آیا تعریف "کاملاً واکسینه شده" باید شامل واکسن تقویت کننده باشد؟

[ad_1] برای بسیاری از آمریکایی‌هایی که برای واکسینه شدن در برابر کووید-19 تلاش می‌کردند به محض اینکه نوبت به

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 20 آذر 1400
[ad_1]

برای بسیاری از آمریکایی‌هایی که برای واکسینه شدن در برابر کووید-19 تلاش می‌کردند به محض اینکه نوبت به آنها رسید، تسکین ایمنی فقط یک پاداش بود. دستیابی به وضعیت "کاملاً واکسینه شده" نیز هاله ضعیفی از فضیلت می دهد.

اکنون هم حفاظت بیولوژیکی واکسن ها و هم رضایت از کمک به ایمنی گله کوتاه مدت است. و با توجه به اینکه نوع هشداردهنده جدید ویروس کرونا تهدیدی برای تضعیف بیشتر ایمنی ناشی از واکسن است، مقامات بهداشتی در حال بحث هستند که آیا تعریف "کاملاً واکسینه شده" باید تغییر کند و واکسن تقویت کننده را نیز شامل شود.

دانشمندان به شدت به این امر متعهد هستند و رهبران بهداشت عمومی نیز از این موضوع دور نیستند.

تا کنون، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به طور رسمی پست های درب را جابجا نکرده اند. آمریکایی‌هایی که واجد شرایط دریافت واکسن‌های مرتبط با کار هستند یا برای ورود به سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها یا رویدادهای عمومی باید شواهدی مبنی بر "واکسیناسیون کامل" نشان دهند، می‌توانند شرایط تقویت کننده را برآورده کنند.

اما CDC به این ستون‌ها پایبند بوده و به همه افراد به جز جوان‌ترین آمریکایی‌های واکسینه‌شده گفته است که مصونیت پایدار مستلزم دوز اضافی است و از همه افراد بالای 16 سال می‌خواهد که به محض واجد شرایط شدن، یک مصونیت را دریافت کنند.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در مورد بیماری همه گیر نیز به خط رسید، اما از آن عبور نکرد.

فائوچی این هفته به CNN گفت: «دفاع بهینه با شلیک سوم خواهد بود. وی با بیان اینکه در حالی که نمی بینم تعریف رسمی «واکسینه شده» در این هفته یا هفته آینده تغییر کند، اما به ناچار این اتفاق در مقطعی رخ می دهد، اضافه کرد: این مسئله در چه زمانی خواهد بود نه اینکه آیا.

تعداد آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند در این هفته از 200 میلیون نفر فراتر رفت و یک چهارم آنها یک تقویت کننده دریافت کردند. این امر باعث می‌شود میلیون‌ها آمریکایی با کار دیگری در لیست خود به این فکر کنند که آیا اگر این کار را انجام می‌دادند وضعیت بهتری داشتند یا خیر، و فکر می‌کردند که آیا این آخرین کار خواهد بود یا خیر.

سردرگمی آنها قابل درک است. وعده اولیه واکسن ها برای اثربخشی چشمگیر جای خود را به برخی از عناوین تیره و تار در مورد تضعیف ایمنی داد. اما CDC همچنان استدلال می‌کند که برای اکثر آمریکایی‌های سالم، «واکسیناسیون کامل» - دو واکسن Pfizer-BioNTech یا Moderna یا یک تزریق جانسون و جانسون - محافظت قدرتمندی در برابر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در افرادی که دارای عفونت‌های جدید هستند، فراهم می‌کند.

تا همین اواخر، کارشناسان مستقل واکسن نیز دوسوگرا به نظر می رسیدند. در ماه سپتامبر و اکتبر، مشاوران CDC و سازمان غذا و دارو، که آخرین شواهد را بررسی کردند، به وضوح از موردی که برای افراد بزرگسال سالم زیر 65 سال توصیه شده بود، ناراضی بودند.

آنها به طور کامل واکسن های اضافی را برای افراد مسن آمریکایی و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف تایید کردند. اما بسیاری تمایلی به نتیجه‌گیری نداشتند که بزرگسالان جوان‌تر از یک تقویت‌کننده سود می‌برند، به‌ویژه با توجه به خطر عوارض جانبی مرتبط با قلب، که عمدتاً بر مردان جوان‌تر تأثیر می‌گذارد، و خطرات لخته شدن خون در زنان زیر 50 سال.

رای محدودیت آنها بلافاصله توسط CDC لغو شد، که تقریباً برای همه بزرگسالان پس از شش ماه پس از دوز دوم یکی از دو واکسن mRNA یا دو ماه پس از واکسیناسیون J&J، تقویت کننده ها را توصیه کرد.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیلت، گفت: اکنون کارشناسانی که شک داشتند نگرانی های خود را رها می کنند.

او گفت برای شروع، ارسال پیام های مختلف به گروه های سنی و حرفه ای مختلف بسیار گیج کننده بود. علاوه بر این، تحقیقات جدید به طور فزاینده ای نشان می دهد که دو دوز اول واکسن mRNA و یک تزریق واکسن J&J به عنوان یک دوز "اولیه" واحد در نظر گرفته می شود که برای دستیابی به اثر کامل آن نیاز به "تقویت" بعدی دارد. ”

مانند بسیاری از واکسن‌ها، برای حمایت و حفظ ایمنی به یک تقویت‌کننده COVID-19 نیاز است. او خاطرنشان کرد: و یک سابقه برای یک سری سه دوز وجود دارد. واکسن های پرکاربرد علیه هپاتیت B، فلج اطفال و سایر بیماری ها به سه یا بیشتر تزریق نیاز دارند.

دکتر پیتر هوتز، رئیس دانشکده ملی پزشکی گرمسیری در دانشگاه بیلور، با این موضوع موافق است: "از ابتدا گفتم که این واکسن سه دوز است."

هوتز گفت، با توجه به احساس فوریتی که در اولین بار در دسترس قرار گرفت واکسن ها حاکم شد، منطقی بود که دوزهای اول و دوم واکسن mRNA را نزدیک یکدیگر قرار دهیم. اما بر اساس تجربه قبلی با واکسن‌ها، می‌دانیم که این امر باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. و مدتی بعد به نوبت سوم نیاز خواهید داشت.

تا تابستان، شیوع فزاینده «عفونت‌های پیشرو» حمایت فزاینده‌ای را برای این فرض ارائه می‌کرد. بیشتر موارد اولیه در افراد مسن تر و دارای نقص ایمنی بود که اغلب پاسخ ایمنی قوی به واکسن ها ایجاد نمی کردند. بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که نیاز به تقویت کننده ها به همین جا ختم شود.

اما شواهد تضعیف ایمنی از همه واکسن ها و در طیف سنی در حال افزایش است. حتی بزرگسالان جوان‌تر که کاملاً واکسینه شده و مبتلا به عفونت‌های پیشرو هستند، می‌توانند به شدت بیمار شوند و بمیرند.

این هفته اولین شواهد واقعی از فواید تقویت کننده ها را در افراد جوان و سالم به ارمغان آورد. محققان اسرائیلی دریافتند که دوز سوم واکسن فایزر از عفونت در افراد 16 تا 29 ساله بیشتر از هر گروه سنی دیگری جلوگیری می کند. با توجه به نقش کلیدی بزرگسالان جوان در حفظ شیوع این بیماری همه گیر، برخی از محققان پیشنهاد می کنند که سیاست جهانی تقویت کننده می تواند بیشتر از کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر انجام دهد. همچنین می تواند امواج جدید عفونت را سرکوب کند.

این مطالعه و یک مطالعه جدید دیگر از اسرائیل نیز شواهدی مبنی بر فواید قدرتمند تقویت کننده ها برای بزرگسالان میانسال را تایید کرد. اسرائیلی های 50 ساله و بالاتر که سومین واکسن را دریافت کردند، 10 برابر کمتر از همتایان واکسینه شده اما تقویت نشده خود در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-19 بودند. اسرائیلی‌های 60 ساله و بالاتر در مقایسه با همتایان خود که واکسن سوم را دریافت نکرده‌اند، بیش از 12 مورد خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهند و تقریباً 15 برابر کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-19 هستند.

شهرستان لس آنجلس شواهد بیشتری از تأثیر تقویت کننده ها ارائه کرد. برای دوره هفت روزه که در 29 نوامبر به پایان رسید، 43 عفونت جدید به ازای هر 100000 نفر جمعیت وجود داشت که کاملاً واکسینه شده بودند اما تشدید نشدند. اما در میان افرادی که تقویت کننده دریافت کرده اند، میزان عفونت های جدید تنها 7 مورد در هر 100000 است.

هاتز گفت: در حال حاضر، شفاف سازی برای 16 سال یا بیشتر که نیاز به دریافت واکسن های تقویت کننده برای محافظت از خود دارند، مهمتر از تغییر تعریف "کاملاً واکسینه شده" است - چیزی که شهرهایی مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. که برای ورود به موسسات بسته مانند رستوران ها و سالن های ورزشی نیاز به مدرک واکسیناسیون دارند.

او گفت که از آنجایی که مقامات بهداشتی با اقدام بعدی همه گیری مبارزه می کنند، ممکن است تصمیم بگیرند که کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-19 و دور نگه داشتن مردم از بیمارستان از اولویت های اصلی است. این امر مستلزم توجه بیشتر به افزایش درصد واکسیناسیون اولیه در مقایسه با تقویت کننده ها است.

اما اگر میزان بروز شروع به کاهش کند، تاکید بر تقویت‌کننده‌ها می‌تواند راهی برای کند کردن انتقال و به جای پایان دادن به همه‌گیری باشد - و تغییر تعریف واکسینه‌شده کامل می‌تواند از چنین هدفی حمایت کند.

برخی از کارشناسان تردید دارند که انجام این گام منطقی باشد. آنها می پرسند که آیا ارائه دوزهای اضافی برای کسانی که کمترین احتمال بیماری را دارند، در شرایطی که بسیاری از فقیرترین کشورهای جهان تازه شروع به واکسینه کردن جمعیت خود کرده اند، اخلاقی و مفید است؟

دکتر امیلی پی هیل، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: اکتشافات جدید از اسرائیل به وضوح نشان می دهد که واکسن های تقویت کننده برای افراد 50 ساله و بالاتر ارزشمند هستند. او افزود، اما "کمی سخت تر" است که نتیجه بگیریم که آنها برای افراد جوان مفید هستند.

"من به دنبال اطلاعات دقیق تر در مورد نوع علائمی هستم که آنها از آنها جلوگیری می کنند. آیا این یک روز خروپف است یا یک یا دو هفته بیماری جدی؟ گفت هایل. "این واقعا مفید خواهد بود که بدانید."

او گفت که این پاسخ می تواند مبنایی برای یک بحث کاملتر در مورد اینکه آیا دریافت بیشتر آمریکایی ها - یا بقیه جهان - دوزهای اولیه واکسن آنها استفاده کارآمدتر از منابع کمیاب است، فراهم کند. این به نوبه خود، همچنین باید "برخی گفتگوهای دشوار" را در مورد اهدافی که مقامات بهداشتی ایالات متحده باید دنبال کنند برانگیزد: حذف کامل انتقال، به حداقل رساندن بیماری جدی و مرگ، یا بازگشت به زندگی قبل از همه گیری بدون محدودیت در سلامت عمومی.

هوتز گفت که ممکن است به شلیک چهارم - یا بیشتر نیاز باشد. این امر به بسیاری از چیزهای ناشناخته فراتر از پاسخ سیستم ایمنی انسان به تقویت کننده ها بستگی دارد، از جمله ظهور گزینه هایی که حفاظت از واکسن و اولویت های رهبران بهداشت را تضعیف می کند.

او گفت: «تا زمانی که ندانیم نمی‌دانیم.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن