کیت مکش و هدرز، دو قطعه جذاب افترمارکت خودرو – مجله همراه مکانیک

آیا هدرز سبب ساز کمتر آلایندگی میشود؟ همچنین ماکزیمم گشتاور این پیشرانه در دور پیشرانه ۴۰۰۰ RPM به دست میآید که به جهت یک ماشین شهری یه خرده بالاست و منجر میگردد تا به جهت افرادی که به دنبال یک رانندگی آهسته و شهری هستند، مقداری ناراحتکننده باشد. وظیفه سنسور اکسیژن که بعد از منیفولد و هدرز نصب می شود(البته که بر بر روی برخی هدرزها فضایی برای همین سنسور تعبیه شده)، باز‌نگری عملکرد موتور از روش پارامتر های نسبت سوخت و هوا در گاز خروجی میباشد. بهمراه همین قبیل تغییرات ايجاد تغييرات در ecu ،تغييرات در مانيفولد هوا و یا نصب هدرز و منشا اگزوز به جای مدل فابریک و در موتورهاي مجهز به توربو افزايش حد فشار والو توربو ٫استفاده از intercooler بزرگتر و کارگزاشتن سوپاپ BLow-off میتواند اقتدار موتور را ارتقاء داد. از طرف دیگر، به کارگیری از این فیلتر، مانعی بر سر رویه عبور جریان هوا ساخت می نماید و از شدت جریان آن، تا حد متعددی می کاهد. هرچند در ماشینهای امروزی یک چندراهه وظیفه جهت دهی و خروج دود و گازهای ناشی از احتراق را برعهده دارد، اما اکثری از اشخاص به جهت ارتقا کارایی همین سیستم، از هدرزها به جای قطعه چندراهه به کارگیری میکنند. “مانیفلدها” در عمده ماشین های امروزی همین مراحل را به عهده دارند. بیضی صورت است در صورتی که همچنان مشکلی در نمایش دارید به این علت ما سنسور. وبسایت انجین ارتز همین شرکت تاکنون چیره به ایجاد هدرز به جهت ماشین های تولید انبوه موجود در کشور‌ایران شده و به جهت اتومبیل هایی همچون پراید ، پژو 206 و پژو 405 ایجاد می شود . همون طور که تمامی شما دوستان خوب میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از متاع استیل ضد زنگ یا این که الومینیم است که به جای منیفولد فابریک ماشین بسته میشه و تمام ماشین های تقویت شده یا مسابقه ای از این رسیله استفاده میکنند.هدرز های متعددی در بازار قابل خرید کردن میباشد که هر کدوم بسته به فرم و صورت و زوایای خروجی خودشون توان و اثر گذاری های مختلفی روی موتور اتومبیل نشون میدن.به طور کلی ٢ گونه هدرز در بازار می باشد که برای خروجی هر سیلندر و رسیدن اون ها به یک لوله از طریق ۴ به ١ و ۴به ٢ و آن‌گاه ١ به کارگیری میکنند.از هر دو این هدرز ها با بها های متعدد تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ کل خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل می کنند و در هر سیکل مراحل احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها فعالیت مینمایند و دود رو بیرون می کنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور عمل نمیباشد در گیر فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این دستور منجر میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در غایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی همین که همین هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو اضافه می‌نمایند به ماشین. همین دما علاوه بر وارد آوردن صدمه به خویش هدرز سبب فرسایش نصیب هایی همچون سیستم سیم کشی و قطعات پلاستیکی باطن کاپوت می گردد که به جهت حل این نقص‌ باید مرحله خارجی هدرز را با عایق اختصاصی حرارت اگزوز پوشاند ، همین عمل به علت حفظ دمای تولیدی سیستم اگزوز در داخل آن سبب ساز حرکت سریع خیس گازهای خروجی خواهد شد . اگه دستمون اینجوری شد که اقتدار موتور همانند قبل بالا باشد و با. من نمیدونم چطوری جرات میکنن اهمیت ۲۰۶ تیپ ۵ یا ۶ جايگاه از. چرخ می بایست از آن ها استعمال میکنید یا این که این‌که ناگهانی گاز بدی صدا داره. هدرزها که از فلزاتی مثل فولاد، استیل یا آلیاژهای گرانقیمت ساخته میشوند، جایگزین چندراهه یا منیفولد چدنی ماشین هستند. درحال حاضر ما می خوا‌هیم به جای منیفولد از هدرز به کار گیری کنیم که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می کند. هدرز یک قطعه فنی میباشد که برای تیونینگ و ارتقا اقتدار ماشین به جای منیفولد آیتم استفاده قرار میگیرد. برخی از مردم برای ارتقا صدای خروجی خودرو خود قصد تنظیم هدرز را دارند که باید بگوییم به کارگیری از هدرز به خواسته ارتقاء صدای خروجی از اگزوزتنها موجب ساخت تغییر و تحول دوچندان کمی در ارتقاء صدا میشود. همین محصولات فن ای معمولا به صورت آبکاری شده تولید می شوند ولی گذر روزگار و حرارت پیشرانه معمولا سبب ساز تغییر و تحول رنگ هدرز میشود. از هدرز غالباً بهعنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. به این عامل که کمتر تولید کننده ای وجود دارااست که از در آغاز در خودروهای ساخته شده همین وسیله را نصب نماید. اهمیت همین وجود همانطور که گفتیم هدرز در زمره این قطعات محسوب نمی شود و نصب آن از حیث قانونی تیوفایو پلاس و … کلیدی وجود اینکه صدای خروجی از اگزوز ماشین شما تغییر و تحول ناچیزی می نماید البته همان تغییر مضاعف خاص و جذاب اعتنا می باشد و میتواند برای شما لذت بخش نیز باشد. هدرز عملاً جایزگینی گرانقیمت به جهت منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه میباشد و به برهان بها بسیار و هزینههای تولید گزاف، کمتر از سوی خودروسازان به رخ استاندارد استعمال میشود، اما استعمال از هدرز به جهت ماشینهای اسپرت و مسابقهای، کابرد دوچندان دارد و اکثری اتومبیلهای گرانقیمت به شکل استاندارد به هدرزهای فابریک مجهز هستند. درصورتیکه توربو بزاری رو ماشین به این ادله کل اتومبیل های آن ها در پنج دهه پیش نیز.

ایندکسر