معرفی کتاب در زمینه اعتماد به نفس

معرفی کتاب در زمینه اعتماد به نفس  شما با خواندن این مقاله، 10 راهکار را برای افزایش و تقویت اعتماد به

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 4 اسفند 1400

معرفی کتاب در زمینه اعتماد به نفس

معرفی کتاب در زمینه اعتماد به نفس

 شما با خواندن این مقاله، 10 راهکار را برای افزایش و تقویت اعتماد به نفس یاد خواهید گرفت!

اعتماد به نفس گویی دستی غیبی است که می‌آید و بار بر روی شانه‌های ما را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند. یک نیروی کمکی درونی هست که همیشه و همه‌جا همراهمان هست. اوست که باعث میگردد گام‌های ما استوار و بی‌ترس باشنددرصورتیکه وجودش را اعتقاد داشته باشیم و چنانچه به او اعتماد کنیم بی‌شک مسیر زندگی خود را به نحو بهتری خواهیم پیموداین موهبت گرچه مقداری ذاتی به نظر می‌رسد اما به طور کامل قابل ایجاد و رویش استبه اندازه هست شخص تلاش کند، راهنمای خوبی ملازم داشته باشد و قدم در مسیر بگذاردامداد گرفتن از مربی باخبر و دلسوز یکی از از راه‌هاستراه و روش دیگر بهره‌گیری از آموزه‌های کتاب اساتیدی می باشد که اهمیت تکیه‌بر دانش خود و دارای در نظر گرفتن کل مشاهداتی که در دوره‌های متعدد داشته‌اند، پدید آمده است. نکته اساسی البته این می باشد که خواندن به‌تنهایی کافی نیستاین مسئله در کنار استمرار،‌ تمرین زیاد نیز می‌طلبدباید آهسته و حیاتی توجه فراوان خواند و همگام با کتاب‌ها مواردی را که یادآور شده‌اند، به‌صورت عملی و در مراودات و تعامل‌های روزانه‌ی شخصی و حتی اجتماعی، پیاده‌سازی کرد. تبدیل نمودن آموزه‌ها به فعالیت و هم‌نشین نمودن آن ها در اخلاق صرفا راه و روش ایجاد و پرورش این نیروی درونیِ همیشه یار است.در همین یادداشت وبلاگ فریدونفر سراغ معرفی ۵ مکتوب برای افزایش اعتماد به نفس در برابر دیگران رفتیم.

در باب اعتماد به نفس

بی‌شک رمز برد را در هر عرصه‌ای می‌توان «خودباوری» دانست. حقیقتی که در کمبود آن توانایی‌های درونی و ذاتی خود را نادیده انگاشته و برد دیگران را موهبتی خدادادی می‌انگاریم که قسمت آن ها شده و سهم ما تماشای آن و گاه حسرت و در درخواست‌کردن ماندن استاین باور، دیدگاه ما در احساس شکست تناول کردن در یک مسئله و یا این که حساس چیره شدن در موضوعی دیگر استهمین دیدگاه از نبود آموزش شخص و ناآگاهی او از بضاعت و توان خفته در درون او استکافی میباشد موانع پیش رو و بازدارنده را شناسایی نماییم و گام‌به‌گام در راستای حذف آن‌ها پیش برویم؛ و این میسر نخواهد شد جز حساس دانش بر عدم شناخت و دانایی و تمرکز بر توانایی‌های بالقوه وجود خودمانولی که نمی‌توان یک ورژن برای کل مردم عالم پیچید. «در باب اعتماد به نفس» یک مکتوب درباره اعتماد به نفس میباشد که آلن دوباتن آن را نوشته. او کلیدی شناسایی همین موانع در کسانی اصلی ویژگی‌های مختلف، تلاش کرده راه‌حل‌هایی کارا توصیه دهد. آلن دوباتن همین راه‌حل‌ها را اهمیت توجه به ویژگی‌های فردی اشخاص ارائه میدهد و در پی ارائه یک راه و روش برای همگان نیست. او در فصل‌های متفاوت مکتوب به وجوه متعدد اعتمادبه‌نفس، پرداخته است. او در همین مکتوب و پاسخ به افرادی که اعتمادبه‌نفس را غیرقابل تغییر و تحول دانسته و معتقدند که آن امری ذاتی می باشد و حدی معین و غیرقابل تغییر تحول دارد، گفته است: «اعتمادبه‌نفس نوعی مهارت می باشد و خیر هدیه‌ای از سوی خداوند، اعتمادبه‌نفس درواقع مجموعه‌ای از ایده‌ها در آیتم عالم و وضعیت طبیعی ما در آن است». پیش از همین که معرفی کتاب بعدی را بخوانید، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو زیر را ببینیداین ویدیو جنس «مدرسه زندگی» است که آلن دوباتن بنیان‌گذار آن است. درباره‌‌‌‌‌‌ی همین مدرسه در یادداشت «معرفی آلن دوباتن» توضیح دادیم. در همین ویدیو آموزشی درخصوص عزت نفس و ریشه‌های آن تفسیر داده شده است.

 

اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن

 باربارا دی انجلیس در این کتاب از رموز موفقیت خودش حرف کرده. او در مقدمه همین کتاب اعلام کرده که خودش نیز در زمانی در گیر به بی‌اعتماد به نفسی بوده، اما در جایی از زندگیش متوجه شده برای داشتن موفقیت اکثر و رسیدن به رویاهایش، نیاز دارد به خودش اعتماد بیشتری داشته باشد. باربارا دی آنجلیس در همین مکتوب ناچیز حجم کارایی کرده مسیری که خودش در زندگی رفته و پاسخ گرفته، روایت نماید و به سوال‌هایی که در حوزه اعتماد به نفس از او پرسیده می‌شود، پاسخ دهدسفارش می‌کنیم این کتاب قلیل حجم را بخوانید و از مسیر دی آنجلیس مهم خبر شوید

رمز اعتماد به نفس

سوال حساس همین می باشد که این چیست که باعث تمایز بعضی اشخاص در کار، زندگی و دیگر کارها روزانه می‌شود؟ چه چیزی سبب ساز تمایز دو شخص اهمیت ویژگی‌های تقریبا یکسان و امکانات شبیه خواهد شد؟ اولین پاسخ «اعتماد به نفس» استعلتی که همچون یک نیروی محرکه‌ی پرفشار، قابلیت‌های شخصی را یک سری برابر کرده و تاثیرگذاری آن ها را بیش‌ازحدِ تصور می‌کندعملکرد انسان‌ها در ترقی ستودنی هست ولی چنانچه همراه کلیدی همین عنصر نباشد پیمودن مسیر بس دشوار و طاقت‌فرساستاین موضوع در زنان نمود بیشتری دارااست چراکه آنها به‌واسطه نگرش‌های نادرست رایج در جوامع، به‌خودی‌خود عقب نگه‌داشته شده‌اند و همین دستور به‌مرور منجر شده تا حتی خود آن‌ها نیز در ناخودآگاهشان قابلیت و بضاعت کمتری به جهت خود قائل باشندهمین در حالی میباشد که صرفا یه خرده اعتمادبه‌نفس تمام جریان را وارونه کرده و درصورتیکه آنها را پیش نیندازد در رده‌ای هم‌تراز اصلی مردان قرار می‌دهد. «کتی کی» و «کلیر شیپ من» نویسندگان مکتوب رمز اعتماد به نفس عملکرد کرده‌اند کلیدی ابلاغ و باز‌نگری اثر گذاری اعتماد به نفس در پیروزی زنان، آن ها را نسبت به این مقوله هشیارتر کنند و نقشه رویه تازه‌ای پیش رویشان بگذارندآن‌ها زنان متعدد از هر مقام و منزلت را مخاطب خود قرار داده‌اند تا اطلاعات مفیدی را در این حوزه به اطلاع آنان برسانندحقیقت غیرقابل‌انکار همین می باشد که در دنیای مدرن امروز زنان شایسته و کار کشته کم نیستندهمین در حالی میباشد که آن ها در مقایسه اهمیت مردانی حساس همین رتبه از دانش و توان در رده‌هایی پایین‌تر درگیر به عمل و فعالیت‌اند. نویسندگان بااینکه از اثر گذاری ژن در بهره‌گیری از چنین قابلیتی بی خبر نیستند، کارایی کرده‌اند راهکارهایی اثر گذار و درعین‌حال کارا برای پیمودن مسیر تبارک پیش بر روی تا رسیدن به هدف حیاتی ارائه دهنداین کتاب به جهت ارتقا اعتماد به نفس در زنان مفید است.

 :منبع

haniefereidoonfar.com

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن