چگونه بفهیم «کودک» با هوشی داریم؟ خبرآنلاین

جدول پایین به بعضی از تفاوت های دربین کودکان زرنگ و نخبه اشاره می نماید که بر اساس متن های ژآنت زابوس رابینز ا

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 3 آذر 1401
جدول پایین به بعضی از تفاوت های دربین کودکان زرنگ و نخبه اشاره می نماید که بر اساس متن های ژآنت زابوس رابینز از اعضای انجمن نوابغ ایالت مریلند امریکا استخراج شده است. در نظریه هوش های چندگانه گاردنر آموزش دادن یک شخص حیاتی تاکید و در نظر گرفتن توان های یادگیری شخص و تدریس حیاتی تاکید بر نقاط قوت کودک، ساختار دادن به محیط یادگیری او و سنجش رشد و پیشرفت کودک در طی زمانه است. همین هدف را دنبال می کنیم تا شما والدین به واسطه پاسخ به پرسشنامه ای که ضمیمه گردیده می باشد تا حدودی به زمینه هوشی کودکتان پی ببرید. طبق نظریه هوش های چندگانه گادرنر، برای آموزش بایستی بقیه بضاعت ها و استعدادهای نوباوه را یار حساس هوش زبانی و منطقی ریاضی ( که به مدت طولانی صرفا تاکید مرکز ها و مدارس بر آن ها بوده است) مدنظر قرار دهیم. در جدول زیر به چند تفاوت مدل های سنتی هوش اهمیت دسته هوش های چندگانه گاردنر اشاره می شود. همین عمل توان تفکرات خارق العاده را در یک نابغه زنده می کند.
  • برای نمونه رشد کانال مغزی نوپا نیاز شدیدی به مقدار کافی آهن دارد چرا که در کودکان دچار فقدان آهن، جریان روان نماید می‌شود.
  • − وسایل الکترونیکی و وسایلی را که عرصه مغناطیسی ساخت می‌کنند، از بسترتان بدور کنید.
  • این موضوع به گونه‌ای داغ شده است که حتی دانش‌آموزان ابتدایی نیز در آزمون‌های درسی بیرون از مدرسه که پیش ‌از این مختص به دانش‌آموزان پشت کنکور بود، کمپانی می‌کنند.
بچه های باذکاوت معمولا از نشستن در کلاس درس خوششان نمی آید، به جهت این که بودن در چنين کلاسی دارای درس های بی آلایش را بی فایده و خسته کننده ميدانند و بیش تر به دنبال سخن زدن مهم اشخاص بزرگتر از خویش هستند. شما میتوانید به بچه خویش کمک کنید تا حیاتی افراد متفاوت با هر سنی به آسانی ارتباط برقرار کنند و مهارت های اجتماعي را به آن ها اموزش دهید. همین کار توان تفکرات خارق العاده را در یک نابغه زنده می کند.طبق نظریه جاری شناسان کودک ،روند رویش فرضی کودک تا قبل از سن شش سالگی به نحو نفس گیری پرسرعت است .بین شش تا هفت سالگی سرعت آن کمتر می یابد و پرورش آهسته و ماندگار تثبیت می شود. در عوض خویش صلح و دوستی و اعتماد به نفس در او تقویت خواهد شد که هر دو از اثاثیه آزاد نمودن آن اقتدار بالقوه حساس یعنی نبوغ باطن است که هنوز دست نخورده است .

درباره کلیات روند کاری‌تان ایده پردازی کنید

جالب دقت آنکه پژوهشگران دریافته‌اند برای کارهایی که خیلی بی آلایش هستند (دنبال کردن رویه مستقیم و آسان در معمای پرپیچ و خم) پاداش کمک می‌کند تا مردمان سریع‌تر و بهتر عمل را انجام بدهند. ولی برای کارهایی که تهی دست خلاقیت، ابتکار و حل مسائل پیچیده است، پاداش مانع کار می‌شود. برای مثال یک پژوهشگر به دانشجویان دانش گاه مسئله‌ای در آیتم یک شمع، یک جعبه پونز و یک کتاب داد. عمل هر یک از دانشجویان آن بود که شمع را بر روی یک کاغذ عمودی قرار دهند. این عمل فقط دارای خالی کردن پونزها از جعبه آن و وصل نمودن جعبه به صفحه انجام می‌گیرد. کار اصلی همین محصولات فراوان دلپذیر بوده و رنگ درخشان آن، سرانجام عمل را بسیار خلاقانه خواهد کرد. از محبوب‌ترین خودکار رنگی‌های موجود در بازار می‌توان به «مداد رنگی ۳۶ رنگ آریا استوانه‌ای» اشاره کرد. در نقطه نهایی نگارگری نیز یک بوم سفید دارای رنگ‌های درخشان مداد رنگی خواهید داشت که هر نصیب از آن، معنی و مفهوم عمیقی را حمل می‌کند. دسته‌بندی نشده برای تقویت حافظه کوتاه مدت باید تلاش، پشتکار و عملگرایی داشته باشید. شما اساسی تمرین و راهکارهای متعدد می‌توانید به تقویت حافظه کودکان (کوتاه مدت و بلندمدت) امداد کنید. اعضای سایت می توانند مثال سوالات و فولدر های آموزشی را دانلود کنند.

آکنه از علامتها و علل تا پیشگیری و درمان

سعی نمایید پازل‌های رنگارنگ و پهناور به او دهید تا سبب ساز تحریک تمرکز و تشویق او شود و مانند همیشه، به خواندن ادامه دهید. کپی رایت تمامی حقوق و دستمزد دنیوی و معنوی همین وب تارنما و اپلیکیشن های گوشی وابسته به نوآوران هوشمند یوکا (ذهن) است. زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک هم یکی از از دیگر از مشهورترین افرادی می باشد که هوش ریاضی زیاد بالایی است. بر مبنای این تحقیق، که به‎تازگی در نشریه ساینس منتشر شده، کودکان حساس شگفت‌زده شدن از اشیای دوروبرشان چیز یاد می‎گیرند. در این تحقیق دانشمندان به گروهی از نوزادان یازده ماهه اشیایی نشان دادند که که به‎شکلی غیرقابل پیش‎بینی یا این که شگفت‎انگیز کار می‎کنند. به عنوان مثال توپی را از مرحله شیب‎دار پایین انداختند و نشان دادند که دارای عکس العمل به دیوار می‎ایستد.

برای شکوفایی نبوغ خود باید بدانید

اگر كودك انگيزه قوي داراست ، ممکن است پدر و مادر هر دو دیدگاه مثبت نشان مي دهند، در غيراينصورت بايد در نقش مادر و پدري خود بازنگري كنيد. خوش ترين خير اين می باشد كه كودك شما به طور مادرزاد داراي انگيزه طبيعي می باشد . والدين بايد هميشه از نقاط قوت كودك خویش استعمال كنند و با كمك آن ها نقاط ضعف كودك خود را ترميم كنند. و كودكاني كه به طور مرتب ،با والدينشان بازي مي كنند در بزرگسالي از سطح های عالي تري از خلاقيت برخوردار مي شوند.

چگونه از کودکان خود در برابر سو استعمال جنسی مراقبت نماییم (+ 10 پیشنهاد کاربردی)

به مدت دو ماه، سوناتای دو پیانو در ماژور به صورت عصر ای در آنجا اجرا می شد. پس از آزمایش، مشخص شد که حیوانات نیکی فقط خوبتر می رقصند، بلکه سریعتر و دارای سرعت بیشتری پیچ و خم را می دویدند. کمترخطاهایی نسبت به گروه دیگری از موش ها که این دو ماه را در بدون صدا زندگی کردند. به استدلال این توانایی، آنان معمولاً می­‌توانند همسالان خویش را هدایت کنند، چون آن ها به احساس جهت‌­دادن و تجربه خود در انجام مسؤولیت اطمینان بیشتری دارند. در صورتی که کلیه شرایط یکسان باشد، قد حتما مشخصه ای اساسی در این فن محسوب می شود اما چنانچه همگی چیز برابر نباشد، آن گاه یک بازیکن به چیزی اکثر از قد بلند نیاز داراست تا بازی خوبی را از خویش به اکران بگذارد. به همین نحو یک متفکر خوب بودن به مشخصات متعددی نیازی دارد و صرفا در گرو داشتن آی کیو بالا نیست.

قدرت در استعداد یابی کودکان

شایان ذکر می باشد که نوپا های نابغه هم دچار نادرست و نادرست می شوند و گاهی به طور صحیح فعالیت نخواهند کرد. بدین ترتیب پس از تمام این ها ، آنها حساس همین درحال حاضر نوباوه می باشند. البته بایستی بدانید جهت استعدادیابی درست باید اهمیت کارشناس استعدادیابی مشورت نمایید تا به صدق و حساس اعتنا بیشتری استعداد هنری فرزندتان را مشخص کنید. شما میتوانید اهمیت تحلیل این ۵ مورد قضیه در کودکتان به استعداد هنری او پی ببرید. هنگامي كه نوزادي به دنيا مي آيد ، اعجاز خلقت يعني مغز در وجود او متجلي مي شود. اين موهبت الهي ،چاه بي تهي است كه فرزندتان مي تواند براي سيراب كردن عطش ابدي اش براي دانستن از آن آب بكشد. اندامي می باشد كه كودك از طريق آن مي تواند هزاران رویه ممكن براي رسيدن به روياها ،تصورات و آرمان ها ي خود كشف كند. می‌توانید کلیدی بردن نوباوه خویش به جاهای تاریخی و یا مکان‌هایی نظیر موزه سبب ایجاد پرسش‌های جدیدی در ذهن او شوید تا بتوانند با سعی برای رسیدن به پاسخ آن‌ها استعداد و هوش خود را رشد دهد. به عقیده‌ی او روح یک طفل، دست‌نخورده و دوست داشتنی، شاداب، انعطاف‌پذیر، راستگو و پرشور است، چون هنوز زیر فشار قراردادها در نیامده و خدشه‌دار و دگرگون نشده است. از همین روست که نوباوه بی‌آنکه از نا‌آگاهی خویش شرمنده باشد، واضح و بی‌پروا پرسش‌هایی را مثل سیل بر گویش روان می‌کند. اینشتین برای آشنا کردن کودکان با قوانین شگرف طبیعت، خویش را کار کشته و ورزیده می‌دانست. كودك هر انساني ، مخصوص به فرد میباشد و مي تواند نظیر يك نابغه بدرخشد. كسي كه توانايي فطري ذهني ،يا استعدادي منحصربه‌فرد به شخص داشته باشد ، كسي كه روحيه او الهام بخش ، يا زندگي بخش يك قوم و قبیله باشد ،كسي كه والاترين استعدادهاي ذهني به صورت موهبت به او اهداء شده باشد. در صورتی که شما فرزند خود را با فرزند همسایه تان مقایسه کنید و هر دو ضریب هوشی 100 داشته باشند؛ این دو هیچ خصوصیت مشترکی حساس نیز ندارند؛ چراکه ما یک هوش عمومی داریم و یک استعداد. در کشورهای دیگر در صورتی که غربالگری هوش را انجام می‌دهند، زمانی انجام می گردد که فرد قرائت و نوشتن نمی‌داند؛ یعنی قبل از زمان ابتدایی رخ می‌گیرد. حافظه عالی و یاد‌آوری آسان آنچه را که قبلاً شنیده، دیده یا این که آموخته‌­اند؛ تمایل به قرائت و ترجیح دادن بخش اعظم تلاوت نسبت به فعالیت­‌های بدنی عمده و اکثر وقت ها دوست دارا هستند همین تلاوت را به تنهایی انجام دهند. بهره گبري از كتابهاي مصور فارغ از متن ،به كودكان قرائت نمي آموزد. 1- شرايط هدايت كننده ايجاد كنيد .گل در خاك مطلوب و شرايط زيست محيطي مناسب پرورش مي كند. لاترين استعدادهاي ذهني به صورت موهبت به او اهداء شده باشد .

نشانه کودکان دچار به اوتیسم

بنابراین مراکز تحلیلی مغز داده ها انباشته شده را خوب تر هضم می کنند و نه، نه، بله و به عاقبت غیرمنتظره ای می رسند. نصف جام را در جیب ژاکت خویش بریزید و در هنگام رسوایی های اداری حافظه شما را بهبود می بخشد و مغز شما را سریعتر فکر می کند. دو تا سه بار در هفته آن را به دکتر مانی سلیمانی املت صبحگاهی خویش اضافه کنید. لوتئین موجود در اسفناج از سلول های مغز در برابر پیری زودرس محافظت می کند. دانش گاه جان هاپکینز اخذ که مریم گلی از کارایی اسیدهای آمینه مسئول خلل حافظه جلوگیری می کند. درحال حاضر هر روز با مریم گلی چای می نوشند و همه یاد همه می افتند.

هفت سال و سه ماه: کودک نابغه

تحقیقات نشان داده که هوش مالی طفل از نحوه آهنگ درمانی تقویت می‌شود. تحریک علایق ذاتی کودکان و حمایت از آنان به جهت پرورش استعدادهای بچه اهمیت است. والدین بایستی فرزندان خود را در شرایطی قرار دهند تا کودکان علایق شخصی خود را نشان دهند و بعد والدین نیز آنان را تشویق کنند تا در مورد موضوعات مختلف مثل هنر، طبیعت، ترانه و ورزش، علاوه بر دروس سنتی آکادمیک مانند ریاضیات، تلاوت و علوم بیاموزند. استرس، کمبود خواب، پویایی بالای روز کاری بر شدت مغز تأثیر منفی می گذارد. آن نوع از افرادی که برنامه ثابتی ندارند، مهم تمایز پر‌نور در بین زمان کار و استراحت، اختلالات مکرر در شیوه معمول زندگی، استراحت، خواب و بیداری، اکثر زمان ها مبتلا مشکلات هوشیاری سرعت بالا هستند. همین یک عامل موقتی است، حیاتی این حال، به برهان سبک زندگی نامطلوب، بسیاری سال ها در یک حالت استرس مداوم زندگی می کنند، دائماً دیر می کنند و راه و روش حل های ناکافی ساخت می کنند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن