بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020

بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020 انتخاب و خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی فرآيند کمی

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 20 دی 1400

بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020

انتخاب و خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی فرآيند کمی پیچیده‌ای خواهد بود. چراکه فعالان این حوزه نیازمند سیستم‌عامل قوی و مجهزی خواهند بود تا بتواند از پس طرح‌ها و ایده‌های گرافیکی بربیاید. به عبارتی بهتر لپ‌تاپ گرافیکی به سیستمی گفته می‌شود که دارای بهترین کارت‌های گرافیک، پردازنده‌های مجهز و با عملکرد مناسب، ظرفیت هارد مناسب برای ذخیره‌سازی پروژه‌ها و همچنین رم کافی برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای مرتبط، ازجمله مواردی است که یک لپ‌تاپ گرافیکی مناسب باید آن را داشته باشد. با این تفاسیر به نظر شما بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020 کدام‌اند؟

در این مقاله برای کمک به کسانی که قصد خرید لپ‌تاپ جدید را دارند، به معرفی بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020 پرداخته و تمامی ویژگی‌ها و مشخصات آن را موردبررسی قرار می‌دهیم. از بهترین نوت‌بوک‌ها گرفته تا سیستم‌هایی برای طرفداران ویندوز و MacOS. پکیج کاملی از بهترین‌ها در سال 2020 را در اینجا جمع‌آوری‌شده است. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1. MacBook Pro 14-inch

مشخصات

CPU

Apple M1 Pro 8-core – M1 Max 10-core

گرافیک

14 هسته‌ای یکپارچه

پردازنده گرافیکی

32 هسته‌ای

رم

تا 64 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی

تا 8 ترابایت

 

اولین لپ‌تاپ موجود در این لیست MacBook Pro 14-inch است. لپ‌تاپی که از زمان عرضه توانسته تحول بزرگی را به‌عنوان یک لپ‌تاپ برای طراحان حرفه‌ای‌ ایجاد کند. از مشخصات حرفه‌ای که اپل برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته می‌توان به صفحه‌نمایش XDR با حداکثر روشنایی 1600 نیت و پشتیبانی از طیف رنگی گسترده که برای طراحی‌های گرافیکی ایده آل است، اشاره کرد.

علاوه بر این وجود اسلات کارت، پورت HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 از دیگر مواردی است که اپل برای راحتی خیال کاربران و طراحان گرافیکی به‌عنوان یک لپ‌تاپ کامل و حرفه‌ای در نظر گرفته است. در مک بوک پرو 14 اینچی تمام تجهیزات جانبی موردنیاز در دسترس است.

از نکات مثبت مک بوک پرو 14 اینچی می‌توان به عملکرد درخشان آن در تمامی زمینه‌ها و بهره‌مندی از یک صفحه‌نمایش باکیفیت اشاره کرد. بااین‌حال ممکن است صفحه‌نمایش 14 اینچی برای عده‌ای کوچک باشد؛ اما قابلیت‌های فوق‌العاده آن به‌گونه‌ای خواهد بود که از اندازه صفحه‌نمایش چشم‌پوشی کرد.

2. Dell XPS 17

مشخصات

CPU

تا نسل یازدهم اینتل Core i9-11980HK

گرافیک

NVIDIA GeForce RTX 3060 6GB GDDR6

پردازنده گرافیکی

NVIDIA

رم

حداکثر 64 گیگابایت DDR4-3200MHz

فضای ذخیره‌سازی

حداکثر 4 ترابایت M.2 PCIe NVMe

 

Dell XPS 17 این قدرت را دارد که تقریباً هر کار طراحی گرافیکی را انجام دهد. این لپ‌تاپ به بهره‌مندی از مشخصاتی همچون پردازنده Core i9 اینتل، 64 گیگابایت رم و گرافیک Nvidia RTX GeForce 3060 این پیام را به کاربر منتقل می‌کند که توانایی ویرایش ویدئوهای 4K را نیز دارد. تمامی این امکانات را در یک دستگاه باضخامت 0.77 اینچی مشاهده خواهید کرد که عملکرد شگفت‌انگیزی می‌باشد.

XPS 17 قیمت نسبتاً بالایی دارد اما اگر به دنبال یک لپ‌تاپ عالی برای کارهای حرفه‌ای و خلاقانه گرافیکی هستید، بهترین انتخاب خواهد بود. چراکه لپ‌تاپی با عملکرد عالی و طراحی منحصربه‌فرد است. بااین‌حال اگر از تعداد پورت‌های بیشتری بهره‌مند می‌شد، ارزش خرید آن را دوچندان می‌کرد.

3. Gigabyte Aero 17

مشخصات

CPU

نسل نهم اینتل Core i7 – i9

گرافیک

AMD Radeon Pro 5300M – Radeon Pro 5500M

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon Pro

رم

16 تا 64 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی

حداکثر 4 ترابایت M.2 PCIe NVMe

 

یکی دیگر از بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020، لپ‌تاپ Gigabyte Aero 17 می‌باشد. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به قدرت زیاد، نمایشگر فوق‌العاده و داشتن پورت‌های کامل اشاره کرد. قیمت مناسبی نیز دارد و می‌توانید با تهیه آن در هزینه خود صرفه‌جوی کنید. داشتن نمایشگر زیبا (صفحه‌نمایش 16 اینچی رتینا با True Tone) در کنار گرافیک مناسب از مهم‌ترین دلایل خرید این لپ‌تاپ شناخته می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که عمر باتری آن محدود است و در اثر استفاده طولانی‌مدت، سیستم داغ می‌کند. بااین‌حال همچنان می‌توان لپ‌تاپ را جزء بهترینها در نظر گرفت.

5. Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 6

مشخصات

CPU

نسل یازدهم اینتل Core i5 – i7

گرافیک

اینتل Xe Plus

پردازنده گرافیکی

اینتل

رم

8 گیگابایت - 16 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی

256 گیگابایت - 512 گیگابایت SSD

 

اگر قصد خرید Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 6 را دارید، باید هزینه بیشتری را به نسبت خرید سایر لپ‌تاپ‌ها کنید. هرچند ممکن است این محصول لپ‌تاپ گرانی باشد اما ارزش هزینه کردن را دارد. با تهیه این لپ‌تاپ می‌توانید از قابلیت‌هایی همچون آخرین نسل پردازنده‌های اینتل،‌ گرافیک Intel Xe، گواهی Evo و صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت استفاده کنید. علاوه بر این باتری عالی دارد. به‌طوری‌که با یک‌بار شارژ مدت‌زمان زیادی دوام خواهد آورد.

به گفته‌ی شرکت لنوو، این محصول جهت ارائه عملکردی عالی برای کارهای سخت تولید و عرضه‌شده است. شاید ضعف بزرگ این لپ‌تاپ نداشتن اسلات کارت SD باشد؛ اما می‌توان آن را به دلیل داشتن سایر قابلیت‌های فوق‌العاده نادیده گرفت.

6. HP OMEN 17-CB100-8B

مشخصات

CPU

Core i7 10750H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 2070

پردازنده گرافیکی

NVIDIA

رم

32 گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی

512 گیگابایت SSD و 1 ترابایت هارد دیسک

 

لپ‌تاپ گرافیکی مدل HP OMEN 17-CB100-8B یک محصول حرفه‌ای است که با داشتن مشخصات و امکانات مناسب توانسته پاسخگوی نیاز طراحان باشد. این لپ‌تاپ از یک صفحه‌نمایش 17.3 اینچی باکیفیت بهره‌ می‌برد که عملکرد درخشانی دارد. استفاده از صفحه‌نمایش برای ساعت‌های طولانی، هیچ‌گونه احساس خستگی را برای چشمان کاربر ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این وزن مناسبی دارد و قابلیت حمل آن آسان است. همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید، مشخصات فوق حرفه‌ای این لپ‌تاپ همانند گرافیک GeForce RTX 2070 Super، پردازنده مرکزی Core i7 10750H و فضای ذخیره‌سازی مناسب، این محصول را تبدیل به یکی از بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020 کرده است. پیشنهاد می‌کنیم این لپ‌تاپ را از دست ندهید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به بررسی و معرفی بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در سال 2020 بپردازیم. محصولاتی که طبق بررسی کارشناسان جزء بهترین سیستم‌ها در دنیا معرفی‌شده که همین موضوع ارزش خریدشان را افزایش می‌دهد. اگر قصد خرید لپ‌تاپ جدید را دارید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی سودکالا جدیدترین و متنوع‌ترین لپ‌تاپ‌ها را خریداری کنید. سود کالا با ارائه خدماتی شایسته و مقرون‌به‌صرفه به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید کالاهای دیجیتال شناخته می‌شود. امیدواریم این مطلب موردتوجه شما قرارگرفته باشد.

آخرین مطالب