هارد اکسترنال خرید انواع هارد اکسترنال به قیمت روز و عمده در مشهد آی تی پاژ

در صورتی که هارد شما در اکنون عمل هست و آن را حرکت بدهید کوچکترین لرزش یا حرکت می‌تواند باعث به خراب شدن هِد ش

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 1 مهر 1401
در صورتی که هارد شما در اکنون عمل هست و آن را حرکت بدهید کوچکترین لرزش یا حرکت می‌تواند باعث به خراب شدن هِد شود. علاوه‌بر این شما می بایست هارد اکسترنال خود را در جایی قرار دهید که خطر سقوط و افتادن هارد به دست کم برسد. قابلیت‌های خوب هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro آن را به انتخابی خوب به جهت اعضا گوناگون تبدیل کرده است. مقاومت بالا در برابر ضربات به‌خاطر روکش سیلیکونی، وجود سنسور شوک (برای دوری از صدمه به دستگاه در برابر شوک‌های الکترونیکی یا لرزش شدید) و حمل‌ونقل آسان، فقط بعضا از ویژگی‌های این هارد هستند. عمومی اما‌ هاردهای رومیزی خارجی دسته‌ای از حافظه‌ها هستند که به جهت به کار گیری از آن ها به منشاء الکتریسیته نیاز دارید. چرا که همین حافظه‌ها بیشترین کاربرد را در آرشیو و حفظ از دیتاها شما دارند. هاردهای ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تقریبا ۳۰ % سریع‌تر از مدل‌های ۵۴۰۰ هستند؛ بخش اعظم هارد اکسترنال‌ها و اینترنال‌ها معمولی بازار از دسته ۵۴۰۰ هستند کلیدی این حال مهم پرداخت هزینه عمده قدرتمند به خرید مدل‌های اینترنال دسکتاپی و رومیزی نیز خواهند بود. بر خلاف SSD‌ها هاردها در ظرفیت‌های فراوان بالایی ساخت و عرضه می‌شوند. عموما در کامپیوترها عضو کار کشته به اتصال بیش از یک هارد دیسک به مادربرد است البته این امکان در لپ‌تاپ‌ها عموما وجود ندارد؛ بدین ترتیب بایستی پیش از انتخاب هارد به گنجایش و کاربرد آن اعتنا کنید. هاردهای اینترنال و اکسترنال ساده همانطور که از اسم آنان معین هست به جهت کاربران معمولی درنظر گرفته شده است.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور گونه Armor A15 گنجایش 2 ترابایت

هارد اکسترنال ای داده HV620S هارد اکسترنال ای دیتا HV620S محصولی زیبا و خاص می باشد که بوسیله شرکت ای داده طراحی شده است. از نقاط قوت همین هارد اکسترنال می اقتدار به بدنه ضد خط و خش آن اشاره کرد. گوشه های همین کالا به صورتی طراحی شده هست تا سطح هارد اکسترنال از خراشیدگی و اصطحکاک در امان... به طور کلی قیمت‌ هارد اکسترنال پانصد گیگ تا 1 ترابایت برندهای متعدد می‌تواند در بین 1 تا 2 میلیون تومان باشد.
  • برای بررسی هارد اکسترنال در خرید کردن و فروش هارد اکسترنال در اصفهان بایستی گفت که این گونه از هارد اهمیت 2 مدل هست که در ادامه به تحلیل آن ها می پردازیم.
  • برخی از هارد های اکسترنال اصلی بدنه هایی حساس طراحی خاص روانه بازار شده اند که توانایی تحمل و مهار ضربه های شدید و بسیار را دارند.
  • قابلیت ضد ضربه و ضد گرد و غبار و ضد آب بودن در سری هارد های وسترن دیجیتال وجود ندارد و در شکل نیاز می توانید به هارد اکسترنال های شرکت ای دیتا و سیلیکون پاور مراجعه نمائید .
  • سامسونگ T5 Portableاز نظر سرعت و امنیت برای کسانی که به دنبال فرآورده کلیدی عملکردی بادوام هستند، ارزشمند است.این دسته هارداکسترنال کلیدی وزن سبک اهمیت گوشه و کنار مقاوم در برابر شوک فلزی و از دسته قابل حمل می‌باشد.
خرید هارد اکسترنال اگر چه در تهیه و تنظیم یک سیستم کامپیوتری در در میان قطعات کامپیوتر که تهیه و تنظیم می کنید حتمی نیست البته کاربردهای مضاعف دیگری داراست که از گزاره آن ها می اقتدار به جابجایی سریع ودسترسی آسان به داده ها مورد نیاز در هر مکانی اشاره کرد. تمامی برندهای تولید کننده هارد اینترنال در زمینه ایجاد هارد اکسترنال نیز فعالیت دارا هستند که از نمونه های شناخته شده آن می اقتدار به برند وسترن دیجیتال ، سیلیکون پاور ، ای دیتا و سیگیت اشاره کرد. کلیدی در حیث گرفتن ویژگی های بالا به راحتی می توانید از نحوه این ورقه اشکال هارد اکسترنال ضد آب، ضد ضربه و ضد شوک را تماشا نموده، مورد مورد لحاظ خویش را انتخاب کرده و اهمیت تکمیل سبد خرید کردن آن را از دکان اینترنتی تکنوسان تهیه نمایید. قبل از خرید کردن حافظه ای کلیدی سرعتِ زیاد، اول مطمئن گردید که کامپیوترتان کلیدی شیارهای نوین به جهت جابجایی پر سرعت دیتا ها هستند. استانداردهای متنوعی در این قسمت است مثل تحمل-پذیری در برابر سقوط از طول 1.5 متری، سند IP68 برای کاملا ضد آب بودن و... معمولا، هاردهای اکسترنال ضد ضربه و ضد آب اندکی تبارک تر از دسته های شبیه معمولی خویش هستند. ولی قبل از خرید آن، بایستی از مواردی اطلاع داشته باشید تا خریدتان هوشمندانه باشد. در حالا حاضر، هاردهای اکسترنال اهمیت ظرفیت های 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و حتی بالاتر نیز به فروش می رسند. احتمالا فکر نمایید که اشغال 1 ترابایت (1000 گیگابایت) فضا غیرممکن است؛ اما وقتی که استعمال از هارد اکسترنال را به جهت انتقال دیتا هایتان را آغاز کردید، می فهمید که یک حافظه 1 ترابایتی را تا چه حد پر سرعت می قدرت لبریز کرد. ویژگی های یک هارد اکسترنال در ادامه نگاهی داریم به ویژگی ها و مشخصاتی که بایستی پیش از خریدن یک هارد اکسترنال به آن توجه داشته باشید. درصورتیکه قصد خرید کردن قطعات دیگر کامپیوتر مثل هارد اینترنال یا این که درایو نوری را د ارید، می‌توانید از طریق صفحه تاپ رایان اقدام فرمایید. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در دنیای دیجیتال منجر شد که شرکت‌هایی همچون سیگیت اصلی ارائه محصولات کلیدی کیفیت به یک مارک پر اسم و رسم تبدیل شوند و کالاهای بسیار متعددی را به بازار روز دنیا ارائه دهند. در این نصیب قصد داریم بهترین برند‌های هارد اکسترنال عالم را در زمینه ایجاد هارد اکسترنال به شما معرفی نماییم تا گزینش مهربانی را تجربه نمایید. هارد اکسترنال Armor A85 در ظرفیت‌های 1 ترابایتی، 2 ترابایت، 4 ترابایتی و 5 ترابایتی ساخت می‌شود. هاردهای اکسترنال به دو گروه کلیدی آداپتور (بزرگ و کمی سنگین) و سوای آداپتور (کوچک و سبک) تقسیم می‌شوند. هارد اکسترنال آداپتوری برای آرشیو کردن مطلوب می باشد و هارد اکسترنال فارغ از آداپتور برای حمل و جابجایی راحت. حتی در صورتی که از کیف‌های مخصوص هارد اکسترنال به کار گیری کنید، باز نیز می‌بایست دقت به اندازه در دوران حمل و نقل را به عمل آورید. دیسک سخت در در مقابل ضربه مقاومت متعددی ندارد و در صورتی که دیسک دشوار خویش را به شکل مداوم جابجا می‌کنید، خوب تر است تهیه‌ی پشتیبان در محلی اثبات از اطلاعات خویش را هم در نظر داشته باشید. در صورتی که می خواهید هارد اکسترنال را به جهت حفظ دیتا های بااهمیت خرید کنید، پیشنهاد می کنیم کالاهایی را انتخاب کنید که حیاتی امکان رمزنگاری اطلاعات هستند.

جدیدترین بررسی‌های ویدئویی محصول

دسته‌بندی دیگری که به جهت هارد دیسک‌ها به کار گیری می شود به صورت پایین است. در صورتی که سرعت انتقال دیتاها برای شما زیاد حیاتی دارد، خوبتر است اقدام به خرید کردن نشانه گر مموری نمایید و از خریدتان لذت ببرید. آداپتور ملازم هارد اکسترنال رومیزی را به برق متصل کرده و به هارد از نحوه پورت منحصر آداپتور متصل کنید. هارد External قابل حمل به طور معمول در میزان های کوچک‌تری تولید می‌گردد و همانطور که از اسم آن پیداست، به راحتی داخل کیف، کوله پشتی، جیب و یا.. این فناوری معایبی دارااست و مطلوب مملکت عزیزمان کشور‌ایران نمی باشد به ادله این‌که برای آپلود و دانلود برخی فایل های حجیم ناچارید مقادیر زیاد زیادی ازدحام internet مصرف کنید. این هزینه ها طی یک‌سال سر توده از هزینه خرید کردن این فضای ذخیره سازی اکثر می شود پس خرید کردن سایت منبع یا این که خرید اشاره گر مموری منطقی خیس است. کمپانی سیگیت یک شرکت پیشرو در ایجاد هارد دیسک هست و مهم تنوع محصولات فراوان زیادی توانسته برای هر مدل مصرف و نیازی یک فرآورده را عرضه نماید. از سری تولیدات این شرکت در راستا هارد اکسترنال می‌توان به هارد دیسک‌های قابل حمل اکسپنشن و وان تاچ اشاره نمود. هارد اکسترنال چکیده از تجهیزات جانبی رایانه است که حجم و فضای ذخیره سازی اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این گجت، یک هارد دیسک خارجی قابل‌حمل به جهت ذخیره نمودن فایل‌های تعدادی دستگاه متفاوت است. اگر دیتاها زیاد و اهمیت اهمیتی دارید صد رد صد سعی نمایید از هارد اکسترنال حساس بدنه های دوچندان مقاوم بی خبر نشوید. به طور کلی این پیکان مموری ها بیشتر مطلوب افرادی هست که نیاز به انتقال دیتاها حجیم اهمیت شتاب هستند، مانند عکاسان و فیلمبرداران رشته ای که به برهان حجم بالای مشتریان نیاز به انتقال پرسرعت داده ها دارند. در نگاه نخستین به محض این‌که هارد اکسترنال و فلش مموری را مشاهده کنید، متوجه تفاوت بعد ها آن ها می شوید. فلش مموری ابعاد کوچکتری نسبت به هارد اکسترنال داراست البته تفاوت این دو صرفا ابعادشان نیست.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال گونه Elements WDBUZG0010BBK-WESN گنجایش 1 ترابایت

به احتمال خیلی کار کشته هاردتون بخاطر نوسان الکتریسیته اینطوری شده، بخاطر این‌که هاب چه خوب یا غیر عالی نوسان برق داره. شاید هاردتون ایراد بدسکتور دارد و ویندوز چون هوشمند هست میتونه تشخصی بده اختلال را اما تلویزیون همچین قابلیت تشخیصی نداره. احتمالا هاردتون بدسکتوری است و باید بدسکتور گیری کنید.البته در صورتی که بدسکتور باشه این فرمت کردنها ممکنه خرابترش کنه و دیگه هارد بالا نیاد. کلیه دستمزد همین وب سایت وابسته به کامپیوتر پارسیک (فروشگاه آنلاین بامیلو آی تی) می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی مای ساپورت، سازگاری آن کلیدی دستگاه‌های مختلف مخصوصاً سیستم‌عامل ویندوز است. آخرین استاندارد در این حوزه MIL-STD-810G می باشد که اصلی ارقامی که در انتهای آن می آید می اقتدار گزینه استعمال و توان مقاومتی محصول را رتبه کرد . در این محصولات معمولا از استاندارد MIL-STD-810G 516.6 استفاده می شود که در برابر شوک و افتادن از طول یک متر و هشتاد سانتی متری مقاوم می باشد . در اکنون حاضر کمپانی های بزرگی تولید کننده محصولات ذخیره سازی ضد ضربه و ضد آب و گرد و غبار می باشند که به طور نمونه می توان از هارد ای دیتا ، هارد سیلیکون پاور ، هارد سیگیت ، هارد وسترن دیجیتال و هارد توشیبا یاد کرد . از محصولات همین کمپانی در زمینه رایانه می قدرت به تولید هارد داخلی توشیبا ، هارد اکسترنال توشیبا ، حافظه اس اس دی و لپ تاپ اشاره کرد . ای داده یکی از برترین شرکت های ایجاد کننده قطعات کامپیوتری است که محصولات با کیفیتی را حساس اعتنا به نیازهای مخاطبان تولید و عرضه می کند. هارد اکسترنال HD770G یکی از گونه های 2 ترابایت این کمپانی میباشد که اعضا به جهت ذخیره بازی های خویش بر روی PS5 از آن بهره می برند. رابط هایی که کمپانی ای داده به جهت اتصال هارد به کنسول بازی از آن بهره برده USB 3.2 و Gen 1 هست که اعضا از همین دو نحوه و در کمترین روزگار می توانند بازی های خود را از هارد به پلی استیشن انتقال دهند. قطعا یکی از از مهمترین نکات در دوران خرید هارد اکسترنال، همین هست که آن هارد در مقابل ضربه و شوک چه مقدار استقامت دارد و جقدر می‌تواند از دیتای شما مراقبت کند. این هارد دیسک ظاهر ساده و زیبایی نیز دارد و در ظرفیت‌های 1 تا 4 ترابایت تولید می‌شود. همینطور چون گنجایش هارد دیسک لپ تاپ پایین هست و حجم فیلم و سریالهای نو بالا، چنانچه بخواهید آن‌ها را نگه دارید، عملا نیاز به هارد اکسترنال خواهید داشت. به طور کلی هارد اکسترنال به جهت برخی مواقع مانند نصب ویندوز هم واجب است، زیرا ممکن هست بدون چاره شوید کل هارد لپ تاپ را فرمت کنید. محصولات این شرکت از تنوع طرح و رنگ بی‌نظیری برخوردار هستند و به استدلال ترازو کوچک و ساختار ظریف آنان باید احتیاط بیشتری را زمان حمل و نقل و عدم عکس العمل مهم مایعات داشته باشید. به این ترتیب در صورتی که به دنبال یک محصول بی آلایش اما کاربردی می باشید و میخواهید بها هارد اکسترنال لیون کامپیوتر 1 ترابایت گزینه نظر در محدوده قابل قبولی قرار گرفته باشد، محصولات همین برند را به شما توصیه می‌دهیم. اهمیت توجه به گونه های گوناگون هارد دیسک اکسترنال در بازار، به یاری راهنمای انتخاب هارد دیسک اکسترنال می‌توانید دید بهتری هنگام خرید کردن داشته باشید. در واقع حیاتی دقت به کاربری مورد حیث شما، ظرفیت بالای هارد دیسک، نوع اتصال آن و امکانات اضافه نظیر محافظت در برابر آب و گرد و غبار نکاتی می باشد که می‌توانید در حیث داشته باشید. هارد اکسترنال ای داده 1 ترابایت نوع HD680 یک عدد از جدیدترین هارد اکسترنال های کمپانی ای دیتا ، هارد اکسترنال ای داده HD680 می باشد. هارد اکسترنال ای داده HD680 با رابط USB 3.1 می باشد و از نحوه همین رابط می تواند...

هارد اکسترنال hdd

با اعتنا به قیمت بالای اس‌اس‌دی به جهت ذخیره‌ داده ها حیاتی حجم بالا و آرشیو نمودن مناسب نیست. زیاد فراتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، آلرژی کمتر، تداوم اکثر و مصرف ذیل برق را به همپا دارند. به طور کلی درصورتیکه شتاب انتقال داده ها برای شما حائز حساس می باشد بهتر هست یک پیکان مموری تنظیم کنید. کابل USB را به سیستم خود متصل کنید و منتظر باشید تا درایو به نمایش در بیاید. آیا هارد ضدآب و ضد‎ضربه می‎خواهید؟ که مهم کمی تحقیق و جست‎جو در بازار می‎توانید هارد ‎اکسترنال مورد نیاز خود را تنظیم کنید. هارد‎ اکسترنال یک دستگاه ذخیره سازی خارجی است که از آن برای ذخیره‌ سازی اطلاعات، داده‎ها و فایل‎های اساسی و اساسی ارزش و یا انتقال دیتاها از یک سیستم به سیستم دیگر به کارگیری می‎کنیم. هارد ‎اکسترنال در واقع به عبارتی هارد‎ دیسک داخلی کامپیوتر، که فقط از لحاظ ظاهری و درگاه اتصال متفاوت است. در صورتی که قاب هارد ‎اکسترنال را گشوده کنید، در ذیل فریم یک هارد معمولی می‎بینید. پورت‌های هارد اکسترنال 1 ترابایت به صورت USB طراحی شده‎اند و قابلیت اتصال به هر دستگاهی با پورت USB را دارند. ولی بااین‌حال، سه کمپانی توشیبا ، سیگیت و وسترن دیجیتال ، معروف‌ترین‌های این حوزه هستند. مهمترین وظیفه هارد اکسترنال نگهداری از بک آپ فایل‌های اهمیت شما می باشد و به این استدلال باید مراقب هارد باشید. فرض نمایید هارد اکسترنال را در کیف لپ تاپ قرار دهید و همین کیف مبتلا مشکل شود، در این رخ نیز فایلهای روی لپ تاپ از دست می‌روند و نیز بک آپ آن‌ها که روی هارد اکسترنال بود. همچنین فایلهای مضاعف دیگری مثل فیلم، سریال، آهنگ و بک آپ دوره‌ای از تمام درایو ویندوز لپ تاپ نیز وجود دارند که احتمال دارد بخواهید آنان را هم نگه دارید. این قابلیت وجود داراست که حتی پس از مراقبت‌های بسیار هارد اکسترنال شما خراب شود. اگر داده ها دوچندان مهمی را روی هارد خویش ذخیره کرده باشید مطمنا به بازیابی داده ها خویش نیاز پیدا می‌کنید؛ در همین مرحله هست که تیم بازیابی داده ها هارد متخصص وارد کار می‌شود.

هارد اکسترنال ای داده ADATA HD650 1TB

همچنین این حافظه از مدارهای مجتمع یا این که دستگاه‌های نیمه هادی به جهت ذخیرۀ همیشگی داده‌ها، دستکم تا زمانی که پاک شوند، به کار گیری می‌کند. در ادامۀ مطلب به بررسی اشکال هارد، مزایا و معایب و در نهایت قیمت هارد اکسترنال می‌پردازیم. هارد اکسترنال یک وسیله زیاد ریز میباشد که می توانید هر فایل یا برنامه‌ای را روی آن ذخیره کنید. چنانچه بخواهم یک مثال ساده درباره همین وسیله بزنم، به اشاره گر می‌توان اشاره کرد. فضاهای ذخیره سازی اکسترنال اهمیت ظرفیت‌های ذخیره‌ متفاوتی در دسترس هستند، البته همه آنان همانطور که از اسم آن پیداست به رخ خارجی به رایانه متصل می‌شوند. شما کلیدی تنظیم نسخه‌ی پشتیبان از داده ها خود روی هارد اکسترنال، می‌توانید صاحب و مالک حقیقی داده‌های خود باشید. بسیاری از مردمان تصور می نمایند که وقتی از سرویس‌هایی مانند google درایو به کارگیری می‌کنند، هنوز نیز چنین مالکیتی به جهت آنان تعریف می‌شود. اما در واقع اینطور نیست و زمانی که شما این دیتاها را در سرور آپلود می‌کنید، شرکتی که صاحب و مالک سرویس ابری است، به هر عاملی که خودش بخواهد، می‌تواند از داده‌های شما به روش‌های گوناگون به کارگیری کند. هارد دیسک اکسترنال اهمیت یک برد الکترونیکی می باشد که مرکز در اختیار گرفتن هارد در آن قرار دارد. از ارسال لینک‌ و داده ها شخصی از قبیل تلفن، نشانی اینترنتی و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری بقیه اعضا جهت خریداری محصولات اثرگذار باشد ، لطفاً داده ها موثر و مربوط به جنس فوق را کلیدی اعتنا به تجربیات خویش به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از مورد ها مهمی که باید به هنگام خرید کردن به آن دقت کنید، بعدها و جرم هست که هارد اشغال می کند. هاردهایی مناسبند که کمترین فضا را اشغال کرده و وزن زیادی نداشته باشند. هارد اکسترنال ایسوس ، بیشتر یک کالای لوکس بشمار می رود و از میزان مرغوب بودن و طراحی زیبایی برخوردار می باشد. شرکت ایسوس ، یکی از بزرگترین کمپانی های ساخت کننده قطعات کامپیوتری در جهان می باشد که کار خود را از سال 1989 آغاز کرده است. هاردهای لپ‌‌تاپ فرم‌فکتور ۲.۵ اینچی دارند در صورتی که هارد‌های کامپیوتر دسکتاپ عموما ۳.۵ میلی‌متری هستند. از شیوه بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌نماید را نیز مشاهده کنید. همچنین در بخش پرسش و جواب می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید، گروه زومیت و اعضا در اسرع وقت به پرسش‌های شما جواب خواهند داد. اما بریم سراغ اصل مطلب و به بررسی انواع هارد‌های وسترن دیجیتال بپردازیم تا شما کاربران عزیز مهم تصور برای خرید کردن گونه های هارد تصمیمتان را بگیرید. هر چه حجم هارد اکسترنال عمده باشد، فشردگی قطعات درونی آن اکثر می باشد و احتمال آسیب‌دیدن آن هم ارتقاء می‌یابد. به علاوه در صورتی که یک دیسک حیاتی حجم فراوان بالا آسیب ببیند، حجم اطلاعاتی که ممکن می باشد از دست بدهید، بسیار دوچندان خواهد بود. همین هارد کاملاً اساسی سایر مدل‌های قبلی خود متعدد می باشد زیرا قطعات متحرک ندارد. هارد اس اس دی داده‌ها را حیاتی استعمال از مغناطیس ذخیره نمی کند بلکه از فناوری نشانه گر مموری برای همین عمل یاری می‌گیرد.

لیست های شامل همین محصول

از دیگر امکانات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال می توان به سیستم رمز گذاری بر روی هارد اکسترنال اشاره کرد که مدام حفظ کننده مطمئنی برای دیتاها شما می باشد . قابلیت و امکان ضد ضربه و ضد گرد و غبار و ضد آب بودن در سری هارد های وسترن دیجیتال وجود ندارد و در شکل نیاز می توانید به هارد اکسترنال های شرکت ای دیتا و سیلیکون پاور مراجعه نمائید . از رقبای جدی شرکت وسترن دیجیتال در زمینه تولید هارد اکسترنال اساسی امکان پشتیبان گیری داده ها می قدرت از شرکت سیگیت اسم پیروزی . ویژگی اصلی برای خرید کردن هارد اکسترنال ، قابلیت ضد ضربه و ضد آب بودن آن می باشد که کمپانی های مهمی در این زمینه اقدام به فعالیت می نمایند . از جمله همین شرکت ها می قدرت به هارد اکسترنال ضد ضربه سیلیکون پاور و هارد اکسترنال ضد ضربه ای داده اشاره کرد . یکی از نکات مهم به جهت خرید کردن همین محصول ، مقاومت آن در برابر خطرات احتمالی مانند افتادن ویا ضربه دیدن و یا در معرض گرد و خاک و آب قرار گرفتن می باشد که به عامل الکترونیکی بودن قطعات داخلی این کالا آسیب شدیدی به آن وارد می شود .
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن