نکاتی در زمینه خرید لوازم دسته دوم از سمساری

امروزه، دقت اکثر عموم به طرف وسایل عتیقه قدیمی کشیده گردیده که از محبوبیت ویژه ای نیز منتفع میباشند. بیشتر وقت

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 8 مهر 1401

امروزه، دقت اکثر عموم به طرف وسایل عتیقه قدیمی کشیده گردیده که از محبوبیت ویژه ای نیز منتفع میباشند. بیشتر وقت ها بعضی از اشخاص، به انگیزه ندانستن تلاش این وسایل، آن‌ها را به دور ریخته و یا این که به سمساری ها می سپارند، ولی درحال حاضر دنیایی متنوع پیدا کرده اند که می اقتدار با سود مندی از عتیقه ها به منزل ها زیبایی اصیل و جلای خاصی را منتقل کرد. شما می‌توانید با راز زدن به وب سایت ها، نرم افزار ها و سمساری وسایل عتیقه قدیمی آیتم عشق و علاقه خویش را خریداری کرده و یا این که به فروش برسانید. مجال خرید وسایل عتیقه، می بایست از توجه خاصی داشته باشید تا بتوانید شایسته ترین وسایل عتیقه قدیمی متبوع خویش را با یک بها سنجیده خریداری نمائید.

به صورت کلی، شی ها نفیس و دارنده قدمتی ۱۰۰ ساله را عتیقه می نامند. قابل ذکر میباشد در بخش ها و کشورهای متفاوت عمر وسایل گوناگون و متغیر است. در صورتی‌که حقیقتا قصد خریداری وسایل عتیقه قدیمی را دارید و اصیل بودن آن برای شما عنایت دارااست، مسلما با یک شخص دارای تخصص و ماهر مشورت کردن و کلام نمائید و نیز با استعمال از ارشادوراهنمایی و امداد آنان، عتیقه ای اصیل را خریداری نمائید.

نکات اصلی در خرید وسایل عتیقه قدیمی

وسایل عتیقه قدیمی

از اصل بودن آن مطمئن گردید:

امروزه بسیای از کالاهای تقلبی با اسم عتیقه در بازار عرضه می‌شوند، این که شما بتوانید وسایل عتیقه و دیرین اصل را پیدا نمائید و به دست بیاورید مقداری سخت و وقت گیر میباشد. فرصت خرید، مسلما از یک فعالیت بلد ماهر در ناحیه عتیقه شناسی، موعظه بگیرید. بر طبق با آمارهای گرفته گردیده، ۹۵ درصد از عتیقه های مو جود در بازار تقلبی و غیر اصل میباشند. پس در خرید خویش به طبع اعتنا موردنیاز را داشته باشید. می توانید از سمساری مورد اعتماد راهنمایی بخواهید.

قیمت ملی:

برخی از عتیقه های قدیمی بسیار قدمتی جزء به جا مانده ملی به شمار میایند. مطلقا به خاطر داشته باشید که عتیقه دست دو‌مین که شما قصد خرید آن را دارید، نباید جز به جا مانده ملی باشد، در غیر این شکل و خرید و جابجایی آن‌ها برای شما دردسر ساز و جرم محسوب گردد. بعضا از اشخاص آن‌ها‌را به صورت قاچاقی و غیررسمی می‌ فروشند که در شکل مشاهده با آن‌ها واکنش رسمی گردد. در کل، طبق ضابطه، آنها خلال جریمه های نقدی، به حبس از یک تا سه سال و یا این که حتی بیشتر نیز محکوم خواهند شد. پس حواستان را جنع فرمایید که از کجا، چه کسی و چه گونه خریداری میکنید. به سمساری لوازم دسته دوم می توانید مراجعه کنید.

دنبال ارزش مطلوب بگردید:

در کل شی ها عتیقه از ارزش های بالایی بهره مند می‌باشند که‌این هم به سبک، سایز ، محصول سن و عمر متاع متعلق میباشد. زمانی که شما به‌دنبال عتیقه قدیمی برای خانه خویش میباشید، مطلقا به خیال و خاطر داشته باشید که‌این کالاها دارنده بها نسبتا بالایی هستند، البته شما می بایست اعتنا نمایید که کل موردها احتمالی را تحقیق کرده تا بتوانید مطلوب ترین چگونگی را با بها سنجیده خریداری نمائید.

عشق و علاقه خویش را دنبال نمایید:

در شرایطی که تنها برای یک سرگرمی درگیر گردآوری عتیقه می باشید، آن چیزی را که دوست دارید خریداری نمایید خیر آنچه که ارزشمند ترین میباشد. شما می‌خواهید آن وسیله ای را که از آن لذت میبیرید بخرید و خیر آنچه بیشترین هزینه را داراست عده فرمایید.

از خطاها خویش بیاموزید:

درصورتی که کالایی را بیش تر از حد گرانقدر نمائید یا این که چیزی نفیس کمتر از آن چیزی تصور می کردید خریداری کرده باشید، این تنها بخشی از گردآوری عتیقه میباشد. همچون دیگر سرگرمی ها، در‌پی فعالیت توسعه خواهید داشت. پس خودتان را راز زنش نکنید. می توانید از سمساری ها راهنمایی بخواهید.

درباره کم بودن وسیله استیناف نمائید:

هر چقدر عتیقه کمتر رایج باشد یقیناً از بها بالایی نیز برخوردار‌است. قابلیت داراست اقلام معدود در تعداد محصور تشکیل‌شده باشند یا این که به گذر زمان فرصت مقدار آن کاسته شده باشد. معدود بودن را می اقتدار با یک ناهنجاری ایجاد کرد مثل یک رنگ شیشه ای غیر معمول بعضا از اشیای عتیقه، همچون چاپ خاصی از یک کتاب، در بالا عملی معمولی بود. ده سال ها یا این که حتی قرون آن‌گاه، به خیال و خاطر عنایت تاریخی یا این که کمبود آنان در سپری شد مجال، مطلوبیت آنان ارتقا می‌یابد. چه یک گروه نو را آغاز نمائید و چه در‌پی فروش کالاهای عتیقه قدیمی باشید، دنیای خرید عتیقه برای یک تازه کار کاری بسیار مشقت بار و مشقت بار میباشد، به این دلیل‌که تجربیات کافی را ندارد.

در صورتیکه شما نیز در‌پی یک سرگرمی می‌باشید، علایق ویژه را در لحاظ بگیرید:

شایسته ترین آیتم های خرید عتیقه خریدهایی می‌باشند که با علایق فردی شما همخوانی داشته باشند. مثلا فرض فرمائید شما یک هنرمند می باشید و مدل خاصی از اشیا دوست دارید و یا این که به نوع خاصی از شی ءها، مانند مجسمه های عتیقه عشق و علاقه دارید. برای مثال اثر ها هنری مرتبط با یک زمان خاص مد نظرتان میباشد. به علایق فردی خویش تصور کنید و از آن جهت محصور کردن جستجوی خویش به کار گیری نمایید. در یک عصر یا این که نوع خاص شی ها، برند ها یا این که مدل های متنوعی وجود دارااست که می بایست در حیث گرفته گردد. بها کالای شما نسبت به عمر آن، همینطور برند و موقعیت بسیار گوناگون خواهد بود. هنگام استیناف این سه میزان را در حیث داشته باشید.

کاربرد عتیقه قدیمی

می قدرت از قالی‌کوچک ها و فرش های خوشگل و بافت دست تحت عنوان پوشش برای منزل و یا این که به صورت تابلوی روی دیوار استفاده نمود. یا این که به عنوان مثال، امروزه از بشقاب های دیوار کوبی استقبال متعددی میشود و قرار دادن آن‌ها روی دیوار بسیار جالب بوده و جلوه ای خاص به دور و بر میبخشد که جنبه ای سنتی و همواره دلپذیر را به ارمغان میاورد. به سمساری مراجعه نمایید. همینطور بعضی اشخاص از تنگ ها و قوری های عتیقه و قدیمی، تحت عنوان گلدان استعمال می نمایند. و یا این که می قدرت کلکسیونی از عتیقه های قدیمی را در منزل خویش نگه داری کرد.

آخرین مطالب