انواع تست جوش سر به سر میلگرد

جوش سر به سر میلگرد جوش سر به سر میلگرد یا همان جوش فورجینگ یکی از بهترین و پر طرفدار ترین روش های متصل کردن

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 24 شهریور 1400

جوش سر به سر میلگرد

جوش سر به سر میلگرد یا همان جوش فورجینگ یکی از بهترین و پر طرفدار ترین روش های متصل کردن آرماتور ها و میلگرد ها است که بسیار متداول است.
در ادامه درمورد این روش و تست جوش سر به سر میلگرد یا جوش فورجینگ و همچنین نکات مهم دیگر مانند نکات ایمنی استفاده از جوش سر به سر میلگرد و همچنین مزایا جوش فورجینگ صحبت خواهیم کرد:

تست جوش سر به سر میلگرد

از آنجا که کیفیت جوش سر به سر میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است و استحکام ساختمان نیز بستگی به استحکام آرماتور به کار رفته در آن دارد، تست جوش سر به سر میلگرد از اهمیت بالایی برای کنترل کیفیت برخوردار است. اگر کیفیت این جوش به میلگرد و اتصال آرماتور خوب نباشد، در آینده می تواند خسارات مالی و حتی جانی زیادی به بار آورد. انواع تستات جوش جعلی (تست کنترل کیفیت جوش) شامل موارد زیر است:

تست دیداری

برای تست جوش های سر به سر میلگرد، ابتدا می توان با ظاهراشکال احتمالی را تشخیص داد. با جوش مناسب، قطر قسمت جوش داده شده باید از قسمت جوش (که ضخیم ترین قسمت است) تا قطر آرماتور شیب کمی داشته باشد. اما اگر دما از حالت استاندارد بالاتر باشد یا فشار پمپ شکسته شود و تنظیم نشود ، این شیب جزئی وجود ندارد و در صورت اعمال فشار یا تنش، شیر شکسته و از جوش جدا می شود.

تست کششی جوش سر به سر میلگرد

هنگام تست کششی، دو سر میلگرد جوش داده شده با یک دستگاه کشیده می شود. اگر شکستگی هایی در محل اتصال دو سر میلگرد ایجاد شود، این بدان معناست که سر به سر میلگرد جوش از کیفیت خوبی برخوردار نبوده است. اما اگر شکستگی رخ نداده یا از نقطه ای روی بدنه آرماتور رخ داده باشد، این بدان معناست که جوش سر میلگرد به سر از کیفیت خوبی برخوردار است.

تست خمش جوش فورجینگ

این تست توسط دستگاهی به نام خمش هیدرولیکی انجام می شود که در آن آرماتور از جوش تا زاویه 90 درجه خم می شود. در صورت عدم وجود ترک یا شکستگی در محل ، این بدان معناست که جوش سر به سر میلگرد به درستی و با کیفیت مطلوب انجام شده است ، اما در صورت ایجاد شکستگی یا شکستگی ، باید کیفیت جوش سر سوپاپ را زیر سوال برد.


نکات ایمنی جوش سر به سر میلگرد

حفاظت از لوله ها و اتصالات دستگاه جوش آرماتور مهمترین وظیفه شما پس از اتمام کار است. در انتهای عملیات تجهیزات را با دقت مونتاژ کنید. قبل از شروع کار لازم است سلامت مفاصل را با آب و کف بررسی کنید.
تمیز کردن و روغن کاری گیره سوپاپ در افزایش عمر و بهره وری دستگاه بسیار مثر خواهد بود. پمپ هیدرولیک نیز جزء ضروری دستگاه است، بنابراین استفاده از روغن با کیفیت و بازرسی مداوم آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
گاز بیش از حد استیلن می تواند باعث مسمومیت شود، از ایجاد بوی زیاد آن جلوگیری کنید.
هنگام استفاده از دستگاه از دستکش های چرمی و پنبه ای استفاده کنید و مطمئن شوید که سوپاپ ها در پایان کار بسته شده اند.
در نهایت، مطمئن شوید که در صورت بروز مشکل در هنگام جوش سر به سر میلگرد و جوش فورجینگ با گاز استیلن کار را متوقف کرده و برای تعمیر دستگاه با متخصص مشورت کنید.

مزایا جوش فورجینگ

  • دارای تأیید فنی از مرکز تحقیقات ساخت و ساز و مسکن است
  • با حذف همپوشانی ها و شکاف ها تا 30 درصد در مصرف شیر صرفه جویی کنید.
  • کاهش زمان، نیروی کار، حمل و نقل به دلیل کاهش مصرف شیر.
  • اتصالات غیر ضروری را به یکدیگر متصل کرده و مجدداً از آنها استفاده کنید.
  • با توجه به کاهش مصرف آرماتور، وزن اصلی سازه کاهش می یابد و بر این اساس نیروهای گرانشی جانبی کاهش می یابد و در نتیجه مقاومت سازه در برابر زلزله افزایش می یابد.
  • این سیستم خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد (مشاهده شده است که پیمانکاران برای کاهش پرتاب آرماتور طول همپوشانی را کاهش می دهند که این امر باعث کاهش مقاومت آرماتور در اتصالات و در نتیجه کاهش استحکام سازه می شود).
  • با توجه به کاهش حجم اضافی میلگردهای تقویت کننده در اتصالات، امکان ارتعاش بهتر بتن از بین می رود که تا کنون مشکل بسیار مهمی بوده و بتن ارتعاشی بهتر و مناسب تری امکان پذیر است.
  • به دلیل کاهش حجم اضافی آرماتور، برخورد بتن با آرماتور افزایش می یابد.
  • مقاومت را در نقطه اتصال افزایش می دهد  تا مقاومت در این نقطه از سایر نقاط شیر بیشتر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد یکی از بهترین روش های اتصال میلگرد ها صحبت شد که این روش جوش سر به سر نام دارد و اتفاقا در جهان از گذشته تا به امروز بسیار پر طرفدار بوده و است و بسیاری از مهندسان به این روش اعتقاد دارند.
همچنین در مورد نکات ایمنی لازم برای استفاده از جوش سر به سر میلگرد به منظور کاهش آسیب های جسمی و همچنین مزایای استفاده از جوش فورجینگ به طور کامل صحبت کردیم.
ما در این مقاله سعی کردیم که به شما تمامی موارد را در مورد جوش سر به سر میلگرد بیاموزیم و هیچ ابهامی برای شما باقی نگذاریم. اما با این وجود اگر سوالی درمورد این روش اتصال میلگرد ها داشتید در کامنت ها از ما بپرسید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.
در پایان از شما تشکر می کنم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

موضواعاتی که باید بدانید

فورجینگ میلگرد ستون، خرید دستگاه فورجینگ میلگرد،آیین نامه جوش سر به سر میلگرد، دستگاه جوش سر به سر، معایب جوش فورجینگ، جوش سر به سر مفتول،   فروش دستگاه فورجینگ دست دوم، قیمت دستگاه فورجینگ ژاپنی،  جوش میلگرد ستون، نمایندگی دستگاه فورجینگ، قیمت دستگاه جوش سربه سر میلگرد، قیمت فورجینگ میلگرد، قیمت جوش فورجینگ،

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن