10نکته طلایی رایگان برای افزایش نرخ پاسخ پرسشنامه

 

یکی از متداول ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که چکار کنیم تا نرخ دریافت پاسخ های پرسشنامه هایی که طراحی می کنیم را افزایش دهیم ؟هرچند که در یکی از پست های گذشته چندین مورد را برای بهتر شدن نتایج عنوان کردیم اما احساس میکنم این موارد برای شما کافی نبوده و نیاز به راه حل های متنوع دیگری نیز دارید .

قبل از گفتن هر پاسخی خیلی صریح و واضح اجازه دهید تا بگویم که هیچ پاسخ واحدی برای این مشکل وجود ندارد، شما ممکن است قبلاً یکی دو ایده از این لیستی که در این پست برایتان می گوییم را امتحان کرده باشید. پس این شما هستید که با آزمون و خطای روش های زیر بهترین شیوه را باید انتخاب کنید.

 

پرسشنامه های آنلاین اهداف مختلفی دارند و می توانند راهی عالی برای دریافت بازخورد یا داده های مفید باشند، اما فقط در صورت دریافت پاسخ مناسب به پرسشنامه این امر تحقق می یابد.

اگر به دنبال اطلاعات جمعیتی هستید یا به دنبال بازبینی برای محصولات یا خدمات خود هستید، پرسشنامه های آنلاین با نرخ پاسخ  بالا می تواند راهی عالی برای تحقق این امر  باشد. با این حال ، برای اینکه ارزش آنها را برای خود بگذارید، باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما به سوالات شما پاسخ می دهند.

موارد زیر چندین نکته مفید است که باعث می شود افراد هم پرسشنامه آنلاین شما را کامل کارده و هم در حین پاسخ به سوالات از آن لذت ببرند:

 

1 اهداف اساسی مطالعه را مرور کنید.

سعی دارید چه چیزی را کشف کنید؟ در نتیجه پرسشنامه می خواهید چه اقداماتی انجام دهید؟ این به شما کمک می کند تا اعتبار مکانیسم جمع آوری اطلاعات را دوباره بررسی کنید. پرسشنامه آنلاین تنها یکی از روش های جمع آوری و کمی کردن دیدگاه ها است. بنابراین سعی کنید خیلی صریح در پی رسیدن به اهداف ایجاد پرسشنامه خودتان باشید.

2 مخاطبان خود را هدف قرار دهید

منابع مختلفی را برای پاسخ دهندگان احتمالی پرسشنامه در نظر بگیرید. بعنوان مثال ، علاوه بر لیست های پستی ایمیل ، پرسشنامه خود را به گروه ها و انجمن های وب ارسال کنید.

 

3  دعوت نامه های ایمیل خود را شخصی سازی کنید

براساس آمار، ارسال ایمیل های  شخصی سازی شده  منجر به افزایش پاسخ حداقل پنج درصد و گاهی بسیار بیشتر می شود. ایمیل خود را به جای فارغ التحصیلان گرامیبا عنوان آاقای محسنی عزیزشروع و ارسال کنید.

 

بهبود نرخ پاسخ به پرسشنامه باید دو محور اصلی داشته باشد. افزایش کلیک های ایمیل و همچنین کاهش ترک ایمیل .  برای رسیدن به این نتیجه سعی کنید تمام موانع را در نظر بگیرید تا ترک ایمیمل برای پر کردن یک پرسشنامه را به حداقل برسانید .

یکی از راه های انجام این کار درج مهمترین سوال در خود ایمیل است.

 

باز کردن ایمیل و اقدام در مورد محتوای ایمیل دو چیز متفاوت و دو تعامل متمایز کاربر است. شما به عنوان پرسشگر ، فراخوان برای اقدامات را در یک ایمیل قرار می دهید. اکنون ، محققان بازار می توانند با درج سوال بصورت تصویری در یک ایمیل ، دعوت به عمل بهتری داشته باشند.

 

 

4 همیشه بهترین نوع سوال را برای قراردادن در پرسشنامه انتخاب کنید

 

سوالی که همراه با تصویر باشد گویاتر است. به عنوان مثال استفاده از سوال تصویری که متن سوال در خود تصویر قرار دارد  به جای استفاده صرف از متن سوال اگر قابل اجرا باشد  می تواند تاثیر زیادی در شرکت پاسخ دهندگان داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که متن سوال،  پیام روشن و کافی دارد و کاربر مجبور نیست دو بار آن  سوال را بخواند.

به خاطر داشته باشید که سوال طعمه به کار نبرید و آن را تعویض کنید. معمولاً شما یک سوال واحد را تعبیه می کنید و اگر سوالات بعدی بیشتری وجود داشته باشد ، پاسخ دهندگان احساس می کنند که آنها را با یک سوال بررسی طعمه فریب داده اید. در حالت ایده آل ، تعداد سوالات بعدی را به 5 یا کمتر محدود کنید.

فراموش نکنید که ایمیل را شخصی سازی کنید. این می تواند با استفاده از نام پاسخ دهنده یا یادداشت تشکر در پایین ایمیل شما باشد.

 

5 دعوت نامه ایمیل خود را کوتاه نگه دارید

لطفاً دعوت نامه ایمیل خود را فقط با یک لینک پیوندی به پرسشنامه کوتاه و ساده نگه دارید. البته در همان دعوت نامه لطفاً موارد زیر را حتماً توضیح دهید:

 

شما کی هستید و هدف شما از این پرسشنامه چیست؟

این پرسشنامه به نفع  خود فرد و همچنین دانش شما است؟

زمان پرسشنامه اگر کوتاه است ، بر آن تأکید کنید. اما در مورد زمان ها صادق باشید اگر بدانند که چقدر زمان می برد ، افراد بیشتر به نظرسنجی های طولانی تر ادامه می دهند.

در صورت نیاز سازمان شما ، بیانیه حریم خصوصی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات و پاسخ های شرکت کنندگان  تنظیم کنید .

 

 

6 – لطفاً هیچ سورپرایزی در پرسشنامه  نداشته باشید

درست مثل دیگر پرسشنامه ها  سعی کنید وسط پرسش ها مخاطبانتون را شگفت زده نکنید ، بهتر است از قبل به آنها اطلاع دهید که قصد دارید یک پرسشنامه تحقیقاتی انجام دهید.

 

7 – از میله های پیشرفت استفاده کنید خط پایان را به مشتریان اطلاع دهید

همه دوست دارند بدانند که چقدر به خط پایان نزدیک هستند. وقتی نوبت به پرسشنامه می رسد ، واقعاً نمی توانید از این عبارت استفاده کنید – “روی سفر تمرکز کنید و نه مقصد“. از آنجا که قرار است صادق باشیم ، این در واقع هیجان انگیزترین سفر مشتری نیست. پس فکر نکنید که پاسخ دهنده در حال تجربه هیجان است و از طی کردن مسیر لذت می برد.

 

حداقل کاری که کسب و کارها می توانند انجام دهند این است که به آنها اطلاع دهند که در حال پیشرفت هستند و با هر مرحله در شرف تکمیل شدن هستند. هر چه زودتر بهتر. تعلیق در این حالت وقتی مشتری احساس کند که سوالاتی که از آنها پرسیده می شود پایان ندارد ، می تواند صدمات زیادی وارد کند. هنگامی که شرکت کنندگان شما تصور واضحی از مدت زمان لازم برای تکمیل آن و صرفه جویی در وقت برای انجام آن داشته باشند ، شانس بسیار بیشتری برای دریافت پاسخ کامل دارید.

8- در مورد محافظت از حریم خصوصی شفاف باشید

صفحه اول پرسشنامه آنلاین مکانی است که شامل اطلاعاتی درباره نحوه استفاده شما از پاسخهای افراد است. اگر مردم بدانند چگونه از این اطلاعات استفاده می شود ، راحت تر در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در اینترنت می پردازند. آیا آنها ناشناس هستند؟ محرمانه است؟ با دیگران مشترک است؟ در صورت نیاز ، بیانیه موضوعات انسانی دانشگاه به اینجا می رسد.

9 –ارسال ایمیل های یادآوری

برخی از افراد بلافاصله پرسشنامه شما را تکمیل می کنند. اگر یادآورهای پیگیری ایمیل را همراه با لینک پرسشنامه ارسال کنید ، پاسخ های بیشتری دریافت خواهید کرد. بهتر است بیش از دو ایمیل یادآوری ارسال نشود. مطمئن شوید که آدرس ایمیل افرادی را که نمی خواهند دوباره با آنها تماس گرفته شود فیلتر کنید.

10 ارائه مشوق ها هدایا ، جوایز و غیره را در نظر بگیرید.

مطالعات نشان می دهد که برای افزایش نرخ پاسخ ، مشوق ها می تواند تاثیر گذاران خوبی باشند . یک هدیه کوچک ، کد شارژ هدیه و غیره می تواند پاسخ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این مواردی است که با شیوه های آزمون و خطا امتحان خود را پس داده اند. اما در کل شما هم باید برای خودتان راه هایی را در جهت افزایش نرخ پاسخ مفید هنگام ساخت و توزیع پرسشنامه آنلاین تحقیقاتی که منتشر می کنید ابداع و آزمایش کنید.