2021 سعی کرد با یک نت شروع شود، اما خیلی زود در گروه کر بحث برانگیز این همه گیری قرار گرفت.

[ad_1] در پایان سال گذشته، در میانه دسامبر تیره و تار - عفونت ها در حال توسعه هستند، بیمارستان ها به لبه پرتگ

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 10 آذر 1400
[ad_1]

در پایان سال گذشته، در میانه دسامبر تیره و تار - عفونت ها در حال توسعه هستند، بیمارستان ها به لبه پرتگاه کشیده شده اند - 2021 وعده مشابهی را داده است. ویروس کرونا دنیا را تغییر داد و واکسن‌ها قول دادند دوباره آن را تغییر دهند.

کشور روز به روز از این همه گیری خسته می شد. تقسیم امتیازات، طبقاتی و نژادی تیره و تار شد زیرا آمریکایی‌های بیشتر و بیشتر بیمار شدند، در خانه ماندند و احساس کردند که زندگی‌شان تحت تأثیر محدودیت‌ها و زندان‌ها متزلزل شده است.

اما اخبار مربوط به دو واکسن، یکی از یک غول دارویی و دیگری از یک شرکت جدید بیوتکنولوژی، نویدبخش کاهش بیگانگی ها است. یک سرعت 11 ماهه برای جلوگیری از گسترش COVID-19 با مجوز استفاده اضطراری برای Pfizer-BioNTech و Moderna به پایان رسید.

یک امدادگر واکسن کووید را به یک زن تزریق می کند.

کوری ویتورث، امدادگر Chino Valley، در سمت چپ، اولین دوز واکسن کووید-19 کارن فلیک را در باشگاه خودروی Speedway در فواره در 2 فوریه تجویز می‌کند.

(عرفان خان / لس آنجلس تایمز)

اگر روش‌های آن‌ها مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر می‌رسید - آموزش سلول‌ها برای تبدیل شدن به بخشی از ویروسی که سیستم ایمنی به آن حمله می‌کند - نتایج حتی خیره‌کننده‌تر بودند: هر کدام بیش از 94 درصد کارایی داشتند.

با این اعداد توقف ها تمام می شد مدارس، مشاغل، رستوران‌های بسته بازگشایی می‌شوند و سکوت و انزوا به زودی پایان می‌یابد.

ما نمی دانستیم که بزرگترین دشمن خود خواهیم شد.

::

تا سال نو، بلندپروازانه‌ترین کمپین بهداشت عمومی در تاریخ این کشور آغاز شده بود و تا پایان ژانویه، بیش از 25 میلیون آمریکایی آستین‌های خود را بالا زدند.

اما هر چه نیاز فوری تر باشد، اجرای اولیه آشفته تر است. کمبود، شکست، سردرگمی و رسوایی وجود داشت. شکارچیان واکسن در فیس بوک جمع شده اند تا به خط مقدم خطی که برای بهره بردن از آسیب پذیرترین افراد طراحی شده است، بپرند.

واکسن یکبار مصرف جانسون و جانسون به واکسن های دیگر پیوست. اما تولید در کارخانه تولید بالتیمور به دلیل آلودگی متوقف شد. 60 میلیون دوز از بین رفت. سپس، زمانی که تعداد کمی از دریافت کنندگان J&J دچار اختلال لخته شدن خون نادر شدند، مقامات فدرال پرچمی را برافراشتند (و سپس با چند هشدار آن را پایین آوردند).

صف طولانی ماشین‌های تست COVID-19 در استادیوم داجر

انتظارات طولانی برای آزمایش کرونا در ژانویه در استادیوم داجر وجود داشت.

(کارولین کول / لس آنجلس تایمز)

اکثراً افرادی که تازه واکسینه شده بودند احساس می کردند که در لاتاری برنده شده اند. داوطلبان و گارد ملی صف های مردم و ماشین ها را در مراکز همایش و استادیوم ها تکان دادند. مکان‌های آزمایش انبوه به مکان‌های واکسیناسیون انبوه تبدیل شده‌اند و طوفان برفی در اورگان، کارکنان بهداشتی را که در تردد خودرو به ماشین گرفتار شده‌اند، با استفاده از شش دوز مدرنا که در غیر این صورت خراب می‌شود، مسدود کرده است.

مایکل وبر، مدیر بهداشت عمومی که این تلقیح موقت را انجام می دهد، می گوید: «من نمی توانم راه بهتری برای گذراندن چهار ساعت در طوفان برف بیاندیشم.

پس از ماه‌ها تنهایی و جدایی، کشور می‌تواند شروع به اتحاد مجدد کند. تا پایان ژانویه، روزانه 1.2 میلیون دوز تجویز می شد و چند هفته بعد، رئیس جمهور بایدن از کارخانه فایزر در کالامازو، میشیگان بازدید کرد و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری به حالت عادی بازگردد. او گفت: «و خدا نکند، کریسمس امسال با کریسمس گذشته فرق خواهد کرد.»

یک ماه بعد، واکسیناسیون روزانه بیش از دو برابر شد. هدف تلقیح شدن 70 درصد از آمریکایی ها تا 4 ژوئیه دیده شد و کشوری که توسط ویروس ویران شده شروع به بهبودی کرده است.

امدادگران در ساحل هانتینگتون آتش بازی را در 4 جولای تماشا می کنند.

امدادگران در ساحل هانتینگتون آتش بازی را در 4 جولای تماشا می کنند. جشنواره اسکله شامل سرگرمی های زنده بود.

(آلن جی شبن / لس آنجلس تایمز)

کارهایی بود که باید انجام می شد. زخم های سال 2020 هنوز با ما بود. روزهای بلاتکلیفی و ترس - آژیرهای شبانه، نمودارها و تابلوهای آلودگی ها و مرگ و میرهای فزاینده، جنون رویدادهای جاری - تاثیر خود را گذاشته است.

گروه‌های خودکشی گزارش کردند که یادگیری مجازی شکست می‌خورد، دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کردند. با وجود تریلیون ها دلار مشوق، بیکاری و بی خانمانی افزایش یافته است.

خیلی ها عصبانی یا غمگین بودند. برخی احساس گناه یا خوش شانسی می‌کردند و در سالگرد همه‌گیری، کشور متوقف شد تا به بیش از نیم میلیون کشته‌ای که آخرین روزهایشان نه تنها شاهد شیوع بیماری، بلکه نابرابری‌های بهداشتی و عدالت اجتماعی بود، نگاه کند.

مراسم ترحیم برای بسیاری از مردم عادی خارق‌العاده بود: یک زندگی ساده با لذت‌های ساده - عشق به خانواده، وفاداری به یک هدف، شجاعت در مواجهه با بیماری - که اگر کووید آنها را از ابهام خارج نمی‌کرد، نادیده گرفته می‌شد.

داوطلبی پرچم های سفید کوچکی را روی چمن رصدخانه گریفیث می گذارد.

داوطلب آنا سولا-گاسکون پرچم‌های سفید را روی چمن‌های رصدخانه گریفیث به عنوان بخشی از یادبود افرادی که بر اثر کووید-19 جان باختند، قرار می‌دهد. داوطلبان این بنای یادبود را با حمایت مالی شهر لس آنجلس در 16 نوامبر ساختند.

(لوئیس سینکو / لس آنجلس تایمز)

اما حتی دل بازترین ها هم احساس خستگی می کردند. پل اسلوویچ، استاد روانشناسی در دانشگاه اورگان در یوجین می گوید: «احساسات ما در اندازه گیری خوب نیستند. «با افزایش اعداد، ما بیشتر و بیشتر بی احساس می شویم.

بی حسی منجر به اضطراب و در ابتدا چندین محاسبه بی گناه شد. خانواده ها دوباره متحد شدند. دوستان برای قهوه ملاقات کردند. بازیکنان لیگ کوچک زمینی ها را بیرون کشیدند. این زوج در ملاء عام بوسیدند.

هشدارها دنبال شد: خیلی زود، خیلی سریع. هنگامی که تگزاس و می سی سی پی در اوایل ماه مارس دستور ماسک خود را لغو کردند، رئیس جمهور گفت: "آخرین چیزی که ما به آن نیاز داریم تفکر نئاندرتال است."

اما با طولانی شدن روزها، کشور رو به جلو حرکت کرد.

آخرین شب نمایشگاه سهام آوریل و Rodeo در سن آنجلو، تگزاس، در عرض چند دقیقه فروخته شد. نماز صبح خیابانی را در بروکلین نیویورک پر کرد و زائران پایان ماه رمضان را جشن گرفتند و در اولین روز تابستان، دیو گرول و فو فایترز در مقابل 20000 طرفدار در مدیسون اسکوئر گاردن ایستادند.

گرول در ابتدای نمایش سه ساعته در مقابل اشک‌هایش خواند: «در چنین لحظاتی، دوباره زندگی کردن را یاد می‌گیری».

البته، یادگیری زندگی دوباره فقط خواسته آمریکا نبود و نیاز به یک کشور خارجی روز به روز ناامیدتر می شد.

در برزیل، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید به 125 در ساعت افزایش یافت. در اندونزی، ده ها نفر در آخر هفته به دلیل کمبود اکسیژن در بیمارستان جان باختند. در آفریقا، برخی از کشورها روزانه بیش از 1000 مورد جدید را می‌شمارند و رهبران کشورهای ثروتمند را مقصر ملی‌گرایی واکسن می‌دانند.

سنگ قبرها در مانائوس، برزیل

هزاران نفر در مانائوس برزیل در دو موج همه گیر کووید-19 جان باختند. بسیاری در این شهر 2 میلیونی فردی را می شناسند که پس از کمبود اکسیژن در بیمارستان ها برای جدی ترین موارد خود جان باخته است. مقامات مجبور شدند بخش هایی از جنگل را برای دفن مردگان تخریب کنند.

(لوئیس سینکو / لس آنجلس تایمز)

دکتر Matshidiso Moetti، مدیر سازمان جهانی بهداشت برای آفریقا، گفت: «ممنوعیت صادرات و انباشت واکسن‌ها همچنان در مسیر حیاتی عرضه واکسن به آفریقا قرار دارد.

در هند، آسمان در اثر دود تشییع جنازه تاریک شده است.

::

ویروس کرونا درس جدیدی برای آموختن داشت. هر چه بیشتر تکرار شود، جهش بیشتری پیدا می کند و نوع دلتا وارد واژگان می شود. موثر و کشنده است، به راحتی در برابر آبله مرغان پخش می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در یک سند داخلی که در اواخر ژوئیه منتشر شد، گفت: "جنگ تغییر کرده است." مثل #دلتاپالوزا.

انگیزه جمع شدن و جشن گرفتن آنقدر قوی بود که نمی توانست متوقف شود.

کووید دیگر افراد مسن و آسیب پذیر را هدف قرار نمی دهد، اکنون جوانان و سالم ترها را هدف قرار داده است. بستری شدن در بیمارستان در میشیگان، تگزاس، لوئیزیانا و فلوریدا افزایش یافت و درخواست‌های پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان که به دلیل بیماری خسته شده بودند که غیرقابل پیش‌بینی بودن آن‌ها را وادار می‌کرد در حالی که اعضای خانواده داغدار را تسلیت می‌دادند برای کمک فریاد بزنند، بی پاسخ ماند.

پاسکالین موهیندورا، پرستار ثبت‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز تحقیقات پزشکی کانزاس، گفت: «من نمی‌خواهم زندگی‌ام را به خطر بیاندازم فقط به این دلیل که مردم نمی‌خواهند واکسینه شوند یا به توصیه‌های متخصصان بهداشت گوش نمی‌دهند. شهر، وزارت دفاع

در مسابقه ای با زمان و طبیعت، مقامات بهداشت فدرال تلاش کردند تا کمپین جدیدی را طراحی کنند، اما خطوط نبرد به طور ناگهانی ثابت شد.

از زمان معرفی واکسن ها، 14 درصد از کشور گفته اند که هرگز واکسن دریافت نمی کنند. آنها مدعی استثنائات مذهبی یا بهداشتی بودند. آنها به بی اعتمادی به دولت اشاره کردند و با مخالفان دیرینه ای که همه گیری را فرصتی برای لغو حقوق شخصی، تقویت کنترل اقتدارگرا، مجازات طبقه متوسط ​​و انتقال ثروت به ثروتمندان اعلام کردند، پیوستند.

موج تابستانی در 16 سپتامبر 3418 کشته برجای گذاشت که یکی از بالاترین میزان روزانه از زمان آغاز همه‌گیری بود. نوع دلتا عامل این بیماری بود، اما بیشتر مبتلایان واکسینه نشده بودند.

پیتر هوتز، متخصص اطفال و متخصص بیماری‌های عفونی گرمسیری در کالج پزشکی بیلور می‌گوید: «مرگ بر ضد علم».

با شروع سال تحصیلی و دو برابر شدن تعداد موارد کودکان در سراسر کشور، آکادمی اطفال آمریکا از سازمان غذا و داروی آمریکا خواست تا برای مجوز دادن به واکسن‌های ضد کووید-19 برای کودکان زیر 12 سال "به شدت" کار کند.

::

از آنجایی که آژانس های بهداشت عمومی افزایش شدیدی را مشاهده کردند، بحث بین دموکرات ها و جمهوری خواهان آزادی های مدنی را داغ می کند.

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام به رئیس جمهور بایدن در کاروان خود می پیوندد.

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، پس از سوار شدن با وی در ایر فورس وان و فرود در فرودگاه لانگ بیچ برای شرکت در تجمع No-Call شب قبل از انتخابات سپتامبر، به رئیس جمهور بایدن در کاروان خودروی خود پیوست.

(جینا فرازی / لس آنجلس تایمز)

در کالیفرنیا، فرماندار گاوین نیوسام با مخالفانی روبرو شد که به دنبال مقابله با همه گیری با تلاش برای عقب نشینی بودند. در واشنگتن دی سی، سناتورهای جمهوریخواه تد کروز از تگزاس و کوین کرامر از داکوتای شمالی قوانین فدرال را برای جلوگیری از اجبار ماسک یا واکسن پیشنهاد کرده‌اند و هفت ایالت مدارس محلی را از اجبار دانش‌آموزان و معلمان به پوشیدن ماسک ممنوع کرده‌اند.

نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو در ماه اوت نشان داد که 86 درصد از رای دهندگان دموکرات حداقل یک واکسن دریافت کرده اند، اما 60 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه.

با آغاز ماه اکتبر، کووید به مرحله وحشتناک دیگری رسید. او پس از کشتن 700000 آمریکایی، از مرگ و میر ناشی از آنفولانزای 1918 پیشی گرفت.

با نزدیک شدن به پایان سال 2021 - با واکسن های تقویت کننده تایید شده و واکسن های مجاز برای کودکان - وضعیت کووید مثل همیشه بحث برانگیز بود.

آرون راجرز مدافع NFL از خود در برابر "جمعیت بیدار" دفاع کرد و از موقعیت خود در برابر موم دفاع کرد. بیگ برد توییت کرد که واکسینه شده است ("بال من کمی درد می کند..."). فشارهای جدیدی به دنبال داشت، و سؤالات بیشتری پیش روی کشوری خسته، ناامید و آشتی شده بود.

تقریباً دو سال از زمانی که ویروس کرونا نظم اجتماعی جهان را بازآرایی کرد می گذرد. بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند، و به همان اندازه که بحث شدید است، عواقب آن به همان اندازه گیج کننده است.

دکتر آنتونی فائوچی، که از ابتدا در خط مقدم همه گیری بود، در اوایل سال جاری به رسمیت شناختن مهمی دست یافت.

او می‌گوید: «در طول سال‌ها، من متواضع‌تر می‌شوم، زیرا می‌دانم که چقدر نمی‌دانم.

آمریکایی‌ها همیشه خود را استثنایی می‌دانستند و توسعه سریع واکسن‌ها، حتی با شرکای بین‌المللی، در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر، گواه آن است. شاید از آنجایی که احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان در ایالات متحده در سال جدید به بیش از یک میلیون نفر برسد، این کشور باید فروتنی را نیز به درک خود بیاورد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن