آلمانی های ترک تبار بالاخره در حال شناسایی بیشتر هستند

[ad_1] برلین - داملا حکیم اوغلو با حمایت از برنامه محبوب آلمانی "Tagesschau" با اعتماد به نفس و کاریزما، اخبا

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 7 دی 1400
[ad_1]

داملا حکیم اوغلو با حمایت از برنامه محبوب آلمانی "Tagesschau" با اعتماد به نفس و کاریزما، اخبار خوب، بد و زشت را هر روز برای میلیون ها بیننده تلویزیونی به ارمغان می آورد. این باعث می شود چهره خندان او که از اپراتور عمومی ARD در اتاق های نشیمن و تلفن های هوشمند می درخشد، در میان شناخته شده ترین ها در کشور باشد.

موقعیت او در قلب جامعه آلمان همچنین باعث می شود که هکیم اوغلو 33 ساله یکی از دانشمندان، ورزشکاران، بازیگران، دیپلمات ها، پزشکان و سیاستمداران ترک تبار باشد که به ریشه کن کردن چندین دهه تعصب و تبعیض در اینجا کمک می کنند. کارگران مهمان - «کارگران میهمان» که برای انجام کارهای سخت و کثیف که دیگران از آن اجتناب می کردند - و فرزندانشان.

حکیم اوغلو در مصاحبه ای گفت: «شما قطعاً می توانید نسبت به هر چیزی که آلمانی های با ریشه ترک به دست می آورند، احساس غرور و افتخار کنید. "زمان در حال تغییر است و این چیز خوبی است. دیدن الگوهای بیشتر و احساس قدردانی بیشتر بسیار خوب است، اگرچه هنوز نژادپرستی زیادی در اطراف وجود دارد.

بدنیا آمدن حکیم اوغلو در شهر کوچک روستایی کالترهربرگ در دورترین غرب آلمان، پدر یک دندانپزشک و مادر یک زن خانه دار، گفت که او و خانواده اش "رویای آلمانی" زندگی بهتر را در کشور خود زندگی می کنند.

افزایش غرور قومی ترک 60 سال پس از توافق بین ترکیه و آلمان غربی که دروازه ها را به روی میلیون ها نفر گشود. کارگران مهمان. به مناسبت سالگرد، یک کتاب جدید، "چگونه آلمان به خانه تبدیل شد" - "چگونه آلمان به خانه تبدیل شد" - که در کتابفروشی ها یافت می شود، مجموعه ای هیجان انگیز از داستان های موفقیت 27 ساکن ترک تبار.

یک داستان به طور خاص، در مورد پیروزی در زمان ویروس کرونا، برجسته بود: داستان اوگور هیاهین، مهاجری که به همراه همسر ترک تبارش آلمانی الاصل، اوزلم تورجی، مغز متفکر اولین کووید به طور گسترده تایید شده در جهان بودند. -واکسن 19. BioNTech.

دیگر رویدادهای مهم اخیر نیز باعث شادی و خوش بینی شده است. اوایل ماه جاری، جم یوزدمیر، اولین عضو کابینه این کشور با ریشه ترکی، به عنوان وزیر کشاورزی سوگند یاد کرد. در سال 2008، یوزدمیر اولین آلمانی ترک تبار بود که رهبری یک حزب سیاسی بزرگ را به عهده گرفت و به عنوان متحد سبزها انتخاب شد.

اوزجان موتلو، 53 ساله، نماینده سابق پارلمان و ناشر چگونه آلمان به خانه تبدیل شد، گفت: 60 سال گذشته تاریخ موفق ترک ها در آلمان بوده است که برای مدت طولانی نادیده گرفته شده است. «زمان آن فرا رسیده است که ببینیم مهاجران این کشور را غنی می کنند و کمک های مهمی می کنند.

«تبعیض، نژادپرستی و طردگرایی نیز وجود دارد. اما خوب است که می بینیم زمان در حال تغییر است."

برای دهه‌ها، نگرش غالب در میان آلمانی‌ها تعصب نسبت به میلیون‌ها مهاجر ترک بود که کارخانه‌های خود را فعال نگه داشتند، «معجزه اقتصادی» خود را پس از جنگ پرورش دادند و مشاغل سیاهپوست کم‌درآمدی را انتخاب کردند که هیچ‌کس دیگری نمی‌خواست.

جم یوزدمیر، وزیر جدید کشاورزی آلمان، اولین آلمانی ترک تبار است که به عضویت کابینه درآمد.

جم یوزدمیر، وزیر جدید کشاورزی آلمان، اولین آلمانی ترک تبار است که به عضویت کابینه درآمد.

(فرانکا برونز / آسوشیتدپرس)

تشک خوش آمدگویی که در زمان کمبود نیروی کار پس از برپایی دیوار برلین ایجاد شد کارگران مهمان در اوایل دهه 1970، زمانی که بحران جهانی نفت اقتصاد قدرتمند اروپا را فلج کرد، آغاز شد. بسیاری از کارگران ترک، همانطور که آلمان امیدوار بود، به وطن خود بازگشتند، اما بسیاری از آنها با وجود تبعیض در مشاغل، مدارس و مسکن در دهه‌های آینده باقی ماندند.

میراث ترکیه در حال حاضر حدود 3 تا 4 میلیون نفر است که آن را به بزرگترین و شلوغ ترین گروه اقلیت قومی در کشور 82 میلیونی تبدیل می کند.

یک سری از دولت های محافظه کار اساساً از تازه واردان اجتناب کردند و از دادن شهروندی ترکیه خودداری کردند. این امر حس طبقه پایین را در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تشدید کرده است و به طور غیرمستقیم نژادپرستان و راست افراطی افراطی در آلمان را تشویق می کند که برخی از آنها حملات مرگباری ترتیب داده اند.

در سال 1993، پنج زن و دختر جوان ترک در شهر سولینگن در نزدیکی دوسلدورف در آتش سوزی کشته شدند. بین سال‌های 2000 تا 2007، هشت تاجر ترک و فعالان تجاری کوچک به‌عنوان اعدام در سرتاسر آلمان توسط گروه کوچکی از نئونازی‌ها که جنایاتشان پلیس را گیج کرده بود، صرفاً به این دلیل که قاتلان را دیگر مهاجران ترک تصور می‌کردند، به ضرب گلوله اعدام کردند.

و اوایل سال گذشته، پنج ترک در میان 9 خارجی بودند که در ویلایی با انگیزه نژادپرستانه در خارج از کافه‌های معروف ترکیه در شهر غربی هانائو توسط یک افراطی راست‌گرا که بعداً خودکشی کرد، هدف گلوله قرار گرفتند.

شاهین، بنیانگذار BioNTech، مواجهه با خصومت و تبعیض را به یاد می آورد، اما همچنین قول داد که این امر مانع از دستیابی او به اهدافش نخواهد شد. آنها در عکس کووید-19 که شرکت با فایزر تهیه کرد، به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند، واکسنی که گاهی اوقات در اینجا "معجزه ماینتس" نامیده می شود، که از تحقیقاتی که در ابتدا برای بهبود درمان سرطان طراحی شده بود، سرچشمه می گرفت.

شاهین، 56 ساله، در تازه ترین گزارش خود گفت: «همه به دلیل اینکه از کجا آمده اند یا رنگ پوستشان، چه شکلی هستند، چه فکر می کنند یا به خاطر اینکه با یک قاشق طلایی در دهان به دنیا آمده اند، با تبعیض مواجه می شوند. کتاب منتشر شده «به همین دلیل است. روی کارهایی که انجام می‌دهم تمرکز کردم.»

روابط بین آلمانی‌ها و همسایگان ترکشان مدت‌هاست که به دلیل سوء تفاهم‌ها و قوانین محدودکننده شهروندی تیره شده است، که تا سال 2000 تقریباً غیرممکن بود ترک‌ها بتوانند شهروند آلمان و اعضای کامل جامعه آلمان شوند، حتی اگر در این کشور متولد شده باشند.

برخی از آلمانی‌ها با تشویق سیاستمداران محافظه‌کار ضد مهاجرت، کلیشه‌های زشتی درباره ترک‌ها به عنوان مسلمانان مقاوم در برابر ادغام دارند که از خوردن گوشت خوک یا نوشیدن الکل خودداری می‌کنند. آنها ساکنان ترکیه را متهم کردند که خود را در جوامع جداگانه محصور کرده اند و سیستم اجتماعی سخاوتمندانه این کشور را پاکسازی می کنند.

افکار عمومی نیز با قتل هولناک یک زن 23 ساله ترکیه ای در سال 2005 توسط برادرش در ایستگاه اتوبوسی در برلین پس از رد ازدواج اجباری با پسر عموی و دست کشیدن از روسری، رنگ آمیزی شد.

تعصب در خیابان، در مغازه ها، در مغازه و در کلاس درس غیر معمول نبود.

سراپ اوجاک، که در ایلرتیسن، حدود 80 مایلی غرب مونیخ به دنیا آمد، گفت: «من تنها ترک تبار در دبیرستانم در یک شهر روستایی باواریا بودم. «محور معلمان و همکلاسی ها مدتی طول کشید. اکثر معلمان نیت خوبی داشتند، اما به من هم گفتند که فکر نمی کنند من به آنجا تعلق داشته باشم. وقتی مدرسه را تمام کردم، مدیر نتوانست در برابر اظهار نظر بیهوده خود مقاومت کند: "بالاخره یک ترک داریم که فارغ التحصیل شده است."

اوکاک، 45 ساله، اکنون یک ستاره در حال ظهور در وزارت خارجه آلمان است و به عنوان یک دیپلمات در نیویورک خدمت کرده است. او گفت که نیش تبعیض را در آلمان احساس می کند، و اگرچه وضعیت به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما هنوز کامل نیست.

اوچاک گفت: «از 10 سال پیش که من در وزارت خارجه شروع به کار کردم، خیلی چیزها تغییر کرده است. «در آن زمان هیچ کس در مقام عالی ترک الاصل نبود. اکنون تنوع بسیار بیشتری وجود دارد. اما همانطور که یکی از همکاران جوانتر به من گفت همه از آن راضی نیستند."

همین امر در مورد اوئزدن ترلی، که به یکی از برجسته ترین هواشناسان آلمان تبدیل شده است، تا حدی به دلیل گزارش های بعضا بحث برانگیز او در برنامه های خبری ZDF است که تغییرات آب و هوایی را به مسائل فعلی آب و هوا مرتبط می کند.

ترلی می گوید: «من همیشه در زندگی ام میل جزئی برای تبعیض داشتم. اما زمانی که ساخت ZDF time را شروع کردم، تبدیل به یک طوفان شد. برای برخی، حضور ترک در تلویزیون عمومی نسبت به خطرات تغییرات آب و هوایی بسیار زیاد بود.

«من ناگهان در تیراندازی تبلیغاتی گرفتار شدم. اولش اذیتم کرد ولی بعد شروع کردم به نادیده گرفتنش. من سعی می کنم او را به خودم نیاورم."

علاوه بر ترلی و حکیم اوغلو، مجری برنامه تاگس شائو، میتری سیرین از ZDF و پینار آتالای از RTL نیوز از دیگر خبرنگاران ترکیه ای هستند.

آلمانی‌ها همچنین از عملکرد ستاره‌های تیم ملی فوتبال، مزوت جوزیل و ایلکای گوئندوگان، هیجان‌زده شدند، برای تماشای سیبل ککیلی به کارگردانی فاتح آکین، تماشای برنامه‌های تلویزیونی به میزبانی نازان ایکس و خواندن کتاب‌هایی از امینه سوگی یوزدا هجوم آوردند.

پذیرش بیشتر امروز به آلمانی فراگیرتر امید می دهد، که با تأخیر تصدیق می کند که چگونه مردم ترک تبارش که زمانی به دلیل عدم استقبال تحقیر شده بودند، ملت را همراه با تنوع، استعداد، کوشش و خلاقیت خود غنی کرده اند.

شاهین از BioNTech که در چهار سالگی به کلن نقل مکان کرد، گفت: «مهاجر بودن برای ما کاملاً عادی است. «مهم این است که همه مشارکت کنند. این بسیار آسان است - فقط یک تیم عالی ایجاد کنید که هر کسی که می خواهد بتواند به آن ملحق شود.

Kirschbaum یک خبرنگار ویژه است. هنری چو، کارمند تایمز از لندن در این گزارش مشارکت داشت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن