فنتانیل و مت: داروهای مصنوعی باعث افزایش بیش از حد مصرف می شوند

[ad_1] بحران مواد مخدر که سال‌ها گریبانگیر ایالات متحده شده بود، در طول همه‌گیری به نقطه عطفی رسید. بر اساس

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 3 آذر 1400
[ad_1]

بحران مواد مخدر که سال‌ها گریبانگیر ایالات متحده شده بود، در طول همه‌گیری به نقطه عطفی رسید. بر اساس داده های منتشر شده در این هفته توسط مرکز ملی آمار بهداشت، بیش از 100،000 آمریکایی در دوره یک ساله منتهی به آوریل بر اثر مصرف بیش از حد جان خود را از دست داده اند که جهشی نزدیک به 30 درصد نسبت به سال قبل است. این رقم خیره کننده از مجموع تعداد قاچاق و تلفات سلاح بیشتر است.

چگونه این اتفاق افتاد؟ تایمز با سام کوئینونز صحبت کرد که در کتاب سال 2015 خود، سرزمین رویاها: داستان واقعی اپیدمی تریاک در آمریکا، تجارت مواد مخدر را توصیف کرد و اخیراً در کتاب جدیدش به نام «کمترین ما» به بررسی سیر تکاملی این بیماری همه گیر پرداخته است. : داستان های واقعی آمریکا و امید در زمان فنتانیل و متامفتامین.

کینونز خبرنگار سابق تایمز است. این مصاحبه برای وضوح ویرایش شده است.

به تنهایی، این اولین باری است که شاهد هستیم تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در یک سال از 100000 فراتر رفته است. اما به نظر می رسد در اینجا یک تناقض وجود دارد: بحرانی که توسط COVID-19 تشدید شد، اما تحت الشعاع آن قرار گرفت.

بله، و همچنین به طور کامل توسط آن هوا زدایی شده است. توجه به بحران واقعاً تا فوریه 2020 افزایش یافت و سپس کل تمرکز - اشتباه نمی‌گویم - به همه‌گیری معطوف شد. مشکل این بود که در آن لحظه، دنیای قاچاق مکزیک به چیزی دست یافته بود که هیچ قاچاقچی دیگری در تاریخ کشور ما به آن دست نیافته بود: این کشور را با کشنده ترین و مخرب ترین مواد مخدری که تا به حال دیده ایم، پوشانده بود. سال ها طول کشید تا ساخته شود. اتفاقاً درست زمانی که این داروها به اوج خود رسید، به انزوا رفتیم.

شما در مورد داروهای مصنوعی و به خصوص متا و فنتانیل صحبت می کنید که می تواند تا 100 برابر قوی تر از مورفین باشد. چگونه قدرت این داروها بر بحران مواد مخدر در حال تکامل تأثیر می گذارد؟

این ارقام اوردوز بی سابقه است زیرا وضعیت در خیابان نیز به همین صورت است. هرگز در تاریخ معاصر مصرف مواد مخدر - به اصطلاح در حوالی جنگ جهانی دوم - نیازی به دنیای قاچاق مواد مخدر به ترکیب مواد مخدر برای کسب سود ندیده اید. نه با کراک، PCP، کوکائین - همه چیز برای فروش آماده است، اینطور نیست؟ اکنون، برای اینکه دنیای ترافیک بتواند برنده های بخت آزمایی را که انتظار دارد به دست آورد، باید این چیزها را با هم مخلوط کند.

آنها با متم مخلوط کردند، با کوکائین مخلوط کردند و اکنون گزارش هایی از مخلوط شدن با ماری جوانا را می بینیم. هر کسی که می فروشد می داند که شما فقط فنتانیل را به مخلوط خود اضافه می کنید - فرقی نمی کند کوکائین بفروشید یا متامفتامین - و خیلی زود به فنتانیل معتاد خواهید شد که هر روز از شما می خرند.

ما در دنیایی بسیار بسیار متفاوت زندگی می کنیم. این اتفاق افتاده است که تغییرات برای چندین دهه ادامه داشته است: دهه 1970 مأیوس کننده بود. دهه 80 کراک، محرک بود. دهه 90، شما واقعاً نمی دانستید. و بنابراین اکنون همه چیز با هم و در همان زمان - در مقادیر فاجعه بار است.

مردی در جایگاه ها در مقابل اتومبیل ها و افسران انتظامی و انبوهی از بسته بندی های پلاستیکی صحبت می کند.

تیموتی جی. شی از کشف رکورد DEA 2224 پوندی متامفتامین، 893 پوند کوکائین و 13 پوند هروئین مرتبط با کارتل مواد مخدر سینالوآ در جست‌وجوی در دره‌های مورنو و پاریس در اکتبر 2020 خبر داد.

(عرفان خان / لس آنجلس تایمز)

اجازه دهید در این مورد از شما بپرسم، زیرا وقتی صحبت از چیزی بسیار اعتیادآور می شود، اغلب در مورد پیوند چرخه ای بین عرضه و تقاضا تعجب می کنم. زمانی که مردم درگیر می شوند، به نظر می رسد ماهیت مصنوعی این محصولات موانع تولید انبوه را کاهش می دهد.

درست. شما می توانید آنها را در تمام طول سال انجام دهید، به شرطی که به مواد شیمیایی دسترسی داشته باشید. این داروهای مصنوعی نیازی به فصل ندارند: برای تولید 50 پوند متامفتامین به چهار ماه نیاز ندارید، به حدود یک هفته نیاز دارید. و اگر مواد شیمیایی دارید، می توانید آن 50 پوند را بارها و بارها و بارها انجام دهید.

با مت آمفتامین، دیگر محدود به یک پیش ماده که تکثیر آن دشوار است نیست. شما می توانید مقادیر وحشتناکی را با روش های شیمیایی یا هک های مختلف بدست آورید، درست است؟ شما می توانید این کار را به این طریق انجام دهید، شما می توانید آن را به این طریق انجام دهید. مواد شیمیایی متفاوت است، اما همه به راحتی قابل دسترسی هستند، همه صنعتی هستند، قانونی هستند. البته، بیشتر آنها بسیار سمی هستند - اما لیز، سیانید، اسید هیدروکلریک، اسید سولفوریک وجود دارد. راه های زیادی برای تهیه این چیزها وجود دارد.

در نتیجه، قیمت مت آمفتامین در بسیاری از مناطق 80 درصد یا بیشتر کاهش یافته است. به عنوان مثال، در منطقه نشویل، مت آمفتامین 12.50 دلار در هر اونس بود. اکنون 2.25 دلار است.

فنتانیل چطور؟

اول از همه، مقداری که برای به دست آوردن سود عظیم و عظیم نیاز دارید، در واقع نسبتاً ناچیز است. و انجام آن بسیار آسان است. اما فنتانیل مشکل دیگری دارد. در ابتدا، شرکت های چینی فنتانیل را مستقیماً از طریق پست ارسال می کردند - شما آن را در شبکه تاریک می خرید و آنها یک کیلو برای شما می فرستند. اما خیلی بعید است که بتوانیم با بسته های پستی از چین به عرضه فنتانیل که اکنون می بینیم برسیم.

این مقدار به دلیل این واقعیت است که دنیای ترافیک مکزیک اکنون با این مواد شیمیایی نامحدود از بنادر در سواحل اقیانوس آرام مکزیک این کار را انجام می دهد و آن را از طریق گذرگاه های مرزی در میان میلیون ها خودرو و کامیونی که به این سو و آن سو می روند هدایت می کند. ایالات متحده هر سال این حرکت بسیار دور از چین به مکزیک بود، جایی که مواد شیمیایی در مقادیر زیادی وجود دارد.

بسته بندی بسته بندی شده در کاغذ قهوه ای و پلاستیک در یک تریلر چیده شده است

استخراج 5525 پوند متامفتامین، که به عنوان بزرگ‌ترین مواد مخدر در تاریخ ایالات متحده تبلیغ می‌شود، و 127 پوند فنتانیل در یک کامیون در گذرگاه مرزی اوتای مسا در 6 اوت.

(دفتر دادستان ایالات متحده در کالیفرنیای جنوبی)

از نظر جغرافیایی، اگر محصولات از آنجا می آیند، کجا می روند؟ همانطور که به داده‌های مربوط به اوردوز در سال گذشته نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که تقریباً هر گوشه از ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد

در مورد آن فکر کنید: اگر از ساحلی به ساحل دیگر در بزرگراه ها رانندگی کنید، خواهید دید که شرکت های بزرگ آمریکا پیشنهادات تقریباً یکسانی را در سراسر کشور ارائه کرده اند. مهم نیست کجا هستید - می توانید Applebees، Cracker Barrel، همان مسافرخانه های Hampton و Motel 6s و پمپ بنزین شل را پیدا کنید.

این چیزی است که دنیای قاچاق مکزیک به ویژه با این دو ماده مخدر - فنتانیل و مت آمفتامین - به دست آورده است. شما می توانید آنها را در کنتاکی، می توانید از لس آنجلس، و می توانید در اورگان بردارید. آنها شبکه های توزیع گسترده ای را در سراسر کشور ایجاد کرده اند. این نیز بی سابقه است.

بنابراین، اینجا فروشگاهی برای مادر و پدر یا حتی In-N-Out نیست. این مک دونالد است، اینطور نیست؟

مک دونالد یا والمارت، بله.

می توانید کمی در مورد جمعیتی که در مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد می بینیم توضیح دهید؟ بسیاری از ما هنوز به بحران به عنوان یک مشکل عمدتا روستایی و سفیدپوست فکر می کنیم. اما این اعداد نشان دهنده تغییر به قربانیان متنوع تر است.

وقتی سرزمین رویاها را نوشتم، هیچ سفیدپوستی در کار نبود. به همین دلیل قابل توجه بود - تا آنجا که من می دانم، ما هرگز یک بلایای یکپارچه از مواد مخدر یا مطمئناً هیچ چیز در این مقیاس ندیده ایم. و هنوز هم بیشتر سفید است. این به نظر من بسیار واضح است.

اما «کوچکترین ما» مطمئناً برای اولین بار در گزارش من آمریکایی های آفریقایی تبار را جذب کرد. آمریکایی های آفریقایی تبار بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی می میرند، زیرا فروشندگان آفریقایی آمریکایی همان چیزی را اختراع می کنند که هر دلال دیگری وجود دارد: من می توانم فنتانیل را در کوکائین خود بریزم. و اگر این کار را بکنم به زودی یک مصرف کننده فنتانیل خواهم داشت. من در این مورد در کتابم عمیقاً صحبت می کنم. فصلی که من در مورد آن می نویسم بر اولین آفریقایی-آمریکایی است که در شهر آکرون فوت کرد، که یکی از اولین شهرهایی بود که ورود فنتانیل را مشاهده کرد. مایک تانر 10 سال در مبارزه با اعتیاد به کوکائین زندگی کرد، اما بیش از یک یا دو ماه پس از ورود فنتانیل به مواد مخدر، زنده نماند.

سال‌ها پیش بود - در روزهای اولیه فنتانیل - اما چیزی بزرگ‌تر را نشان می‌داد، یعنی فروشندگان مواد مخدر در جامعه آفریقایی-آمریکایی، مانند هر فروشنده مواد مخدر دیگری در آمریکا، شروع به درک این موضوع کردند که اگر فنتانیل را به هر چیزی که می‌فروشید اضافه کنید. ، مشتری بسیار وفادارتری خواهید داشت. البته نکته منفی این است که گاهی اوقات با جسد مرده مواجه می شوید.

این به احتمال زیاد در مورد کمیک در ساحل ونیز در اوایل سپتامبر اتفاق افتاد، و به احتمال زیاد در مورد مایکل کی ویلیامز، بازیگر بزرگ «سیم». مردم در ابتدا فکر می کنند کوکائین مصرف می کنند و از آن می میرند.

من کنجکاو هستم که فکر می کنید واکنش های فدرال یا ایالتی چگونه باید با توجه به این داده های جدید تغییر کند. مدت هاست که سر و صدای زیادی در مورد افزایش دسترسی به نالوکسان و ترویج استفاده از آن وجود دارد. اما نظر شما در مورد بهترین روش مقابله با این - ضروری بودن یا آسودگی چیست؟

من از پاسخ دادن به این سوال می ترسم زیرا باید مدتی ادامه دهم. و نه به این دلیل که من همه پاسخ ها را دارم. اما ایده جرم زدایی از مواد مخدر - وقتی این داروها فنتانیل و مت هستند - به نظر من اوج شفقت اشتباه است. این محبت آمیز و مهربان نیست، این یک حکم اعدام است و واقعاً ویرانگر است.

داروها تغییر کرده اند، اما تفکر ما تغییر نکرده است. فلسفه‌های زاده شده از دوران دیگری از مواد مخدر باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. این ایده که هیچ نقشی برای اجرای قانون در همه اینها وجود ندارد، بی پروا است.

وقت آن رسیده است که بفهمیم: وقتی در خیابان به فنتانیل و متم مصنوعی معتاد می شوید، آمادگی برای درمان وجود ندارد. قبل از اینکه این داروها شما را بکشند هرگز برای درمان آماده نخواهید بود. در نهایت، فنتانیل هر کسی را که از آن استفاده می کند، می کشد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
Copyright ©2024 Power By: ensanedirooooooz.ir