قطعنامه چین که تاریخ را بازنویسی می کند، قدرت شی را تضمین می کند

[ad_1] پکن - تنها دو رهبر حزب کمونیست حاکم چین به اندازه کافی قدرتمند بودند که بتوانند تاریخ این کشور را بازن

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 4 آذر 1400
[ad_1]

تنها دو رهبر حزب کمونیست حاکم چین به اندازه کافی قدرتمند بودند که بتوانند تاریخ این کشور را بازنویسی کنند. رئیس جمهور شی جین پینگ روز پنجشنبه سوم شد.

نسخه او از تاریخ چین ساده است: مهمانی عالی، باشکوه و همیشه منصفانه است. همانطور که مردم از حزب پیروی می کنند، چین به عظمت اجتناب ناپذیر خواهد رسید. او اکنون در آستانه عظمت است و یک رهبر به زودی آن عظمت را به واقعیت تبدیل خواهد کرد: او.

این محتوای قطعنامه "درباره دستاوردهای بزرگ و تجربه تاریخی در مبارزات صد ساله حزب" است که روز پنجشنبه در پکن توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست تصویب شد.

در این بیانیه آمده است که حزب کمونیست "100 سال تاریخ باشکوه را پشت سر گذاشته" و "با شکوه ترین حماسه در تاریخ هزار ساله ملت چین" را نوشته است. اما این اعلامیه برای آینده نیز حیاتی است: این زمینه را برای شیء چین فراهم می‌کند تا سومین دوره بی‌سابقه‌ای را به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کند، و بر برتری سیاسی که حداقل برای یک نسل در چین دیده نشده است، تأکید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «تأیید این حزب از موقعیت رفیق شی جین پینگ به عنوان هسته مرکزی کل حزب و مرکز حزب، منعکس کننده آرزوهای مشترک کل حزب، ارتش، ایالت و مردم از همه قومیت ها است». "این برای توسعه امور حزبی و دولتی در دوره جدید و پیشرفت تاریخی جوان سازی بزرگ ملت چین بسیار مهم است.

تنها دو رهبر سابق حزب کمونیست، مائو تسه تونگ انقلابی و دنگ شیائوپینگ، اصلاح‌طلب اقتصادی، پیش از این، به ترتیب در سال‌های 1945 و 1981، قطعنامه‌های تاریخی صادر کرده بودند.

به گفته تحلیلگران، قطعنامه شی هم همین کار را می کند. این امر تاکیدی بر اعلامیه های مکرر او مبنی بر اینکه چین تحت حکومت او وارد "دوران جدیدی از جوان سازی" شده است. علیرغم کاهش سرعت اقتصاد و تنش های فزاینده با ایالات متحده، این اعلامیه اعتماد و اتحاد حزب در آستانه بیستمین کنگره حزب در سال آینده است، زمانی که انتظار می رود سی برای سومین دوره ریاست جمهوری پیروز شود.

رانا میتر گفت: «همه اینها همان چیزی است که ما می‌توانیم آن را کار ایدئولوژیک شرپا بنامیم، و راه را برای بیانیه‌ای بزرگ هموار می‌کند که موقعیت شی جین پینگ را به عنوان یک رهبر عالی تثبیت می‌کند... و حزب را به عنوان نیروی محرکه در پشت سرنوشت تاریخی چین تأیید می‌کند». مدیر مرکز دانشگاه چین در دانشگاه آکسفورد.

بر اساس نسخه منتشر شده در رسانه های دولتی در روز پنجشنبه، این قطعنامه موفقیت مستمری را برای یک قرن ارائه می دهد. برخلاف قطعنامه‌های قبلی که اشتباهات حزبی را در حین تأیید رهبری درست انجام می‌دادند، این قطعنامه فقط بر پیروزی حزب تمرکز دارد.

در بخش مربوط به دوران مائو، زمانی که ده‌ها میلیون نفر بر اثر گرسنگی و خشونت جان خود را از دست دادند، این بیانیه از حزب به دلیل هدایت مردم به سمت "گسترده‌ترین و عمیق‌ترین دگرگونی اجتماعی در تاریخ چین" و "جهش بزرگ" به سوسیالیسم ستایش کرد.

چینی ها نه تنها در تخریب دنیای قدیم، بلکه در ساختن دنیای جدید نیز خوب هستند. فقط سوسیالیسم می تواند چین را نجات دهد، فقط سوسیالیسم می تواند چین را توسعه دهد.

چنین لفاظی های رنگارنگی برای کسی که سخنان قبلی سی در مورد تاریخ را شنیده باشد، نسخه های جدیدی از تاریخ حزب را که در بهار امسال منتشر شد خوانده باشد، یا بنرها، شعارها و نمایشگاه های موزه ای در مورد "مطالعه تاریخ حزب و پیروی از حزب را برای همیشه" دیده باشد، تعجب آور نیست. امسال همه شهرهای چین

با این حال، این یک انحراف چشمگیر از قطعنامه 1981 دنگ است، که در امتداد خط دقیقی بین تأیید مجدد صحت مطلق رهبری حزب کمونیست و رد اشتباهات دوران مائو که کشور را ویران کرد، حرکت می کند.

جف واسرستروم، پروفسور تاریخ چین در یو سی ایروین، می گوید: «تمرکز بزرگ در سال 1981 این بود که سعی کنیم بیانیه روشنی درباره اینکه چرا حزب در حال حاضر در مسیر درستی قرار دارد، با وجود اینکه اشتباهات بزرگی مرتکب شده بود، بیان کنیم. این خیلی بیشتر است: "بیایید روی عملکرد چین در حال حاضر تمرکز کنیم." ... از داستان با لحن جشن استفاده می کند.

واسرستروم گفت، چنین چارچوب‌بندی تاریخ حزب را به یکی از "قهرمانان واضح و شروران آشکار" ساده می‌کند. در مورد دومی، «آنها را نمی توان در حزب یافت. آنها را می توان در نیروهای خارجی که چین را در قرن تحقیر ملی و ژاپنی ها و آمریکایی ها را در طول جنگ کره گرفتار کردند، یافت.

این حزب از تاریخ برای ترویج داستان‌های ملی‌گرایانه مبارزه متحد علیه دشمنان خارجی در سال‌های اخیر استفاده می‌کند، به‌ویژه که تنش‌ها بین چین و بسیاری از کشورها بر سر تجارت، فناوری، حقوق بشر، هنگ‌کنگ، تایوان، سین‌کیانگ، تبت و دریای چین جنوبی افزایش یافته است. و سایر مناطق

از آنجایی که بسیاری از نیروهای خارجی به افزایش و تهاجم نظامی چین به اقلیت ها، همسایگان و مناطق مرزی پاسخ می دهند، حزب یک روایت داخلی را در خود پرورش می دهد که جهان علیه چین است و می خواهد آن را به دلیل حسادت نسبت به قدرت رو به رشدش «نگهداری» کند.

به این موضوع در قطعنامه نیز اشاره شده است که می‌گوید «تغییرات عمده‌ای که صد سال است در جهان دیده نشده است» - تعبیری برای افول آمریکا - با همه‌گیری COVID-19 در هم آمیخته است تا «محیط خارجی پیچیده‌تر و دشوارتر» ایجاد کند. . در بیانیه آمده است که وظایف اقتصادی داخلی و کنترل ویروس کرونا نیز "بسیار دشوار" است.

پاسخ حزب به این گونه چالش ها رفع هرگونه اختلاف نظر و بحث در مورد ضعف ها یا اشتباهات گذشته یا حال و تقویت تبلیغات و کیش شخصیت پیرامون سی است. انبوهی از کتاب های او قفسه های جلوی هر کتاب فروشی را پر کرده است. پوسترهایی با چهره او در خانه های روستا آویزان است. شعارهای او در هر شهر زده می شود.

پروفایل شی که توسط خبرگزاری رسمی شین هوا این هفته منتشر شد، او را به عنوان "مردی با اراده و عمل، مردی با افکار و احساسات عمیق، مردی که میراثی به ارث برده اما جرات نوآوری دارد و مردی که راه رو به جلو." - یک چشم انداز رویایی و متعهد به کار خستگی ناپذیر است.

بسیاری از ناظران، از جمله برخی در چین، از این تعالی یک رهبر دور می شوند. این دقیقاً همان چیزی است که دنگ با آگاهی از آشفتگی و خشونت انقلاب فرهنگی اخیراً پایان یافته، سعی کرد در دهه 1980 با اعمال محدودیت های 10 ساله بر دستورات رهبران چین از آن جلوگیری کند.

اورویل شل، مدیر مرکز روابط ایالات متحده و چین در جامعه آسیایی می گوید: «شکی وجود ندارد که شی جین پینگ بسیاری از اصول اساسی را که دنگ شیائوپینگ تلاش کرده است در سیستم رهبری القا کند، زیر و رو می کند.

او در واقع می گوید که مرحله دنگ شیائوپینگ به پایان رسیده است. بی حوصلگی ما برای اصلاحات، تمایل ما به پذیرش خارجی ها، نگرش بیشتر ما نسبت به حضور در جهان - همه چیز تمام شده است. چین به اندازه کافی قوی است و می تواند مانند قدرت های بزرگ در گذشته عمل کند. این می تواند کشورهای دیگر را آزار دهد و وزن خود را به اطراف پرتاب کند، و این یا جاده ما است یا بزرگراه، "شل گفت. این دوره جدید است.»

اما قطعنامه جدید مستقیماً دان را رد نمی کند. او اصلاحات اقتصادی خود را ستود و انتقاداتش از مائو را نادیده گرفت. او تمام جزئیات متناقض آزاردهنده تاریخی را نادیده می گیرد تا پیام جدیدی را منتقل کند: اینکه تمام مراحل رهبری حزب درست و ضروری بوده است، زیرا توسط حزب رهبری می شود و اکنون در عصر شکوه امروز به اوج خود رسیده است.

برای دفتر سیاسی، تاریخ یک مطالعه آکادمیک نیست. میتر از آکسفورد گفت: این شکل دیگری از زبان سیاسی است.

لحظاتی در تاریخ حزب وجود داشته است - به ویژه در اوایل دهه 1980 - که رهبران آن مایل به اعتراف و مطالعه اشتباهات گذشته بوده اند، حتی اگر راهی به جلو برای ملت بیابند.

موضوع دیگه این نیست. میتر گفت: «هم سی و هم حزب در کل تصمیم گرفته‌اند که بحث آزاد در مورد دیدگاه‌های مختلف درباره تاریخ از نظر ایدئولوژیکی برای آنها ناخوشایند است. «در حال حاضر، ارائه یک دیدگاه تقریباً کاملاً غیرانتقادی از تاریخ مفیدتر از دیدگاه سیاسی است.

در پایان این بیانیه اعلام شد که بیستمین کنگره این حزب در پایان سال آینده میلادی در پکن برگزار خواهد شد. گفته می شود که این یک "کنگره بسیار مهم حزبی، یک رویداد بزرگ در زندگی سیاسی حزب و ملت" خواهد بود، بدون اینکه دلیل آن مشخص شود - گویی جایی برای تعجب وجود دارد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن