چرا رئیس جمهور مکزیک عقب نشینی را علیه خود تشویق می کند؟

[ad_1] مکزیکوسیتی - رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که در میدان اصلی مکزیکو سیتی صدها هزار هوادار را تش

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 13 آذر 1400
[ad_1]

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که در میدان اصلی مکزیکو سیتی صدها هزار هوادار را تشویق می کردند، در پایان سخنرانی خود تاثیرگذارترین اظهار نظر را بیان کرد.

او از مکزیکی‌هایی که در زوکالو گرد هم آمده‌اند خواست تا در همه‌پرسی آوریل شرکت کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند او را بیش از دو سال زودتر برکنار کنند یا خیر.

لوپز اوبرادور در گردهمایی روز چهارشنبه به مناسبت دوره موقت خود گفت: "هیچ یک از آنها من را برای شش سال انتخاب نکرده اند و من می توانم هر کاری بخواهم انجام دهم." اگر کسی که در قدرت است از عهده تکلیف برنمی آید و از مردم اطاعت نمی کند، مأموریتش را لغو کنید و بروید!

رئیس جمهور 68 ساله احتمالاً معتقد است که چیزی برای نگرانی ندارد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود دو سوم مردم عملکرد او را پس از روی کار آمدن در سال 2018 در بستری که نوید تحول بنیادین جامعه مکزیک برای مبارزه با فساد و نابرابری و لغو سیاست‌های اقتصادی بازار آزاد را می‌داد، تأیید می‌کنند.

خانواده‌ها و گروه‌های راهپیمایی که راهی زوکالو می‌شوند، از دست فروشندگانی عبور می‌کنند که عروسک‌ها و پوسترهای مو خاکستری لوپز اوبرادور را با هشتگ #QueSigaAMLO یا «بگذار AMLO ادامه دهد» که به رئیس‌جمهور با حروف اول اشاره دارد، می‌فروشند. بسیاری گفتند که آنها همه پرسی را که توسط اصلاحات قانون اساسی سال 2019 رئیس جمهور اجازه داده شده بود به عنوان دلیلی بر انصاف وی در مقایسه با چندین دهه رئیس جمهور متهم به فساد می دانستند.

دبانچی آندره آ گارسیا، 22 ساله، که 14 ساعت از نووو لئون به سمت دوستش رانندگی کرد، گفت: "AMLO اولین رئیس جمهوری است که جرات کرد در آزمون مردم بایستد." همانطور که او هست، ما از او حمایت می کنیم.»

حامیان لوپز اوبرادور بنرهایی در حمایت از رئیس جمهور در سوکالو، مکزیکو سیتی در دست دارند.

حامیان لوپز اوبرادور بنرهایی در حمایت از رئیس جمهور در سوکالو، مکزیکو سیتی در دست دارند.

(مانوئل ولاسکز / گتی ایماژ)

مکزیکی ها تا 25 دسامبر فرصت دارند طوماری را در حمایت از همه پرسی امضا کنند که در کنار سایر هشدارها تنها با امضای حداقل 3 درصد از واجدین شرایط می تواند ادامه یابد.

به گفته مؤسسه ملی انتخابات، یک آژانس مستقل که بر روند نظارت دارد، این طرح تاکنون بیش از 703000 امضا از مکزیکی‌هایی که گواهی‌های رای معتبر دارند، یا 25 درصد از تعداد مورد نیاز، دریافت کرده است. (این شامل امضاهایی می شود که به دلیل تکراری بودن یا داشتن سایر موارد بی نظمی رد می شوند.)

این اقدام که رسما "لغو اختیار" نامیده می شود، به دنبال تلاش های دیگر رئیس جمهور برای افزایش مشارکت شهروندان در سیاست های عمومی است. لوپز اوبرادور همچنین از همه پرسی در مورد اینکه آیا روسای جمهور سابق مکزیک باید به دلیل جنایات ادعایی محاکمه شوند، ساخت فرودگاه جدید در نزدیکی مکزیکو سیتی و توسعه خط قطار توریستی که از شبه جزیره یوکاتان می گذرد، حمایت کرد.

فرانسیسکو گونزالس، استاد سیاست آمریکای لاتین در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: «او قدرت خود را تابعی از افرادی می‌داند که فعالانه حمایت خود را تأیید می‌کنند. او می خواهد رسما تایید شود تا به او آرامش دهد که یک رهبر محبوب است که کار درست را برای مکزیک انجام می دهد.

لوپز اوبرادور پس از روی کار آمدن، برنامه های اجتماعی خود را نیز گسترش داد و اقدامات ریاضتی را ارائه کرد. او پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را متوقف کرد، اصلاحات قانون اساسی را برای افزایش کنترل کشور بر بازار برق ترویج کرد، و اختیارات بیشتری به ارتش داد - آن را مسئول پروژه‌هایی مانند قطار توریستی کرد.

رئیس جمهور لوپز اوبرادور در اواسط دوره ریاست جمهوری خود صحبت می کند.

رئیس جمهور لوپز اوبرادور در اواسط دوره ریاست جمهوری خود صحبت می کند.

(مانوئل ولاسکز / گتی ایماژ)

منتقدان او می گویند که او به اندازه کافی برای کاهش سطح بالای قتل ها، از جمله بسیاری از قتل های زنان و حمله به روزنامه نگاران و مقامات دولتی، انجام نداده است. ده‌ها نامزد در سراسر کشور پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای در بهار گذشته برای پست‌های فرمانداری، مقننه و شهرداری کشته شدند.

منتقدان همچنین نگران حملات لوپز اوبرادور به آژانس‌های دموکراتیک هستند که می‌تواند مانع از قدرت او شود، به‌ویژه موسسه ملی انتخابات. او بارها آژانس مستقل را که در ماه مه سال گذشته نادیده گرفت آن را تحریم کند حداقل در 29 کنفرانس مطبوعاتی اظهاراتی داشته باشد که به گفته وی می تواند تبلیغات دولتی تلقی شود که می تواند بر انتخابات میان دوره ای تأثیر بگذارد. در مکزیک، چنین اظهاراتی توسط مقامات دولتی معمولا در فصل انتخابات ممنوع است.

اما دیدگاه رئیس جمهور از تغییر تحول آفرین همچنان در میان بسیاری از رای دهندگانی که او را یک شخصیت پدری می دانند، طنین انداز می شود. لوپز اوبرادور در گفتگوی مداوم با رای دهندگان خود است و هر روز صبح در آخرین ساعات کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کند.

رنه تورس روئیز، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه ایبرو-آمریکایی در این باره گفت: «شکلی که او از یک مرد صادق، یک مرد صادق، یک مرد فساد ناپذیر ساخته است - به او در جامعه ای کمک می کند که به دیدن سیاستمداران وحشتناک فاسد عادت کرده است. مکزیک. شهر

حتی اگر امضاهای کافی جمع آوری شود، موانع بر سر راه همه پرسی باقی می ماند. اعضای موسسه ملی انتخابات گفتند که این آژانس بودجه ای برای رای دادن ندارد و حداقل 40 درصد از واجدین شرایط باید برای اجباری شدن همه پرسی رای دهند. همه پرسی روسای جمهور سابق در اوت گذشته به 40 درصد آرا نرسید.

آریادنه گومز، سمت چپ، و یک داوطلب دیگر امضا جمع آوری می کنند.

آریادنه گومز، چپ، و یک داوطلب دیگر در حال جمع آوری امضا برای همه پرسی در مورد اینکه آیا رئیس جمهور مکزیک باید ادامه دهد یا خیر.

(لیلا میلر / لس آنجلس تایمز)

استفانی بروئر، مدیر مکزیک و حقوق مهاجران در دفتر آمریکای لاتین مستقر در واشنگتن، گفت که پیروزی در همه پرسی باعث افزایش درک لوپز اوبرادور می شود که می تواند با برنامه خود پیش برود.

او گفت: «آنچه که او می‌خواهد این است که از رای‌گیری بیرون بیاید، با فرض اینکه یک رأی وجود داشته باشد، که از نظر سیاسی با این اختیارات مردمی تجدید و گسترش یافته تقویت شود».

احزاب اپوزیسیون حامیان رئیس جمهور را به تحریف هدف اعلام شده رفراندوم به عنوان ابزاری برای ترویج دستور کار لوپز اوبرادور متهم کرده اند. اصلاحات 2019 خواستار رفراندوم برای «لغو» مأموریت رئیس جمهور شد، نه «تصویب» آن، و شکایت حزب اقدام ملی به موسسه ملی انتخابات نشان می دهد که چگونه داوطلبان رای دهندگان را در کنار پوسترهای تبلیغاتی رفراندوم برای ارتقای رئیس جمهور ثبت نام کردند. از برکناری او از سمت.

لوئیس چازارو، نماینده کنگره از حزب انقلاب دموکراتیک، به تایمز گفت که همه پرسی "به ابزاری تبلیغاتی برای حزب تبدیل شده است". او قصد شرکت ندارد.

در کویوآکان، محله‌ای سنگ‌فرش‌شده در مکزیکوسیتی که به‌خاطر خانه فریدا کالو شهرت دارد، داوطلبان یکشنبه گذشته در میدانی در مقابل پوسترهای ریاست‌جمهوری امضا جمع‌آوری کردند که روی آن نوشته شده بود: «اجازه دهید AMLO ادامه دهد».

آریانا گارسیا، داوطلب 24 ساله، گفت که از اصطلاحات «تصویب» برای افرادی که احساس می‌کند رئیس‌جمهور است و «کناره‌گیری» برای کسانی که معتقد است مخالف او هستند، استفاده می‌کند.

او گفت: "مردم به شما می گویند، "اما من نمی خواهم رئیس جمهور من برود"، بنابراین ما به آنها می گوییم "خب، پس می توانید حمایت خود را از رئیس جمهور تایید کنید."

حامی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک به سخنرانی او در مکزیکوسیتی گوش می دهد.

یکی از حامیان لوپز اوبرادور به سخنرانی او در گردهمایی به مناسبت دوره موقت ریاست جمهوری گوش می دهد.

(مارکو اوگارته / آسوشیتدپرس)

روبرتو گارسیا، یک مهندس سیستم در مکزیکو سیتی، با شرمساری از اینکه دولت فدرال اخیراً فرمانی صادر کرده است، گفت که علیه رئیس جمهور رای خواهد داد مبنی بر اینکه آژانس های فدرال را ملزم می کند تا پروژه های زیرساختی را که به نفع امنیت عمومی یا ملی تلقی می شوند، به طور خودکار تأیید کنند. او همچنین رفراندوم را یک «نوعی دستکاری» می‌داند و به اینکه چرا رئیس‌جمهور با مؤسسه ملی انتخابات مخالفت می‌کند، مشکوک است و می‌گوید که بودجه کافی برای برگزاری رأی‌گیری که خودش برای آن مبارزه کرده است، دارد.

ماریا د لس آنجلس رزندیس، مادربزرگ 10 فرزند از ایالت مکزیک، بدون تردید از لوپز اوبرادور حمایت خواهد کرد.

رزندیس، 62 ساله، هر روز در ساعت 7 صبح به همراه همسرش کنفرانس های مطبوعاتی رئیس جمهور را در حالی که صبحانه آماده می کند و ظرف ها را می شست، تماشا می کند. اگر مجبور شود یکی را از دست بدهد، بعداً آن را در YouTube دنبال خواهد کرد. او همچنین به خلاصه ها گوش می دهد تا اگر چیزی از قلم افتاده باشد.

قبل از اینکه لوپز اوبرادور قدرت را در دست بگیرد، رزندیس سعی کرد تا حد امکان از سیاست دور بماند. پس از کشتار سال 1968 تلاتلولکو، که در آن سربازان در تظاهرات دانشجویی در مکزیکوسیتی، 300 نفر را کشتند، زمانی که دختر کوچکی بود، ناامید شد.

او لوپز اوبرادور را مردی «ساده» خواند که اعتماد او را با پلتفرم ضد فساد خود جلب کرده بود. او مشتاقانه توضیح داد که چگونه دولت او پولی را برای آموزش جوانان کنار گذاشته و پرداخت های اجتماعی را برای سالمندان افزایش داده است.

او گفت: «او حیثیت ما را بازگرداند. "من با افتخار می گویم که من مکزیکی هستم و او رئیس جمهور من است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن