این گروه گفت که محموله های چوب ساج میانمار با وجود تحریم ها به ایالات متحده وارد می شود

[ad_1] سنگاپور - به گفته یک گروه نظارتی، پس از به دست گرفتن قدرت توسط ارتش این کشور در جنوب شرق آسیا در یک کو

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 21 دی 1400
[ad_1]

به گفته یک گروه نظارتی، پس از به دست گرفتن قدرت توسط ارتش این کشور در جنوب شرق آسیا در یک کودتا در سال گذشته، بیش از 1700 تن چوب ساج - بیشتر آن برای جلوگیری از تحریم های اقتصادی - از میانمار به ایالات متحده صادر شد.

تحویل در سال آخر چوب سخت بسیار مورد علاقه، که توسط سازندگان قایق های تفریحی لوکس ارزش گذاری شده بود، تقریباً با سال 2020 برابری کرد. تحریم های آمریکا تقریباً سه ماه پس از تسلط ارتش در 1 فوریه به بزرگترین شرکت چوب دولتی میانما، Myanma Timber Enterprise، تحمیل شد.

به گفته عدالت برای میانمار، یک گروه مدافع که روابط تجاری بین ارتش ملی را بررسی می کند، تجارت چوب به تامین مالی سرکوب و نقض حقوق بشر کمک می کند. از زمان سرنگونی دولت غیرنظامی منتخب دموکراتیک، بیش از 1400 نفر توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند. جنایات نظامی به ویژه در مناطق مرزی میانمار که مقاومت مسلحانه در آن تشدید شده است، در حال افزایش است.

تظاهرات در میانمار

مردم علیه تسلط نظامی میانمار در فوریه 2021 تظاهرات می کنند. از زمان سرنگونی دولت غیرنظامی منتخب دموکراتیک، بیش از 1400 نفر توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

(گتی ایماژ)

یادنار مائونگ، سخنگوی عدالت برای میانمار، در بیانیه‌ای پس از گزارش این گروه گفت: «تداوم تجارت چوب از میانمار از حکومت نظامی غیرقانونی حمایت می‌کند، که با مصونیت کامل دست به جنایات، از جمله کشتار بی‌رویه کودکان می‌زند». ما از دولت آمریکا می خواهیم که واردات چوب از میانمار را ممنوع کند تا از رسیدن عواید بیشتر به حکومت نظامی غیرقانونی جلوگیری شود.

دولت میانمار 100 میلیون دلار مالیات و حق امتیاز از تجارت چوب در سال مالی 2017-2018 ایجاد کرده است. آخرین داده های موجود منتشر شده توسط ابتکار شفافیت صنایع استخراجی. چوب در کنار نفت، گاز، مواد معدنی و سنگ های قیمتی، ستون فقرات صنایع منابع طبیعی کشور را تشکیل می دهد. حکومت نظامی قصد دارد از آنها بهره برداری و صادر کند تا پس از ماه ها ناآرامی اقتصاد را در سقوط آزاد نگه دارد.

سال گذشته، ارتش، همچنین به عنوان Tatmadaw شناخته شده است، چندین برگزار کرد حراج ها برای فروش چوب سخت، از جمله چوب ساج، از انبار 200000 تن چوب برداشت شده غیرقانونی که توسط دولت غیرنظامی سابق مصادره شده بود. عدالت برای میانمار گزارش داد که گمان می رود مقداری از این الوار از طریق واسطه ها به ایالات متحده ارسال شده باشد. بر اساس گزارش گروه نظارت که یافته‌های آن از پایگاه تجارت پانجیوا استخراج شده است، در سال گذشته 82 محموله چوب ساج صادر شد که عمدتاً شامل تخته‌ها و تخته‌هایی بود که برای کشتی‌سازی، عرشه‌های فضای باز و مبلمان استفاده می‌شد.

میانمار که با نام برمه نیز شناخته می شود، به دلیل دوام و سطح صاف، منشأ بهترین چوب ساج در جهان است. شرکت های استعماری بریتانیا در دهه 1800 از فیل ها برای غارت جنگل های برمه برای تهیه چوب های گرمسیری استفاده کردند تا کشتی های نیروی دریایی سلطنتی را به چوب ساج مجهز کنند. حتی امروزه، فیل‌ها در جنگل‌های غیرقابل دسترس وسایل نقلیه معمول هستند.

بر اساس تحقیقات زیست محیطی مستقر در لندن که وجود دارد، تقاضا برای چوب از تایلند، چین، هند و اروپا در دهه 1990 افزایش یافت و منجر به افزایش چوب‌برداری و فساد چند ملیتی شد که نخبگان نظامی را غنی‌تر کرد و گروه‌های شورشی قومی را در مرزهای میانمار حمایت مالی کرد. بدون پوشش فعالیت مجرمانه گسترده در صنعت

جنگل زدایی سریع منجر به از بین رفتن حدود 29000 مایل مربع از جنگل های میانمار بین سال های 1990 تا 2010 شد که 19 درصد از پوشش جنگلی کشور یا مساحتی بزرگتر از ایرلند را تشکیل می داد.

تنها در سال 2014 بود که دولت صادرات کنده درخت ساج را ممنوع کرد. فعالان می‌گویند که با قدرت گرفتن ارتش، این ممنوعیت در خطر است: «فیت دوهرتی»، مدیر کمپین جنگل‌ها در «تحقیقات زیست‌محیطی»، گفت: «کودتا به تازگی تشدید شده و به یک منطقه جنایت بزرگ‌تر اجازه داده است که در آن حکومت نظامی برنده اصلی خواهد بود». آژانس.

حتی قبل از تحریم های سال گذشته، واردات الوار میانمار برای خریداران غربی خطرناک بود. قانون Lacey ایالات متحده و مقررات چوب اتحادیه اروپا واردات الوارهای برداشت شده غیرقانونی را ممنوع می کند و به سطحی از قابلیت ردیابی نیاز دارد که تأیید آن در زنجیره تأمین فاسد میانمار دشوار است.

قرار دادن ایالات متحده در لیست سیاه توسط شرکت Myanma Timber Enterprise در 21 آوریل، چوب برمه را ممنوع کرد. این شرکت دولتی، اتاق تسویه رسمی صنعت چوب میانمار است، کارخانجات چوب بری را اداره می کند و بر صادرات نظارت می کند.

عدالت برای میانمار، که خواستار ممنوعیت الوار برمه ای شد، گفت: "جنگلداری میانمار به طور موثر توسط MTE کنترل می شود." این گروه از ایالات متحده می خواهد تا در مورد محموله های چوب ساج در سال گذشته، از جمله بانک ها و شرکت های لجستیکی که در این تراکنش ها مشارکت دارند، تحقیق کند.

گزارش عدالت برای میانمار نشان می دهد که تقریباً نیمی از 1725 تن چوب ساج وارد شده به ایالات متحده در سال گذشته پس از کودتا توسط East Teak Fine Hardwoods در دونالدز، SC خریداری شده است. 15 درصد دیگر توسط جی. گیبسون مک ایلوین، یک عمده فروش چوب در White Marsh، Md. وارد شد. هر دو شرکت از بزرگترین واردکنندگان ساج برمه ای در ایالات متحده هستند برای سالهااستفاده از چوب سخت برای عرشه قایق، کفپوش و سایدینگ.

هیچ شرکتی به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. روی پای خودش سایت اینترنتیجیبسون مک ایلوین می‌گوید که با کارخانه‌ها و صادرکنندگان برمه‌ای که «قرن‌ها به عقب رانده شده‌اند» پیوندهایی دارد و از مقررات دولتی تبعیت می‌کند.

این وب سایت می گوید: «روابط ایالات متحده و میانمار گیج کننده است و ضروری است که ما در صدر قرار بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که چوب را به طور قانونی وارد می کنیم تا از مشتریانی که از ما خرید می کنند محافظت کنیم. ضبط شده توسط شانون راجرز، مدیر بازاریابی شرکت پادکست مدت کوتاهی پس از اعلام تحریم‌ها علیه شرکت چوب میانما در مورد جایگزین‌های چوب ساج.

جرثقیل جسد را بلند می کند

به گفته عدالت برای میانمار، یک گروه مدافع که روابط تجاری بین ارتش ملی را بررسی می کند، تجارت چوب در میانمار به تامین مالی سرکوب و نقض حقوق بشر کمک می کند.

(Ye Aung Thu / AFP-Getty Images)

او گفت: «شما نمی‌توانید از میانمار ساج بخرید، بدون اینکه از MTE عبور کنید. اتاق رومبر.

دیگر شرکت‌های فهرست‌شده در این گزارش با سهم بسیار کمتری از واردات عبارتند از Lumberbest of the Alhambra، Kingsley Bate of Manassas، ویرجینیا، و World Panel Products of Riviera Beach، فلوریدا.

در ایمیلی، کلی کینگزلی از Kingsley Bate گفت که خریدهای او قانونی بوده و شامل "چند ظرف" مبلمان است، نه چوب.

جف دیویس از World Panel Products گفت که واردات او قبل از کودتا از طریق صادرکنندگانی که توسط شرکت بین المللی محصولات چوبی تایید شده بودند، به طور قانونی خریداری شده بود. دیویس در ایمیلی گفت: «ما شدیداً با هرگونه سوء استفاده از حقوق بشر و هرگونه ارتباط یا ارتباط مستقیم با دولت‌هایی مانند حکومت نظامی کنونی مخالفیم». انجمن صنفی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Lumberbest همچنین به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پس از کودتا، ایالات متحده ده ها تن از کارمندان و همکاران Tatmadaw، شرکت های نظامی و شرکت های صنعت سنگ های قیمتی و معدن را تحریم کرد. تماس ها در حال افزایش است برای تمدید تحریم ها بر صنعت چند میلیارد دلاری نفت و گاز میانمار، بزرگترین منبع ارز این کشور.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، که مسئول اعمال تحریم ها است، از اظهار نظر درباره یافته های ساج در گزارش عدالت برای میانمار خودداری کرد.

تیموتی استنلی، مدیر آسیایی گروه مشاوره ریسک، گفت: «قوانین مربوط به تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی به دلیل محدودیت منابع و هوس سیاسی پیچیده و دشوار است. «بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر احتمالاً ریسک حساب شده‌ای را متحمل می‌شوند که سازمان‌های مجری قانون که بودجه کافی ندارند، تحریم‌هایی را علیه آنها به خاطر تجارت با میانمار اعمال نکنند. اما این اطمینان را افزایش می‌دهد که همین شرکت‌ها از فضای تحریم‌های حاکم و خطرات قانونی و نظارتی احتمالی ناشی از نقض آن بی‌اطلاع هستند.»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن