دانلود نمونه سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی

دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب هدف اصلی از آزمون های اص

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 2 اردیبهشت 1400

دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

هدف اصلی از آزمون های اصلی و مقدماتی آشنایی رانندگان با مقررات رانندگی و آموزش انتخاب بهترین و درست ترین روش برای رانندگی در جاده ها و خیابان ها در هر شرایطی است. برای دانلود دانلود نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی کلیک کنید اگر شما هم یکی از داوطلبان کسب گواهینامه هستید، احتمالا می دانید که نخستین قدم برای دریافت گواهینامه، قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی است. آزمون آیین نامه رانندگی بین داوطلبان گواهینامه ی پایه سه، پایه دو و موتور سیکلت مشترک است.

دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی

به زودی لینک کامل سوالات قرار خواهد گرفت

با ما همراه باشید

نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی
دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی

 

دانلود سوالات آیین نامه اصلی برای هنرجویانی که زمان کمی در اختیار دارند

در صورتی که فرصت کافی برای مطالعه آیین نامه ندارید و وقت کمی تا آزمون باقی مانده تنها شانس قبولی شما در اختیار داشتن سوالات آیین نامه اصلی است.

نمونه سوال امتحان راهنمایی و رانندگی

 

این سوالات بهترین راه برای افزایش تسلط در زمان کوتاه است و شما را از خواندن خط به خط آیین نامه بی نیاز می‎‌کند.

 

با سوالات آیین نامه اصلی به روز باشید

با وجود آنکه سوالات آیین نامه معمولا از بانک سوالات مشترکی بدست می‌آید اما سال به سال شاهد تغییراتی در آزمون‌ها هستیم که تا حدودی رویکرد سوالات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آزمون آیین نامه رانندگی در عین حال که می تواند فوق العاده ساده باشد، ممکن است برای برخی تبدیل به یک کابوس شود. این امر بسته به این است که چه روشی را برای مطالعه آیین نامه برگزینید. در برابر شما چند راه وجود دارد. یکی از این راه ها که شاید وقت گیر ترین آنها باشد، مطالعه کامل آیین نامه است که البته معتبر ترین روش نیز به شمار می آید؛ زیرا در این روش فرد تمامی نکاتی که در آینده هنگام رانندگی با آنها برخورد می کند را مطالعه می کند.

دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی به صورت فایل pdf⭐️قبولی 100% در آزمون آیین نامه،⭐️تضمینی، با خیال آسوده در آزمون⭐️️آیین نامه مورد قوانین راهنمایی رانندگی و نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی جواب رایگان دانلود آزمون اصلی جولای این مقاله بررسی نمونه سوالات آیین نامه اصلی همراه رفتن به نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب pdf. دانلود رایگان سوالات. برای داشتن نسخه کامل نمونه سوالات آیین نامه اصلی را به رایگان و با خیال راحت دانلود کنید و از کیفیت راهنمایی و رانندگی و سوالات مربوط به حق تقدم و در آخر سوالات بخش فنی خواهد بود.با خواندن نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی می توانید به احتمال نزدیک به ۱۰۰ درصد در امتحان آیین نامه رانندگی قبول شوید

چند مورد از سخت ترین نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

  • در راه های مسطح که دو طرف راه منتهی به کوه و پرتگاه می باشد حق تقدم عبور با وسیله نقلیه ای است که …. ؟
  1. در طرف کوه قرار دارد
  2. سرعت بالاتری دارد
  3. در طرف پرتگاه قرار دارد ☑️
  4. سرعت کمتری دارد
  • در محل توقف (پارک) کنار خیابان حق تقدم با وسیله ای است که …. ؟
  1. وابسته به سازمان های دولتی است
  2. مستقیم و در مسیر مجاز حرکت می نماید
  3. ضمن حرکت به عقب مشغول توقف یا پارک کردن است ☑️
  4. ابعاد بزرگتری دارد
  • استفاده از چراغ های رنگارنگ و چشمک زن در وسایل نقلیه …. ؟
  1. ممنوع است مگر با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ☑️
  2. مجاز است
  3. محدودیتی ندارد
  4. در معابر شهری ممنوع نیست
  • کدامیک از پاسخ های زیر در خصوص نقص در سیستم جلوبندی و یا شکستگی آن صحیح است؟
  1. تایرهای عقب خودرو ساییده می شود
  2. مصرف سوخت افزایش می یابد
  3. هدایت و کنترل خودرو از دست راننده خارج می گردد ☑️
  4. رادیاتور خودرو جوش می آورد
  • یکی از علتهای نقض قوانین و مقررات و بی احترامی به سایر رانندگان و انجام اقدامات حادثه ساز توسط راننده کدام مورد می باشد؟
  1. داشتن خودروی ایمنی
  2. وقت شناس نبودن و عدم برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به مقصد
  3. از مهارت و تجربه کافی در رانندگی برخوردار است
  4. راننده در زمان خلوتی معابر می تواند قوانین و مقررات را نقض و اقدامات حادثه ساز انجام دهد ☑️

 دانلود نمونه سوالات آیین نامه رانندگی با جواب

روش صحیح مطالعه سوالات آیین نامه اصلی

داوطلب پیش از هر چیز می‌خواهد بداند که روش صحیح مطالعه نمونه سوالات آیین نامه اصلی چگونه است. شیوه پیشنهادی ما این است که ابتدا نمونه سوالات آیین نامه اصلی را دانلود کنید، در گام نخست به دقت و با آرامش آنها را مطالعه کنید و با توجه به آنچه آموخته‌اید به آن‌ها پاسخ دهید. برای پاسخ به سوالات از شیوه برخورد با امتحان سال‌های تحصیلتان کمک بگیرید.

برای هر سوال به اندازه‌ای که لازم است وقت بگذارید. روی سوالی که جواب آن را نمی‌دانید زیاد توقف نکنید. یکبار از ابتدا تا انتها به سوالات پاسخ دهید و دوباره پاسخ‌هایتان را مرور کنید. به یاد داشته باشید که سر ساعت به آزمون پایان دهید. سپس جوابهایتان را با جواب‌های درست مقایسه کنید و جواب‌های اشتباهاتتان را یادداشت کنید.

این آزمون شش بار تکرار می‌شود. با آرامش و دقت در می‌یابید که در پایان آزمون ششم دیگر هیچ پاسخ اشتباهی نخواهید داشت. شاید مدت‌های طولانی است که در هیچ امتحانی شرکت نکرده‌اید. شاید در سنین بالا به فکر گرفتن گواهی‌نامه افتاد‌ه ‌اید. در این شرایط مسلما مدت‌هاست که از مرحله درس خواندن و امتحان دادن فاصله گرفته‌اید اما مطمئن باشید که شرکت در آزمون‌های آزمایشی و حل سوالات آیین نامه اصلی شما را برای شرکت در آزمون آماده می‌کند.

پس از پشت سر گذاشتن این آزمون‌ها تعجب خواهید کرد که چقدر راحت از پس آزمون اصلی برآمده‌اید. برای فراگیری آسان‌تر مطالب می‌توانید آن‌ها را دسته بندی کنید. مثلا سوالات را می‌توانید به صورت سوالات تجربی، سوالات حفظی، سوالات تحلیلی و سوالات مفهومی دسته بندی کنید.

بخش تجربی مجموعه سوالات آیین نامه اصلی

منظور از سوالات تجربی، سوالاتی است که شما در حین رانندگی با آن‌ها مواجه می‌شوید و لازم است که جواب آن‌ها را به صورت عملی دریافت کنید. یعنی با مطالعه جواب چندانی نخواهید گرفت و تنها در حین رانندگی می‌توانید از مربی بپرسید و او پاسخ را در اختیارتان قرار بدهد. اگرچه سوالات تجربی هم گاهی در متون تئوری توضیح داده می‌شود. شاید در سفرهای درون شهری بتوانید وقت اضافی خود را به مطالعه این فایل‌ها اختصاص دهید و زمانی که به صورت عملی آموزش می‌بینید جواب آن‌ها را دریافت کنید.

بخش حفظی مجموعه سوالات آیین نامه اصلی

سوالات حفظی همانگونه که از نام‌شان پیداست به قدرت حافظه شما وابسته است. به این مفهوم که برای جواب‌دادن به این سوالات به درک و فهم به خصوصی نیاز ندارید. کافیست که جواب‌های این سوالات را چندباری دیده باشید. یا اینکه شکل تابلوها در ذهنتان هک شده باشد و یا قوانین راهنمایی و رانندگی را بدانید.

در این صورت برای جواب دادن به این گونه سوالات مشکلی نخواهید داشت. البته پاسخ به سوالات حفظی همانگونه که می‌دانید باید فاصله کمی با زمان امتحان داشته باشد زیرا پاسخ سوالات حفظی به مدت طولاتی در ذهن ماندگار نیست. اگر چه بعضی از افراد که دارای حافظه تصویری بهتری هستند با مشاهده یکی دو بار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به راحتی موفق به پاسخگویی به این سولات می‌شوند اما دیگرانی هم که حافظه تصویری خوبی ندارند با تکرار این سوالات در پاسخ‌گویی کاملا موفق خواهند بود.

بخش مفهومی مجموعه سوالات آیین نامه اصلی

برای جواب دادن به سوالات مفهومی، دانش و آگاهی‌های کلی مربوط به رانندگی بسیار کمک کننده خواهد بود. هر چه فهم شما نسبت به قوانین و آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیش‌تر باشد، بهتر می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید.

بخش تحلیلی مجموعه نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی اصلی

مشکل‌ترین بخش برای داوطلبان شاید بخش تحلیلی سوالات آیین نامه اصلی باشد. واقعیت این است که از لحاظ مقدار، مطالبی هم که برای پاسخ‌گویی به سوالات تحلیلی لازم است کمتر در دسترس هنرجویان است. با توجه به این موضوع بهتر است که برای تسلط به سوالات تحلیلی از حفظ کردن آن‌ها خودداری کنید. مفاهیم را در ذهنتان جاسازی کنید، به جزئیات نپردازید و با تکرار مداوم حل بخش تحلیلی سوالات آیین نامه اصلی موفق به پاسخ‌گویی صحیح خواهید بود.

در اختیار داشتن مجموعه جامعی از سوالات آیین نامه اصلی به همراه پاسخ‌نامه می‌تواند شما را در چالش آزمون اصلی به موفقیت برساند.

آخرین مطالب