نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

همین پیستون تعمیرنخواهد شد و باید تعویض شود , پیستون ساینا همین پیستون در ماشینهایی مانند بی ام دبلیو و بنز و

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 8 بهمن 1400
همین پیستون تعمیرنخواهد شد و باید تعویض شود , پیستون ساینا همین پیستون در ماشینهایی مانند بی ام دبلیو و بنز و پورش به کار گیری می‌شد که تقریبا منسوخ شده هست . پیستون چهار زمانه: پیستون چهار روزگار اغلب در ماشینهای سبک استعمال میشود. تقریبا از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به مقدار فراوان قلیل به آن رخ بیضوی ارائه می کنند چراکه به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا می رود و حتی ممکن می باشد به دماهایی زیرا ۲۲۰۰ درجه سانتیگراد هم برسد و این امر سبب ساز انبساط پیستون ماشین می‌شود و در این موقعیت است که پیستون رخ استوانهای به خویش میگیرد. نصب حلقه روغنی در جهت غلط زاویه پخی (رو به حلقه فشاری) می­تواند سبب ساز بالا رفتن مصرف روغن شود. سوراخ ها یا این که شکاف هایی در مرکز شعاعی رینگ قرر دارند که جریان آزادانه روغن به سمت مخزن روغن را ممکن می­سازند. آرم STD یا این که اعداد یا این که حروف لاتین (A ،B ،C ،D) حک شده بر روی پیستون، سایز پیستون و میزان تراش سیلندر را نشان میدهد. همچنین اهمیت تماس کاملی که حیاتی دیواره سیلندر برقرار می‌نمایند هنگام زیر وارد شدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. همین شیارها و رینگها فضای بالای پیستون را نسبت به گوشه و کنار باطن سیلندر آببندی میکنند. همین رینگها که فشاری نیز نامیده می‌شوند مانع از شکافت گاز از کنار پیستون در زمان بالا بودن آن می شوند تا از دانسیته ایدهآل احتراق کاسته نشود. پس به جرات میتوان گفت نقش پیستون موتور خودرو جهت انجام فرایند و چهار مرحله حیاتی در موتورهای درون سوز دوچندان حیاتی می باشد و همین قطعه و حرکت خطی آن بهصورت بالا و ذیل باعث ایجاد قدرت در موتور و انتقال آن از طرز شاتون به میللنگ میشود. استفاده از چدن مزایای فراوانی دارد که برای نمونه می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، ارزش زیر و انبساط ناچیز آن اشاره نمود و معایب آنهم مواقعی چون وزن و انتقال حرارت ناچیز است.پیستونها بر مبنا نوع موتور به دودستهی دو روزگار و چهارزمانه تقسیم میشوند. بعضی رینگ های روغنی یک تکه از یک فنر بازشو به جهت اعمال فشار مازاد بر بر روی حلقه همین قطعه استعمال می­کنند. بعضی موتورهای Briggs & Stratton از رینگ های روغنی سه تکه ای به کارگیری می­کنند که اساسی دو شیار و یک فنر می­باشد.
آخرین مطالب