خانواده ها برای ادای احترام به مردگان در روز مردگان به مکزیک سفر می کنند

[ad_1] سانتیاگو ماتالان، مکزیک - در آستانه روز مردگان، ماریا سانتیاگو در پشت یک وانت در حال حرکت ایستاده بود

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 6 آذر 1400
[ad_1]

در آستانه روز مردگان، ماریا سانتیاگو در پشت یک وانت در حال حرکت ایستاده بود و موهایش را در هوا تکان می داد و به سمت مزارع آگاو که پدرش در این شهر کوچک در خارج از شهر اواکساکا داشت می رفت.

زنی در حالی که روی تخت کامیون سوار می شود به بیرون نگاه می کند

ماریا سانتیاگو از کنار مزارع آگاو در زادگاهش سانتیاگو ماتاتلان، در ایالت اواکساکا مکزیک عبور می کند.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

او با مادر و دامادش در میان مزرعه پیچید و از گیاهان خاردار دوری کرد تا گلهای زرد کوچک را برای محرابشان جمع کند.

سانتیاگو، یک پرستار 25 ساله در لس آنجلس، به زادگاهش پرواز کرد تا اولین روز مردگان خود را بدون پدرش، کارگر ساختمانی که ژانویه گذشته بر اثر کووید-19 درگذشت، جشن بگیرد. مادربزرگ سانتیاگو در سانتیاگو ماتاتلان، جایی که ساکنان درها و پنجره‌های خود را برای دعوت از ارواح اجدادشان باز نگه می‌دارند، به او یاد داد که احترام به مرحوم اخیراً مهم است.

سانتیاگو گفت: "اگر پدرم بیاید، می خواهم از او استقبال خوبی کنم." این اولین سالی است که ما بدون او هستیم. ما می‌خواهیم پدر مانند زمانی که زنده بود از آن روز لذت ببرد.»

مدت‌هاست که گردشگران برای روز مردگان به مکزیک هجوم آورده‌اند، تعطیلاتی که در آن خانواده‌ها مجتمع می‌سازند پیشنهادات، یا محراب های مملو از میوه و نان و شکلات داغ و زیارت قبور عزیزان در گورستان.

اما در برخی از نقاط کشور با جوامع محلی، روز مردگان، که از سنت های پیش از اسپانیایی نشات می گیرد، آنقدر مقدس تلقی می شود که کسانی را که مکزیک را ترک کرده اند به خانه بازمی گرداند.

مهاجران از ایالت هایی مانند Oaxaca، Michoacan، Guerrero و Puebla در صورت داشتن امکانات می توانند برگردند - سفری که امسال به ویژه برای کسانی که نمی توانند در سال 2020 به دلیل محدودیت های همه گیر سفر کنند، تاثیرگذار است.

زنی بسته بزرگی از گل ها را حمل می کند

ماریا هرناندز پس از بریدن گل های وحشی برای محراب خود در روز مردگان، از میان مزرعه آگاو متعلق به همسرش پدرو سانتیاگو قدم می زند.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

دقیقاً مشخص نیست که آنها چقدر به عقب می روند، اما کارشناسان می گویند که برخی از روستاهای کوچک در حال افزایش است. Xóchitl Flores-Marcial، مورخ Zapotec از Cal State Northridge که این فصل را با روز شکرگزاری مقایسه می‌کند، گفت: مهاجرانی که نمی‌توانند سفر کنند، اغلب برای برنامه‌ریزان جشن‌ها پول ارسال می‌کنند.

مردم همچنین می توانند برای رعایت شرایط خود بازگردند محموله، اصطلاحی است که توسط مردم بومی برای اشاره به حمایت اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی که یک فرد باید به جامعه خود ارائه دهد تا عضویت خود را حفظ کند، استفاده می شود. بانی بید، یک انسان شناس در Cal State San Marcos، گفت که مکزیکی ها در ایالات متحده می توانند در کمیسیونی برای آماده شدن برای تعطیلات منصوب شوند.

سانتیاگو ونتورا، یکی از ساکنان کالیفرنیای شمالی که گفت ده ها مهاجر در حال بازگشت به سن میگل کوواس هستند، گفت: "اگر خانه باز نباشد، اگر محراب نباشد، اجداد ما غمگین می شوند - آنها برمی گردند و هیچ کس اهمیتی نمی دهد." زادگاه اوآخاکا ما می خواهیم به خاطر عشقی که به اجدادمان داریم آنجا باشیم و مردم در تمام طول سال کار می کنند تا پول پس انداز کنند تا برای این روز برگردند."

زنی سیاه پوش با تصاویری با محراب صحبت می کند

ماریا سانتیاگو وقتی در مورد پدر مرحومش صحبت می کند احساساتی می شود.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

آریدا ماتئو و همسرش رومیرو سوسا در یک نانوایی در میتلا، شهری در حدود 45 دقیقه از شهر اوآخاکا، که به‌خاطر ویرانه‌های باستانی‌اش معروف است، یک شب در روزهای قبل از تعطیلات کار می‌کردند و هزاران تخم مرغ را شکستند تا درست کنند. نان مردگان، یا نان مرده

آنها با یک دستیار، حدود 12000 قرص نان پختند که بسیاری از آنها با خمیر شکر سفید رنگ آمیزی شده بودند و با مجسمه های اسکلت خوراکی تزئین شده بودند. متئو، یک نانوای نسل پنجم، گفت که پسرعموهایی در ایالات متحده دارد که به میتلا سفر می کنند.

پرتره مردی در تابوت

ماریا سانتیاگو تصویری از پدرش پدرو سانتیاگو را در تابوتش نشان می دهد.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

او گفت: "در جاهای دیگر، مثل اینجا جشن نمی گیرند." آنها ترجیح می دهند در شهر خود باشند تا مهمانی را تجربه کنند.»

پس از لغو جشن توسط مقامات در سال گذشته، مکزیک تعطیلات پر سر و صدای بیشتری را جشن می گیرد.

در سوچیمیلکو، محله ای در جنوب مکزیکو سیتی که در آن گل همیشه بهار پرورش داده می شود، کامیون ها بارها از شکوفه های پرتقال را به بازارها تحویل دادند. در مکزیکوسیتی، مقامات گفتند که بیش از 1 میلیون نفر در صفوف زیبای پاسئو د لا رفورما و سایر بلوارها صف کشیده بودند تا از یک صف متحرک متشکل از اسکلت های رقصنده، جمجمه های متحرک و دیگر خلاقیت های خارق العاده به احترام مردگان استقبال کنند. رژه سالانه که سال گذشته لغو شد، با الهام از صحنه ای از فیلم هیجان انگیز جیمز باند در سال 2015، The Ghost، الهام گرفته شده است.

این تعطیلات همچنان تحت الشعاع از دست دادن بیماری همه گیر است که جان بیش از 288000 نفر را در مکزیک گرفت. در طی مراسمی در 2 نوامبر، کلیسای جامع در سوچیمیلکو ده ها نامه را که مردم محلی در طول سال همراه با پیام هایی برای مردگان گذاشته بودند، می سوزاند.

هات چاکلت و نان سنتی

هات چاکلت و نان سنتی برای روز مردگان.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

"ما آنها را به خاکستر خواهیم سوزاند عرضه"هوراسیو خیمنز، که به حفظ کلیسا کمک می کند، گفت.

این بیماری همه گیر - به طرق مختلف - باعث بازگشت برخی در سال جاری شده است.

به مدت 38 سال، گاودنسیو ولز که در ریورساید زندگی می‌کند، هرگز برای روز مردگان به زادگاهش در گوئررو سفر نکرد و در عوض تصمیم گرفت یک محراب کوچک بسازد.

اما پس از تقریباً دو هفته استفاده از ماسک تنفسی در تابستان 2020، ولز یک بلیط برگشت به هاله آکا د کاتالان رزرو کرد. او قصد داشت برای تدارک محراب به افتخار برادر، مادربزرگ، پدربزرگ و عمه مرحومش کمک کند. در شهر او، بسیاری یک بطری کوکاکولا را روی محراب قرار می دهند که یک نوشیدنی غذایی رایج است.

زنی در مقابل محراب زانو می زند

ماریا سانتیاگو برای قرار دادن یک مقبره در گورستانی در سانتیاگو ماتاتلان یک مزکال آماده می کند.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

ولز، رئیس فدراسیون دو ملیتی سانتا آنا گفت: "در آن زمان که بیمار بودم، نزدیک عزیزانم بودم که قبلاً فوت کرده بودند." اکنون زنده بودن... من فکر می کنم این دلیلی برای جشن گرفتن زندگی است.

مهاجران همچنین در حال بازگشت به سانتیاگو ماتاتلان، شهر Zapotec در نزدیکی Mitla در Oaxaca هستند، جایی که تعداد زیادی تاکسی موتور سیکلت وجود دارد و هوا با بسیاری از کارخانه های تقطیر مسکال دود گرفته است.

آماده‌سازی روز مردگان هفته‌ها زودتر آغاز می‌شود و ساکنان کاکائو و فلفل‌های تند را به یک فروشگاه محلی می‌آورند و در آنجا با دست به شکلات و خمیر پروانه تبدیل می‌شوند.

خوانیتا رویز گوتیرز، پسر 22 ساله‌اش، همسر و دوستش روز شنبه از لس آنجلس بازگشتند، آنها با کامیونی که در جاده کوهستانی مشرف به منظره‌های دیدنی مزارع آگاو حرکت می‌کرد، به یک کارخانه تقطیر خانوادگی رفتند.

همراه با سایر بستگان، خانواده مزکال مخصوصی تهیه کردند که در آن سینه های بوقلمون در بخارهای پخته شده ثابت آویزان می شد تا عطر و طعم بیشتری به آن اضافه شود. رویز گوتیرز قبل از افزودن گاری آناناس، سیب، آلو، دارچین و موز برای پختن با مزکال، یک صلیب کوچک امضا کرد و در Zapotec یک برکت گفت.

دو زن میوه درست می کنند

خوانیتا رویز گوتیرز و الیزابت گومز از بستگان خود میوه‌هایی را بریدند تا به مزکال مخصوص روز مردگان اضافه کنند.

(لیلا میلر / لس آنجلس تایمز)

خانواده سپس با ماشین به خانه ای رفتند که او در آن بزرگ شده بود، که اکنون در آن خانواده برادرش زندگی می کنند. بوی گل همیشه بهار تازه با نان مردگان مخلوط می شد، در حالی که عروس گوتیرز، نانوا، برای انجام دستورات شتافت.

رویز گوتیرز ساقه‌های گل همیشه بهار را برید و به برادرزاده‌اش و پسرش داد و پسرش آنها را به طاقی که از ساقه‌های نیشکر ساخته شده بود چسباند. در زیر، خانواده نان، موز، آجیل و سایر میوه ها را روی محراب قرار دادند و عکسی از والدین رویز گوتیرز را نشان می دهد که چهار ماه پیش 13 سال پیش درگذشت.

مجسمه ای از اسکلت که توسط برادرزاده او برای نشان دادن مادربزرگش ساخته شده بود، در یک طرف ایستاده بود.

رویز گوتیرز می گوید: «همه چیز در این شهر بسیار متفاوت انجام می شود، سنت ها بسیار عمیق هستند. "این احساسی است که به روح شما می رسد."

زنی مسن نوزاد کوچکی را در آغوش گرفته است

اپیفانی هرناندز، 89 ساله، رافائل مارتینز، نوه ماهانه خود را در سانتیاگو ماتاتلان در آغوش گرفته است.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

حال و هوای خانه مادر سانتیاگو در یک بلوک دورتر کمی تیره‌تر بود، جایی که یک محراب بدون استخوان در انتظار تزئین عکس پدرش، پدرو سانتیاگو، و خواهر فوت شده‌اش بود.

سانتیاگو وقتی گفت که فکر می‌کند پدرش در حالی که از زادگاهش پرواز می‌کرده به این بیماری مبتلا شده است، چشم‌های سانتیاگو خیس شد. او در آخرین روزهای زندگی گیج به نظر می رسید و به او می گفت: "بیا به خانه برویم، بیا به مکزیک برویم."

مادر 89 ساله او، اپیفانی هرناندز، هنگامی که شروع به صحبت در مورد پسرش کرد که شش دختر را پشت سر گذاشت، دستی به صورت او کشید.
او وقتی از زاپوتکو پرسیده شد که چگونه در تعطیلات به او احترام می‌گذارد، گفت: «من هر روز دلم برای پسرم تنگ می‌شود و هر روز او را به یاد می‌آورم.

پدرو سانتیاگو در شهرستان لس آنجلس دفن شده است، اما پس از چیدن گل از مزارع آگاو، سانتیاگو و مادرش ماریا هرناندز برای تمیز کردن قبر هفت بستگان دیگر خود به گورستان شهر رفتند.

دو زن در قبرستان کار می کنند

ماریا سانتیاگو و ماریا هرناندز قبرها را تمیز می کنند و کمک های مالی را برای اقوام خود می گذارند.

(اوا لپیز / درباره تایمز)

آنها سطل های آب را روی هر مقبره ریختند و قبل از گذاشتن گلدان های گل تازه و همچنین لیوان های آبجو و مزکال، محل را با جارو مالیدند.

چند ساعت بعد با یک آیین ادامه می یافت. خواهر سانتیاگو بوقلمونی را که یک سال قبل خریده بود ذبح می کرد تا با خال بخورد. مادرش دوشنبه ساعت 4 یا 5 صبح از خواب بیدار شد تا در را به روی بازدیدکنندگانی که با پیشنهادات می آمدند باز کند.

اما لحظه ای که سانتیاگو را به خانه آورد، ظهر فرا می رسد، زمانی که به صدا درآمدن ناقوس کلیسا، نشان دهنده ورود ارواح درگذشتگان خواهد بود.

او معتقد است که در میان آنها پدرش خواهد بود.

منشی تایمز پاتریک جی. مک دانل و خبرنگار ویژه سیسیلیا سانچز در مکزیکوسیتی در این گزارش مشارکت داشتند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن