نوع Omicron بر بازگشایی آسیا سایه افکنده است

[ad_1] سنگاپور - اتوبوس‌های مجهز به تهویه مطبوع اندکی پس از طلوع آفتاب روز دوشنبه سنگاپور را ترک کردند و مساف

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 8 آذر 1400
[ad_1]

اتوبوس‌های مجهز به تهویه مطبوع اندکی پس از طلوع آفتاب روز دوشنبه سنگاپور را ترک کردند و مسافران را برای اولین بار در 21 ماه گذشته به مالزی منتقل کردند و به طور متواضعانه‌ای یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌های مرزی در جهان قبل از همه‌گیری را احیا کردند.

انتشار این پیوند در روز دوشنبه گام بزرگ دیگری در بازگشایی سنگاپور و نامزدی آن بود "زندگی با COVID-19" - اما در بحبوحه ترس های ناگهانی و فزاینده مبنی بر اینکه گزینه Omicron می تواند بهبود منطقه را به تاخیر بیندازد، رخ داد.

سنگاپور، مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، در مورد کاهش کنترل مرزها و کاهش محدودیت های اجتماعی بسیار محتاط تر از غرب بوده است. در اینجا کنسرت های شلوغ و استادیوم های ورزشی شلوغ را نخواهید یافت. عملاً غیرممکن است که متوجه کسی شوید که الزامات ماسک را نادیده می گیرد. گسترش یک گزینه جدید مسری تر تقریباً به طور قطع منجر به بازگشت اقداماتی می شود که می تواند توافق نامه های مسافرتی مانند توافق با مالزی را لغو کند.

لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور روز یکشنبه در یک کنوانسیون سیاسی هشدار داد: «ما باید برای نابرابری های بیشتر در این راه آماده باشیم. ما هنوز مطمئن نیستیم، اما ممکن است مجبور شویم قبل از اینکه بتوانیم هر قدم دیگری برداریم، چند قدم به عقب برداریم.»

کشورهای سراسر جهان، از جمله سنگاپور، در حال حاضر مرزهای خود را برای مسافرانی از آفریقای جنوبی، جایی که Omicron برای اولین بار در آنجا کشف شد، و سایر کشورهایی که این گزینه گسترش یافته است، بسته اند. ژاپن روز دوشنبه به عنوان تنها دو کشوری که ورود خارجی ها را ممنوع کرده است به اسرائیل پیوست. فیلیپین برنامه ای را به تعویق انداخته است که به برخی از بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده اجازه می دهد، و استرالیا و هند گفته اند که در برنامه های خود برای کاهش محدودیت های مرزی تجدید نظر خواهند کرد.

مواردی از این گونه که علائم اولیه افزایش مقاومت در برابر ایمنی ناشی از عفونت ها یا واکسن ها را نشان می دهد در استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا و هلند یافت شده است. . . پرتغال روز دوشنبه اعلام کرد که 13 مورد Omicron در میان اعضای یک تیم فوتبال محلی پیدا شده است. هنوز هیچ مورد تایید شده ای در ایالات متحده وجود ندارد.

مقامات بهداشتی ایالات متحده گفتند که دانشمندان دو هفته طول می کشد تا سطح تهدید نوع Omicron را تعیین کنند. این خطر می تواند با آمدن زمستان، زمانی که مردم زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند، پیچیده تر شود، که فرصت بیشتری برای انتشار ویروس می دهد.

شبح انسداد جدید و محدودیت‌های سفر روز دوشنبه بازارهای سهام آسیا را تکان داد زیرا سرمایه‌گذاران تلاش کردند تأثیر گزینه نوظهور را در قاره‌ای که 40 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تولید می‌کند، ارزیابی کنند.

ژاپن که اجازه ورود محدود به اتباع خارجی را از 8 نوامبر آغاز کرد، اعلام کرد که این اقدامات را لغو کرده و پذیرش خارجی‌های تازه وارد را روز سه‌شنبه با استناد به این گزینه تعلیق می‌کند. (خارجیانی که قبلا ویزای صادر شده دارند هنوز می توانند به ژاپن بازگردند.) این کشور کنترل های مرزی سختگیرانه ای را برای اکثر موارد همه گیر حفظ کرده است و اخیراً شاهد کاهش آلودگی به حدود 100 نفر در روز بوده است که از اوج بیش از 25000 نفر در روز کاهش یافته است. اوت

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت که این اقدام با هدف جلوگیری از "بدترین سناریو مورد" انجام شده است و آن را تنها یک "اقدام موقت" خواند تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد گزینه جدید مشخص شود. او گفت که ژاپن در حال تجزیه و تحلیل مورد ورود از نامیبیا است که تست COVID-19 مثبت بوده است تا ببیند آیا مسافر به نوع Omicron آلوده شده است یا خیر.

این ممنوعیت کلی تنها سه هفته پس از آن صورت گرفت که ژاپن شروع به صدور تعداد محدودی ویزاهای کوتاه مدت برای دانشجویان، مسافران تجاری و کارورز کرد، در حالی که گردشگران را ممنوع می کرد. مقامات درباره اجازه دادن به تورهای گروهی تحت نظارت و کنترل دقیق صحبت کردند، اقداماتی که احتمالاً با تشدید محدودیت‌های مرزی به تعویق خواهند افتاد.

ژاپن خواستار قرنطینه و آزمایش ویژه برای ورود از برخی کشورهای آفریقایی در آخر هفته شد.

کره جنوبی همچنین به سرعت ورود اتباع خارجی از هشت کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی، بوتسوانا و زیمبابوه را ممنوع کرد. این کشور گفت کارگران مهاجری که وارد کشور می شوند برای سفر به منطقه غربالگری بیشتری خواهند داشت. علیرغم نرخ بالای واکسیناسیون در حدود 80 درصد، کره جنوبی اخیراً برخی از بالاترین سطوح عفونت خود را از زمان شروع همه‌گیری ثبت کرده است که عمدتاً به دلیل گسترش گزینه دلتا پس از کاهش محدودیت‌ها در تجمعات اجتماعی در 1 نوامبر تقویت شده است.

کره جنوبی هرگز مرزهای خود را در طول همه گیری نبسته است، اما در عوض به قرنطینه های سخت برای کسانی که از خارج وارد می شوند متکی است.

بزرگترین کشور و اقتصاد آسیا، چین، هیچ تغییر فوری را به دلیل نوع Omicron اعلام نکرده است - عمدتاً به این دلیل که استراتژی صفر-COVID-19 آن در حال حاضر برخی از سخت ترین محدودیت های ورود را در جهان اعمال می کند.

سفر به چین از آفریقای جنوبی به شدت کنترل می شود. کسانی که قبل از همه‌گیری دارای مجوز اقامت یا ویزا بودند، از مارس 2020 نمی‌توانستند وارد آنها شوند. فقط دیپلمات‌ها و تعداد کمی از افرادی که برای کار یا الحاق خانواده وارد می‌شوند، می‌توانستند ویزای ورودی جدید از خارج را در مواقعی دریافت کنند. - برای هر مورد جداگانه.

گرفتن ویزا فقط نیمی از کار است. ورود به چین نیاز دارد یک سری اقدامات سختگیرانه که شامل دو هفته قرنطینه قبل از سوار شدن به هواپیما و حداقل دو هفته قرنطینه در بدو ورود است - اگر به پکن می‌روید یا به محوطه دانشگاه بازمی‌گردید.

رویکرد این بود انتقاد کرد از سوی برخی برای دراکونیسم، اما اگر Omicron در یک اپیدمی فلج کننده جهانی فوران کند، احتمالاً سیاستمداران چینی تشویق می شوند تا دو برابر شوند.

ژانگ ونهونگ، پزشک برجسته مسئول پاسخگویی به کووید در شانگهای، گفت: «استراتژی فعلی چین برای واکنش سریع و صفر کردن کووید می‌تواند همه انواع انواع ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهد. در ویبو نوشت. ما می توانیم دلتا و همچنین Omicron را اداره کنیم.

این را نمی توان در مورد سایر کشورهای منطقه گفت. هند، اندونزی، فیلیپین، مالزی و تایلند در حال مبارزه برای کنترل ویروس کرونا هستند و با توجه به نوسانات بهبود اقتصادی آنها و بالاتر از همه سطح پایین واکسیناسیون، می توانند از عهده احیای COVID-19 برآیند. و در حالی که ویتنام، کامبوج و تایوان عملکرد نسبتا خوبی با این همه گیری داشته اند، هیچ کس به دنبال آزمایش مجدد نیست.

سنگاپور، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، با توجه به اندازه کوچک و جیب های عمیق آن به عنوان یک ناهنجاری برجسته است. هشتاد و پنج درصد از 5.4 میلیون نفر جمعیت آن کاملاً تلقیح شده اند. باز بودن و تحمل این شهر-دولت در برابر سطح معینی از عفونت و مرگ به‌عنوان نقطه مقابل هنگ‌کنگ، رقیب دیرینه شرکتی و مالی آن، که باید به استراتژی چین در برابر کووید صفر پایبند باشد، از نزدیک تحت نظر است.

تا زمانی که دولت خطوط به اصطلاح واکسینه شده را با چندین کشور معرفی کرد، از ماه سپتامبر، سنگاپوری ها هنگام بازگشت از خارج با قرنطینه های گران قیمت و دو هفته ای در هتل های خاص مواجه می شوند. اکنون بسیاری از ساکنان به فرودگاه چانگی سرازیر می‌شوند و دیگر محدود به اقامت و «کروز به ناکجاآباد» نیستند.

آماندا تان زمانی که یکی از دوستانش در مورد سفر اخیرش به آلمان به او گفت، حسادت کرد، جایی که او یک روز بدون ماسک به یک آبجوسازی رفت، بازدیدی که قبل از اعمال محدودیت‌های جدید دولت آلمان در این ماه برای مبارزه با عفونت‌ها انجام شد. تان قصد دارد روز چهارشنبه با پرواز به لندن آزاد شود تا از تعطیلات یک هفته‌ای که برای اولین بار در خارج از کشور پس از بیش از دو سال لذت می‌برد، لذت ببرد.

تان، 36 ساله، که برای یک آژانس بازاریابی آنلاین کار می کند، گفت: "من فقط می خواهم برای مدتی از سنگاپور خارج شوم." سنگاپور در مورد بسیاری از دستورات کاملاً سختگیرانه عمل می کرد و آنها همچنان با قوانین به جلو و عقب می رفتند.

تان گفت که در حال بسته‌بندی ماسک‌های صورت صنعتی و کیت‌های آزمایش آنتی‌ژن سریع است - اقدامات احتیاطی لازم برای آخرین فرصت سفر او برای مدتی در صورتی که نوع Omicron به اندازه نوع دلتا فاجعه‌بار باشد. علاوه بر این، خود بریتانیا که نگران نوع جدید کروناویروس است، به تازگی اعلام کرده است که در عرض 48 ساعت پس از ورود، آزمایش‌های PCR را برای همه مسافران ورودی آغاز خواهد کرد.

امیلی چیانگ، که صاحب یک سالن ناخن در قلب منطقه خرید اصلی سنگاپور است و از آن زمان تا کنون به ملاقات مادر بیمار خود در مالزی نرفته است، گفت: ظهور Omicron باعث می شود که روز جشنی برای سنگاپوریان با روابط با مالزی باشد. . مادرش یک سال پیش سکته کرد.

چانگ، 42 ساله، که منتظر پایان فصل اوج تجاری خود پس از سال نوی چینی در ماه فوریه است تا از یکی از جاده های سنگاپور به مالزی عبور کند، گفت: "من برای دوستانم که اکنون به خانه بازمی گردند بسیار خوشحالم." بسیاری از خانواده‌های مالزیایی از هم جدا شده‌اند، زیرا والدین مجبورند برای کسب درآمد در سنگاپور بمانند.»

آغاز سفر قرنطینه شده، که شامل پروازها در سراسر تنگه جوهور است، راه نجاتی را برای دو کشور که از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند باز می کند. با این حال، چانگ نمی تواند نگران این باشد که پیشرفت زودگذر باشد. اگر Omicron در سنگاپور سقوط کند و بیمارستان‌های این کشور را تحت الشعاع قرار دهد، دولت دوباره دستور تعطیلی مشاغل و تعطیلی ساکنان داخل خانه را صادر می‌کند.

اگر این اتفاق بیفتد، او فرصتی برای باز نگه داشتن سالن خود نخواهد داشت، زیرا پس انداز خود را تمام کرده است.

چانگ که از کارکنان مالزیایی خود خواست تا زمانی که می توانند به خانه بروند، گفت: "من نمی توانم زنده بمانم." «حتی وقتی با مشتریانم صحبت می کنم، می توانم بگویم که همه استرس دارند. آنها نگران ویروس جدید هستند. آنها نمی خواهند همه این کارها را دوباره انجام دهند."

پیرسون از سنگاپور، کیم از سئول و سو از پکن گزارش دادند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب