برخی از فراریان کره شمالی به اندازه کافی مستأصل هستند که به کشور بازگردند

[ad_1] سئول - مدت زیادی از شب سال نو نگذشته بود که مردی لاغر اندام و کوتاه قد نقطه ای را در یکی از مرزهای مست

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 19 دی 1400
[ad_1]

مدت زیادی از شب سال نو نگذشته بود که مردی لاغر اندام و کوتاه قد نقطه ای را در یکی از مرزهای مستحکم جهان در فاصله یک چهارم مایلی نزدیکترین دسته سربازان انتخاب کرد و از یک حصار سیمی 10 فوتی بالا رفت.

چراغ های هشدار چشمک زدند و زنگ خطر به صدا درآمد. این مرد با عجله از زمین های ناهموار پوشیده از برف عبور کرد و در خطر مین های بی شماری که از جنگ قرن گذشته به جا مانده بود، حرکت هایش در حال لغزش و دور از دید دوربین های حرارتی قرار گرفت.

تا نیمه شب، او توانسته بود از منطقه غیرنظامی 2.5 مایلی عبور کند. او به خانه خود در کره شمالی بازگشت.

ساعاتی بعد، سربازان کره جنوبی که ناآرامی های عصر را به عنوان یک زنگ خطر نادرست رد کردند، متوجه شدند که اثر انگشت و تکه های کرک مرد از کت زمستانی اش که به سیم حصار مرزی چسبیده بود را از دست داده اند.

بیش از 33000 کره شمالی در دهه های اخیر جان خود را برای فرار از وطن ظالم خود به خطر انداخته اند و اقتصاد ضعیف، ترس از گولاگ سیاسی و نسل سوم کیش شخصیتی را پشت سر گذاشته اند که احترام بی چون و چرای رهبر کیم جونگ اون و اجدادش را می طلبد. حصار پرش سال نو، که به طور عمومی شناسایی نشده است، به یکی از معدود افرادی تبدیل شده است که پس از ذائقه دنیای بیرون به دولت منزوی کمونیستی بازگشته است.

طبق اطلاعات کره جنوبی، رسماً مشخص شده است که حدود 30 شهروند کره شمالی پس از استقرار در جنوب به این کشور بازگشته اند. محققان و مدافعان معتقدند که تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است، احتمالاً صدها. برخی از کسانی که باز می گردند در حال تبدیل شدن به ابزار تبلیغاتی برای دولت کره شمالی هستند، در ویدئوها یا کنفرانس های مطبوعاتی ظاهر می شوند و اظهارات اشک آور درباره میزان پشیمانی از رفتنشان می کنند. تعداد انگشت شماری دوباره نظرشان را عوض می کنند و یک بار دیگر می دوند.

حصار و برج نگهبانی در منطقه غیرنظامی کره

حصارهای سیمی منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و کره جنوبی را که یکی از قوی ترین مرزهای جهان است، احاطه کرده است.

(آن یانگ جون / آسوشیتدپرس)

باک نامسل، استاد دانشگاه پلیس ملی کره که روی پناهندگان کره شمالی کار کرده و مطالعه کرده است، می گوید: «تخمین سخت است، اما احتمالا تعداد بیشتری وجود دارد. «مسلماً کسانی هستند که توسط مقامات کره شمالی دستگیر نشده اند. ما تنها زمانی تاییدیه دریافت می کنیم که کره شمالی تصمیم به انتشار آن بگیرد."

عبور این مرد خشم کره جنوبی را به دلیل نقض امنیت مرزی برانگیخته است، به ویژه پس از افشای این موضوع که این مرد در نوامبر 2020 از همان مسیر وارد کره جنوبی شد و دو بار از شناسایی توسط ارتش کره جنوبی اجتناب کرد. با این حال، در میان کسانی که با یا در حال مطالعه در مورد اسکان مجدد مردم کره شمالی در جنوب هستند، تصمیم او برای بازگشت تنها در یک سال آینده آخرین گواهی از چالش هایی است که پناهندگان کره شمالی در سازگاری با خانه جدید خود، انزوا و مشکلات اقتصادی آنها با آن روبرو هستند. همه گیری

بر اساس یک مطالعه در سال 2021 توسط مرکز پایگاه داده غیرانتفاعی حقوق بشر در کره شمالی، تقریباً از هر پنج پناهجوی کره شمالی در کره جنوبی، یک نفر گفت که به بازگشت فکر می کند. شایع ترین دلیل آن نبود زادگاه یا خانواده است. بر اساس این نظرسنجی، برخی گفتند که در کره جنوبی تبعیض را تجربه کرده اند یا جامعه سرمایه داری را بیش از حد رقابتی می دانند.

ژو سونگ ها، که در سال 2002 کره شمالی را ترک کرد و به عنوان روزنامه نگار برجسته برای یک روزنامه کره جنوبی کار می کند، گفت که هنوز به فکر خانه خود است.

"در موردش فکر کردم. اگر خانواده ای در آنجا دارید، چگونه نمی توانید؟ "او گفت. با این حال، اکثر پناهندگان پس از چند سال ریشه می گیرند و به سرزمین های مورد قبول می روند." معلوم شد که اقدام این غریبه در حال عبور از DMZ بوده است.

دو نفر در یک سکوی رصد مشرف به کره شمالی هستند.

ناظران از یک سکوی رصد در مرز پاجو، کره جنوبی به کره شمالی نگاه می کنند.

(آن یانگ جون / آسوشیتدپرس)

پارک یانگ، محقق اندیشکده مؤسسه اتحاد ملی کره با بودجه دولت کره جنوبی، گفت کسانی که اعضای خانواده در جنوب ندارند، سخت‌تر برای سازگاری با آن‌ها مواجه هستند. او گفت که چالش‌های مداوم آنها - حتی در شرایطی که ده‌ها هزار نفر از کره شمالی برای چندین دهه در کره جنوبی زندگی می‌کنند، در تلویزیون ظاهر می‌شوند، برای کار درخواست می‌کنند و کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند - نشان می‌دهد که جامعه کره جنوبی چقدر باید برای پذیرش آنها تلاش کند.

پارک گفت: "این واقعاً محدودیت های پتانسیل ادغام بین کره شمالی و جنوبی را نشان می دهد." در پایان، آنچه لازم است یکپارچگی قلب است.»

اگرچه کره‌ای‌ها زبان، غذا و فرهنگ مشترکی دارند، اما در هفت دهه پس از جنگ کره، زندگی در هر دو طرف مرز با ثروتمندتر شدن جنوب و منزوی‌تر شدن کره شمالی از هم جدا شده است. کره شمالی علاوه بر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی بر روی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و نظامی کیم، محدودیت‌های شدیدی را برای COVID-19 اعمال کرده است و کنترل‌ها را بر افراد و اطلاعات در داخل و خارج از کشور تشدید کرده است.

پس از بهبود کوتاهی در روابط در سال 2018، که طی آن کیم با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و دو کشور با حسن نیت برخی پست های امنیتی در منطقه غیرنظامی را برچیدند، کیم درخواست ها و پیشنهادهای کمک دولت کره جنوبی را رد کرد. کره.

پدر کیم، کیم جونگ ایل، که 17 سال حکومت کرد، به پناهندگان نگاه نمی کرد و آنها را خائن می دانست. به گفته محققان، اما مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن پسرش در سال 2011، کره شمالی تلاش هماهنگی را برای جذب پناهجویان آغاز کرد و به آنها عفو و زندگی راحت در ازای دریافت اطلاعات در مورد سایر پناهندگان کره شمالی در کره جنوبی ارائه کرد.

کیم یون یونگ، دانشیار دانشگاه جئونجو و محقق سابق مؤسسه علوم پلیس می گوید: «در زمان کیم جونگ اون، آنها پناهندگان در کره جنوبی را تهدیدی برای جانشینی او می دانستند. «تلاش‌های بسیار بیشتری برای آشتی دادن و فریب دادن صورت گرفت و گاهی اوقات از خانواده‌های دیگرشان به عنوان گروگان استفاده می‌شد.

در ویدئویی که در سال 2016 توسط یک وب‌سایت مرتبط با دولت کره شمالی منتشر شد، مرد 40 ساله‌ای که به دلیل نگرانی برای همسری که پشت سر گذاشته بود بازگشت، گفت که هنگام تلاش برای رفتن به کره جنوبی با تبعیض و درگیری اقتصادی مواجه شده است.

کانگ چول-و که کت و شلوار تیره مائو با سنجاق پدر کیم جونگ اون و پدربزرگ پوشیده بود، گفت: "من فقط یک سال و شش ماه را در کره جنوبی گذراندم، اما هر لحظه در آنجا یک دهه و هر روز مانند جهنم بود." در این ویدئو آمده است که صورت نزدیک به قلب او چسبیده است. «آنها هر جا می رفتم با تحقیر و تحقیر با من رفتار می کردند، زیرا من یک پناهنده کره شمالی بودم.

بر اساس سوابق دادگاه کره جنوبی، این مرد هشت ماه بعد دوباره از کره شمالی گریخت. او به دلیل ارائه اطلاعات به مقامات کره شمالی درباره سایر پناهجویان به سه سال و شش ماه زندان محکوم شد.

دیگر پرونده های قضایی مربوط به تلاش های کره شمالی برای بازگشت، ناامیدی را آشکار کرده و پناهندگان را به بازگشت واداشته است. مردی که در ساختمان سازی به عنوان کارگر روزمزد کار می کرد، حدود 50000 دلار کلاهبرداری کرد و توسط جمع کنندگان بدهی تحت تعقیب قرار گرفت. دیگری زمانی که نتوانست حدود 800 دلار را که به دلالی بدهکار بود، در خانه خود نگه داشته بود که فرار اولیه او را تسهیل کرد. بر اساس سوابق دادگاه، یکی دیگر در 60 سالگی سکته کرد و می خواست قبل از مرگ همسر و پسرش را یک بار دیگر ببیند و از اینکه به عنوان کارگر مهاجر در کره جنوبی رفتار می شد پشیمان بود.

شهر کپونگ کره شمالی، از گیمپو، کره جنوبی.

فراتر از مرز به شدت محافظت شده، شهر کاپونگ کره شمالی از رصدخانه اکوپارک صلح Aegibong در گیمپو، کره جنوبی قابل مشاهده است.

(لی جین من / آسوشیتدپرس)

بر اساس آرشیو، برخی مبالغ یکجا برای پرداخت «حقوق وفاداری» به حزب حاکم کارگر کره شمالی تهیه کرده اند تا آنها را از فرار از کشور رهایی بخشند، که طبق آرشیو معمولاً به عنوان جرم در اردوگاه زندان یا کار اجباری مجازات می شود.

به گزارش رسانه های محلی، جهنده سال نو که حدود 30 سال سن دارد و طبق گزارشات رسانه های محلی به بازرسان گفته است که در کره شمالی یک ژیمناستیک است، به عنوان یک باربر کار می کرد و برای تامین مخارج زندگی خود تلاش می کرد.

وضعیت بد اقتصادی پناهندگان کره شمالی در سال 2019 برجسته شد، زمانی که هان سونگ اوک، یک مادر مجرد، و پسر 6 ساله اش احتمالاً از گرسنگی در آپارتمانشان در سئول مرده پیدا شدند. مرگ مادر و پسر به فریادی اتحاد برای دیگر پناهندگان تبدیل شده است. کره جنوبی بودجه اولیه اسکان مجدد و مسکن را برای پنج سال اول فراهم کرده است، اما بسیاری از آنها پس از پرداخت حق الزحمه کارگزار و تلاش برای یافتن شغل باثبات، چیزی ندارند.

جان سو می، وکیلی که به عنوان مدافع پناهندگان کره شمالی کار می کند، گفت که بسیاری از فردگرایی و سرمایه داری جنوب ناامید هستند. او گفت که انتخاب پناهندگان برای بازگشت داوطلبانه باید فرصتی برای تأمل در کره جنوبی باشد.

جان گفت: «کره جنوبی چقدر برای پذیرایی از این پناهندگان در میان ما آماده بود؟ «آنها جان خود را به خطر انداختند تا به اینجا بیایند، و سپس جان خود را به خطر انداختند تا دوباره بروند. این باید نشانه ای باشد.»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب