چاپ دیجیتال بروی پارچه مرجع تخصصی صنایع نساجی

چاپ دیجیتال و به ویژه طرز جوهرافشان فقط شیوه‌ای می باشد كه قابلیت چاپ در ابعاد مضاعف عریض اصلی كیفیت‌های بالا

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 8 آذر 1401
چاپ دیجیتال و به ویژه طرز جوهرافشان فقط شیوه‌ای می باشد كه قابلیت چاپ در ابعاد مضاعف عریض اصلی كیفیت‌های بالا به جهت مخاطب تولید می كند. تنوع و گستردگی بعد ها چاپی به این نحوه از قابلیت‌ چاپ لیبل‌های كوچك در صنعت بسته‌بندی تا انواع متنوع كتاب و بروشور در اندازه‌های گوناگون همچنین اعلان‌های عریض تبلیغاتی فضای باز را شامل می شود. از نقطه‌نظر محصول تراز چاپی هم همین نحوه تیم وسیعی از گونه های كاغذها، به شکل رول و ورق در گرماژهای مختلف، گونه های فلكسی، بنر، پارچه و … را به جهت چاپ به شیوه‌های متعدد دیجیتال پدید می آورند. در همین دسته از انواع چاپ دیجیتال نیز از گرما به جهت انتقال رنگ بر بر روی شی آیتم نظر به کارگیری می شود.
  • چاپ دیجیتال یک عدد از طرز های چاپ هست که اهمیت پیشرفت صنعت چاپ محبوبیت و کاربرد گسترده ای پیدا کرده هست و امروزه بر روی شی ها می قدرت طرح های گوناگون را چاپ کرد.
  • مهم‌ترین مزایای استعمال از چاپ دیجیتال را می‌توان موارد پایین برشمرد.
  • به گونه‌ای که از سویی کمترین آزار در حین ساخت تا مصرف به محتوای کالا و از سوی دیگر به محفظه زیست وارد گردد.
  • اما امروزه باتوجه به پیشتر دستگاه‌های چاپ دیجیتال گامهای بلندی در کیفیت چاپ برداشته‌اند.
از طرفی دیگر ادوات و دستگاه های چاپ دیجیتال ابعاد بزرگی ندارند حتی بعضا از آن‌ها در بعد ها رومیزی و شرکتی ساخته می شوند به این منظور به جهت تأسیس یک چاپخانه دیجیتال نیاز به فضای بزرگی ندارید. مهم‌ترین خصوصیت یک مرکز چاپ دیجیتال همین می باشد که دستگاه های آن در کمترین صدا عمل کرده و آلودگی صوتی حداقلی دارند. سپس از ساخت فضای مناسب برای چاپخانه بهتر می باشد فرد تجربه کافی برای یک چاپ دیجیتال را داشته باشد تا بتوانند یک گروه را رئیس کند. کاتالوگ ها به خواسته معرفی یک متاع یا این که خدمات یار کالا ارائه می گردند و به همین علت تعداد کاتالوگ های چاپ شده قلیل هستند.

بسته بندی و پکیجینگ

به جرعت می اقتدار گفت که چاپی که دستگاه پلاتر انجام می دهد کیفیت بهتری نسبت به کالا چاپ شده دارای چاپ افست دارد. ۶) امکان فردی سازی دیتاها در همین مدل چاپ وجود دارااست به جور ای که می اقتدار هر مثال از چاپ اهمیت یک سری اطلاعات مختص باشد و هر ورژن چاپی حساس داده ها اختصاصی به خویش باشد . در سال ۲۰۱۰ نیز تحولی در راستا چاپ دیجیتال رخ اعطا کرد که به وسیله آن با تکنولوژی نانو در جوهرها انحصار هایی از پاراگراف هزینه و شتاب در چاپ حذف گردیدند . مثال های متعددی از چاپ دیجیتال را خط قرمز رنگ انجام دیتا است که می توانید حیاتی رفتن به وب سایت از انها دیدن فرمایید، میزان مرغوب بودن چاپ خودتان را می توانید به خط قرمز‌رنگ بسپارید. یک عدد از جدیدترین دستگاه های چاپ دیجیتال VARIOPRINT 140 می باشد که 116 برگه را در هر دقیقه ساخت می نماید همچنین کیفیت بالا را به جهت مشتریان به ارمغان می اورد. هر بسته بندی ای که از فناوری متصل شده از جمله کدهای QR، حقیقت افزوده، کپی تلفن همراه های هوشمند و... بسته بندی دیجیتال بسته بندی هوشمند است که پویایی مهمی در اکوسیستم قلمرو بازاریابی دیجیتال است. همین تعامل دارای مصرف کنندگان را رواج می نماید و ممکن میباشد دیتاها مربوط به سفر خود را از ایجاد تا دفع جمع آوری کند. دسته‌بندی نشده خوشبختانه امروزه حساس پیشرفتی که در تکنولوژی چاپ داریم می توانیم یقین داشته باشیم که این چاپ هنوز هم جا به جهت ترقی دارد. در حالتی‌که که در پباده سازی ظاهری , محتوا و طریق چاپ و همینطور آداب به عمل گیری از کارت ویزیت اعتنا به خرج دهید. الگوهای بین المللی را رعایت نمایید، می توانید یکی از بخش های با از تجارت خود را مهم موفقیت پشت سر بگذارید.

از تحریف تصویر دوری کنید

به علاوه جهت ثبات و دوام کافی، نیاز به عملیات تکمیلی بعد از آن از چاپ وجود دارد. در سال ۱۳۸۰ مهم ورود ماشین های چاپ لارج فرمت تبلیغات محیطی نیز به رخ دیجیتال درآمد و اساسی دادن پوشه کامپیوتری تصاویری در بعد ها تبارک در کوتاه ترین زمان قابلیت و امکان چاپ به خویش گرفت و از همان روزگار تبلیغات شهری و محفظه رنگ تازه ای پیدا کرد. چاپ دیجیتال،تکنولوژی نوظهوری در عرصه چاپ بوده و میباشد که برای بالا بردن کیفیت و کمتر هزینه صنعت چاپ به وجود آمده می باشد و انصافا هم که نقش تاثیرگذاری در این عرصه داشته است. برای تکمیل پارچه چاپ دیجیتال می توان از دو شیوه wet posttreatment و dry posttreatment به کارگیری نمود. برای جوهرهایی که عملیات wet posttreatment نیاز دارند (مانند جوهرهای اسیدی و راکتیو) مراحل چندگانه بخار زنی، شستشو و خشک نمودن نیاز است. برای کارهایی که جوهر آن نیاز به dry posttreatment دارا‌هستند (مانند جوهرهای چیگمنت و دیسپرس) تنها می توان از یک پروسه تثبیت حرارتی قبل از پارچه استفاده نمود.

مزایای چاپ دیجیتال چیست ؟

در چاپ دیجیتال به دلیل عدم به کار گیری از پلیت می‌توان در هر سری از چاپ داده ها مختلفی را چاپ نمود. امروزه یک عدد از بهترین روش‌های چاپ کتاب و جایگزینی مناسب به جهت چاپ افست روشی به نام چاپ دیجیتال است. تفاوت اهمیت همین نوع چاپ اساسی چاپ افست در کمیت آن بوده و بنابراین در چاپ دیجیتال کتاب امکان چاپ تنها یک جلد مکتوب هم وجود دارد. بدین ترتیب اشخاصی که قصد چاپ کتاب دارند به راحتی می‌توانند با دارا بودن هر میزان دارایی کتاب آیتم حیث خویش را به چاپ رسانده و به بازار عرضه کنند. زیراکس به عنوان ساخت کننده‌ ماشین‌های فتوکپی و تکنولوژی دیجیتال توسعه‌ چشم‌گیری را در بازار کار، اهمیت همین روش ایجاد کرده است. در این سیستم چاپگر مرکب اخبار عمومی سراسری مایع را به شکل مستقیم از هد روی کاغذ انتقال می‌دهد. در همین نحوه به عامل عدم استفاده از محمل میانی، اثر گذاری دست اندرکاران محیطی بر کیفیت چاپ به دست کم می‌‌رسد. گرمای ناشی از لیزر سبب تولید رنگ و تصویر روی مرحله کلیدی صفحه می شود. استعمال از همین نحوه در دستگاه های تک رنگ کوچک مرسوم است که متداول ترین آنان دستگاه های فکس هستند. اما استعمال عمومی از روش حرارتی چاپ دیجیتال به استدلال جایگزینی طریق های نو روز به روز در هم اکنون کاهش می باشد. برای تولید کارت‌های شناسایی، کارت‌های اعتباری، چاپ بارکد، کارت PVC، چاپ CD، عکس و پوستر و موارد دیگر می‌توان از همین شیوه استفاده کرد.

چگونگی چاپ دیجیتال

مهم‌ترین فن‌آوری‌های چاپ دیجیتال جوهرافشان، سیستم‌های پیوسته و سیستم‌های جوهرافشان اصلی پاشش مرکب بر پایه تمنا است. همانطور که پیش تر اشاره کردیم هنگامی حرف از تیراژ کم و چاپ دیجیتال سرعت بالا باشد نام چاپ دیجیتال می درخشد. چاپ دیجیتال کلیدی ورود به صنعت چاپ، سرویس ها چاپی را دگرگون کرد و اصلی کیفیت فوق العاده و زمانه چاپ بی رقیب چاپ افست را به لبه راند.

– اواسط 90 – چاپگرهای لیزری رنگی وارد بازار می شوند.

حرکت تکنولوژی‌های متنوع چاپ به سمت دیجیتالی شدن، گردش کاری‌های دیجیتال را به جهت در دست گرفتن و محاسبه بر کل فرآیند پیش از چاپ، ‌چاپ و پس از چاپ ساخت کرده است. این طرز و دستگاهی که در پیاده سازی آن استعمال می گردد، به علت به کارگیری کاربردی ای که به جهت درج نمودن اطلاعات بر بر روی خط ایجاد محصولات دارد، روز به ‌روز کاربرد بخش اعظم در صنعت های پیدا می کند. مهم‌ ترین فناوری‌ های چاپ دیجیتال جوهرافشان، سیستم ‌های پیوسته و سیستم‌ های جوهرافشان اصلی پاشش مرکب بر شالوده درخواست‌کردن است. نحوه کار همین نمونه از سیستم چاپ به همین رخ می باشد که در شروع کار کلیه داده ها دیجیتال به واسطه مرکب‌های مایع به طور مستقیم بر روی کاغذ نشانده می شوند. هم‌اکنون مراحل پیش از چاپ طرز افست و چاپ فلکسو و گراور و حتی دیگر روش‌های چاپی از انجام مراحل و روش‌ها به رخ دستی و آنالوگ به طور تام به سمت روندهای دیجیتالی حرکت کرده‌اند. چاپ افست اهمیت کاربردهای متعددی می باشد و از تاثیر گذار ترین نوع چاپ ها بر بر روی صنعت است. که از تکثیر مکتوب گرفته تا استعمال آن در صنعت و محصولات مصرفی کاربرد دارد. این روش چاپ از گونه های چاپ دیجیتال می باشد و در آن از هیچ ماده شیمیایی به کارگیری نمی‌کنند به این عامل به آن چاپ خشک هم می‌گویند که توسط چستر کارلسون در سال ۱۹۳۸ ابتکار اختراع شد. بعد ها همین دسته ازعرض 150 سانتی متر و تقریبا" محدود می باشد که چاپ بنر، چاپ فلکس دیجیتال، چاپ مش، چاپ دیجیتال استیکر و ... که اکثر اوقات مصارف فضای بیرونی Out Door دارا‌هستند در این دسته بندی قرار میگیرند که اکثرا نسبت به تابش نور خورشید و آب مقوم میباشند . همین طریق در صنایع تولیدی محصولات متعدد آیتم استقبال قرار گرفته است. دستگاههای مارکر بصورت لیزری بوده و به برهان به کار گیری کاربردی به جهت درج داده ها بر روی خط ساخت محصولات، در صنایع متعدد آیتم به کار گیری قرار میگیرد. شیوه فعالیت در همین گونه چاپ به گونه‌ای میباشد که لیزر اشعه ایکس حساس ساخت حرارت تصویر موردنظر را برروی سطح ساخت کرده. شتاب بالا و هزینه گزاف تنظیم جزء دو ویژگی بارز همین دستگاه می باشد. این چاپگرهای جوهر افشان را می توانیم در گونه های رومیزی آن تا بعد ها بزرگ 5 متر تماشا کنیم.

کاربردهای رایج چاپ دیجیتال در زندگی روزانه مان

شما در همین مقاله می توانید بیش از پیش اهمیت چاپ به نحوه دیجیتال آشنا گردید و بدانید که چاپ دیجیتال چیست. به‌طورکلی به روند تبدیل تصاویر دیجیتالی به سطح های گوناگون چاپی، چاپ دیجیتال می‌گویند. چاپ دیجیتالی به طریق چاپ مستقیم جوهر بر روی هر سطحی گفته میگردد که کارایی چاپ دیجیتال مثل چاپگرهای رنگی می‌باشد.

کاربرد های چاپ دیجیتالی

چاپ به نحوه دیجیتالی اساسی ویژگی های مخصوص به شخص و خاصی می باشد. از جمله ویژگی های این روش چاپ می توان به شتاب کار بالای این شیوه چاپ اشاره کرد. علاوه بر همین ذکر این نکته هم حتمی است که بگوییم در چاپ به طرز دیجیتال دیگر خبری از زینک نبوده و جوهر یا رنگ به رخ مستقیم بر روی صفحه درج می شود. از همین طریق چاپ می قدرت برای تیراژ های کم استعمال کرد و از همین لحاظ می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. ولی در صورتی که می خواهید کار چاپ مهم تیراژ های بالا انجام دهید، توصیه ما به شما همین میباشد که از دیگر طریق های چاپ مرسوم، مانند نحوه چاپ افست به کار گیری نمایید.

شماره های تماس :

در صنعت چاپ هر شیوه چاپی حیاتی مزیت و معایبی است، چاپ دیجیتال هم از همین امر مبرا نیست. برای مثال برای اشاره به معایب می‌توان در حق تقدم اول به میزان مرغوب بودن چاپ نسبت به نحوه افست اشاره نمود؛ چون همین طریق چاپ مسقیم است و با دستگاه‌های محدود انجام میشود، از میزان مرغوب بودن بالایی برخوردار نیست. از دیگر معایب می‌توان به همین نکته اشاره کرد که سایز فعالیت واقعی نمی‌توان از خروجی دستگاه چاپ دیجیتال دریافت نمود‌. در چاپ دیجیتال پروسه‌ی پیش از چاپ و ایجاد یا ایجاد متریال مثل زینک و قالب و کلیشه وجود ندارد و پوشه مستقیم از سیستم به دستگاه چاپ متصل می‌شود.
آخرین مطالب