آیا بشریت می تواند از Omicron جدا شود؟

[ad_1] در هفته‌هایی که نوع Omicron شناخته شد، دانشمندان در حال آماده شدن برای یک شگفتی ناخوشایند دیگر از ویرو

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 26 آذر 1400
[ad_1]

در هفته‌هایی که نوع Omicron شناخته شد، دانشمندان در حال آماده شدن برای یک شگفتی ناخوشایند دیگر از ویروسی بودند که بیش از 5.3 میلیون نفر را کشت و صدها میلیون نفر دیگر را آلوده کرد. اما با جمع‌آوری داده‌های اولیه از سویه، احتمال غیرمنتظره‌ای را با دقت در نظر می‌گیرند: اینکه با Omicron، ویروس کرونا در نهایت ممکن است کمی بشریت را کاهش دهد.

هنوز دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد: Omicron به حداقل 77 کشور گسترش یافته است، به حداقل 35 ایالت ایالات متحده راه یافته است و قرار است تا اواسط ژانویه به گونه غالب در اروپا تبدیل شود.

بر اساس آزمایش‌های آزمایشگاهی متعدد و مطالعات مبتنی بر جمعیت در آفریقای جنوبی، جایی که Omicron در حال افزایش است، این گزینه توانایی واکسن Pfizer-BioNTech را برای جلوگیری از عفونت‌های جدید عمیقاً کاهش داده است. و در مقایسه با دلتا و گزینه‌های دیگر، احتمال ابتلای مجدد به افرادی که قبلاً از حمله COVID-19 بهبود یافته‌اند بسیار بیشتر است.

در عین حال، نشانه های جالبی وجود دارد که نشان می دهد ویروس کرونا با Omicron سبک تر شده است.

بزرگسالان آفریقای جنوبی که در طول پرش Omicron آلوده شده اند، 29 درصد کمتر از هموطنان خود که در طول موج اول موارد در تابستان 2020 در آنجا بیمار شده بودند، برای COVID-19 بستری می شوند. و در مقایسه با موج های قبلی، بزرگسالان بستری شده با Omicron در بیمارستان بستری شدند. کمتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند یا به سطوح گران قیمت و سرزده مراقبت های بیمارستانی نیاز دارند.

همه اینها نشان می دهد که در دنیایی که تحت سلطه Omicron است، نسبت افراد مبتلا که می میرند می تواند بسیار کمتر از نرخ مرگ و میر 1٪ تا 2٪ باشد که در بیشتر موارد همه گیر شیوع دارد. به طور مشابه، بستری شدن در بیمارستان که سیستم های بهداشتی را تحت فشار قرار می دهد و متخصصان پزشکی را تحلیل می برد، می تواند کاهش یابد.

اگر موارد خفیف‌تر بوده و واکسن‌های COVID-19 همچنان می‌توانند آسیب‌پذیرترین افراد را در برابر مرگ محافظت کنند، یک Omicron مهربان‌تر و ملایم‌تر - حتی بسیار مسری - می‌تواند وقفه‌ای باشد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و دانشمندان منتظر آن بودند.

آیا این پایان همه گیری است؟ پیتر استرایچر، تحلیلگر ویروس کرونا در دانشگاه ژوهانسبورگ، در توییتر پرسید.

در استان آفریقای جنوبی گوتنگ، جایی که اولین شیوع بالای عفونت‌های Omicron مشاهده می‌شود، انواع جدید مرتبط با واریانت در سطحی به اوج خود رسیده‌اند که قبلا تنها توسط دلتا به آن رسیده بود - و بسیار سریع‌تر به آنجا رسیده‌اند. با این حال، بستری شدن در بیمارستان وجود دارد پیش بینی کرد استریچر خاطرنشان کرد که 25 برابر کمتر از حد انتظار با چنین نرخ بالای عفونت است.

مرگ و میر ناشی از COVID-19 در آفریقای جنوبی نیز با وجود موج Omicron به شدت کاهش یافته است. اگر طی دو تا سه هفته آینده جهش زیادی در بستری شدن یا مرگ و میر در بیمارستان وجود نداشته باشد، این می تواند به این معنی باشد که [a] نقطه عطف در [the] Pandemic "، دکتر شبیر مدحی، کارشناس بیماری های عفونی، دانشگاه ویتواترزند، در توییتر نوشت.

گزینه ای که قابلیت انتقال بالا را با حدت بسیار کاهش یافته ترکیب می کند، مورد استقبال بسیاری از دانشمندان قرار خواهد گرفت. دکتر بروس واکر، ایمونولوژیست و موسس موسسه راگون در کمبریج، ماساچوست، گفت: اگر عفونت Omicron بعید است که باعث ایجاد بیماری جدی برای بیمار شود، اما مقداری ایمنی را پشت سر بگذارد، می تواند به عنوان یک "واکسن طبیعی" عمل کند. .

می تواند آغاز پایان باشد.

در حال حاضر، این فقط یک بارقه امید است و نزدیک به دو سال تجربه باعث شده است که دانشمندان و متخصصان سلامت از پذیرش این خبر خوب بترسند. اما در میان میکروبیولوژیست‌ها، اپیدمیولوژیست‌ها و زیست‌شناسان تکاملی که به چگونگی پایان همه‌گیری فکر کرده‌اند، گروهی از جهش‌هایی که توانایی ویروس را برای بیمار شدن مختل می‌کنند و در عین حال قابلیت انتقال آن را افزایش می‌دهند، مدت‌هاست که سناریوی مورد علاقه بوده است.

در این شرایط، ویروس با پیوستن به چهار ویروس کرونای دیگر که در بین انسان‌ها منتشر شده و از عوامل اصلی سرماخوردگی هستند، به یک «ویروس ناراحتی» بومی تبدیل می‌شود. آنها با ایجاد یک بیماری خفیف و تنها گذاشتن اندکی مصونیت، بقای خود را تضمین کردند. هنگامی که در دستگاه تنفسی فوقانی قرار می گیرند، خروپف و سرفه ای که ایجاد می کنند، تضمین می کند که ذرات عفونی در هوا آزاد شده و روی سطوح باقی می مانند. اما سهولت این علائم به زنان خانه دار مبتلا اجازه می دهد تا به مدرسه، محل کار، سوپرمارکت ها، باشگاه ها و سالن های سینما بروند تا میکروب های خود را بهتر پخش کنند.

افرادی که در طول زندگی خود در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ایمنی طبیعی ایجاد می کنند. اما ایمنی محدود اکثریت جمعیت تضمین می کند که ویروس ها سال به سال میزبان های بالقوه فراوانی داشته باشند. نبرد بین پاتوژن ها و بشریت به بن بست می رسد.

دکتر استنلی پرلمن، ویروس شناس در دانشگاه آیووا که چندین دهه در مورد کروناویروس ها مطالعه کرده است، گفت: «همه ما امیدواریم که چنین شود.

اما او گفت که هنوز زود است که بدانیم آیا این سناریوی امیدوارکننده با Omicron کار خواهد کرد یا خیر.

پرلمن گفت: «پیش‌ها و چرخش‌های زیادی در طول سقوط دو ساله SARS-CoV-2 در بین انسان‌ها وجود داشت. "ما فکر می کردیم دلتا پایان است. ما با خود گفتیم: "این همان کسی است که با ما می ماند" و حالا به نظر نمی رسد این درست باشد. اما همه ما امیدواریم."

دیگران به جای اینکه امیدوار باشند ابراز تردید کردند.

تفاوت های قابل توجهی بین آفریقای جنوبی و ایالات متحده وجود دارد که اتکای بیش از حد به داده های اولیه را خطرناک می کند. COVID-19 خفیف هنجار غالب در آفریقای جنوبی است، با 73٪ از آفریقای جنوبی زیر 40 سال (در مقایسه با 52٪ در ایالات متحده)، گروه سنی با خطر کم ابتلا به این بیماری. فقط 16 درصد از آفریقای جنوبی بالای 60 سال دارند (در مقایسه با 23 درصد در اینجا).

علاوه بر این، سه موج آلودگی در آفریقای جنوبی و تاخیر در دسترسی به واکسن ها، جمعیتی را ایجاد کرده است که بارها آلوده و مجدداً آلوده شده اند. ایمنی اکتسابی به طور کلی احتمالاً منجر به موارد خفیف‌تر می‌شود.

اگر Omicron باعث بیماری خفیف تری شود، فقط یک بهبود در درجه است. اگر نوع جدید تنها 10 درصد از مبتلایان جدی به کووید-19 را ایجاد کند - حدت آن را به نصف رساند - به نظر می رسد یک سود بزرگ برای انسان ها باشد.

اما این هدیه را می توان با یک پرش به اندازه کافی بزرگ در توانایی گزینه گسترش پاک کرد. اگر Omicron دو برابر دلتا قابل حمل باشد، حتی کاهش 50 درصدی بیماری قابل شستشو خواهد بود. و اگر بیش از دو برابر مسری باشد، بیمارستان ها به سرعت پر می شوند.

ویلیام هناج گفت، حتی اگر خفیف‌تر باشد - و من آن را رد نمی‌کنم - نرخ رشد Omicron، تعداد زیادی از عفونت‌هایی که ایجاد می‌کند و سرعت افزایش آن به این معنی است که ما تا پایان همه‌گیری فاصله داریم. اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد.

اگر Omicron همچنین محافظت از واکسن را تضعیف کند و به راحتی بازماندگان COVID-19 را مجدداً آلوده کند، این می تواند نقطه دیگری به نفع ویروس باشد.

گزارش‌های اولیه از خود آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که در دوره Omicron، دو دوز واکسن فایزر تنها 33 درصد محافظت در برابر عفونت و 70 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان ایجاد می‌کرد - کاهش 80 درصدی و 93 درصدی در ماه‌های اولیه.

حتی با کاهش شیوع بیماری، اعدادی مانند این می‌توانند میلیون‌ها نفر از واکسینه‌شده‌ها را به گروهی از افرادی که در برابر بیماری‌های جدی آسیب‌پذیر هستند بازگرداند. این به ویروس این امکان را می دهد که هر مزیتی را که ممکن است به انسان داده است دوباره به دست آورد.

همانطور که دانشمندان به امید چسبیده اند، از منحنی های ژنتیکی که ویروس کرونا هنوز می تواند ایجاد کند آگاه هستند. حتی اگر مسیرهای مرگبار خود را محدود کند و برای مدت طولانی قانع شود، دستگاه تکثیر مستعد خطا به تولید جهش ادامه خواهد داد. و اگر Omicron به همان اندازه که به نظر می رسد قابل حمل باشد، شانس خوبی وجود خواهد داشت.

این ویروس می تواند امروز خدمات ژنتیکی کوچکی به بشریت ارائه کند و فردا آن را بازگرداند. حناج هنوز از آسودگی آه نمی کشد.

او گفت: "فقط یک احمق می تواند علیه مادر طبیعت شرط بندی کند."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن