دریافت شماره شبا بانک ملت

در قدم اول باید وارد آدرس اصلی بانک ملت شوید و سپس اقدام به دریافت شماره شبا نمائید. دریافت شماره حساب بانک سپ

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 23 آذر 1399

در قدم اول باید وارد آدرس اصلی بانک ملت شوید و سپس اقدام به دریافت شماره شبا نمائید. دریافت شماره حساب بانک سپه از روی شماره کارت در وبسایت رسمی این بانک امکانپذیر نیست، اما در صورت وارد کردن شماره حساب در سامانه بانکداری اینترنتی بانک سپه قادر خواهید بود تا شماره شبای سپرده خود را بدست آورید. یافتن شماره شبا و شماره حساب از روی شماره کارت در برخی اوقات کمی گیجکننده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تمام روشهای موجود برای پیدا کردن شماره شبا را در این مطلب آموزش دهیم. روشهای مختلفی برای یافتن شمار شبا وجود دارد که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد. اگرچه در بیشتر بانکها برای یافتن شماره شبا باید از شماره حساب استفاده کرد، اما استفاده از سامانه «رده» روش بسیار آسانتری را در اختیار شما قرار میدهد. برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید و در پروفایلتان به سادگی شماره شبا بگیرید.

همچنین برای حوالههایی که از شبا در آنها استفاده میشود هیچ نیازی نخواهید داشت تا اطلاعاتی درباره حساب داشته باشید، اطلاعات دستوپاگیری همچون نام یا کد بانک و شعبه آن، شماره حساب، نوع حساب و… همچنین باید دانست که شماره شبا در مبادلات بینالمللی هم کاربرد مهمی دارد و براساس استاندارد IBAN (International Bank Account Number) ايجاد شده است که در حال حاضر در بسياري از کشورهای جهان -بهویژه تمامی کشورهای اروپايی- به عنوان استاندارد شماره حساب بانكی مورد استفاده است و تنها با افزدون حروف اختصاری نام هر کشور (که بهطور استاندارد برای هر کشوری دو حرف بیشتر نیست) به آغاز هر شماره شبایی در هر کشوری، شکل بینالمللی آن ساخته میشود که برای کشور ما همانطور که میدانیم این دو حرف چیزی نیست جز همان IR. سلام، تا جایی که میدونم دریافت شماره شبا با کارت بانک ملت امکان پذیر نیست. دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق شماره کارت فعلاً در وبسایت رسمی بانک مقدور نیست. با آغاز بهره برداری از این سامانه (در مهر ماه 1386) انتقال الکترونیک وجوه بین بانکی مشتریان به حساب های سایر بانک ها بر مبنای مکانیسم صدور دستور پرداخت مشتری به مشتری(CtoC) ممکن شد. بانکها از شیوههای متفاوتی برای شمارهگذاری حسابهای مشتریانشان استفاده میکنند، مثلاً شمارهحسابهای بانک سامان با بانک ملت شبیه به هم نیستند و به همین دلیل انتقال پول بین بانکهای گوناگون، دردسرساز خواهد شد.

اما اگر از جمله افرادی هستید که به شماره حساب خود دسترسی ندارید و تنها کارت بانکی خود را در اختیار دارید، می توانید به سادگی از طریق همان کارت بانکی، شماره حساب خود را بدست آورده و سپس با استفاده از آن، اقدام به دریافت شماره شبا بانک ملت خود نمایید. از این رو ما قصد داریم در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با نحوه دریافت شبا بانک بصورت قدم به قدم آشنا سازیم. به اینصورت که اگر اشتباه یا سهوی در ورود شماره شبا پیش آید، سامانههای بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره يا از خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه شده و آن را گزارش میکنند. قدم دوم؛ اینک شما وارد سامانه بستام ملت که یک سامانه اختصاصی برای بانک ملت و دریافت شماره شبا است، شده اید. همانطور که اشاره شد، دریافت شماره شبا در بانک های مختلف کشور تقریبا به یک صورت بوده و از طریق وب سایت رسمی بانک مربوطه قابل انجام است. ساعات کار ساتنا در بانک ها چگونه است؟

ساعت کار سامانه ساتنا درروزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 16 می باشد. از این رو اگر شما کارت بانکی دارید، در کنار اطلاعات کارت بانکی باید حتما شماره شبا خود را داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. شمارهٔ «شبا» در انتقال وجه بینبانکی «پایا» و «ساتنا» نیاز است. چه زمانی به شماره شبا نیاز دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت را مورد بررسی قرار دهیم. پیدا کردن شماره شبا و شماره حساب در قدیم تنها با مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز بانک مربوطه امکانپذیر بود، اما با پیشرفت سالهای اخیر دولت در حوزه بانکداری الکترونیکی، وبسایتهای رسمی بانک های سراسر کشور نیز این قابلیت را در اختیار مردم قرار دادند. در این مرحله میتوانید به راحتی شماره شبا و شماره حساب را تنها با وارد کردن شماره کارت بدست آورید. برای مثال به منظور دریافت شماره شبا بانک صادرات میتوانید به شعبه بانک صادرات در محل زندگی خود مراجعه کرده و از متصدیان و کارمندان بانک کمک بگیرید یا این که با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک صادرات و وارد کردن کارت خود میتوانید شماره شبای خود را بر روی کاغذ تحویل بگیرید.

اکنون مطابق تصویر زیر و در کادر مشخص شده، شماره حساب بانک ملت خود را وارد کنید. اما برای دریافت شبا از طریق سایت تنها بايستی شماره حساب را وارد کرده و عبارت امنيتیای را که وجود دارد هم در فيلد مربوطهاش تایپ کنید و همین. به بخش خدمات و سپس دریافت شناسه شبا مراجعه کنید. شبا همه ی اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد که با داشتن آن به راحتی می توانید از طریق آن پول دریافت کنید و یا انتقال وجه داشته باشید. برای این منظور یک راه مراجعه به خودپرداز بانک ملت می باشد که از طریق آن می توان با استفاده از گزینه 10 گردش آخر حساب، به شماره حساب خود دسترسی پیدا نمود. پس در ادامه همین روند و به منظور هر چه سریعتر شدن واریزها، بانک مرکزی در خردادماه ۸۸ ساختار يک شناسه منحصر به فرد را براي هر حساب بانکی اعلام كرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن