ستاره تنیس پنگ شوآی تنها کسی نیست که توسط چین سانسور شده است

[ad_1] پکن - وانگ جیان بین از کارگران ساختمانی در حال مرگ دیدن کرد. Sofia Huang Xueqin در حال بررسی اولین مو

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 10 آذر 1400
[ad_1]

وانگ جیان بین از کارگران ساختمانی در حال مرگ دیدن کرد. Sofia Huang Xueqin در حال بررسی اولین موارد #MeToo در چین است. فانگ ران می خواست کارگران کارخانه را در جنوب فعال کند.

هر سه در این سال ناپدید شدند.

سانسور اخیر پنگ شوآی، یک تنیسور که پس از متهم کردن یک رهبر سابق حزب به سوء استفاده جنسی از اینترنت چین حذف شد، اعتراض جهانی را در مورد نگرانی برای امنیت و آزادی او برانگیخت. اما شخصیت‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند وانگ، هوانگ و فانگ در حال ناپدید شدن هستند زیرا چین محدودیت‌های فعالیت در زمینه جنسیت، کار و سایر مسائل را تشدید می‌کند.

این سه فعال در قالب بازداشت مخفیانه تحت عنوان "نظارت مسکن در یک مکان خاص" یا RSDL نگهداری می شدند که به دولت اجازه می دهد مردم را بدون محاکمه در "زندان های سیاه" زندانی کند. گروه حقوق بشر Safeguard Defenders تخمین می زند که از زمان ریاست جمهوری شی جین پینگ در سال 2013، 45000 تا 55000 نفر تحت پوشش RSDL قرار گرفته اند که این تعداد تنها در سال 2020 به 15000 نفر می رسد.

زنی دوربین را در دستانش گرفته است

دوستان و خانواده می گویند که سوفیا هوانگ زوئکینگ، که در حال بررسی اولین پرونده های #MeToo در چین است، در گوانگژو به اتهام "تشویق براندازی قدرت دولتی" بازداشت شده است.

(دوستان سوفیا خوان ژوکینگ)

وانگ و هوانگ بعداً به گفته خانواده و دوستانشان به اتهام "تشویق براندازی قدرت دولتی" به بازداشت رسمی در گوانگژو منتقل شدند. محل اختفای نیش ناشناخته است.

بسیاری از بازداشت شدگان RSDL متهم به به خطر انداختن امنیت ملی شده اند. وکلای حقوق بشر، ناراضیان سیاسی، درخواست کنندگان و اعضای اقلیت های مذهبی یا قومی اهداف مشترکی هستند. حقوق زنان و کارگران زمانی به عنوان مسائل امن تری برای فعالان اجتماعی تلقی می شد که بدون عبور از مرزهای سیاسی به دنبال آن بودند. اما این تغییر کرده است، زیرا حزب کمونیست به دنبال ساکت کردن هر شهروندی است که آن را تهدیدی برای «ثبات» می‌داند.

رئیس جمهور جامعه مدنی را پدیده ای "غربی" می داند که قدرت حزب را به چالش می کشد. او با تجمع گسترده وکلا و مدافعان حقوق بشر در سال 2015، جامعه مدنی را با موج‌های دستگیری جرم‌انگاری و ویران کرد. امروزه، سرویس‌های امنیتی به آزار و اذیت مردم تمایل دارند، شاید بدانند که توجه کمتری را به خود جلب می‌کند.

ریو، یک فعال کارگری 35 ساله و دوست وانگ که از وانگ خواسته بود فقط از نام انگلیسی خود برای محافظت استفاده کند، گفت: "آنها کارشان با رده های بالا تمام شده است و اکنون به سمت افراد پایین تر می روند."

تحت رهبری شی، حزب کمونیست نیز در تلاش است تا سیستم خود را متحول کند. پاکسازی های انضباطی هزاران کارمند و مقامات را به دلیل بی وفایی یا فساد هدف قرار داده است. بازسازی پارتی جامعه چین در حال انجام است، با میلیاردرها و افراد مشهور مجبور به دست کشیدن از رفتارهای خودخواهانه، سطحی یا تحت تأثیر خارجی ها و سوگند خوردن برای خدمت بهتر به حزب می شوند.

نیش اولین نفر از سه فعالی بود که ناپدید شد. این جوان 26 ساله در حال تحصیل در مقطع دکتری در رشته جامعه شناسی در دانشگاه هنگ کنگ بود و پایان نامه ای در زمینه توانمندسازی نیروی کار در سرزمین اصلی چین می نوشت. به گفته پدرش فانگ جیان ژونگ، او همچنین یکی از اعضای حزب کمونیست بود که طبق گزارش‌ها، پستی در وی چت نوشت و درخواست کمک برای پسرش کرد، که قبل از سانسور به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد.

پدر نوشت: "نیش ران مطلقاً یک جناح جنایتکار نیست که به امور حزب آسیب برساند، بلکه یک جوان جاه طلب است که کارش به نفع حزب ما است." او گفت که سرویس های امنیتی دولتی پسرش را برای "تضعیف قدرت دولتی" به RSDL برده اند.

مردی با عینک نزدیک یک پلکان به بالا نگاه می کند

وانگ جیان‌بینگ برای کمک به کارگران ساختمانی که بر اثر سیلیکوزیس یا بیماری ریوی شغلی جان خود را از دست می‌دهند، اختصاص داشت. آنها در میان گروه های نادیده گرفته شده در چین بودند.

(دوستان وانگ جیان بینگ)

تایمز این پست را بررسی کرد، اما نتوانست با پدر برای تایید تماس بگیرد، اگرچه دوستان نیش گفتند که این پست معتبر است. به گفته پدرش، اداره امنیت ایالت نانینگ، که فانگ را گرفت، بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد. دفتر امنیت عمومی نانینگ پیدا نشد.

Abner Lowe، یکی از دوستان در دانشگاه، گفت که فانگ "احساس ساده ای از عدالت در جامعه دارد." فانگ اغلب در مورد مسائل وی چت مانند حقوق کارگران، آزار جنسی یا اسکان مجدد مهاجران پست می گذارد. او از شهرهای کارخانه در جنوب چین بازدید کرد، خود را در زندگی کارگران غوطه ور کرد و از آنها در زمانی که می خواستند اعتصاب کنند یا برای صدمات ناشی از کار غرامت طلب می کردند، حمایت می کرد.

لو، 22 ساله، گفت: "او مردی است که واقعاً به دنبال حقیقت است." اگرچه او به آموزش کارگری مشغول بود، در مورد هیچ ایدئولوژی مانند مارکس یا هر چیز دیگر خیلی سخت گیر و جزمی نخواهد بود... او واقعاً مشتاق کمک به مردم است. ."

لو گفت که نیش چندین بار به دلیل فعالیتش از نیش خواسته شده است که «چای بنوشد» - که اصطلاحی است برای تهدید سرویس های امنیتی. اما او بی قرار بود. در فوریه، او یک گفتگوی آنلاین درباره جنبش کارگری که تحت رژیم استبدادی کره جنوبی در دهه 1970 در حال رشد بود، انجام داد.

در ماه اوت، او برای کار میدانی دانشگاهی به سرزمین اصلی چین بازگشت. ماموران امنیتی دولتی از او خواستند تا اواخر همان ماه برای یک "چای" دیگر بیاید. از آن زمان از نیش خبری نشد، اگرچه یکی از بستگانی که خواست نامش فاش نشود، گفت که فانگ در حال دریافت "تحصیل" است و باید "به زودی" آنجا را ترک کند.

اندکی بعد، نیش ناپدید شد، وانگ و هوانگ در 19 سپتامبر در راه فرودگاه ناپدید شدند. هوانگ یک روزنامه‌نگار مستقل و فعال #MeToo، یک بورسیه معتبر Chevening از دانشگاه ساسکس در انگلستان برای مطالعه مسائل جنسی، خشونت و درگیری دریافت کرد.

وانگ، 38 ساله، یک فعال کارگری که اغلب میزبان اجتماعات متفقین جوانان در خانه است، او را اخراج کرد. سپس هر دو به تلفن های خود پاسخ نمی دهند. به گفته دوستان، پلیس ظرف یک روز با خانواده وانگ در استان گانسو در شمال غربی چین دیدار کرد و به آنها هشدار داد که سکوت کنند. در گوانگژو، پلیس خانه‌های وانگ و هوانگ را بازرسی کرد و به حساب فیسبوک وانگ وارد شد.

مقامات درخواست اطلاعات والدین وانگ را رد کردند و وکیلی را که استخدام کردند رد کردند. پلیس بیش از 40 دوست وانگ و هوانگ را مورد بازجویی قرار داد، برخی از آنها به مدت 24 ساعت. پلیس همچنین خانه های آنها را بازرسی کرد و پرونده ها را در دستگاه های الکترونیکی آنها کپی کرد.

بسیاری از کسانی که مورد بازجویی قرار گرفتند توسط دوربین های نظارتی اطراف خانه وانگ فیلمبرداری شدند. دوستان گفتند که پلیس آنها را تحت فشار قرار داد تا اعترافات دروغین مبنی بر برگزاری جلسات ضد دولتی وانگ و هوانگ را امضا کنند.

ریو، دوست وانگ، گفت که این ایده پوچ بود. او گفت که او و سایر جوانان هر هفته در وانگ ملاقات می‌کردند زیرا از نظر سیاسی افسرده بودند. بیشتر اوقات چای می‌نوشیدند، میوه می‌خوردند و داستان‌های شخصی خود را به اشتراک می‌گذاشتند. گاهی اوقات فال ماهجونگ بازی می کردند یا به پیاده روی می رفتند.

مردی با عینک روی نیمکتی سنگی در میان درختان نشسته است

وانگ جیان‌بینگ در 19 سپتامبر 2021 در راه رفتن به فرودگاه همراه با فعال همکار صوفیا خوان ژوئیکینگ، که پس از دریافت بورسیه تحصیلی به انگلستان سفر کرد، ناپدید شد.

(دوستان وانگ جیان بینگ)

ریو گفت: «این ایده که شما فقط می توانید با تجمع در خانه دولت را تضعیف کنید، غیرقابل تصور است. "همه ما بسیار واقع بین هستیم. ما هرگز آنقدر مطمئن نبودیم که می توانیم ساختار این جامعه را تغییر دهیم. تنها چیزی که ما در این دوران می خواهیم، ​​در زمانی که همه به شدت افسرده هستند، این است که کمی آبرومندتر زندگی کنیم... و دوستانی داشته باشیم که ما را همراهی کنند.»

وانگ وقف کمک به کارگران ساختمانی بود که بر اثر سیلیکوزیس یا بیماری ریوی شغلی جان خود را از دست می دادند. آنها در میان گروه های نادیده گرفته شده در چین بودند. اکثر آنها فقیر و محکوم به فنا بودند. مقامات محلی اغلب هر کسی را که از آنها دفاع می کند مورد آزار و اذیت قرار می دهند. وانگ هیچ پول یا نفوذ سیاسی نداشت. اما او سال ها به کارگران کمک می کرد و اغلب به آنها سر می زد تا در روزهای مرگ کمتر احساس تنهایی کنند.

ریو گفت: «او علاقه مند بود به حرف های دیگران گوش دهد. او برای همه احترام قائل بود و معتقد بود که همه دارای کرامت هستند.

در 5 نوامبر، بیش از یک ماه پس از ناپدید شدن وانگ، خانواده او خبر دریافت کردند که او به طور رسمی در 27 اکتبر به جرم "تشویق براندازی قدرت دولتی" دستگیر شده است. خانواده هوانگ در اواخر اکتبر اخطار مشابهی دریافت کردند.

در پاسخ به سوالی درباره وانگ و هوانگ، اداره امنیت عمومی گوانگژو گفت که نمی تواند در مورد موارد فردی اظهار نظر کند. مقامات گفتند تایمز می تواند برای بازجویی از افراد با یک بازداشتگاه تماس بگیرد. تماس های متعدد روزنامه تایمز با بازداشتگاه شماره 1 در گوانگژو، جایی که وانگ و هوانگ در آنجا بازداشت شده بودند، بی پاسخ ماند.

هوانگ 33 ساله قبلا بازداشت شده بود. در سال 2019، پلیس او را از رفتن به هنگ کنگ برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق منع کرد. او به مدت سه ماه در RSDL زندانی بود زیرا در اینترنت در مورد اعتراضات طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ نوشته بود. او یک سال پس از آزادی تحت نظر بود - دوربین مخصوصی در راه پله آپارتمانش نصب شده بود.

او پلاکاردهایی در اعتراض به نظارت غیرقانونی در کنار دوربین در دست داشت. او در مقابل او آهنگ "آیا می شنوی که مردم می خوانند" را خواند. او خواستار اطلاعاتی شد که چقدر پول عمومی برای چنین نظارتی هزینه شده است. یک روز وقتی هوانگ برای خواندن شعر اعتراضی جلوی دوربین رفت، متوجه شد که او آنجا نیست. او در مورد تجربه آنلاین با هشتگ نوشت: #ResistanceWorks.

هوانگ همچنین در مورد فشاری که سایر فعالان حقوق زنان و کارگری با آن روبه رو هستند، نوشت، از جمله برنده جوایز لی کیاچو 30 ساله، که چهار ماه را در RSDL به دلیل "تحریک فعالیت های خرابکارانه قدرت دولتی" گذراند. لی در ژوئن 2020 آزاد شد، اما پس از صحبت های آنلاین در مورد بدرفتاری با شریک زندگی خود، سو جیونگ، فعال حقوق مدنی، در فوریه دوباره دستگیر شد.

زنی با کلاه در حالی که روی پس‌زمینه سبز ایستاده است، تابلویی با خواندن #MeToo در دست دارد

سوفیا هوانگ ژوکین، که در حال بررسی پرونده های #MeToo است، قبلا دستگیر شده بود. در سال 2019، پلیس چین او را از رفتن به هنگ کنگ برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق منع کرد.

(دوستان وانگ جیان بینگ)

لی بعداً در مورد دوران بازداشت خود نوشت: «این احساس تحقیر برای مدت طولانی من را دنبال کرد. انگار می خواستم با گاز گرفتن زبانم خودم را بکشم، اما نمی توانستم - و بعد مجبور بودم با بقیه بیخ ترانه های ستایش بخوانم.

پاسپورت هوانگ امسال به او بازگردانده شد. دوستانش این را نشانه ای از عدم دخالت پلیس در هنگام رفتن او و وانگ به فرودگاه دانستند. آنها اشتباه می کنند.

ریو گفت: «من خیلی احساس درماندگی می کنم. "آنها به کمک نیاز دارند، اما من فقط می توانم کورکورانه نگران باشم... شما فقط می توانید صبر کنید و ببینید چه زمانی محکوم خواهند شد و چه مدت در زندان خواهند بود. شما با تمام کارهایی که این دولت انجام می دهد، با اقدامات پنهانی اش مواجه هستید و ناتوان هستید.»

ریو گفت تنها چیزی که به جلوگیری از این احساس وحشتناک در گذشته کمک کرد، اتحاد دوباره با دوستان مورد اعتماد بود - با هم بودن، خندیدن، برای مدتی احساس اینکه می‌توانید درک شوید، نه تنها. اما حتی آن هم از قبل خطرناک بود.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن