این نتیجه ای بود که کارشناسان را شوکه کرد: 38680 مرگ و میر جاده ای در ایالات متحده در سال گذشته، بیشترین مرگ و میر از سال 2007 تاکنون است، اگرچه اقدامات احتیاطی بیماری همه گیر رانندگی را به شدت کاهش داده است.
کن کولوسوس، محقق در شورای امنیت ملی غیرانتفاعی می گوید: «این کاملاً بی سابقه بود. "ما نمی دانستیم چه خبر است."
یک احتمال این بود که آمریکاییهای تحت فشار نگرانیهای خود را در جادههای باز آزاد کنند. او پیشبینی کرد که در سال 2021 که ترافیک بازگشته است، تصادفات مرگبار کاهش مییابد.
او اشتباه می کرد. شواهد اخیر نشان میدهد که پس از چندین دهه افزایش ایمنی، این بیماری همهگیر باعث بیاحتیاطی رانندگان آمریکایی شده است - احتمال اینکه سرعت بیشتری داشته باشند، مشروب بنوشند یا مواد مخدر مصرف کنند و کمربند ایمنی خود را باز بگذارند.
کولوش گفت: «میترسم عادتهای رانندگی بسیار خطرناکی را اتخاذ کرده باشیم و این عادتها ادامه پیدا کنند. «جادههای ما نسبت به قبل از همهگیری ایمنی کمتری دارند.
کارشناسان می گویند این رفتار احتمالا بازتابی از احساس گسترده انزوا، تنهایی و افسردگی است.
گفتم: «ما میتوانیم تصمیم بگیریم: وقتی در میان همهگیری هستیم، کمربند ایمنی یا آبجو دیگر چه معنایی دارد؟» شانون فراتارولی، محقق دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ.
افزایش مرگ و میر ناشی از وسایل نقلیه موتوری مطابق با سایر روندهای دوران همه گیری است: فروش الکل افزایش یافته است، مصرف بیش از حد مواد مخدر رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است و قتل برای بزرگترین زمان در تاریخ افزایش یافته است.
فرانک فارلی، استاد روانشناسی در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا که رانندگی بی احتیاطی را نوعی شورش می داند - یا چیزی که او آن را "شکست هیجان" می نامد، گفت: کووید-19 نشان دهنده "تغییر دریایی در روانشناسی" است.
او گفت: «شما قفل شدهاید، قفل شدهاید و محدودیتهایی دارید که شما را آزار میدهد. "بنابراین، اگر بتوانید در هیجان پیشرفت کنید، می خواهید آن را بپذیرید.
قبل از همهگیری، ایمنی جاده در ایالات متحده برای دههها بهبود یافته بود، به لطف اعمال قوانین کمربند ایمنی و ظاهر کیسههای هوا، بهبود کنترل ترمز و پایداری، و سایر ویژگیهای ایمنی.
حتی با افزایش تعداد مردم در جاده ها و بسیاری از ایالت ها محدودیت سرعت خود را لغو کردند، مرگ و میر سالانه از حدود 55000 نفر در سال 1970 به 36096 در سال 2019 کاهش یافت.
به دنبال آن رشد 7.2 درصدی در سال 2020 و پس از آن جهش 18 درصدی در شش ماه اول سال جاری بر اساس داده های اولیه دولت فدرال به دنبال داشت.
چیزی که افزایش سال گذشته را بسیار شگفتانگیز کرد این بود که کل مسافت پیموده شده - تخمینی که با نمونهبرداری از ترافیک در جادههای مختلف محاسبه میشود - بیش از 13 درصد کاهش یافت زیرا شهرها مسدود شده بودند و افراد بیشتری از خانه کار میکردند.
به ازای هر 100 میلیون مایل پیموده شده در سال گذشته، 1.37 نفر جان خود را از دست دادند که 23 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است. تخمین مسافت پیموده شده برای سال 2021 هنوز در دسترس نیست.
مرگ و میر ناشی از قاچاق که در زمانی که توجه کشور به مرگ و میر ناشی از کووید-19 معطوف شده است، در سراسر کشور پراکنده شده است.
- یولاندا بوزونیر، 59 ساله، به تازگی به نوه هایش شب بخیر گفته بود که یک راننده مست با خانه او در پومونا تصادف کرد و او را در رختخواب کشت.
- بهترین دوستان کیمانی فاستر، 20 ساله، و دیور برکلی، 19 ساله، با هم در صندلی عقب یک ماشین شتاب دهنده که با درختی در کوئینز، نیویورک تصادف کرد، جان باختند.
- شریا موسیوکا، 26 ساله، قبل از رفتن به دویدن صبحگاهی به سانفرانسیسکو، با همسرش خداحافظی کرد، جایی که در تصادف هشت وسیله نقلیه مورد اصابت قرار گرفت و کشته شد.
پل راولین، فرمانده گشت پلیس ایالت ورمونت که مرگ او در سال گذشته 32 درصد افزایش یافت، گفت: «ما صلیبهای سفیدی داریم که کنار جاده را مشخص میکنند، و دیدن این نزدیکترین پیوندی است که بسیاری از مردم با این بحران احساس میکنند.
محققان در تلاشند تا آمارها را مطالعه کنند و افزایش مرگ و میر را به هر عاملی نسبت دهند.
مرگ و میر در مناطق شهری و روستایی در حال افزایش است. آنها هم در بزرگراه ها و هم در جاده های پشتی ظاهر شده اند. آنها در طول شب و روز، روزهای هفته و آخر هفته افزایش یافتند. آنها در هر گروه سنی بین 16 تا 65 سال صعود کردند.
آنها در 41 ایالت رشد کردند - داکوتای جنوبی، ورمونت، آرکانزاس و رود آیلند بیشترین افزایش را داشتند.
با این حال، برخی از مدل ها ظاهر شده اند.
مهمترین آنها این است که مرگ و میر سیاهپوستان بیش از سه برابر سریعتر از مرگ و میر به طور کلی افزایش یافته است، ناهماهنگی که ممکن است نشان دهنده احساس عمیق تر ناامیدی در جوامع فقیرتر باشد که بیشتر تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند.
فراتارولی متعجب بود که آیا این به خاطر تعداد نامتناسب سیاهپوستان در نیروی کار اصلی است، از جمله رانندگان عرضه، که «با سرعت حرکت شما دستمزد میگیرند».
در یکی از واضحترین نشانههای بیاحتیاطی فزاینده، تصادفات مرگبار که تنها یک وسیله نقلیه را درگیر میکند نیز به طور نامتناسبی افزایش یافته است.
این داده ها همچنین نشان دهنده افزایش شدید تصادفات مرگبار مربوط به سرعت غیرمجاز، مواد غیرقانونی یا نبستن کمربند ایمنی است.
جاناتان ادکینز، مدیر اجرایی Governors Highway Safety Assn.، یک آژانس غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن که نمایندگیهای آژانسهای سراسر کشور را نمایندگی میکند، پیشنهاد کرد که بیتوجهی مردم به خود و دیگران در طول مسیر بخشی از زوال ملی در تمدن است که شتاب گرفته است. زمان همه گیری
وی گفت: به طور حکایتی از استانداری های سراسر کشور می شنویم که این نشانه و نشانه بی توجهی کامل به سایر شهروندان است، چه ماسک بزنید و چه واکسن نزنید یا رانندگی نکنید. "این خیلی تهاجمی است. این خیلی خودخواهانه است."
در کالیفرنیا، که شاهد افزایش 5 درصدی مرگ و میر در سال گذشته بود، افسران گشت بزرگراه نزدیک به 28500 بلیط برای سرعت بیش از 100 مایل در ساعت صادر کردند که تقریباً دو برابر کل در سال 2019 است. آنها 232 نفر را به دلیل رانندگی بی احتیاطی دستگیر کردند - افزایش 150 نفری. درصد - و در سال جاری از این میزان فراتر خواهد رفت.
مطالعات بر اساس بررسیهای تصادف نشان میدهد که حتی افزایش جزئی سرعت - مثلاً از 50 مایل در ساعت به 56 مایل در ساعت - برای افزایش خطر مرگ راننده کافی است.
از آغاز همهگیری، بخش بیشتری از قربانیان تصادف - از جمله کسانی که جان سالم به در بردهاند - از وسایل نقلیه خود به بیرون پرتاب شدهاند، معمولاً به این دلیل که کمربند ایمنی نبستهاند.
افزایش جهش درست زمانی که انسداد شروع شد مشاهده می شود. مردان سهم نامتناسبی دارند.
استفاده روزافزون از مواد مخدر و الکل جاده ها را خطرناک تر می کند. در یک مطالعه، بیش از 7 درصد از بزرگسالان گفتند که در هنگام ناتوانی بیشتر از قبل از بیماری همه گیر رانندگی می کنند.
محققان فدرال که تصادفاتی را که در آن رانندگان کشته یا به شدت مجروح شدند، بررسی کردند، دریافتند که نسبت مثبت شدن آزمایش مواد افیونی پس از شروع همه گیری تقریباً دو برابر شده است. مصرف ماری جوانا نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
در نهایت، حواس رانندگان بیشتری پرت می شوند. محققان از GPS و سایر دادهها استفاده کردند تا مشخص کنند که رانندگان پس از شروع همهگیری بیشتر از تلفنهای خود استفاده میکنند و این مشکل با گذشت زمان بدتر میشود.
هیچ توافقی از سوی مقامات در مورد کاهش مرگ و میر ناشی از قاچاق وجود ندارد.
آریزونا، آرکانزاس و جورجیا قوانینی را برای مبارزه با مسابقات خیابانی تصویب کردند. تگزاس قانونی را علیه "رانندگی بی احتیاطی" یا انجام بدلکاری و چرخیدن برای انبوه تماشاگران تصویب کرده است.
اما سایر ایالت ها قوانین رانندگی خود را کاهش داده اند. در ویرجینیا، رانندگان می توانند قبل از اینکه به دلیل رانندگی بی احتیاطی متهم شوند، به 85 مایل در ساعت - به جای 80 مایل در ساعت - شتاب بگیرند. رانندگانی در مین که به دلیل سهل انگاری جنایی منجر به مرگ ناشی از رانندگی شده بودند، اکنون گواهینامه آنها به جای سه سال به مدت یک سال تعلیق شده است.
و در سراسر کشور، بیش از دوجین لایحه ایمنی ترافیک پیشنهاد شده در سالهای 2020 و 2021 شکست خورده است.
مرگ و میرها ادامه دارد.
- ویکتور پترزن در حال دوچرخهسواری بود که به تازگی برای تولد 10 سالگی خود دریافت کرده بود که توسط یک جیپ در هیوستون مورد اصابت قرار گرفت و کشته شد.
- مونیک مونوز، 32 ساله، زمانی که راننده نوجوانش با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت از یک تقاطع در لس آنجلس عبور کرد، تقریباً ماشینش توسط وسیله نقلیه دیگری به دو نیم تقسیم شد، جان باخت.
- دایانا گرانبلز 31 ساله در حال رانندگی به سمت فرودگاه جی اف کی در نیویورک بود تا شوهرش را سوار کند که یک راننده مست با ماشین او تصادف کرد و او و دختر 10 ساله شان ایزابلا را کشت.
[ad_2]
مقالات مشابه
- German trade fairs - bhowco de
- ترفند های خانه داری و زندگی - مجله ترفندهای زندگی باهوش
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- قدرت اسباب بازی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- گیاهی Tacos به پیروزی تاکو شنبه
- دانلود جزوه جوشکاری و ورقکاری دانشگاه صنعتی شریف - مهندس یار