نبرد برای کاپیتول به پایان رسیده است. جنگ برای دموکراسی ادامه دارد.

[ad_1] واشنگتن - شواهد کمی در کنگره ایالات متحده وجود دارد که نشان دهد دموکراسی آمریکایی یک سال پیش در تعادل

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 16 دی 1400
[ad_1]

شواهد کمی در کنگره ایالات متحده وجود دارد که نشان دهد دموکراسی آمریکایی یک سال پیش در تعادل بود.

شیشه های شکسته جایگزین شده اند، خون از کف سنگ مرمر پاک شده است، و بقایای گاز اشک آور توسط هنر تاریخی پاکسازی شده است.

تا آنجایی که هر کسی که در اطراف ساختمان قدم می‌زند، می‌تواند ببیند، کشور به سرعت پس از حمله 6 ژانویه 2021 توسط هزاران نفر از حامیان دونالد ترامپ که تلاش ناموفقی برای جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات داشتند، بهبود یافته است.

اما دروغ هایی که به شورش دامن زدند عمیقاً در سیاست آمریکا ریشه دارند.

6 ژانویه به جای ایجاد زمینه ای برای وحدت ملی، به سکوی پرتابی برای انتشار اطلاعات نادرست و قوانین جدید ایالتی مبدل شد که دسترسی به صندوق های رای را محدود می کرد.

امروزه، اکثر جمهوری خواهان بر این باورند که انتخابات گذشته دزدیده شده است و بسیاری از سیاستمداران حزب یا همان دروغ ها را باور دارند یا از مخالفت با آنها می ترسند.

این یادآوری ماه گذشته زمانی به مینه سوتا آمد که از پنج نامزد جمهوری خواه فرمانداری در جریان مناظره ای در مورد اینکه آیا رئیس جمهور بایدن در انتخابات گذشته پیروز شد یا خیر، سؤال شد. هیچ یک از آنها نمی گویند بله.

::

خشونت 6 ژانویه ممکن است خودجوش به نظر برسد، اما رئیس جمهور وقت ترامپ ماه ها وقت صرف کرد تا حامیانش را درباره انتخابات دروغ بگوید. او در طول مبارزات انتخاباتی هشدار داد که تقلب گسترده در رأی‌دهندگان رخ خواهد داد و در شب انتخابات پیش از موعد اعلام پیروزی کرد، اگرچه میلیون‌ها رای هنوز شمارش نشده است.

چند روز بعد، زمانی که بایدن برنده اعلام شد، ترامپ شروع به تشکیل پرونده قضایی در سراسر کشور کرد. اگرچه قضات به سرعت ادعاهای ترامپ را بی‌اساس رد کردند، اما تلاش‌های او برای لغو نتایج انتخابات به پایان نرسید - آنها توسعه یافتند.

رئیس جمهور سابق ترامپ در یک گردهمایی سخنرانی می کند.

رئیس جمهور سابق ترامپ در 9 اکتبر در یک گردهمایی در نمایشگاه ایالت آیووا در د موین سخنرانی کرد. او همچنان با این دروغ که انتخابات را دزدیده است، مردم را تحریک می کند.

(اسکات اولسون / گتی ایماژ)

ادعاها از واقعیت دورتر شده اند و روش ها تهاجمی تر شده اند.

ترامپ برای مداخله و جلوگیری از صدور گواهینامه انتخابات به وزارت دادگستری متکی است.

متحدان او خواستار تحقیق درباره تئوری‌های توطئه بی‌اساس از جمله ماهواره‌های نظامی، جعل دستگاه رأی‌گیری و مداخله خارجی ونزوئلا و چین شده‌اند.

ترامپ با یکی از مقامات انتخابات جورجیا تماس گرفت و از او خواست تا به اندازه کافی برگه های رای بیاورد - او در گفتگوی ضبط شده آنها گفت: "فقط می خواهم 11780 رای پیدا کنم" - برای خنثی کردن پیروزی بایدن در این ایالت کافی است.

جیمز ای. کلیبرن (DS.C.) سخنگوی ماه گذشته به خبرنگاران گفت: «توطئه کمی برای تبدیل این دموکراسی به یک خودکامگی وجود داشت.

قانونگذاران در حالی ایستاده اند که معاون رئیس جمهور مایک پنس تعدادی از مردم را به داخل سالن هدایت می کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور، از جبهه، در حال بازگشت به مجلس عوام است تا صدور گواهینامه انتخاباتی قطع شده را که در ساعات اولیه 7 ژانویه به پایان رسید، از سر بگیرد. او اکنون این حمله را که در آن برخی خواستار به دار آویختن او شده اند، کم اهمیت جلوه می دهد.

(کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

در این زمان، ترامپ برای 6 ژانویه تعیین شده بود، تاریخی که کنگره به طور تشریفاتی نتایج انتخابات را تأیید می کند. نقش مایک پنس، معاون رئیس جمهور، نظارت بر این روند بود و ترامپ به نظریه های بی پایه اعتقاد داشت که پنس می تواند او را متوقف کند.

وقتی پنس نپذیرفت، ترامپ عصبانی شد. در 6 ژانویه، چهارشنبه سرد و ابری در واشنگتن، او با هوادارانی که در مقابل کاخ سفید و بنای یادبود واشنگتن تجمع کردند صحبت کرد. او به آنها گفت: "اگر مثل جهنم نجنگید، دولت نخواهید داشت" و سپس گفت: "ما به کاپیتول می رویم."

::

آنچه بعد اتفاق افتاد - سیل شورشیان که به داخل و خارج از خطوط پلیس هجوم می‌آورند، غوغا خونین، پنج کشته - حتی کسانی را که در چهار سال گذشته به دقت به ترامپ نگاه کرده‌اند و تلاش کرده‌اند او را پاسخگو بدانند، شوکه کرد.

نماینده آدام بی شیف (دی-بربانک)، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و مدیر اجرایی مجلس نمایندگان در اولین محاکمه استیضاح ترامپ، گفت: «ما تقریباً هر چیزی را که ممکن است اشتباه پیش برود، پیش‌بینی کرده بودیم. او واقعاً چه کرد.»

چیز کمی در مورد آنچه در کاپیتول اتفاق افتاد یک راز است. این وحشت به طور زنده از تلویزیون ملی پخش شد و بسیاری از شورشیان اقدامات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

بر اساس گزارش‌های متنی که اخیراً توسط کمیته ویژه مجلس نمایندگان در بررسی این حمله منتشر شد، حتی برخی از سرسخت‌ترین حامیان ترامپ نیز از این هرج و مرج وحشت زده شده‌اند.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور، در پیامی به مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید گفت: «این بیش از حد پیش رفته و از کنترل خارج شده است».

لورا اینگراهام، مجری فاکس نیوز و یکی از وفادارترین متحدان ترامپ در رسانه ها، به میدوز گفت: "رئیس جمهور باید به مردم کنگره بگوید که به خانه بروند." «به همین دلیل است. او میراث خود را از بین می برد.»

پس از پاکسازی ساختمان، اینگرام در برنامه پربیننده خود «حقه‌های امروز کنگره» را محکوم کرد، اما تأکید کرد که «بیش از 99 درصد» از حامیان ترامپ صلح‌جو بودند. او همچنین پیشنهاد کرد که "حامیان آنتیفا ممکن است در سراسر جمعیت پراکنده شده باشند"، ادعایی که هیچ مدرکی برای آن به دست نیامده است.

لیز چنی نماینده از پله های ساختمان کنگره آمریکا بالا می رود.

لیز چنی (R-Wyo) گفت: "حزب جمهوری خواه باید انتخاب کند." ما می توانیم یا به قانون اساسی خود وفادار باشیم یا به دونالد ترامپ، اما نمی توانیم هر دو باشیم.

(کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

تغییر از خشم به ابهام یا انکار واکنش جمهوریخواهان در 6 ژانویه را مشخص کرد. قانونگذاران حزبی که به استیضاح بعدی ترامپ رأی مثبت دادند، اکنون با چالش های بزرگی روبرو هستند و یکی از سرسخت ترین منتقدان حزب جمهوری خواه رئیس جمهور سابق، لیز چنی از وایومینگ، مجبور به کناره گیری شده است.

چنی یکشنبه در توییتی نوشت: «حزب جمهوری خواه باید انتخاب کند. ما می توانیم یا به قانون اساسی خود وفادار باشیم یا به دونالد ترامپ، اما نمی توانیم هر دو باشیم.

حتی معاون ترامپ که نامش در ساختمان کنگره طنین انداز شد و شورشیان شعار می دادند «مایک پنس را اعدام کن!» راه هایی برای به تعویق انداختن وقایع روز پیدا کرده است.

او در اکتبر به فاکس نیوز گفت: «می‌دانم رسانه‌ها می‌خواهند با تمرکز بر یک روز در ژانویه توجه را از دستور کار شکست خورده دولت بایدن منحرف کنند. "آنها می خواهند از این روز برای تحقیر شخصیت و نیات 74 میلیون آمریکایی استفاده کنند" - با توجه به تعداد کل آرای ترامپ که 7 میلیون کمتر از بایدن بود - "که معتقد بودند ما می توانیم دوباره قوی و موفق باشیم. "

ترامپ علیرغم تحریم شدن توسط توییتر و فیسبوک، همچنان در میان جمهوریخواهان تأثیرگذار است. برخی از سیاستمداران که زمانی خشونت را محکوم کرده بودند، از مخالفت با آن یا تلاش های آن برای تضعیف دموکراسی خودداری کردند. رهبر مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی (R-Bakersfield) در ماه مه به دروغ گفت: "فکر نمی کنم کسی مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال ببرد."

کوین مک کارتی در طول یک مصاحبه تلویزیونی با یک لوستر در پس زمینه

کوین مک کارتی، رهبر مجلس نمایندگان آمریکا در ماه می گفت: «فکر نمی‌کنم کسی مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری را زیر سوال ببرد.» اما اکثر جمهوری خواهان در نظرسنجی می گویند که معتقدند که با تقلب به سرقت رفته است.

(کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

ترامپ هرگز متوقف نشده است. او انتخابات را «قیام واقعی» و 15 دی را «روز اعتراض به نتایج دروغین انتخابات» توصیف کرد. او در مورد اشلی بابیت، شورشی صحبت می‌کند که در حالی که می‌خواست به عنوان یک شهید از منطقه نزدیک قانونگذاران عبور کند، توسط محافظان امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

او در یک پیام ویدئویی که برای رویداد اکتبر بابیت ضبط شده است، گفت: "لطفا بدانید که یاد او برای همیشه در قلب ما زنده خواهد ماند."

ترامپ در ابتدا قصد داشت در روز پنجشنبه به مناسبت سالگرد حمله، یک کنفرانس خبری در مارآ لاگو، تفرجگاه خود در فلوریدا برگزار کند. اما روز سه شنبه، او این مراسم را لغو کرد و گفت که رسانه ها "واقعیت ها را گزارش نخواهند کرد". او قصد دارد به برگزاری تجمعات برای تکرار همان دروغ هایی که منجر به حمله 6 ژانویه شد، ادامه دهد و برنامه بعدی در 15 ژانویه در آریزونا برگزار شود.

دروغ‌های رئیس‌جمهور سابق همچنان محور برنامه‌اش برای تسلط بر حزب جمهوری‌خواه است. این یک کمپین اطلاعات نادرست است که کارشناسان می‌گویند می‌تواند به حملات آینده دامن بزند، به‌ویژه زمانی که با ترس شدید از دست دادن قدرت سفیدپوستان در کشوری در حال تنوع همراه باشد.

جاوید علی، مدیر ارشد سابق مبارزه با تروریسم در شورای امنیت ملی گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما اصلاً از جنگل بیرون نیامده‌ایم. و من فکر می کنم که این تهدید برای سال ها، اگر نه دهه ها ادامه خواهد داشت.

::

ترامپ از حمایت از دروغ های خود به عنوان آزمونی برای کاندیداهای جمهوری خواه استفاده کرده است تا در انتظار تایید کسانی که اعتبار انتخابات 2020 را زیر سوال می برند.

او در آریزونا از کری لیک، فیلمبردار سابق تلویزیونی که برای فرمانداری نامزد شده بود، حمایت کرد و به دروغ ادعا کرد ترامپ برنده ایالت شده است. در جورجیا، او دیوید پردو، سناتور سابق ایالات متحده را مجبور کرد تا در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در برابر فرماندار برایان کمپ که از جلوگیری از پیروزی بایدن در آنجا امتناع کند، نامزد شود.

کری لیک با میکروفون در مقابل پس زمینه آبی صحبت می کند.

کری لیک مجری سابق فاکس نیوز به دروغ ادعا کرده است که دونالد ترامپ در انتخابات 2020 آریزونا را برده است. ترامپ کمپین وی را برای فرمانداری آریزونا تایید کرد.

(برندان بل / گتی ایماژ)

نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر جمهوری خواهان بر این باورند که پیروزی بایدن یک تقلب است. این باورها قانونگذاران ایالتی را بر آن داشته است تا به کمپین های طولانی مدت برای محدود کردن فرصت های رای گیری و تغییر نحوه برگزاری انتخابات سرعت بخشند.

به عنوان مثال، گرجستان درخواست اوراق رای را از طریق پست دشوار کرده است و مقامات انتخاباتی را از ارسال درخواست های ناخواسته برای این برگه های رای منع کرده است. هیچ کس حق ندارد به افرادی که در صف رای دادن هستند، غذا یا آب عرضه کند.

علاوه بر این، مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان رئیس جدید هیئت انتخابات گرجستان را منصوب کرده است که این اختیار را دارد که مقامات انتخابات منطقه ای را به دلیل سوء استفاده یا سوء مدیریت برکنار کند.

تلاش‌های مشابه برای تغییر قوانین رای‌گیری در سایر ایالت‌های میدان نبرد، مانند ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا، که فرمانداران دموکرات قوانین تصویب شده توسط قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را وتو کرده‌اند، متوقف شده است. اما این فرمانداری ها قرار است امسال انتخاب شوند و راه را برای پیشرفت بالقوه هموار کنند.

ریچارد ال. هایسون، کارشناس انتخابات در دانشکده حقوق یو سی ارواین، گفت: "این یک آتش سوزی با پنج زنگ هشدار است." «مردم بین ترامپ و کووید خسته شده‌اند و فکر می‌کنم مردم تسلیم شده‌اند. و من فکر می کنم این بسیار خطرناک است."

::

جو بایدن سوگند ریاست‌جمهوری می‌گیرد، دستش را بالا می‌برد و دست دیگر را روی کتاب مقدسی که همسر جیل بایدن در دست دارد می‌گذارد.

جو بایدن، به همراه همسرش جیل بایدن، در مراسم تحلیف خود، تنها دو هفته پس از حمله به کاپیتول در تلاش برای تغییر انتخابات، سوگند یاد کرد.

(کنت نیشیمورا / لس آنجلس تایمز)

وقتی بایدن دو هفته پس از شورش در مقابل ساختمان کنگره پیدا شد، از دری ترک خورده در صفحه شیشه ای وارد شد. این نشانه آن بود که انتقال قدرت، برخلاف هر انتقال قبلی پس از جنگ داخلی، مسالمت آمیز نبود.

اما پنجره به زودی درست شد، مانند هر چیز دیگری در ساختمان.

مواد آسیب دیده بسته بندی شده و به وزارت دادگستری تحویل داده شد تا به عنوان مدرک در پیگرد قانونی شورشیان فدرال استفاده شود. (بیش از 700 نفر به اتهامات فدرال مرتبط با قیام دستگیر شده اند.)

معمار کاپیتول، آژانس مسئول نگهداری از ساختمان، قصد دارد بقایای آن را به عنوان آثار باستانی بعداً بازسازی کند. در نهایت، آنها می توانند به عنوان شواهد عمومی از پایداری دموکراسی آمریکایی - یا چگونگی از هم پاشیدگی آن - استفاده کنند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن