مقامات فاسد در این کشور اجازه نخواهند داد که منافع آنها را از بین ببرد. یک گروه کامل در حال جنگ با او هستند.

اولسون یک خبرنگار ویژه است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن