طلاق توافقی نیاز به شاهد دارد؟

آیا طلاق توافقی رجعی است ؟ به ادله پیچیدگی موقعیت معاش و بسط رابطه ها اجتماعی و مشکلات فزاینده و ناسازگاری در

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 2 اسفند 1399

آیا طلاق توافقی رجعی است ؟

به ادله پیچیدگی موقعیت معاش و بسط رابطه ها اجتماعی و مشکلات فزاینده و ناسازگاری در بین زوجین , میزان طلاق توافقی اوستا در جامعه کشور ایران ارتقاء یافته است . اکثری از زوجین طلاق طلاق را راهی آسوده و ارزان برای انجام این فعالیت می‌دانند , چون فرآیند رسمی طلاق طبق ضابطه دولتی طولانی می شود و مشکلات روحی و دیوانه متعددی را برای زوجین , علی الخصوص فرزندانشان تولید می نماید . آن‌ها این طلاق را گزینش می نمایند . در‌این مقاله به حالت طلاق توافقی و فرآیند طلاق توافقی , التماس طلاق توافقی از زن و مرد خوا هیم پرداخت .

 

طلاق توافقی و شرایط آن

مورد طلاق توافقی ولی این است که زن و شوهر با رضایت و رضایت یکدیگر از یکدیگر طلاق میگیرند . درین ارتباط , موردها ثانویه و مهم درباره با تزویج آن ها موجود است که بایستی پیشین از صادر شدن حکم طلاق با یکدیگر مصالحه نمایند .

 

مراحل طلاق توافقی بدون دادگاه

در طلاق توافقی , زوجین می بایست برای حل و فصل آن‌ها و پذیرش حالت طلاق توافقی , با موردها فوق موافقت نمایند . مثلا مهریه بوسیله زن به شوهر داده می شود یا این که وی به میزان مقداری راضی است و یا این که این که تا چه مقدار در زمینه‌ی حفظ توافق می نمایند و همینطور اجرت المثل و میزان آن و طریق اخذ آن از شوهر . . آنان صحیح می نمایند . آنان همینطور می بایست راجع‌به طرز نگهداری از خردسال ها توافق نمایند . چه فرزندان خردسال ( تحت 18 سال ) به وسیله مامان حفظ می‌شوند و یا این که در کنار بابا باقی میمانند .

 

طلاق توافقی و پرداخت مهریه

قضیه دریافت طلاق توافقی از حیث زمان کمتری که سپری شده‌است , و همینطور بقیه مساله عاطفی و اخلاقی فی مابین زن و شوهر و فرزندان آن‌ها , از دیگر موضوعات طلاق توافقی مثل طلاق یک جانبه از شوهر یا این که طلاق مضاعف سهل وآسان از همسر وت و آنجا دلایل جانبی روانشناختی کمتر است . احتمال دارد در صورت توافق زوجین در مورد ها ذکر شده , طلاق در دوران 3 ماه صورت بپذیرد .

 

دادگاه طلاق توافقی چند جلسه است

البته در زمینه ی گونه های دیگر طلاق , وضع و اوضاع مذهبی نیست . برای مثال , در صورت طلاق به خواهش همسر , رسیدگی آن در دادگاه خانواده تشریفات متمایز داراست و وقتگیر است . برای مثال , در مواقعی که طلاق توافقی صرفا به التماس زوجین انجام می شود , موضوع پرداخت ظریف مهریه , نفقه , قصاص و نفقه روزهای دیگرافراد و همینطور نیمی از بودجه های روزهای وصلت ذیل بند 1 قرارداد و حضانت فرزند , در صورت وجود . بدین ترتیب دادگاه در صلاحیت خویش , زیرا طرفین در‌این مورد ها واقعه حیث ندارند , قضیه را به تخصص و پژوهش ها محلی و در صورت لزوم , به شهید شدن شهود سوق‌دهی می نماید , که در کار به زمان طولانی و مخارج دادگاه و رأی دادن به آن ها احتیاج دارااست . اینها مواقعی است که ذکر شد . از این لحاظ , حالت طلاق توافقی بر طلاق یک طرفه زوجین حق تقدم دارااست . علاوه بر این , از حیث خل وچل و عاطفی در طلاق یک طرفه , طرفین با نارضایتی و کدورت با یکدیگر خلق می نمایند که‌این میتواند عواقب نامطلوبی برای روان و مهمتر از کلیه برای فرزندان آنان داشته باشد .

 

مراکز مشاوره طلاق توافقی تهران

 

همینطور در صورت خواهش دادخواست طلاق از زن و طلاق توافقی یک طرفه از شوهر که در موردها مختص انجام می شود , تشریفات یگانه حتمی است . مثلا , طبق ضابطه , در شرایطی که شوهر معتاد باشد , بیشتراز 5 سال در حبس باشد یا این که محل حفظ او معلوم نباشد , یا این که در شرایطی که مشكلاتی به‌وجود آمده باشد تا زن بتواند به معاش خویش ادامه دهد , زن بایستی آنها‌را در دادگاه اثبات كند . در سود , به وقوع پیوستن و ثابت موقعیت فوق نیازمند رسیدگی ظریف قضایی است و صرفا به ادعای زن اعتنا نمی‌کند . و قوانینی که زن برای طلاق یک طرفه خویش داعیه کرده ممکن است بدون نقص نباشد . در سود تقاضای طلاق توافقی برای زن قابلیت و امکان پذیر نیست و حکم طلاق توافقی صادر نمیشود .

آخرین مطالب