آیا کودکان خردسال در صورت وجود باید علیه کووید-19 واکسینه شوند؟

[ad_1] همانطور که هر کودکی به شما خواهد گفت، بزرگسالان دوست دارند همه چیز را پیچیده کنند. و به ندرت فرصت بحث

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 6 آذر 1400
[ad_1]

همانطور که هر کودکی به شما خواهد گفت، بزرگسالان دوست دارند همه چیز را پیچیده کنند. و به ندرت فرصت بحث و جدل در مورد مسائل را از دست می دهند.

مثال: واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اجازه استفاده اضطراری از دوزهای کودکان از واکسن را توسط Pfizer و BioNTech و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری داده است و به دنبال آن توصیه ای برای استفاده گسترده از این واکسن در بین 28 میلیون مدرسه ابتدایی کشور ارائه شده است. - کودکان در سنین بالا

این اقدام توسط دو گروه از کارشناسان مستقل توصیه شده است که FDA و CDC در مورد واکسن را توصیه می کنند. حالا عکس ها به دستان کوچک می روند.

وقتی صحبت از بزرگسالان و کودکان بزرگتر می شود، گروه هایی مانند این تقریباً همیشه می گویند که همه باید واکسینه شوند. اما این بار متفاوت بود: چند نفر از اعضای هیئت مشاوره FDA به صراحت گفتند که معتقدند حداقل در حال حاضر باید تا حد امکان به تعداد بیشتری از کودکان خردسال واکسیناسیون داده شود.

کمیته مشورتی CDC در مورد شیوه‌های ایمن‌سازی این ملاحظات را به اشتراک نمی‌گذارد، به‌ویژه با توجه به داده‌هایی که نشان می‌دهد این واکسن بیش از ۹۰ درصد در پیشگیری از کووید-۱۹ در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله مؤثر بوده است.

کمیسر دکتر بث بل، استاد بهداشت جهانی در دانشگاه واشنگتن، گفت: «بر اساس تجربه و اطلاعاتی که داریم، همه ما بسیار مشتاق هستیم.

در اینجا یک بحث مفصل تر در مورد واکسیناسیون کودکان خردسال وجود دارد.

چرا این همه درام؟

ممکن است تعجب کنید که چرا اصلاً در مورد واکسینه کردن کودکان در برابر COVID-19 سؤال وجود دارد؟

خطر این بیماری واضح به نظر می رسد: حداقل 94 کودک 5 تا 11 ساله از ابتدای همه گیری کووید-19 جان خود را از دست داده اند و 8300 نفر آنقدر بیمار شده اند که مجبور به بستری شدن در بیمارستان شده اند.

حتی برخی که فقط علائم خفیف داشته اند، به MIS-C مبتلا شده اند، وضعیتی که در آن سیستم ایمنی گیج می شود و شروع به حمله به قسمت های کاملا سالم بدن می کند. تا اوایل اکتبر، 5217 کودک MIS-C دریافت کرده بودند، از جمله 2034 کودک بین 6 تا 11 سال. بین 1 تا 2 درصد از آنها فوت کردند.

همچنین این احتمال وجود دارد که آنها یک "کووید طولانی" ایجاد کنند. در بریتانیا، حدود 8 درصد از کودکانی که می‌دانستند به عفونت کروناویروس مبتلا هستند، علائمی داشتند که ماه‌ها ادامه داشت. آنها خستگی یا دردهای عضلانی یا مشکلات تنفسی یا مشکلات تمرکز در مدرسه داشتند.

دلیل بزرگ دیگری برای در نظر گرفتن واکسیناسیون کودکان خردسال وجود دارد: بازگشت به حالت عادی.

هیچ کس دوست ندارد تمام روز از ماسک استفاده کند یا مجبور شود پس از قرار گرفتن در معرض یک فرد آلوده دو هفته را در قرنطینه بگذراند. اگر بیشتر کودکان واکسینه شوند، بسیاری از محدودیت‌های همه گیر احتمالا برداشته می‌شوند و کودکان می‌توانند زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

چه چیزی را دوست نداشته باشیم؟

همه آن را اینطور نمی بینند. برخی از والدین هنوز آماده واکسینه کردن فرزندان خود نیستند و همه متخصصان مطمئن نیستند که هر کودکی باید این واکسن را انجام دهد. در طول همه‌گیری، شانس مرگ یک کودک در هر سنی در اثر کووید-19 هرگز از یک در 2 میلیون بالا نمی‌رفت (و معمولاً بسیار کمتر بود). احتمال اصابت رعد و برق در هر سال چهار برابر کمتر است.

علاوه بر این، بیش از نیمی از کودکان خردسال مبتلا به عفونت کروناویروس عملاً هیچ علامتی ندارند. کودکانی که کمترین احتمال ابتلا به بیماری یا مرگ را داشتند، کودکان بین 5 تا 11 سال هستند. نوزادان و نوجوانان در صورت آلوده شدن بیشتر احتمال دارد بیمار شوند و تعداد بیشتری از آنها می میرند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، این شکاکان می پرسند، چرا خطر واکسینه شدن هر کودک خردسال در برابر COVID-19 وجود دارد - به خصوص اگر مسائل ایمنی وجود داشته باشد که محققان هنوز آن را درک نکرده باشند؟

مشکل وحشتناک قلبی

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که مشاوران FDA استدلال کرده‌اند یک عارضه جانبی نادر واکسیناسیون است که حتی ممکن است کودکان زیر 12 سال را پس از دریافت این واکسن علیه کووید-19 تحت تأثیر قرار ندهد. این عارضه میوکاردیت نامیده می شود و عضله قلب را تحریک می کند و باعث تورم و اغلب درد قفسه سینه می شود.

میوکاردیت پس از واکسیناسیون mRNA قطعا غیر معمول است: اگر 1 میلیون پسر 16 یا 17 ساله را واکسینه کنید و نسخه بزرگسال این واکسن فایزر را به آنها بدهید، حدود 70 نفر از آنها نوعی بیماری را تجربه خواهند کرد. به نظر می رسد که خود به خود از بین می رود، اما اگر به آن مبتلا شوید، احتمالاً چند روز را در بیمارستان سپری خواهید کرد. هنگامی که این بیماران بیرون می آیند، به آنها توصیه می شود که سه تا شش ماه ورزش را ترک کنند تا مطمئن شوند که حالشان خوب است.

مشکل این است که هیچ کس مطمئن نیست که آیا میوکاردیت به هر طریقی به قلب کودک آسیب می رساند یا خیر. آنها همچنین نمی دانند که آیا کودکان کوچکتر که بلوغ را شروع نکرده اند می توانند در وهله اول به آن مبتلا شوند یا خیر. آنها انتظار دارند که دوز به اندازه یک کودک بسیار کوچک باشد تا بتواند چنین واکنشی را ایجاد کند.

چگونه خواهیم دانست؟

این یکی از مشکلاتی است که با ارزیابی ایمنی یک واکسن جدید در طول یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی همراه است. کارشناسان دولتی برای تسریع در کار اطمینان از عملکرد ایمن این واکسن در کودکان خردسال، بر برخی از داده‌های ایمنی حاصل از مطالعات قبلی تکیه کردند و از فایزر خواستند دوزهای پایین‌تری را روی چندین هزار کودک در گروه سنی 5 تا 11 سال آزمایش کند.

حتی اگر میوکاردیت در کودکان خردسال به اندازه نوجوانان شایع باشد، برای داشتن یک مورد میوکاردیت به بیش از 14000 کودک در گروه آزمایشی خود نیاز خواهید داشت. با یک گروه آزمایشی کمتر از 3000 کودک، احتمال اینکه هیچ موردی را نبینید خوب است.

اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی افتد - و تا زمانی که میلیون ها کودک واکسینه نشوند، هیچ کس نمی داند.

ایده قرار دادن میلیون‌ها کودک در چنین وضعیت مخاطره‌ای برخی از کارشناسان را آزار می‌دهد. اما دولت سیستمی برای نظارت بر گزارشات عوارض جانبی احتمالی ناشی از واکسیناسیون دارد. FDA به مشاوران خود اطمینان داده است که اگر مواردی از میوکاردیت شروع شود، واکسیناسیون را متوقف می کنند تا زمانی که بدانند ارتباطی وجود دارد یا خیر و به مردم اطلاع دهند که چه چیزی پیدا کرده اند.

آیا کودکان در حال حاضر محافظتی دارند؟

شاید. کودکان دبستانی به راحتی می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. حتی اگر آنها بیمار نشوند، سیستم ایمنی آنها یاد می گیرد که آن را تشخیص دهد، بنابراین دفعه بعد که ویروس تماس گرفت، دفاع طبیعی آنها می تواند به سرعت عمل کند تا آن را خاموش کند.

یک مطالعه توسط محققان CDC نشان داد که حداقل 40٪ از کودکان در این دسته قرار می گیرند. اما از آنجایی که ویروس کرونا جدید است، هیچ کس مطمئن نیست که سیستم ایمنی کودک تا چه زمانی آن را به خاطر می‌آورد یا دفاعش چقدر قوی خواهد بود.

با در نظر گرفتن همه اینها، آیا عجله کردن و واکسینه کردن همه آنها منطقی است؟ برخی از کارشناسان اینطور فکر نمی کنند.

آیا شما هنوز تمام شده اید؟

بسیاری از بزرگسالان مطمئن هستند که همه گیری در حال پایان است و پسر، آیا ثابت شده است که اشتباه می کردند. چهار بار جداگانه شاهد افزایش و سپس کاهش میزان عفونت و مرگ و میر بوده ایم. و هر بار تا کنون آنها دوباره به بالا آمده اند.

اما وقتی در نظر می گیریم که آیا اکثر کودکان کوچکتر به واکسیناسیون نیاز دارند یا خیر، واقعاً مهم است که آیا پایان آن در چشم است. اگر ویروس به سادگی نتواند به این سرعت گسترش یابد، زیرا بسیاری از افراد مصونیت دارند، ممکن است بیشتر کودکان به محافظت بیشتری نیاز نداشته باشند - به خصوص که ممکن است خطراتی وجود داشته باشد که همه کودکان در این گروه سنی واکسینه شوند.

از سوی دیگر، اگر جهش دیگری در افق وجود داشته باشد، انجام آن ریسک می تواند راه بسیار خوبی برای جلوگیری از وقوع آن باشد.

آیا این واکسن برای محافظت از کودکان خردسال یا اطرافیان آنها بیشتر عمل می کند؟

اگرچه اکثر کودکان خردسال مبتلا به عفونت‌های کروناویروس خود به خود بیمار نمی‌شوند، اما در انتشار ویروس خوب عمل می‌کنند - و گفتن اینکه این اتفاق می‌افتد دشوار است زیرا ممکن است در حین انجام این کار ظاهری کاملاً خوب داشته باشند. اگر آنها با افرادی زندگی کنند یا به مدرسه بروند که در صورت ابتلا می توانند بسیار بیمار شوند، این یک مشکل واقعی است.

این شامل سایر کودکان مبتلا به آسم، دیابت یا چاقی و همچنین والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ هایی است که سرطان یا مشکلات مزمن قلبی داشته اند. کودکان خردسال در این شرایط احتمالاً نیاز به واکسینه شدن دارند تا زنجیره انتقال قبل از رسیدن به افراد آسیب پذیر قطع شود.

به گفته کارشناسان، کودکانی که دارای این شرایط بهداشتی پرخطر هستند نیز باید برای محافظت از خود واکسینه شوند.

چرا کسی واکسینه می شود؟

بیشتر برای محافظت از خودمان. بلکه برای محافظت از یکدیگر.

هرچه افراد بیشتری واکسینه شوند، محافظت بیشتری برای آسیب پذیرترین افراد در میان ما وجود دارد. برای بسیاری از افراد، برای محافظت از یک همکلاسی یا پدربزرگ و مادربزرگ، ریسک کمی از عوارض جانبی واکسیناسیون - حتی مانند میوکاردیت - ارزشمند است.

یک چیز واضح است: کودکان باید محافظت شوند

این آخرین چیزی است که در مورد بزرگسالان ارزش گفتن دارد: آنها فرزندان خردسال خود را دوست دارند و - جای تعجب نیست - به شدت از آنها در برابر هر آسیبی دفاع می کنند. بنابراین، برخی از بزرگسالانی که خودشان علیه کووید-19 واکسینه شده‌اند، ممکن است قبل از واکسینه کردن فرزندانشان به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر کودکان خود را مستقیماً برای اولین دوز خود نزد پزشک اطفال می‌برند.

این پیچیده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن