ترس از جنگ سایبری بین ایران و آمریکا و اسرائیل در حال افزایش است

[ad_1] تهران - به مدت چهار روز در اوایل آذر، بهترین دانشگاه ایران تعطیل شد. نرم افزار کنفرانس وب برای کلاس ه

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 2 دی 1400
[ad_1]

به مدت چهار روز در اوایل آذر، بهترین دانشگاه ایران تعطیل شد. نرم افزار کنفرانس وب برای کلاس های محدود COVID کار نمی کند. معلمان و دانش آموزان به سوابق خود دسترسی نداشتند.

این آخرین دور از حمله سایبری خصمانه سطح پایین اما در حال تشدید بین ایران و دشمنانش، به‌ویژه اسرائیل بود که در یک کارزار طولانی تحت الشعاع بی‌ثباتی متقابل، هک‌ها را مبادله کردند. اما به گفته کارشناسان، حمله به دانشگاه تهران و سایر حوادث مشابه نشان دهنده تغییری از هدف قرار دادن منظم سایت های نظامی و هسته ای به جنگ سایبری کامل علیه زیرساخت های غیرنظامی است.

جان هولتکویست، معاون تحلیل اطلاعاتی در شرکت امنیت سایبری ایالات متحده Mandiant، گفت: "این یک تمایز مهم برای درگیری های سایبری است - آنها معمولاً غیرنظامیان و بخش خصوصی را تحت تأثیر قرار می دهند."

«آنها برای اهداف نظامی نیستند. ... دولت اغلب برای بسیاری از این حوادث عمومی نیست.»

میثم بهروش، پژوهشگر مؤسسه هلندی کلینگندیل که از سال 2008 تا 2008 تحلیلگر اطلاعاتی و مشاور سیاست خارجی وزارت اطلاعات و امنیت ایران بود، گفت: گسترش میدان نبرد سایبری خاورمیانه در حالی اتفاق می‌افتد که ایران دفاع از برنامه هسته‌ای بحث‌برانگیز خود را بهبود می‌بخشد. 2010. .

با توجه به اینکه تاسیسات هسته ای ایران در سراسر کشور گسترش یافته و حمله به این برنامه بسیار پیچیده تر شده است، اسرائیل رویکرد جدیدی در پیش گرفته است - حملات سایبری گسترده علیه اهداف غیرنظامی حساس مانند سدها، پمپ بنزین ها و نیروگاه ها برای تحریک ملی. شورش برای سرنگونی بهراوش گفت: رژیم یا دولت را با شورش های روزانه و بی پایان مشغول کنید.

علاوه بر حمله به دانشگاه تهران در اوایل ماه جاری، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ ایران، هواپیمایی ماهان، در ماه نوامبر هک شد و وب سایت آن غیرقابل دسترسی بود. در یک حمله گسترده در ماه اکتبر، پمپ های 4300 پمپ بنزین در سراسر کشور منهدم شد.

در ماه اوت، یک گروه هکر به نام عدالت علی (عدالت علی) فیلم امنیتی یک زندان ایران را افشا کرد که در آن ماموران امنیتی در حال ضرب و شتم زندانیان بودند. جولای شاهد یک هک بود که سیستم راه آهن را فلج کرد. گروهی دیگر به نام تپندگان به فرودگاه های شهرهای بزرگ و شهرداری ها حمله می کنند. و این تنها فهرستی جزئی از وقایع به رسمیت شناخته شده توسط دولت است که تهران عمدتاً به اسرائیل نسبت می دهد، بدون اینکه همیشه شواهدی برای این ادعا نشان دهد.

در پی حمله به پمپ بنزین، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید تندرو، خواستار "آمادگی جدی در زمینه جنگ سایبری" شد و گفت که مقامات ایرانی "نباید اجازه دهند دشمن اهداف شوم خود را دنبال کند تا مشکلات به روند زندگی مردم تبدیل شود." رسانه های دولتی گزارش دادند.

مقامات و کارشناسان اسرائیلی و آمریکایی می گویند که در این میان ایران با حملات خود پاسخ داده است.

در ماه جاری، چک پوینت، یک شرکت امنیت سایبری در تل آویو، گفت تعدادی از شرکت های اسرائیلی در ایران هدف هک قرار گرفته اند. گروهی معروف به گربه جذاب. همچنین در این ماه، تیم شکار تهدید سیمانتک اعلام کرد که گروهی که «هدف‌گیری و تاکتیک‌های آن همسو با بازیگران تحت حمایت ایران است» در یک کمپین چند ماهه حملات به اپراتورهای مخابراتی، سازمان‌های فناوری اطلاعات و شرکت‌های خدماتی در اسرائیل، اردن شرکت داشته است. ، کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان و دیگران.

در ماه نوامبر، مقامات ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا هشدار دادند که مهاجمان تحت حمایت ایران از یک آسیب پذیری نرم افزاری برای راه اندازی حملات باج افزار سوء استفاده کرده اند. اوایل سال جاری، فیس‌بوک اعلام کرد که گروه Tortoiseshell مرتبط با ایران، شخصیت‌های آنلاین جعلی ایجاد کرده است تا با شرکت‌های دفاعی آمریکایی، آمریکایی و اروپایی تماس بگیرد تا بدافزار ارسال کند و اطلاعات را از اهداف خود استخراج کند.

همچنین در ماه نوامبر، خبرگزاری فارس، آژانسی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می‌شود، یک متخصص امنیت سایبری اسرائیلی را که در ایران متمرکز بود، «لنگر انداخت» به این معنی که نام، شماره تلفن، آدرس منزل و سایر جزئیات این متخصص را منتشر کرد. این پس از حمله گروهی به نام Black Shadow صورت گرفت که حجم زیادی از داده های شخصی را از وب سایت اسرائیلی LGBTQ Atraf منتشر کرد.

این حملات رقابتی موازی برای رفع آسیب پذیری ها به راه انداخت. ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که لشکر دفاع سایبری مشترک این رژیم برای انجام تمرینات در هفته گذشته به فرماندهی سایبری ایالات متحده ملحق شده است که ششمین رزمایش مشترک در سال جاری است. در اوایل این ماه، اسرائیل یک "نیروی جمعی" را انجام داد، شبیه سازی حملات سایبری در مقیاس بزرگ علیه بازارهای مالی، که شامل مقامات مالی از ایالات متحده، اسرائیل، امارات متحده عربی و بریتانیا و دیگران بود.

انزوای نسبی بین المللی ایران فرصت کمی برای چنین مشارکت هایی به ایران می دهد. تحریم‌های ایالات متحده همچنین این کشور را به ویژه در برابر حملات آسیب‌پذیر کرده است و ایرانی‌ها را مجبور می‌کند به نسخه‌های دزدی، کرک شده یا قدیمی‌تر نرم‌افزار اعتماد کنند، بدون اینکه بتوانند آن‌ها را در برابر تهدیدات امنیتی جدید به‌روزرسانی کنند.

برای مثال، حمله به دانشگاه تهران، نسخه قدیمی Adobe Connect، یک بسته نرم افزاری کنفرانس وب را فلج کرد. معلمان و دانش آموزان برای چند روز به Big Blue Button، یک سیستم کنفرانس وب منبع باز رایگان، در دسترس هر کسی که می خواهد آن را برای حذف آسیب پذیری ها تغییر دهد، نقل مکان کردند.

تحریم‌ها همچنین به این معناست که ایران منابعی برای بازدارندگی حملات در سطح ملی ندارد، به‌ویژه زمانی که با دشمنان بسیار پیشرفته‌تری روبرو می‌شود که می‌توانند به اصطلاح روز صفر را شناسایی کنند، باگ‌هایی در کد برنامه - حتی برای سازنده نرم‌افزار ناشناخته - که می‌توان از آنها استفاده کرد. برای نفوذ به یک سیستم

هالتکویست گفت: «شما باید یک سازمان عظیم و در مقیاس بزرگ داشته باشید که بتواند تا سطح شبکه روی همه این اهداف بالقوه کار کند. این یک نبرد سخت است و در صورت کمبود منابع، متوجه خواهید شد که دشمن به راحتی دسترسی پیدا می کند.

در عین حال، از آنجایی که دستگاه دولتی و تجارت خصوصی ایران مجبور هستند کمتر به فناوری و سیستم‌های مدیریت تجهیزات پیشرفته تکیه کنند، تأثیر این حمله کمتر از آن است که بر کشورهایی مانند ایالات متحده که چنین سیستم‌هایی در آنجا ایفا می‌کنند، نقش بیشتری داشته باشد. .

این امر باعث شده است که ایران روی جنبه تهاجمی جنگ سایبری تمرکز کند. هکرهای ایرانی به جای بدافزار سفارشی مانند استاکس نت، کرم کامپیوتری پیچیده طراحی شده توسط ایالات متحده و اسرائیل که در سال 2010 سیستم های هسته ای ایران را ویران کرد، بدافزارهای در دسترس عموم و همچنین نسخه های کرک شده مدیریت و ارزیابی های امنیتی از راه دور قانونی را به کار گرفته اند. مانند Cobalt Strike، یک ابزار شبیه سازی تهدید.

و هیچ کمبودی در جنگجویان سایبری وجود ندارد. سپاه پاسداران مرتباً از مؤسسات آموزشی مانند دانشگاه امام حسین (ع) برای داده کاوی، شبکه‌سازی و هک افراد جذب می‌کند، جایی که همکاران پس از فارغ‌التحصیلی، پس از مصاحبه‌های ایدئولوژیک و بررسی‌های عمیق به سپاه می‌پیوندند. پذیرفته شدگان مجاز به کار در بخش خصوصی یا خارج از کشور نیستند، اما حقوق بیشتری دریافت می کنند.

اگر هویج کار نکند، چوب بیرون می‌آید: به گفته چندین مهندس کامپیوتر ایرانی، که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند وقتی سرویس‌های امنیتی ایران خصوصی را ضبط کردند. هکرها، آنها را مجبور می کنند که برای دولت کار کنند تا راهی برای فرار از زندان باشند.

هالتکویست گفت که علیرغم تشدید خصومت ها، حملات تاکنون یک جنگ بی پایان نبوده است.

وی گفت: «این مشابه تروریسم است به این معنا که بر اساس اقدامات محدود و نادر، احساس خطر یا ناامنی ایجاد می کند.

اما بهروش، تحلیلگر سابق اطلاعاتی ایران، گفت که تشدید حملات مقدمه ای برای درگیری بیشتر بود، به ویژه با چشم انداز عقب مانده برای تجدید توافق هسته ای ایران با قدرت های غربی و دیگر جهان.

وی گفت: «این تغییر در مدل اسرائیل برای انهدام اهداف غیرنظامی یک مرحله پیش از حمله است، به این معنی که آنها آخرین فرصت را قبل از شروع یک عملیات نظامی تمام عیار علیه تأسیسات هسته‌ای ایران می‌دهند».

"من می گویم که زمان در حال اتمام است جهان و خاورمیانه ممکن است در نقطه ای بی بازگشت باشند.

خبرنگار ویژه هازانی نیز از تهران و نویسنده تمام وقت بولوس از امان گزارش دادند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن