صندلی خلبانی سیستم سخنگو

اما از آن جا که بخت با ایران خودرو یار بود، این شرکت تایوانی اعلام ورشکستگی کرد و بنابراین فرست اتوموتیو، طرح

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 7 شهریور 1400

اما از آن جا که بخت با ایران خودرو یار بود، این شرکت تایوانی اعلام ورشکستگی کرد و بنابراین فرست اتوموتیو، طرح خود را این بار به ایرانی ها فروخت. البته برای دلگرمی هم که شده، باید این را در نظر داشت که درست است که آتش گرفتن موتور هواپیما امری بزرگ و حادثهساز است، اما آنقدر هم که میگویند خطرناک نیست. حتی با این وضعیت نیز او توانست از هواپیما خارج شود. پس از آن، راکتها روشن میشدند و میتوانستند صندلی را تا ۶۰ متر یا بیشتر از هواپیما دور کنند. ۶-حال میتوانید پیچ بالایی مجموعه تغییر حالت صندلی را باز کنید و مجموعه صندلی را بیرون بیاورید. شتاب ۱۱ ثانیه ایی این مدل با جعبه دنده ۵ سرعته دستی آن را به سریعترین پارس بازار تبدیل کرده است. اما با گذشت چند سال، سر و کله جعبه دنده اتوماتیک و پیشرانه ۱۶ سوپاپ هم بر روی پارس پیدا شد. پیشرانه و جعبه دنده است سنگینتر است. از دیگر نکات مثبت دنا این بود که ایران خودرو در این محصول، پیشرانه قدیمی پژو را کنار گذاشت و پیشرانه ملی EF7 را به طور استاندارد بر روی تمام مدل های آن قرار داد. در سال های بعد، ایران خودرو دست به یک ابتکار زد و پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ را بر روی خانواده سمند و پژو ۴۰۵ نصب کرد.

شرکت پژو علاوه براینکه ۶ کارخانه در کشور خود داشت در کشور های دیگر هم شرکت های تولید و مونتاژ ۲۰۶ را افتتاح کرد . موتور این خودرو همان نمونه ۱.۸ لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده است تا سوپاپهای این خودرو را که دو برابر مدل پیشین یعنی ۱۶ عدد بودند را به حرکت درآورد. در سال های اول عرضه پارس عده ای به اشتباه فکر می کردند این خودرو از ۴۰۵ قوی تر است که تصور درستی نبود زیرا ۴۰۵ و پرشیا (نام خودرو در آن سال ها) از نظر فنی دقیقاً مشابه هم بودند. مجید شفیعی که یکی از تعمیرکاران این خودروها است در خصوص آن میگوید: یکی از مشکلاتش که تا همین سه سال پیش نیز وجود داشت رنگ پریدگی سپرها بود که با برخورد سنگریزهها ایجاد میشود و کم کم به جایی میرسید که سپر نیاز به رنگ پیدا میکرد.

سرانجام به دلیل عدم استقبال مشتریان از ELX با موتور جدید، تولید این خودروی پرشتاب و محبوب برای همیشه متوقف شد. مهم این است که مگان بعد از رفتن محبوب شده است. دیگر مهم نیست موتور ۲ لیتری آن تنها ۱۳۰ تا ۱۳۲ اسب بخار را تولید میکند و تزئینات رو دری کمی بعد از استفاده از بین میرود. نام دنا در ادامه عرضه رانا، براساس سیاست نام گذاری جدید ایران خودرو انتخاب شد و همچنین سازنده بارها برای نشان دادن استحکام و قدرت این خودرو، وجهه تسمیه انتخاب این نام را به قله دنا در رشته کوه زاگرس ربط داده است. در هنگام ورود به خودرو پژو ۲۰۰۸ به صورت کلی متوجه می شویم که، کیفیت متریال بکار رفته مطلوب است. لوییس می گوید: «عمل ایجکت خیلی سریع است و از زمان کشیدن اهرم ایجکت تا باز شدن کامل چتر نجات چیزی در حدود ۲.۵ تا ۳ ثانیه طول میکشد.

هواپیماهای هاوکر هانتر اولیه صندلیهای ایجکت صرفا انفجاری داشتند. حتا ایران خودرو در کاتالوگ های اولیه دنا، حجم پیشرانه XUM را ۲٫۰ لیتر درج کرده بود! بنابراین این بار طراحان با تغییر طرح لچکی و ایجاد چند خط اضافه با الهام از خودروهای روز جهان بر روی درها، استفاده از دستگیره های استیل و آینه های کناری جدید، ظاهری لوکس تر و متفاوت تر را برای دنا پلاس خلق کردند. از این موتور، سایپا نیز بر روی مدل زانتیا استفاده کرد. ایران خودرو در سال های اخیر افزون بر پروژه بهسازی کابین پارس، پروژه های دیگری هم در راستای فیس لیفت نمای بیرونی این محصول تعریف کرده بود. درسال ۲۰۱۶ بود که شرکت پژو از فیس لیفت ۲۰۰۸ رونمایی کرد که علاوه بر تفاوت ظاهری در قوای فنی نیز تفاوت هایی را اعمال کرد. مگانی که روزی در نسخه دندهای از تندر۹۰ جا مانده بود، حال رقیبی برای النترا، کرولا، سراتو و حتی مگان نسل جدید ( فلوئنس و اسکالا) شد و خیلیها را در خرید به شک انداخت.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید صندلی خلبانی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب