نحوه تلاش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با COVID-19

[ad_1] ثابت شد که واکسن ها بهترین محافظت در برابر یک مورد جدی کووید-19 هستند: طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 29 دی 1400
[ad_1]

ثابت شد که واکسن ها بهترین محافظت در برابر یک مورد جدی کووید-19 هستند: طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بزرگسالان واکسینه نشده در پایان نوامبر 13 برابر بیشتر از بزرگسالان واکسینه شده در بیمارستان بستری می شوند.

اما واکسن‌ها و آنتی‌بادی‌هایی که تولید می‌کنند، تنها بخشی از پازل مبارزه با ویروس کرونا هستند. سیستم ایمنی مجموعه‌های دیگری از مدافعان دارد که سلول‌های آلوده را پیدا می‌کنند و می‌کشند، سپس یک رکورد زنده از ویروس، باکتری یا سایر عوامل عفونی نگه می‌دارند تا بدن بتواند دفعه بعد که مورد حمله قرار گرفت سریع‌تر واکنش نشان دهد.

E. John Wery، مدیر مؤسسه ایمونولوژی در دانشگاه پنسیلوانیا گفت و سرعت بسیار ضروری است.

Wery توضیح داد: "در طول عفونت، این یک مسابقه است،" با فشار سیستم ایمنی برای متوقف کردن ویروس قبل از اینکه به سطح ناتوان کننده برسد. این به ویژه در مورد نوع Omicron که با سرعت های هشدار دهنده بازی می کند صادق است.

در اینجا خلاصه ای از نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن و نحوه آزمایش آن توسط Omicron آورده شده است:

در سلول ها، سلول های T، NK و DC

سیستم ایمنی بدن را دارای سه لایه محافظتی در نظر بگیرید. انسان سعی می کند مولکول های متخاصم - عوامل بیماری زا - را به بیرون نگاه دارد و به درون نگاه می کند. این کار توسط پوست، بزرگترین عضو بدن، انجام می شود که سلول های آن می توانند مهاجمان را شکست دهند و به بقیه سیستم ایمنی هشدار دهند که مشکلات در راه است.

لایه دوم سعی می کند مهاجمان را پس از ورود به بدن، اما قبل از اینکه سلول ها را آلوده کنند، متوقف کند. اینجا جای مغز استخوان می آید. این سلول‌ها «قاتل‌های طبیعی» یا سلول‌های NK و همچنین سلول‌های B، آنهایی که آنتی‌بادی تولید می‌کنند، تولید می‌کند. هر دو نوع گلبول های سفید یا لنفوسیت هستند.

میکروگراف الکترونیکی رنگی یک سلول کشنده طبیعی

ما "قاتل های طبیعی" یا سلول های NK در لوزه ها، غدد لنفاوی و طحال داریم که آماده مبارزه با هر مهاجمی هستند.

(موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی)

NK نام خود را به این دلیل به دست آورد که آنها در پاسخ به یک مهاجم تولید نمی شوند. آنها در حال حاضر حضور دارند و آماده کشتن سلول هایی هستند که به بدن تعلق ندارند، مانند سلول های تومور. NK ها از نظر علمی بخشی از سیستم ایمنی ذاتی هستند. به گفته محققان دانشگاه راکفلر، NK در لوزه‌ها، غدد لنفاوی و طحال آویزان است، سپس با عجله با مهاجمان روبرو می‌شود، جایی که آنها ظاهر می‌شوند.

از سوی دیگر، آنتی‌بادی‌ها پس از یافتن مهاجم تولید می‌شوند و آنها را بخشی از آنچه دانشمندان سیستم ایمنی تطبیقی ​​می‌نامند، تبدیل می‌کنند. آنها به پاتوژن های خاصی متصل می شوند، که سپس توسط سایر اعضای سیستم ایمنی خورده شده و از بین می روند.

در مورد SARS-CoV-2، ویروس کرونا که باعث COVID-19 می‌شود، آنتی‌بادی‌های مختلفی به قسمت‌های مختلف ویروس از جمله پروتئین اسپایک متصل می‌شوند که ویروس از آن برای ورود به یک سلول سالم و تکثیر مکرر استفاده می‌کند. اگر پروتئین خار توسط یک آنتی بادی متصل شود، ویروس نمی تواند سلول را آلوده کند.

ترودی دبلیو ری، ویروس شناس و متخصص ارتباط علمی، گفت: ممکن است اگر شما تازه واکسینه شده یا تقویت شده باشید، ممکن است آنقدر آنتی بادی آماده حمله داشته باشید که آلوده نشوید. این "ایمنی ضدعفونی کننده" نامیده می شود، اگرچه در مورد COVID-19 این فقط موقتی است. اما این هدف واکسن COVID-19 نیست. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

سناریوی رایج‌تر این است که تعدادی از کروناویروس‌های مهاجم، آنتی‌بادی‌ها را دفع می‌کنند. سلول ها دارای برخی دفاع های ذاتی هستند که می توانند مهاجمان را شکست دهند، اما نشان داده شده است که SARS-CoV-2 می تواند از آنها اجتناب کند. خوشبختانه، خط سوم دفاعی وجود دارد: سلول های T.

تصویر سلول T رنگ آمیزی شده با میکروسکوپ الکترونی روبشی مشاهده شد.

سلول های T در غده تیموس بالای قفسه سینه می توانند پاتوژن ها را پس از ورود به سلولی که آنتی بادی ها نمی توانند آنها را پیدا کنند، شناسایی کنند.

(موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی)

سلول‌های T مانند سلول‌های B و سلول‌های NK، گلبول‌های سفید خونی هستند که از مغز استخوان سرچشمه می‌گیرند اما از غده تیموس در قسمت بالایی قفسه سینه رشد کرده و خارج می‌شوند. قدرت ویژه آنها توانایی آنها در تشخیص ویروس ها و سایر میکروب ها پس از ورود به سلولی است که توسط آنتی بادی ها پنهان شده اند.

سلول های T در دو نوع اصلی موجود هستند: کشنده و پیام رسان. نسخه مرگبار سلول‌هایی را که به ویروس آلوده شده‌اند را شناسایی می‌کند، سپس آنها را می‌کشد (با انتشار یک نسخه سمی از یک گرانول به نام سیتوکین) تا از تکثیر ویروس جلوگیری کند. Wery آن را "تخریب روستا برای نجات ملت" نامید. پیام رسان ها به سلول ها در مورد تهدید جدید هشدار می دهند و آنها با ایجاد آنتی بادی هایی که برای پاسخ به تهدید طراحی شده اند، پاسخ می دهند.

این یک رقص مولکولی پیچیده با بسیاری از بخش‌های حیاتی دیگر، از جمله سلول‌های دندریتیک یا DCها است که به عنوان نگهبان و پیک در سیستم ایمنی عمل می‌کنند. در میان چیزهای دیگر، DCها به سلول های T می گویند که چه تهدید خاصی را دنبال کرده و بکشند.

پس از غلبه بر عفونت، سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی کاهش می یابد و برخی از آنتی بادی ها و سلول های T ترشح می کند. اما برخی از سلول‌های T به‌عنوان سلول‌های T حافظه زندگی می‌کنند و آماده هستند تا در صورت بازگشت همان مهاجم، با کشتن سلول‌های آلوده و تحریک تولید آنتی‌بادی‌های جدید، پاسخ دهند. و برخی از سلول های B به عنوان سلول های حافظه برای کنترل تولید آنتی بادی ها باقی می مانند.

چگونه واکسن ها پمپ را شارژ می کنند

دانیلا ویسکوف، ایمونولوژیست در موسسه ایمونولوژی لاهولا، گفت که سیستم ایمنی تطبیقی ​​بدن بسیار خاص است. او گفت که این خوب است، زیرا "در غیر این صورت شما در حالت التهاب دائمی خواهید بود." اما این بدان معناست که آنتی بادی ها و سلول های T در آنچه می توانند به آن متصل شوند یا تشخیص دهند محدود هستند. آنها باید قبل از اینکه بتوانند از خود در برابر او دفاع کنند، دشمن خود را یاد بگیرند.

یک داروساز سرنگی را با واکسن کووید-۱۹ Pfizer-BioNTech آماده می‌کند.

واکسن‌ها به ما کمک می‌کنند تا آنتی‌بادی‌ها و سلول‌های T حافظه بسازیم که ویروس‌ها و سلول‌های عفونی را شناسایی می‌کنند تا سیستم ایمنی ما بتواند سریع‌تر واکنش نشان دهد. افزایش شوک ها این روند را تشدید می کند.

(گری کورونادو / لس آنجلس تایمز)

Weiskopf گفت واکسیناسیون چیزی نیست جز آموزش سیستم ایمنی بدون بیمار شدن. واکسن‌های COVID-19 آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کنند که پروتئین اسپایک و سایر ویژگی‌های SARS-CoV-2 را به همراه سلول‌های T حافظه که می‌توانند سلول‌های آلوده به ویروس را تشخیص دهند، تولید می‌کنند.

Weiskopf گفت: هر چه سیستم ایمنی بدن شما بیشتر تهدیدی را ببیند، "واکنش دقیق تر است." او گفت، هنگامی که سیستم شما این سلول های حافظه را داشته باشد، دفعه بعد که همان پاتوژن برخورد می کند، می تواند "بسیار، بسیار، بسیار سریع تر" واکنش نشان دهد. از این رو ارزش شوک های تقویت کننده است.

همانطور که ویروس ها جهش می یابند، قسمت هایی که آنتی بادی ها به آن متصل می شوند می توانند تغییر کنند. اگر آنها بیش از حد تغییر کنند، آنتی بادی ها در اتصال و جلوگیری از ورود آنها به سلول ها خوب نیستند. به نظر می رسد این مورد در مورد نوع Omicron است که دارای جهش های زیادی است که بر پروتئین اسپایک آن تأثیر می گذارد.

Weiskopf، Rey و Wherry گفتند اما جهش Omicron پاسخ سلول های T حافظه را کاهش نداد. این به این دلیل است که جهش‌ها تأثیر زیادی روی بخش‌هایی از ویروس که سلول‌های T تشخیص می‌دهند، نداشتند.

علاوه بر این، Weiskopf گفت، هر فرد دارای سلول‌های T بسیار متفاوتی است و سلول‌های T آنها با سایرین متفاوت است. به گفته او، اگر با یک اتفاق نادر، یک نوع جدید موفق شود از تمام سلول‌های T حافظه شما جلوگیری کند، همچنان با سلول‌های T بسیار مؤثر در بقیه جمعیت مواجه خواهد شد.

ری اضافه کرد که بسیاری از صحبت ها در مورد "تضعیف ایمنی" بر اساس کاهش حضور آنتی بادی های به اصطلاح خنثی کننده است که می تواند اتصال ویروس به سلول و تکثیر را مسدود کند. اما انواع دیگری از آنتی بادی ها در سیستم باقی می مانند.

ری گفت: "حتی مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد فقط به این دلیل که یک آنتی بادی خنثی نمی شود به این معنی نیست که نمی تواند کاری انجام دهد." به عنوان مثال، او گفت، با اتصال به بخش‌هایی از ویروس به غیر از پروتئین اسپایک، می‌تواند باعث شود سایر سلول‌های ایمنی به نبرد بپیوندند.

کووید-19 و واکسینه نشده

اگر هرگز در معرض SARS-CoV-2 یا واکسن‌های ضد کووید-19 قرار نگرفته‌اید، ویروس کرونا در مسیر خود به سمت سیستم تنفسی شما با آنتی‌بادی‌های شخصی یا سلول‌های T مواجه نمی‌شود. وری گفت، حتی اگر سیستم ایمنی شما سالم باشد، یک هفته تا 10 روز طول می کشد تا سلول های T تمایز نیافته به قاتل تبدیل شوند و آنها را وادار به مبارزه با سلول های عفونی کنید. در این مدت، ویروس به طور تصاعدی تکثیر می شود و در سراسر بدن پخش می شود.

وری گفت، اما اگر واکسینه شده اید، می توانید کشنده های آماده سلول T را در چهار روز یا کمتر داشته باشید. این شروع زودهنگام تفاوت زیادی در جلوگیری از کنترل عفونت ایجاد می کند.

Weiskopf گفت، با این حال، افراد واکسینه نشده ممکن است برخی از سلول های T را برای دفاع از خود در اولین نشانه عفونت داشته باشند. او گفت که محققان در نمونه‌های گرفته شده از افرادی که هرگز در معرض ویروس قرار نگرفته بودند، برخی سلول‌های T را پیدا کردند که به SARS-CoV-2 پاسخ می‌دهند. او گفت که این سلول‌ها - که در پاسخ به سرماخوردگی ایجاد شده‌اند که می‌تواند توسط انواع دیگر کروناویروس‌ها ایجاد شود - به تسریع و تقویت پاسخ ایمنی کمک کرده‌اند.

او افزود که همه کسانی که سرماخورده هستند سلول های T با این نوع انعطاف پذیری ندارند. اما این یافته به برخی از محققان نشان می دهد که دانشمندان ممکن است بتوانند واکسنی ایجاد کنند که قادر به حمله به هر نوع ویروس کرونا با تقویت سیستم ایمنی برای تولید سلول های T مانند این باشد. (دکتر پاتریک سان-شیونگ، مالک The Times، شرکت دیگری دارد که این امکان را بررسی می کند.)

در هر صورت، هرچه ویروس در بدن بیشتر تکثیر شود، پاسخ سلول های T کشنده بیشتر می شود. Wery گفت: این سوال دوم را مطرح می کند: سلول های T نمی توانند برای همیشه به کشتن بافت ادامه دهند. در برخی موارد سیستم باید به حالت تعمیر برود. او گفت که به همین دلیل است که سلول های T تنظیمی وجود دارند که "به عنوان یک وزنه تعادل برای کل این سیستم عمل می کنند" و به کنترل سلول های کشنده کمک می کنند.

با این حال، گاهی اوقات، سیستم به زودی کلید را خاموش نمی کند. Wery گفت که در برخی از بیماران به شدت بیمار مبتلا به COVID-19، ویروس به بسیاری از نقاط بدن آنها گسترش یافته است و تعداد زیادی از سلول های T کشنده سیستم آنها را با سیتوکین های "بسیار مضر" پر می کنند. او گفت که پزشکان با سرکوب سیستم ایمنی آنها برای کاهش این پاسخ به این بیماران کمک می کنند.

اگر از COVID-19 بهبود یابند، افراد واکسینه نشده آنتی‌بادی‌ها و سلول‌های حافظه خواهند داشت تا از خود در برابر مواجهه بعدی با SARS-CoV-2 محافظت کنند. اما ری گفت که پاسخ ایمنی فرد پس از واکسیناسیون بسیار بهتر از "ایمنی طبیعی" ایجاد شده توسط عفونت است. او گفت که میزان عفونت مجدد در افراد واکسینه نشده که فقط مصونیت طبیعی دارند دو برابر بیشتر از میزان عفونت در افرادی است که واکسینه شده اند.

سن ایمونولوژیک

در طول همه‌گیری، افراد مسن از پیامدهای بسیار جدی‌تر COVID-19 نسبت به کودکان رنج می‌برند. به نظر می رسد حداقل چند دلیل برای این وجود دارد.

ری به مطالعه ای اشاره کرد که توسط محققان دانشگاه Charité-Universitätsmedizin برلین انجام شد، که در آن دفاع ذاتی خاصی در مجرای بینی کودکان یافت شد که می تواند به آنها کمک کند تا ویروس را قبل از اینکه بتواند به طور وحشی تولید مثل کند، نابود کنند.

او در یک پست وبلاگی نوشت: "به نظر می رسد این نوع پاسخ ایمنی ذاتی در افراد مسن کندتر است و تلاش برای جبران می تواند منجر به التهاب بیش از حد شود و در نهایت باعث آسیب جدی تر شود."

Wery گفت که سیستم ایمنی بدن به اندازه بقیه بدن در برابر اثرات پیری مستعد است.

او گفت: «یکی از چیزهای کلیدی این است که شما تولید این سلول‌های T جدید را از دست می‌دهید. آنها مانند برگه های خالی عمل می کنند و آماده یادگیری تهدیدات جدید هستند. در پایان زندگی، Wery گفت: "آنها به بخش بسیار کوچکتری از سلول هایی تبدیل می شوند که می توانید آنها را تحریک کنید."

او گفت که با افزایش سن، سایر عناصر سیستم ایمنی رشد می کنند. او گفت که به طور کلی، این مشکلات "سیستم ایمنی را برای خارج شدن از در دشوار می کند."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب