هزینه ی ثبت لوگو

ثبت لوگو و برند ثبت لوگو به نمادی تصویری گفته می شود که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 8 خرداد 1400

ثبت لوگو و برند

ثبت لوگو به نمادی تصویری گفته می شود که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع می باشد که معرف یک سایت یا وبلاگ، شرکت، محصول و ... است. مانند انیمیشن ثبت لوگو میمون که برای معرفی محصولات چی توز به کار رفته می شود.

 

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگوها معمولاَ به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری ( معمولاَ با هدف تبلیغاتی ) هستند و بدین ترتیب عامل شناسایی آن ثبت لوگو محصول در بازار و به نوعی عامل جذب مشتریان می شوند که البته خود لوگو هم انواع متفاوتی دارد. انواع لوگو عبارت است از :

 

الف) آرم / لوگو تصویری :

ثبت لوگو همان طور که از نام آن پیداست این لوگو به صورت نماد سمبلیک/ آیکونیک طراحی می شوند و بیننده تصویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده می کند. ثبت لوگو تصویری معمولاَ برای شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها استفاده می شود. از جمله این نوع لوگو می توان به لوگوی اپل اشاره کرد.

انواع لوگوهای نوشتاری ( فونت سفارشی، لوگوتایپ، ورد مارک )

لوگوهای نوشتاری به این گونه است که نام برند / سایت / محصول یا ... به صورت سفارشی طراحی می شود. منظور از سفارشی این است که از فونت آماده استفاده نمی شود و تک تک ثبت لوگو حروف آن به شکلی زیبا و منحصر به فرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف به صورت خلاقانه مفهومی را می رساند.

 

سایت ثبت نام لوگو

این نوع لوگوها باید متناسب با آن فعالیت طراحی شود. مثلاَ طراحی نوشتار به ثبت لوگو سبک فانتزی می تواند برای فست فود بسیار مناسب و تاثیرگذار باشد اما برای یک بانک یا موسسه بی تاثیر باشد و لوس جلوه دهد.

 

ب) لوگوهای حرفنماد :

ثبت لوگو حرفنماد، تصاویری هستند که با استفاده از حروف اول نام شرکت / برند یا ... طراحی می شوند. گاهی مواقع حروف یک نام زیاد و طولانی است و خواندنش دشوار. معمولاَ در این صورت از این ثبت لوگو  سبک لوگو برای طراحی استفاده می شود. حرفنمادها در عین سادگی قابلیت فراوانی در امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حروف اول نام برند را در ثبت لوگو ذهن مخاطب ثبت می کنند.

 

ج) لوگوهای ترکیبی:

ثبت لوگو همانطور که از نام آن پیداست، لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار ( لوگوتایپ ) را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند. در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصر به فرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برندها در کنار ثبت لوگو تصویر و لوگوتایپ، حرفنماد هم طراحی می کنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و ثبت لوگو گرافیکی از یکی از آن ها استفاده می کنند.

 

فرآیند ثبت لوگو

همان طور که می دانیم ، لوگو نوعی برند است و بنابراین فرآیند ثبت آن هم مانند ثبت برند است. بدین ترتیب مراحل ثبت لوگو عبارت است از :

 

ثبت برند و لوگو در کرج

- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی و ثبت اظهارنامه  ( این مراحل شامل : درج اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی، اطلاعات وکیل،  طبقه کالا و خدمات ، بارگذاری مدارک، پرداخت هزینه ثبت لوگو به صورت اینترنتی و اخذ رمز دوم می باشد ).

- ارسال مدارک ثبت لوگو به اداره ( در صورت تایید اظهارنامه )

-  در صورتی که مدارک هم تایید شود اقدام جهت چاپ آگهی ثبت لوگو  در روزنامه رسمی

- بعد از چاپ آگهی به مدت یک ماه بعد ثبت نام نوبت دوم آگهی برند

- دریافت تصدیق برند ده ساله به صورت حضوری

 

مدارک مورد نیاز :

اشخاص حقیقی :

- ثبت لوگو تصویر شناسنامه و وکارت ملی

- تصویر جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت

- ثبت لوگو تصویر کارت بازرگانی

- ارائه یک نمونه از علامت تجاری که ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.

 

اشخاص حقوقی :

- ثبت لوگو تصویر کارت بازرگانی و کارت ملی مدیرعامل شرکت

- تصویر کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیرعامل شرکت

- ارائه یک نمونه از علامت تجاری که ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.

- یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات ثبت لوگو مانند تغییر نام، آدرس و تغییر مدیرعامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات

- ثبت لوگو یک نسخه کپی از مجوزهای شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

 

 

آخرین مطالب