ژایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل به کتاب ترامپ اشاره می کند

[ad_1] سائو پائولو - اینارا کوتو، معلم 54 ساله اینجا، از فروشگاه های متعلق به رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونار

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 30 آذر 1400
[ad_1]

اینارا کوتو، معلم 54 ساله اینجا، از فروشگاه های متعلق به رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو خرید نخواهد کرد.

او به همین دلیل با برخی از قدیمی ترین دوستانش صحبت نکرد.

شوهرش، سرجیو، آنقدر با برادر سیاسی‌اش که از بولسونارو حمایت می‌کند و واکسن کرونا را رد می‌کند، اختلاف نظر دارد، که این دو گفتگوهای خود را به یک موضوع محدود می‌کنند: فوتبال.

ده ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری بعدی، برزیل بیش از هر زمان دیگری در خاطره اخیر دو قطبی شده است، با درگیری های سیاسی و جنگ های شدید فرهنگی که دوستی ها را بدتر کرده، تجمعات خانوادگی را ویران کرده و به خیابان ها سرازیر شده است.

در مرکز، بولسونارو 66 ساله، یک ناسیونالیست راست افراطی است که سه سال پیش در موجی از خشم پوپولیستی به دلیل فساد، قدرت را در دست گرفت و اکنون اصرار دارد که تنها سه گزینه برای آینده او وجود دارد: زندان، مرگ یا انتخاب مجدد. .

مانند رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که بولسونارو او را "بت" خود توصیف کرد، رهبر برزیل ویروس کرونا را تحقیر کرد، خشم نژادی را برانگیخت، حفاظت از محیط زیست را کاهش داد و حامیان خود را در پایتخت کشور جمع کرد تا علیه دشمنان ادعایی و دشمنان کنگره اعتراض کنند.

با کمک استیو بنن، استراتژیست ترامپ، او قبلاً شروع به ایجاد تردید در مورد تقلب در انتخابات کرده است.

و مانند یک سال پیش در ایالات متحده، بهترین امید اپوزیسیون برای شکست دادن رئیس دولت عوام فریب به یک حامی قدیمی چپ است که تلاش می کند نوستالژی را برای اوقات مدنی و رفاه بیشتر برانگیزد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بولسونارو از لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق، سوسیالیست دموکرات کاریزماتیک 76 ساله که در سال 2018 به جرم فساد زندانی شد اما سال بعد پس از لغو حکمش آزاد شد، عقب مانده است.

لولا، همانطور که او را می شناسند، به خودی خود شخصیتی تفرقه انگیز است که بسیاری او را به خاطر جمع آوری میلیون ها نفر از فقر دوست داشتند، اما دیگران آن را به عنوان نمادی از فساد ریشه دار در برزیل تحقیر کردند.

حتی اگر لولا برنده شود، سؤالاتی در مورد اینکه آیا بولسونارو و حامیانش شکست را خواهند پذیرفت و آیا دوره ریاست جمهوری او صدمات جبران ناپذیری به دموکراسی شکننده کشور وارد کرده است وجود دارد.

رئیس جمهور برزیل ژایر بولسونارو در مراسم نظامی در برزیل در سال 2019.

رئیس جمهور برزیل ژایر بولسونارو در مراسم نظامی در برزیل در اوت 2019.

(آسوشیتدپرس)

بولسونارو، افسر سابق ارتش، به دیکتاتوری نظامی سابق کشور دروغ گفت، قول داد با احکام دادگاه عالی مخالفت کند و از حامیانش خواست تا خود را مسلح کنند.

تظاهراتی که او در ماه سپتامبر در برزیل ترتیب داد، همانطور که بسیاری از آن می ترسیدند به خشونت تبدیل نشد. اما وخامت گفتمان سیاسی تقریباً در همه جا مشهود است - از گروه های داغ در واتس اپ گرفته تا بحث های پرشور هنگام شام.

در این ماه، هواداران بولسونارو و اعضای محافظ او به خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند، حمله کردند. در شهر بوربا، دو سیاستمدار رقیب در یک مسابقه به سبک MMA اختلافات خود را با مشت و لگد حل کردند.

کوت اخیرا در اعتراض به بولسونارو راهپیمایی کرد و تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «این کابوس باید پایان یابد».

او با زنده ماندن از دیکتاتوری سرکوبگر در برزیل که از سال 1964 تا 1985 حکومت کرد، گفت که زندگی هرگز به اندازه امروز آشفته نبوده است. اقتصاد کشور در رکود به سر می برد، بیش از 600 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و دائماً در حال آماده شدن برای درگیری است، چه با غریبه یا عزیز.

او گفت: «این مانند یک جنون جمعی بزرگ است. "ما احساس می کنیم در یک رمان دیستوپیایی هستیم - رمانی که بسیار ضعیف نوشته شده است.

مردم در مقابل کنسولگری برزیل در سوئیس در سال 2019 تظاهرات کردند.

مردم در مقابل کنسولگری برزیل در سوئیس در سال 2019 علیه رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو و آتش سوزی های فراوان در جنگل های آمازون تظاهرات کردند.

(آسوشیتدپرس)

اخیرا برزیلی ها پر از امید شده بودند.

در دهه 2000، تقاضای جهانی برای گوشت گاو، سویا و آهن و برنامه های اجتماعی گسترده لولا - از جمله پرداخت نقدی به فقرا - حدود 20 میلیون نفر را از فقر نجات داد.

زمانی که لولا در سال 2010 پس از گذراندن حداکثر دو دوره متوالی دوره ریاست جمهوری از سمت خود کنار رفت، محبوبیت 83 درصدی داشت و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، او را به عنوان "محبوب ترین سیاستمدار روی زمین" معرفی کرد.

اما مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن دیلما روسف، شاگرد لولا، قیمت کالاها شروع به کاهش کرد و اقتصاد سقوط کرد. تحقیقات گسترده در مورد فساد، سیاستمدارانی را در سراسر طیف ایدئولوژیک از جمله روسف و لولا درگیر کرده است.

محافظه کاران با استیضاح روسف در سال 2016 به اتهام دستکاری در بودجه فدرال از این ناامیدی استفاده کردند. در طول محاکمه، یک نماینده حاشیه‌نشین کنگره توجه ملی را به خود جلب کرد که رای استیضاح خود را به یک افسر ارتش برزیل اختصاص داد که روسف را زمانی که یک چریک جوان در حال مبارزه با دیکتاتوری بود، دستگیر و شکنجه کرده بود.

این نماینده کنگره، بولسونارو بود که دو سال بعد در انتخابات پیروز شد و خود را از ترامپ به عنوان یک فرد خارجی نادرست از نظر سیاسی الگوبرداری کرد که با پاکسازی سیاست از فساد و شکستن جنایت با مشت آهنین، برزیل را "بزرگ" خواهد کرد.

رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو، در حالی که کاروانی از علاقه مندان به موتورسیکلت را هدایت می کند، دست خود را تکان می دهد.

در مرکز، رئیس جمهور برزیل، ژایر بولسونارو، در حالی که در ماه ژوئن کاروانی از علاقه مندان به موتورسیکلت را در سائوپائولو رهبری می کند، دست خود را تکان می دهد.

(آسوشیتدپرس)

او مهاجران را "فضول" خواند، گفت که یک رقیب سیاسی آنقدر زشت است که "ارزش تجاوز را ندارد" و گفت که ترجیح می دهد پسرش بمیرد تا همجنس گرا باشد.

اما بسیاری از رای دهندگان آنقدر مشتاق تغییر بودند که مایل بودند چنین تحریکی را نادیده بگیرند.

Eurico Da Conceição Santos، یک وکیل 49 ساله که زمانی از لولا و روسف حمایت می کرد، اما زمانی که آنها به فساد متهم شدند، پشیمان شد، گفت: "گاهی اوقات او خیلی زیاده روی می کند، اما مستقیماً با مردم صحبت می کند."

او گفت که وظیفه او به عنوان یک مسیحی انجیلی حمایت از بولسونارو است. حکم او به نادیده گرفتن اتهامات اخیر در مورد فساد علیه دو تن از پسران رئیس جمهور کمک کرد.

سانتوس در مورد سروصدای نواختن راک مسیحی در یک مهمانی کلیسایی برای نوجوانان صحبت می کند، جایی که اخیراً بعدازظهر در آنجا داوطلب شد.

کشیش کلیسا، وزارت تغییر زندگی، بولسونارو را که به شدت با سقط جنین و حقوق دگرباشان جنسی مخالف است، به عنوان "ابزار خدا" توصیف کرد.

اکثریت جمعیت رو به رشد مسیحی انجیلی در برزیل همچنان از بولسونارو حمایت می‌کنند، اگرچه این امر منجر به بحث‌های شدید خانوادگی شده است.

برخی از نزدیکان سانتوس تعجب می کنند که او چگونه می تواند یک مسیحی باشد، اما او همچنین از سیاست های بولسونارو که به نظر او غیر مسیحی است، از جمله درخواست برای مسلح شدن بیشتر برزیلی ها، حمایت می کند.

همسر او، ساندرا هینز دا سوزا سانتوس، یک حسابدار 52 ساله، نظرات سیاسی شوهرش را دارد اما نگران است که او کشور را به کجا هدایت کند.

او گفت: "ما داریم برزیل را از هم می پاشیم."

دیگر اقشار جامعه، از جمله زنان و افراد دارای تحصیلات عالی، صبر خود را با رئیس جمهور از دست داده اند.

گورستانی در Manaus، برزیل، جایی که قربانیان COVID-19 در آن دفن شده اند.

گورستانی در Manaus، برزیل، جایی که قربانیان COVID-19 در آن دفن شده اند.

(لوئیس سینکو / لس آنجلس تایمز)

نقطه عطف برای اکثر افراد ویروس کرونا بود، که بولسونارو آن را به عنوان یک "آنفولانزای کوچک" رد کرد، حتی زمانی که برزیل را ویران کرد.

در مواجهه با همه‌گیری، او تجمعات دسته جمعی را تشویق کرد، ماسک‌ها را در تلاش برای دستیابی به مصونیت گله مورد تمسخر قرار داد و درمان‌های اثبات نشده را توصیه کرد.

به گفته کمیته کنگره که اخیراً توصیه کرده است او را به «جنایت علیه بشریت» متهم کند، سیاست‌های او - از جمله تأخیر در تأمین واکسن دولتش - منجر به مرگ 300000 نفر شده است که بیش از نیمی از کل برزیل است.

تحقیقات دیگر بولسونارو - از جمله تحقیقات دادگاه عالی در مورد ادعای نادرست او مبنی بر اینکه واکسیناسیون کووید-19 افراد را در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار می دهد - نیز به محبوبیت او لطمه زده است.

و همچنین تشدید بحران اقتصادی در کشور. میلیون ها نفر با 13 درصد نیروی کار و افزایش تورم بیکار هستند. پارک‌های عمومی در شهرهای چادری غرق شده‌اند و تمام خانواده‌ها در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

خوزه بونفیم 56 ساله در حالی که یک بعدازظهر اخیر در مرکز شهر سائوپائولو قدم می زد و رزومه خود را به هر کسی که آن را می پذیرفت داد می داد، گفت که روزهای سخت او را برای روزهای لولا، نامزد انتخابات سال آینده اش آرزو کرده است.

Bonfim یک سال پیش زمانی که رستورانی که او به مدت 13 سال در آن همبرگر می ریخت به دلیل ویروس کرونا تعطیل شد، اخراج شد.

او موفق شد از لولا ماشین بخرد. الان در خانه می ماند، استفاده نمی شود. گفت: من پول بنزین ندارم.

کاندیداهای دیگری نیز وجود دارند که سعی در جلب نظر رأی دهندگان در مرکز دارند، اما برخی از آنها نیز شهرت لکه دار دارند.

سرجیو مورو، قاضی ناظر بر پرونده فساد لولا و که بعداً به عنوان وزیر دادگستری بولسونارو منصوب شد، اوایل سال جاری با افشای گزارش‌هایی مبنی بر ارائه توصیه‌های استراتژیک به دادستان‌ها در محاکمه لولا، رسوا شد.

یکی دیگر از نامزدهای احتمالی، چیرو گومز، هفته گذشته به عنوان بخشی از تحقیقات فساد، خانه اش توسط پلیس فدرال ویران شد.

و بنابراین، رقابت همچنان تحت سلطه دو نامزد - چپ و راست - است که نوستالژی بسیاری از نسخه‌های مختلف گذشته را جلب می‌کنند.

نیلتون گونزالوز دی اولیویرا، مالک یک فروشگاه اسلحه گرم به نام تاپ گان، در سال 2018 به بولسونارو رای داد زیرا او قول داده بود که محدودیت های سلاح را کاهش دهد. رئیس جمهور با امضای دستوری در سال 2019 به وعده خود عمل کرد تا میزان مهمات خرید یک فرد در یک سال افزایش یابد و واردات سلاح تسهیل شود.

اولیویرا گفت که قدردانی بولسونارو از دیکتاتوری را نیز درک کرده است. او گفت که در آن زمان هیچ بحث شدیدی در مورد سیاست و نژادپرستی مانند مواردی که تیم فوتبال او را در برگرفت و جشن های بعد از بازی را ناخوشایند می کرد وجود نداشت. او گفت که خیابان ها امن بود و کار کافی بود.

او گفت: «همه شغلی داشتند. "آنقدرها هم بد نبود."

او مشتاق است که دوباره به بولسونارو رای دهد.

خبرنگار ویژه مارسلو سوارس در سائوپائولو در این گزارش مشارکت داشت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن