کنترل از راه دور در خانه هوشمند چگونه امکان پذیر است؟

ولی در یک‌سری سال آخر نیز، منزل های هوشمند در تهران رشد قابل توجهی داشته اند و می قدرت ادله اهمیت آن را تغییر

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 28 آبان 1401
ولی در یک‌سری سال آخر نیز، منزل های هوشمند در تهران رشد قابل توجهی داشته اند و می قدرت ادله اهمیت آن را تغییر نگرش مردم و درک آن ها از مزایای منزل هوشمند دانست. اهمیت همین حال، سیستم های خانه هوشمند به برهان پیچیدگی ممکن می باشد فعالیت دارای آن ها برای برخی از اشخاص سخت و ایراد ساز باشد. ایجاد کنندگان محصولات خانه هوشمند کارایی دارا هستند خانه هوشمند هیربد تا پیچیدگی فعالیت کلیدی همین سیستم ها را کاهش دهند و تجربه کاربری را بهبود بخشند. دارای پیشرفت صنعت خانه هوشمند، ویلا هوشمند هم به مورد قضیه داغ و جذابی تبدیل شده است. ویلاهای هوشمند کلیدی سبک معماری مدرنی میباشند و حساس برخورداری از فناوری های مدرن و پیشرفته، تجربه بی نظیری از نوآوری و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند. دسته‌بندی نشده اگر دوربین‌های امنیتی هوشمند، نصب کنید حتی هنگامی در خانه هوشمند خود نیستید هم می توانید منزل خویش را مشاهده کنید. یا حسگرهای حرکتی هوشمند، کار کشته به تشخیص تفاوت در میان ساکنین، بازدیدکنندگان، حیوانات خانگی و سارقان هستد و در صورت بازدید خلق مشکوک می توانند شما را باخبر کنند. در صورتی که سیستم هوشمند روشنایی و لامپ هوشمند دارید، فارغ از نیاز به بده بستان لامپ می توانید به راحتی رنگ چراغ های منزل را تغییر و تحول دهید.

ضرورت و ارزش هوشمند سازی

به عنوان نمونه اگر نتوانید صدای زنگ خانه خویش را از زیرزمین بشنوید ، استعمال از این دستگاه می تواند موءثر باشد. و چنانچه نمایشگرهای هوشمند دارید ، می توانند وقتی که شخصی پشت درب شما زنگ می زند ، تصویرش را نشان دهد. به جهت آشپزخانه و محل عمل شما یک کاغذ سناریو هوشمند مانند Nest Hub یا Echo Show بهترین تعیین است. آنان صدای قابل قبولی را برای آهنگ به وجود می آورند ، ولی مهمتر از کلیه ، آنها به Nest Hello و زنگ درب ویدئویی نیز متصل می شوند. وسایل هوشمند دارای برخورداری از حافظه و پردازشگر داخلی امکان اجرای سناریوها و برنامه های زمانبندی را بدون اتصال به internet را دارند. وسایل هوشمند علاوه بر ذخیره برنامه های تهیه و تنظیم شده بصورت داخلی ، قابلیت و امکان اجرای برنامه ها و اکران های ذخیره شده بر روی سامانه اینترنتی را دارند.
  • گزارش سال 2016 NTT Data Corp. نشان داد که 80٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده نگران امنیت داده های خانه هوشمند خویش هستند.
  • اگر کارآموز هیچ پیش حوزه ای درمورد برق نداشته باشد بایستی الکتریسیته ساختمان رتبه 2 را بگذراند.
  • Zigbee و Z-Wave دوتا همگانی ترین پروتکل ارتباطات اتوماسیون خانگی میباشند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اصطلاح IOT در واقع برای توضیح شبکه‌ای از اشیا خانگی بکار می‌رود که از internet به جهت اشتراک گذاری داده ها،دانلود اطلاعات و جواب به نیازهای انسانی به کارگیری می کنند.
  • این دستگاه‌های که به‌تازگی وارد بازار شدند، کارگزاشتن ارزان و راحتی دارند و گزینه‌ای زیاد مطلوب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی محسوب می‌شوند.
بدون منزل هوشمند، کارکرد هر دستگاهی مشروط به اجازه‌ی دستی از طرف انسان است. منزل کاملا هوشمند به وسیله متصل نمودن اجزای مختلف خانه اهمیت نیز و ایجاد به نقل از سایت یک ارتباط یک پارچه، شما را از این عمل بی‌نیاز خواهد کرد. دستگاه‌ها روشن می‌شوند، خودشان کارهای متفاوتی را انجام دیتا و در دست گرفتن می‌کنند.

خانه هوشمند (Smart Home) چیست؟ دارای مزایای خانه های هوشمند آشنا شوید

در واقع خانه‌های هوشمند آمده‌اند تا سبک خاصی از زندگی را به جهت انسان‌های مدرن تعریف‌و‌تمجید کنند. زندگی در فضایی که همه‌ی اجزا و ابزارهای آن به یک‌دیگر متصل بوده؛ و هوش تصنعی در بستر فضای آنلاین، مدیر کارها را بر عهده می‌گیرد؛ و شما می‌توانید در فضایی امن‌تر، جذاب‌تر و اساسی دسترسی‌های بیشتر زندگی کنید. بزرگترین تهدید تکنولوژی‌های دیجیتال، هک و شکافت به سیستم‌های آنهاست. ولی هرساله و حساس دقت به حساس موضوع، شرکت‌های تولید کننده تجهیزات هوشمند، اقدام به بروزرسانی و افزایش امنیت کدهای خود کرده و همواره راه‌های نفوذ به همین سیستم‌ها را سخت‌تر می‌کنند. آیا می‌توان دوربین‌های امنیتی خانه را هک کرد؟ هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد می‌تواند هک شود و این شامل دوربین‌های امنیتی منزل است.

انواع

پس از تامین مالی اضافی، همین کمپانی در آگوست ۲۰۱۳ وارد بازار شد و در سال ۲۰۱۴ بوسیله سامسونگ خریداری شد. علاوه بر امنیت خانه، اکثری از مخالفان منزل هوشمند نگران حریم خصوصی داده‌ها هستند. گزارش NTT Data نشان میدهد که ۷۳ درصد از مصرف کنندگان نگران حریم خصوصی داده‌های به اشتراک گذارده شده به وسیله دستگاه‌های خانه هوشمند خود هستند. زمانی که میخواهید منزل خویش رو هوشمند کنید، نیازی نیست که در همان نخست همگی امکانات هوشمند را اهمیت هم پیاده‌سازی کنید. در سرانجام می‌توانید مهم دارایی کمی شروع کرده و به مرور زمان منزل هوشمندتان را توسعه و گسترش دهید.

تکنولوژی خانه هوشمند چطور عمل می‌کند؟

این تکنولوژی فوق العاده دیدنی به خوبی توانسته صنعت هوشمند سازی را فرا بگیرد. همه اجزای تشکیل دهنده منزل های هوشمند از جمله اسپیکرهای هوشمند، ترموستات هوشمند، سیستم روشنایی و… از همین سیستم صوتی هوشمند برخوردار میباشند و موجب می شوند تا عضو سوای حرکت و لمس وسایل خانه، آن ها را در دست گرفتن کند. در زمینه انرژی، مدیر مصرف الکتریسیته و در اختیار گرفتن روشنایی ساختمان، از دیگر موردها ساده‌ای هست که خانه‌های هوشمند سال‌های سال می باشد آن را در اختیار شما قرار داده‌اند. اصلی استفاده از هوشمند سازی ساختمان شما می‌توانید مقدار نور بخشی از ساختمان را انتخاب کنید. می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید؛ که چراغ‌ها در ساعاتی معلوم و یا این که حساس توجه به کاهش یا این که افزایش میزان نور طبیعی محیط، روشن و خاموش شوند. مثال ساده‌تر این روش، چراغ‌های روشنایی وابسته به حرکت است؛ که در صورت حضور جسم متحرک در محیط روشن می‌شوند.

· پنجره، پرده وسایبان هوشمند

از روش ترموستات‌های هوشمند، بدون نیاز به پر‌نور نگه‌داشتن بخاری یا تهویه مطبوع در تمام روز، از رجوع به منزل با دمای راحت لذت خواهید برد. همچنین می‌تواند مصرف انرژی را گزارش دهد و به شما یاد آوری کند که فیلترها را عوض کنید. در صورتی که بخواهیم سیستم روشنایی هوشمند را به رخ ساده معرفی کنیم، می بایست اینطور تیتر نماییم که از یک درگاه مرکزی تشکیل شده که تعدادی سوییچ هوشمند یا لامپ هوشمند (بسته به معماری به کار گیری شده) به آن متصل شده و قابل کنترل می‌باشند.

لامپ هوشمند؛ در اختیار گرفتن زندگی اهمیت یک کلید!

درواقع می‌توان به خانه‌های هوشمند، سازه‌های سبز و دوست‌دار محیط‌زیست نیز گفت و تمام افرادی که طرفدار محیط‌زیست هستند و به مراقبت آن با می‌دهند، می‌توانند با تصور راحت به هوشمندسازی خانه‌های خویش دست بزنند. شاید در ابتدا اکثری از اوقات تلف شده که صرف انجام کارهای خانه هوشمند هیربد تکراری و روزمره زندگی، مثل خاموش و روشن نمودن چراغ‌ها یا کنار زدن و کشیدن پرده‌ها، میگردد به دیده نیاید. ولی به مرور زمانه متوجه خواهید شد که همین کارهای کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت تا چه میزان در صرفه‌جویی زمان کمک می کند و منجر سرعت‌بخشی به کارها می‌شود.

آشنایی با امکانات و مزایا خانه هوشمند

بنابراین او‌لین نکته ای که با می یابد این می باشد که به عنوان یک کاربرخانه هوشمند، بایستی هدف اهمیت خود از خودکارسازی خانه را مشخص نمایید. برای بعضا از صاحب‌خانه‌ها تبدیل خانه سنتی به یک خانه هوشمند می‌تواند به آسانی خرید یک بلندگوی متصل باشد. به جهت بقیه این دستور می‌تواند شامل مرتبط‌ ساختن چند متاع متعدد از پاراگراف بلندگو، دوربین، رایانه، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون، سیستم‌های امنیتی، اسباب و اثاث خانگی و دیگر وسایل بوده و ساخت نوعی هاب خانگی هوشمند را نیز شامل گردد. ترموستات هوشمند را می‌توان به رادیاتورهای شوفاژ یا ابزارهای گرمایشی دیگر بنا نصب کرد تا در اختیار گرفتن دمای خانه را در دست گیرند. دیمر وسیله‌ای می باشد که با به کار گیری از آن می‌توان مقدار روشنایی لامپ‌‌ها را کم یا این که فراوان کرد. دیمرها در خانه‌های هوشمند منجر می شوند تا مقدار نور لامپ‌ها اصلی دقت به روشنایی گوشه و کنار تهیه شود. به تیتر مثال، یک سنسور نور متصل به آن یک سیگنال می دهد (وقتی هوا بدون‌نور می شود). کنترلر سیگنالی را به جهت در اختیار گرفتن روشنایی به رله یا این که گروه اجرایی ارسال می کند. به کلمه دیگر، یک مدولاتور گسسته I/O نوعی رله الکترونیکی قابل برنامه ریزی هوشمند است. چنین کنترل‌کننده‌ای کار کشته میباشد تجهیزات هوشمندی نظیر یخچال، اجاق‌های مایکروویو، وسایل برقی و غیره را در اختیار گرفتن کند (اگر چنین عملکردی در خود تجهیزات ارائه شده باشد)، حتی داده‌هایی مثل دمای یخچال، ورودی-خروجی را به صاحب و مالک گزارش دهد. آنان می توانند در به عبارتی مکان باشند، قدمت خدمات آن ها بیش از 30 سال است. علاوه بر بخش هایی که در بالا توضیح دادیم، خانه هوشمند می تواند بقیه تجهیزات الکترونیکی خانه را نیز یکپارچه کرده و کنترل آن ها را از نحوه سیستم هوشمند ممکن سازد. همین بخش ها شامل پرده های برقی و جک های برقی (مثل درهای پارکینگ، درهای ورود و خروج، سایبان ها، سقف های متحرک)، آبیاری باغچه، در اختیار گرفتن استخر و جکوزی و … هستند. سیستم هوشمند تمام تجهیزات پخش فیلم و سینمای خانگی را اهمیت هم یکپارچه می کند. یکی از حساس ترین فایده های همین یکپارچگی همین می باشد که دیگر نیازی به ریموت های متفاوت به جهت دستگاه های متمایز مانند تلویزیون، دی وی دی پلیر و ماهواره نمی باشد و همگی دستگاه ها کلیدی ریموت منزل هوشمند در دست گرفتن می شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن