پنگ شویی کجاست؟ تنیس زنان با سانسورچیان چینی روبرو می شود

[ad_1] پکن - آنچه به عنوان رویارویی بین فمینیسم و ​​اقتدارگرایی در چین آغاز شد، به نبردی گسترده‌تر در ورزش و

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 3 آذر 1400
[ad_1]

آنچه به عنوان رویارویی بین فمینیسم و ​​اقتدارگرایی در چین آغاز شد، به نبردی گسترده‌تر در ورزش و حقوق بشر تبدیل شد، زیرا دنیای تنیس در مقابل پنگ شوآی، بازیکن چینی است که رهبر حزب کمونیست را به خشونت جنسی متهم کرد و این دیدگاه از آن زمان ناپدید شده است. از دید عموم

این موردی است که به حساس ترین موضوع در چین می پردازد: سوء استفاده از قدرت توسط رهبران حزب کمونیست. این همچنین در حالی صورت می‌گیرد که پکن در بحبوحه درخواست‌های بین‌المللی برای تحریم به دلیل نقض حقوق بشر در چین، برای میزبانی المپیک زمستانی فوریه آماده می‌شود.

پنگ، بازیکن 35 ساله سابق دو نفره W1 با عناوین ویمبلدون و اوپن فرانسه، جیان گائولی، معاون سابق نخست‌وزیر 75 ساله را متهم کرده است که 10 سال پیش زمانی که رئیس حزب بود، او را برای داشتن رابطه جنسی تحت فشار قرار داده است. تیانجین، یک شهر بندری در نزدیکی پکن، سپس دوباره سه سال پیش پس از بازنشستگی. پنگ در پستی در Weibo در تاریخ 2 نوامبر نوشت که ژانگ در این موقعیت در اتاق خوابش در حالی که همسرش بیرون نگهبانی می‌داد او را مجبور کرد او را مجبور کند که ظرف نیم ساعت توسط سانسورچی‌ها پاک شد.

«در ابتدا موافق نبودم. ... من همیشه گریه می کردم. پنگ نوشت: «بله گفتم چون ترسیده بودم. او هیچ مدرکی دال بر حمله ژانگ نداشت زیرا قدرت او بسیار زیاد بود - او گفت که دنیا برای تو اسباب بازی است - و او مانع از ضبط هر چیزی شده بود. اما او می خواست صحبت کند.

"من نه ضبط شده دارم، نه ویدئو دارم، فقط تجربه واقعی خودم تحریف شده ام است. او گفت: "من می دانم که شما، معاون عالی و قدرتمند نخست وزیر ژانگ گائولی، گفتید که نمی ترسید." "اما حتی اگر من مثل تخم مرغی باشم که در سنگ می شکند یا پروانه ای که خود را در شعله های آتش از بین می برد، من حقیقت را در مورد شما خواهم گفت.

از آن زمان، صدای پنگ در انظار عمومی شنیده نشده است - تا صبح پنجشنبه، زمانی که کانال دولتی چین CGTN توییت ها یک اسکرین شات از آنچه می نویسد ایمیلی از اوست. گفته شد: "سلام به همه، این پنگ شوآی است." «من ناپدید نشده ام و در امان نیستم. من فقط در خانه استراحت می کردم و همه چیز خوب است."

ادعاهای تجاوز جنسی علیه ژانگ "نادرست" است و هرگونه خبر جدید در مورد پنگ باید تنها با رضایت او اعلام شود.

CGTN ادعا می کند که این تصویر از Peng به Assn تنیس زنان ارسال شده است. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل استیو سیمون. توضیح داده نشده است که چرا رسانه دولتی چنین عکسی از صفحه نمایش خواهد داشت یا چرا نشانگر ماوس در متن قابل مشاهده است. او همچنین اسکرین شات را در اینترنت چینی پست نکرد، جایی که پنگ و همه پست های پیرامون ادعای او حذف شدند و خود توییتر همچنان ممنوع است.

ایمیل ادعایی پس از آن منتشر شد که WTA در اوایل این هفته بیانیه‌ای در حمایت از پنگ صادر کرد و فشار بر مقامات چینی را افزایش داد.

WTA گفت: "پنگ شوآی و همه زنان شایسته شنیده شدن هستند، نه سانسور." «در همه جوامع، رفتاری که او ادعا می کند رخ داده است، باید مورد بررسی قرار گیرد، نه تحمل یا نادیده گرفته شود. ما به پنگ شوآی به خاطر شجاعت و قدرت قابل توجه او برای حرکت رو به جلو تبریک می گوییم.

سایمون در اوایل این هفته به نیویورک تایمز گفت که WTA آماده خروج از چین - جایی که 11 تورنمنت و یک قرارداد ده ساله برای میزبانی فینال تور خود در شهر جنوبی شنژن وجود دارد - خواهد بود - در صورتی که شاهد آن نباشد. یک بررسی مناسب

او گفت که تاییدیه تنیس چینی Assn را دریافت کرده است. که پنگ ایمن است و در معرض تهدید فیزیکی نیست، اما نمی‌تواند مستقیماً برای تأیید این موضوع با او تماس بگیرد.

موضوع WTA در مورد آزار جنسی احتمالی یکی از بازیکنان ما است. این چیزی است که به سادگی نمی توان آن را به خطر انداخت.

نائومی اوزاکا، ستاره تنیس روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «سانسور هرگز به هر قیمتی خوب نیست، امیدوارم پنگ شوآی و خانواده‌اش سالم و سلامت باشند. من از وضعیت فعلی شوکه شده ام و عشق می فرستم و راه او را روشن می کنم. #whereispengshuai

تنیس باز پنگ شوآی برای فورهند دراز می کشد

پنگ شوای، ستاره تنیس چینی، در مسابقات آزاد استرالیا 2020 دست به کار شده است.

(اندی براون‌بیل / آسوشیتدپرس)

پس از توئیت اوزاکا، نظرات مربوط به تشکر ویبو برای صحبت در مورد پنگ نیز حذف شد.

کامنتی در Weibo که به سرعت حذف شد، می‌گوید: «نمی‌دانم چه بگویم جز اینکه دعا کنم که او سالم بماند». ما قبلاً پذیرفته ایم که این حادثه به صورت آنلاین ناپدید می شود. پست ها ناپدید می شوند، صورت حساب ها ناپدید می شوند، عدالت ناپدید می شوند، قانون ناپدید می شوند، نه تنها قربانی و دردهایی که او را عذاب می دهد ناپدید می شود. فقط ترس از قربانی بعدی ناپدید نمی شود."

توییت CGTN به جای اطمینان دادن به کسانی که نگران او هستند، فقط نگرانی های ایمنی پنگ را افزایش داد.

سیمون در بیانیه‌ای جدید پنجشنبه گفت: «برای من سخت است باور کنم که پنگ شوای واقعاً ایمیلی را که ما دریافت کرده‌ایم نوشته است، یا آنچه را که به او نسبت داده می‌شود باور می‌کند.» او گفت که WTA خواستار "شواهد مستقل و قابل راستی‌آزمایی" در مورد ایمنی او و تحقیقات شفاف در مورد اتهامات او در مورد حمله شده است.

چین اغلب از دسترسی به بازار پرسود خود به عنوان ابزاری برای سانسور صنایعی که به دنبال دسترسی به چین هستند، از جمله ورزش های حرفه ای، استفاده می کند. اخیراً، در سال 2019، پس از اینکه داریل موری، مدیر هیوستون راکتس، در حمایت از اعتراضات طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ، توییت کرد، NBA با واکنش ناسیونالیستی و تحریم در چین مواجه شد.

NBA سپس از اظهارات موری فاصله گرفت و عذرخواهی در Weibo برای اظهارات "ناشایست" که "به شدت احساسات هواداران چینی را جریحه دار کرد" صادر کرد. موری توییتش را پاک کرد. سخنگوی NBA بعداً سازمان را از بیانیه Weibo دور کرد و گفت که نسخه ماندارین یک "تفسیر" است و بیانیه رسمی انگلیسی به جای عذرخواهی بیانگر "تاسف" است.

بسیاری از رهبران در ورزش، و همچنین در هالیوود، مد و سایر بخش‌های فرهنگی، با سکوت در مورد مسائل حساس، به دنبال حفظ منافع چین بوده‌اند.

در یک شکست نادر از این سکوت، تنیس زنان برعکس عمل می کند: چین را تحت فشار قرار می دهد تا امنیت و آزادی یک بازیکن چینی را که از خط قرمزهای سیاسی عبور کرده است، ثابت کند، حتی اگر در نتیجه بازار چین را از دست بدهد.

لیو پینگ، یک فعال فمینیست مشهور چینی که اکنون در ایالات متحده زندگی می کند، گفت که ایمیل CGTN نشان می دهد که توجه بین المللی "فشار بسیار زیادی" بر دولت چین وارد کرده است.

او گفت: «مسئله این است که اکنون برای پیشرفت در نجات پنگ شوآی چه کارهای بیشتری می توان انجام داد. لیو گفت، اگر توجه از پنگ منحرف شود، او در تاریکی باقی خواهد ماند، "کسی که می خواهد دولت چین را ببیند."

لیو گفت که مورد پنگ هم قدرت #MeToo و جنبش های فمینیستی در چین و هم خطر فزاینده ای را که با آن روبرو هستند را نشان می دهد. بسیاری از گروه های فمینیست و LGBTQ در چین در سال جاری حساب های رسانه های اجتماعی خود را حذف کرده اند. برخی از فمینیست های چینی نیز بازداشت شده اند.

Huang Xueqing، روزنامه‌نگار مستقلی که در مورد برخی از اولین موارد #MeToo در چین گزارش داد، ماه گذشته در راه فرودگاه گوانگژو بازداشت شد. او متهم به "تحریک فعالیت های خرابکارانه قدرت دولتی" است.

سال گذشته، هائو هایدونگ، بهترین گلزن چین، به همراه همسرش، یه ژائوینگ، قهرمان سابق بدمینتون، پس از محکومیت علنی حزب کمونیست، از اینترنت چینی پاکسازی شد. اما آنها قبل از صحبت از کشور خارج شده و به اسپانیا نقل مکان کرده بودند.

پست پنگ، اگرچه بسیار کمتر سیاسی و بیشتر بر حمله شخصی متمرکز بود، زمانی که او هنوز در کشور بود منتشر شد.

یاکیو وانگ، محقق ارشد چینی در دیده بان حقوق بشر، گفت که این او را در خطر بزرگی قرار می دهد. او گفت که دولت چین سابقه «ناپدید شدن» منتقدان و گرفتن اعترافات قهری از آنها را دارد.

در سال 2015، پنج کتابفروش در هنگ کنگ که کتاب می فروختند، از جمله شایعات درباره رهبران حزب کمونیست، در چین بازداشت شدند. حداقل یکی از آنها در زمانی که در بازداشت بود نامه ای برای خانواده اش فرستاد و اظهار داشت که داوطلبانه به سرزمین اصلی چین رفته است. او نوشت: «وضعیت من در حال حاضر بسیار خوب است، همه چیز خوب است.

وانگ گفت: مورد پنگ نشان داد که "ورزشکاران، مهم نیست که چقدر برجسته هستند، مانند همه افراد دیگر در کشور هستند: به هوس قدرت بی حساب دولت چین." "هیچ کس در امان نیست."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن