پالس اکسیمتر چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد یک پالس اکسیمتر ، باید بدانید که هموگلوبین چگونه با طول موجهای مختلف نور تعامل دارد. هموگ

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 19 مرداد 1399
برای درک نحوه عملکرد یک پالس اکسیمتر ، باید بدانید که هموگلوبین چگونه با طول موجهای مختلف نور تعامل دارد. هموگلوبین پروتئین حامل اکسیژن در گلبول های قرمز خون شما است. هموگلوبین Deoxygenated دارای رنگ بنفش-آبی است ، اما وقتی این پروتئین پر از اکسیژن باشد به رنگ قرمز روشن می شود. وقتی در معرض طول موجهای مختلف نور قرار داشته باشید ، هموگلوبین اکسیژن دار ، نور مادون قرمز بیشتری را جذب می کند و هموگلوبین دی اکسید شده باعث جذب نور قرمز می شود. پالس انگشت با استفاده از تابش نور قرمز و مادون قرمز از طریق انگشت خود عمل می کند. در حالی که این پرتوهای از رقم شما عبور می کنند ، نور سنج اکسیومتر میزان نور قرمز و مادون قرمز را از طریق آن منتقل می کند. این فرایند به دستگاه اجازه می دهد تا میزان میزان اشباع خون شما با اکسیژن و همچنین میزان نبض فعلی شما را ارزیابی کند. طی چند ثانیه اندازه گیری ، این قرائت ها بر روی صفحه اکسایش به صورت SpO2 درصد و تعداد bpm (ضربان در دقیقه) نمایش داده می شوند. [caption id="attachment_26685" align="aligncenter" width="650"]پالس اکسیمتر پالس اکسیمتر[/caption]

با استفاده از انگشت پالس اکسیمتر

اکسیمترهای پالس انگشت با سرعت و راحتی در ذهن ساخته می شوند. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که انگشت فهرست خود را داخل دهانه دستگاه بکشید تا اینکه راهنمای توقف داخلی را لمس کند. اکسیمتر شما به طور خودکار روشن خواهد شد ، یک آزمایش مختصر خود را تکمیل کنید و شروع به اندازه گیری میزان اکسیژن و ضربان قلب کنید. به زودی پس از آن ، اکسیمتر درصد SpO2 و ضربان نبض فعلی شما را روی صفحه نمایش خود نشان می دهد. بعد از اتمام اندازه گیری ، می توانید انگشت خود را برداشته و اکسیمتر خود را کنار بگذارید. دستگاه به طور خودکار طی چند ثانیه خاموش می شود.

نونین پالس اکسیمتر

Nonin Medical راه پالس اکسیمتری را پیش می برد. ما اولین پالس اکسی متر انگشت را در سال 1995 اختراع کردیم و 20+ سال گذشته را صرف بهینه سازی این فناوری کرده ایم تا بهترین نتایج ممکن را برای مشتریان خود ارائه دهیم. ماموریت ما این است که شما را با اندازه گیری های اساسی که برای درک بهتر و مدیریت نیازهای سلامتی خود انجام می دهید ، توانمند سازیم. این که آیا قصد استفاده از پالس اکسی متری را در یک محیط حرفه ای ، برای نظارت بر خود یا به عنوان یک مراقب دارید ، سرمایه گذاری در یک دستگاه با کیفیت بالا که می تواند نتایج قابل اعتماد را در طول استفاده مکرر روزانه بدست آورد ، بسیار مهم است. به همین دلیل است که متخصصان و بیماران پزشکی در سطح جهان بر روی پالس اکسید سنج نونین حساب می کنند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن