اولین موارد COVID به بازار حیوانات زنده به عنوان محتمل ترین منبع اشاره می کند

[ad_1] نظریه‌پردازان توطئه برای تبدیل داستان‌های مربوط به منشأ همه‌گیری COVID-19 به چیزی بیش از سوء ظن، برخی

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 3 آذر 1400
[ad_1]

نظریه‌پردازان توطئه برای تبدیل داستان‌های مربوط به منشأ همه‌گیری COVID-19 به چیزی بیش از سوء ظن، برخی حقایق انتخاب شده و تخیل روشن نیاز دارند. اما برای دانشمندانی که برای اثبات حقایق تلاش می کنند، راه رسیدن به حقیقت بسیار دشوارتر است.

جست‌وجوی آنها آنها را از طریق تعدادی پرونده پزشکی هدایت می‌کند که جزئیات روزانه آن‌ها دستورالعمل‌های مهمی برای زمان و شرایط تولد کروناویروس به عنوان یک عامل بیماری‌زای انسانی خواهد بود. یادآوری محل نگهداری و تماس های بیماران نیز مهم خواهد بود.

اما حتی اگر دولت چین بخواهد همه پرونده های بیماران خود را به روی محققان بین المللی باز کند - در حال حاضر اینطور نیست - گزارش علائم و خاطرات بیمار می تواند اشتباه و گیج کننده باشد. محققان باید در حین جست و جوی داستان، تکه تکه هر واقعیت را بررسی کنند.

مایکل واروبی، زیست شناس تکاملی دانشگاه آریزونا، در شماره این هفته مجله Science، پیش پرداختی را برای چنین جستجویی ارائه کرده است. بازسازی Worobey که برگرفته از مقالات در مجلات پزشکی، کار محققان سازمان بهداشت جهانی، گزارش های رسانه ها و حساب های آنلاین است، بسیاری از سوالات را بی پاسخ می گذارد. اما یک نقشه راه برای بررسی بیشتر ارائه می دهد.

Worobey نقش تاثیرگذاری داشت. او یکی از 18 دانشمندی بود که اعتراض‌شان به گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ ویروس کرونا، تحقیقاتی را در مورد احتمال افشای آن از موسسه ویروس‌شناسی ووهان دوباره آغاز کرد.

نامه آنها پس از آن در Science منتشر شد که WHO اعلام کرد که "بسیار محتمل" است که ویروس از حیوانات به انسان سرایت کرده باشد و "بسیار بعید" که از آزمایشگاه دولتی فرار کرده باشد. این گروه با اشاره به اینکه این دو نظریه "به طور متوازن مورد توجه قرار نگرفتند"، خواستار "تحقیق مناسب" برای حل این موضوع شدند.

Worobey سپس گفت که "هر دو" توضیحات "برای من روی میز باقی می ماند." اما کار جدید او عمدتاً به توضیح «سرریز حیوانات» گرایش دارد.

تلاش‌های Worobey با نظرات متفاوتی روبرو شده است.

دکتر دیوید رلمن، میکروبیولوژیست استنفورد که ساینس نامه را سازماندهی کرد، گفت: "فکر نمی‌کنم که درک جمعی ما از آنچه واقعاً اتفاق افتاده است را به طور قابل توجهی بهبود بخشد." رلمن گفت، از آنجایی که داستان جدید Worobey اساساً بر اساس "اطلاعات دست سوم و چهارم" ساخته شده است، این داستان پراکنده، ناسازگار و بالقوه غیرقابل اعتماد است.

اما کریستین اندرسن، میکروبیولوژیست مؤسسه اسکریپس، که مدت‌ها استدلال می‌کرد که احتمال انتشار یک حیوان بیشتر از نشت از یک آزمایشگاه است، تحقیقات Worobey را به دلیل "آشکار کردن چندین بینش کلیدی جدید" ستود.

اندرسن گفت، شواهد جمعی "به وضوح به بازار خوانان به عنوان منبع بسیار محتمل برای منشاء همه گیری کووید-19 اشاره می کند."

حساب Worobey تاریخ و محل اولین مورد گزارش شده از نوع مرموز ذات الریه را زیر سوال می برد، که بعداً به عنوان COVID-19 شناخته شد. تحقیقات او نشان می دهد که این یک حسابدار 41 ساله بی ارتباط با بازار هوانان نیست - همانطور که معمول است - بلکه یک فروشنده غذاهای دریایی است که در آنجا کار می کرد. (یک خبرنگار تحقیقی چینی متوجه می شود که تب حسابدار در 8 دسامبر به دلیل عفونت پس از جراحی دندان برای برداشتن دندان های شیری باقی مانده است. حسابدار هشت روز بعد تب دیگری پیدا می کند که نشانه COVID-19 است.)

11 روز قبل از اینکه مقامات چینی توجه خود را به بازار هوانان به عنوان حلقه مشترک عفونت های مرموز معطوف کنند، پزشکان دو بیمارستان در ووهان قبلاً 14 مورد ذات الریه غیرقابل توضیح را شناسایی کرده بودند. هشت نفر از این بیماران مدتی را در بازار به فروش سگ‌های راکون زنده گذرانده‌اند، گونه‌ای که حامل ویروس‌های کرونایی شبیه سارس شناخته شده است.

اهمیت چنین جزئیات کوچکی برای پیروان گاه به گاه بحث در مورد منشاء آشکار نیست. اما از اهمیت بالایی برخوردارند.

کسانی که ادعا می‌کنند چین نشت تصادفی آزمایشگاهی یا انتشار عمدی یک پاتوژن مصنوعی را پنهان کرده است، از این یافته در گزارش WHO استفاده می‌کنند: تنها 33 درصد از 168 بیمار مبتلا به ذات‌الریه غیرقابل توضیح در شروع شیوع، ارتباط مستقیم با خوانان داشتند. بازار. آنها افزودند که حتی این رقم احتمالاً توسط پزشکانی که به دنبال پیوندهایی به بازار بودند، افزایش یافته است، زیرا مقامات چینی این سایت را به عنوان منبع احتمالی ذکر کردند.

آنها همچنین بسیاری از گزارش مورد مناقشه را ارائه کردند که اولین بیمار شناخته شده (حسابدار 41 ساله) تقریباً در 20 مایلی جنوب بازار Juanan زندگی می کرد و هرگز آنجا نبوده است، اما هنوز در بیمارستان در نزدیکی موسسه ویروس شناسی ووهان بیمار به نظر می رسد. .

دکتر مارک ساکارد، محقق UCLA که از توالی های ژنتیکی برای مطالعه گسترش بیماری استفاده می کند، گفت که بازسازی Worobey به وضوح نشان می دهد که "اکثر موارد اولیه در نزدیکی بازار رخ می دهد که آن را به عنوان یک مرکز اولیه شناسایی می کند." ساچارد گفت که انتظار دارد در مرحله بعدی این مطالعه با Worobey همکاری کند.

چین اصرار دارد که ویروس SARS-CoV-2 نتیجه انتقال است. مقامات آنجا گفتند که بلافاصله به گزارش‌های مربوط به یک بیماری غیرقابل توضیح در ووهان پاسخ داده‌اند، به سرعت آن را به بازار هوانان ردیابی کرده و یک سیستم هشدار ملی را فعال کرده‌اند.

آنها احتمال فرار ویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان را رد می کنند. اما آنها تمایلی به به اشتراک گذاشتن فایل های ضبط شده خود با محققان سازمان جهانی بهداشت ندارند. و از آنجایی که دولت اشتباهات فجایع گذشته را پوشانده است، شک و تردید در مورد ادعاهای آن گسترده است.

ووروبی بحث سیاسی در مورد منشا ویروس را تایید نکرد. اما او تصریح کرد که بازسازی او از رویدادها به شدت به توضیحی برای سرریز آن اشاره دارد.

به عنوان مثال، طبق گزارش وی، 10 مورد از 19 مورد اولیه شناسایی شده - 53٪ - مربوط به بازار بوده است. او گفت که پزشکان نمی توانند این تعداد را با الگوبرداری از دولت افزایش دهند، زیرا همه آنها قبل از اعلام مقامات شناسایی شده بودند.

Worobey می نویسد: "غلظت واقعی موارد اولیه COVID-19 مربوط به بازار Juanan وجود داشت."

او همچنین نوشت که با توجه به آنچه که اکنون در مورد ویروس SARS-CoV-2 شناخته شده است، جای تعجب نیست که بسیاری از بیماران اولیه هیچ ارتباطی با بازار هوانان نداشتند. این ویروس به راحتی توسط افرادی با علائم کم یا بدون علائم منتقل می شود. نزدیک به دو هفته طول می کشد تا عفونت به یک بیماری جدی تبدیل شود و بیش از 7 درصد از مبتلایان در نهایت در بیمارستان بستری می شوند.

این بدان معنی است که زمانی که مردم شروع به فرود در بیمارستان‌های ووهان کردند، ویروس احتمالاً هفته‌ها به صورت محلی در گردش بود - و حداقل 93 درصد از افراد آلوده خارج شده بودند و می‌توانست آن را به شهری با 11 میلیون نفر سرایت کند.

در میان بیمارانی که ارتباط مستقیمی با بازار نداشتند، بیشتر آنها در همان نزدیکی زندگی می کردند. Worobey می نویسد: "این قابل توجه است و شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که انتقال جامعه در بازار آغاز شده است."

این حقایق همچنین نشان می دهد که "بیمار صفر" این همه گیری احتمالا هرگز پیدا نخواهد شد.

در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر، این شخص ممکن است ناهار را با سگ های راکون آلوده در قفس خود در بازار هوانان خورده باشد. او ممکن است یکی از تقریباً 50 درصد افرادی بوده باشد که خیلی احساس بیماری نمی کنند، اما هنوز در انتقال SARS-CoV-2 کاملاً مؤثر هستند.

احتمال یافتن حیوانی که ویروس را انکوباتور کرده است نیز کمتر است. محققان چینی به محققان سازمان بهداشت جهانی گفتند که از 188 حیوان از 18 گونه موجود در بازار نمونه گرفته اند و همه آزمایشات منفی بوده است. و از آنجایی که بازار در 1 ژانویه 2020 بسته و ضد عفونی شد، دیگر راهی برای جستجوی بیشتر وجود ندارد.

بنابراین محققان باید به جمع‌آوری داده‌های اپیدمیولوژیک و مرتب‌سازی جزئیات شمارش برای ایجاد کامل‌ترین تصویر از تولد ویروس ادامه دهند.

Worobey گفت داده های توالی ژنتیکی نیز ممکن است کمک کند. همانطور که ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، امضای ژنتیکی آن به اندازه ای تغییر می کند که ترتیب وقوع عفونت ها را آشکار کند. وقتی اپیدمیولوژیست ها و متخصصان ژنتیک داده های خود را با هم ترکیب می کنند، بهتر می توانند شجره نامه ای از عفونت ها ایجاد کنند.

در حین بررسی متقاطع امضاهای ژنتیکی با حساب های بیماران برای تماس ها و مکان آنها، آنها ممکن است بتوانند زمان برخی عفونت ها را نشان دهند و الگوهای فضایی اولین انتقال ویروس را تشخیص دهند. این باید آنها را به ریشه شجره خانوادگی نزدیکتر کند - شاید نه یک بیمار صفر، بلکه نزدیک است.

Worobey می نویسد: "شواهد قانع کننده ای در مورد منشاء بازار Juanan از حیات وحش آلوده هنوز می توان به دست آورد." "جلوگیری از همه گیری های آینده به این تلاش بستگی دارد."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب