پالس اکسیمتر هیپوکسی

زمينه و هدف: عملکرد پالس اکسیمتر توسط مصنوعات حرکتی و پرفیوژن پایین تخریب می شود. تولید کنندگان الگوریتم هایی

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 19 مرداد 1399
زمينه و هدف: عملکرد پالس اکسیمتر توسط مصنوعات حرکتی و پرفیوژن پایین تخریب می شود. تولید کنندگان الگوریتم هایی را برای بهبود عملکرد ابزار در طول این چالش ها ایجاد کردند. هیچ مقایسه ای مستقل از این دستگاه ها مشاهده نشده است. روش کار: ما عملکرد چهار پالس اکسیمتر  Masimo Radical-7 ، USA ؛ Nihon Kohden OxyPal Neo ، ژاپن ؛ Nellcor N-600 ، ایالات متحده و Philips Intellivue MP5 ، USA) را در 10 داوطلب بزرگسال سالم ارزیابی کردیم. سه حرکت مورد بررسی قرار گرفت: ضربه زدن ، شبه تصادفی ، و مالش داوطلبانه ، تنظیم شده برای تولید اختلال فوتوپلسموسوگرافی مشابه دامنه پالس شریانی. در حین حرکت ، گازهای الهام بخش برای دستیابی به فلات هدف پایدار اشباع اکسیژن شریانی (SaO2) در 75٪ ، 88٪ و 100٪ تنظیم شدند. برای محاسبه تعصب (اشباع اکسیژن اندازه گیری شده توسط پالس اکسی متری [SpO2] - SaO2) ، میانگین ، SD ، 95 limits حد توافق ، و میانگین خطای میانگین مربعات با قرائت همزمان پالس اگزیمتر با نمونه های خون شریانی همزمان مقایسه شد. منحنی مشخصه گیرنده عامل برای تشخیص هیپوکسمی خفیف (SaO2 <90٪) و شدید (SaO2 <80٪) تعیین شد. [caption id="attachment_26682" align="aligncenter" width="700"]پالس اکسیمتر هیپوکسی پالس اکسیمتر هیپوکسی[/caption] یافته ها: قرائت پالس اکسیمتر مربوط به 190 نمونه خون مورد بررسی قرار گرفت. تمام اکسیمترها هیپوکسی ، اما حرکت و عملکرد پرفیوژن پایین را کاهش دادند. سه چهار چهار اکسیمتر Masimo ، Nellcor و Philips دارای خطای میانگین مربعات بیشتر از 3٪ برای SaO2 70 تا 100٪ در حین هر حرکت بودند ، در مقایسه با خطای میانگین مربعات ریشه 1.8٪ برای کنترل ثابت. شاخص پرفیوژن کم خطا را افزایش داد. نتیجه گیری: تمام اکسیمترها هیپوکسمی را در حین حرکت و شرایط کم پرفیوژن تشخیص دادند ، اما عملکرد مختل در حین حرکت در تمام محدوده ، با دقت کمتری در SaO2 پایینتر دارد. پرفیوژن پائین عملکرد پایین تر از سازهای نیهون کوهدن را خراب کرده است. نتیجه می گیریم که انواع مختلف پالس اکسیمترها به طور مشابه می توانند در حفظ حساسیت به هیپوکسی کلینیکی مرتبط باشند.

آنچه ما قبلاً در مورد این موضوع می دانیم

عملکرد پالس اکسیمتر توسط مصنوعات حرکتی و پرفیوژن کم تخریب می شود. تولید کنندگان الگوریتم هایی را برای بهبود عملکرد ابزار در طول این چالش ها ایجاد کردند. هیچ مقایسه ای مستقل از این دستگاه ها مشاهده نشده است.

آنچه این مقاله به ما می گوید تازه است

همه اکسیمترها هیپوکسمی را در حین حرکت و شرایط کم پرفیوژن تشخیص دادند ، اما عملکرد در همه حرکات با دقت کمتری در اشباع اکسیژن شریانی کمتر مشاهده می شود. پرفیوژن پائین عملکرد پایین تر از سازهای نیهون کوهدن را خراب کرده است.   PULSE oximetry یک فناوری غیر تهاجمی برای کنترل مداوم اشباع اکسیژن شریانی (Sao2) است و ابزاری استاندارد است که برای ارزیابی اکسیژن رسانی و عملکرد دستگاه تنفسی در بیماران مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال ، انگشت ، انگشتان پا یا گوش گوش و تشخیص تغییرات در جذب نور برای محاسبه Sao2 تخمین زده شده بر اساس فوتوپلیسمیا تشخیص هیپوکسیمی همراه با وخامت عملکرد دستگاه تنفسی حرکت بیمار و پرفیوژن کم به سمت اندامها می توانند مصنوعاتی ایجاد کنند که باعث کاهش دقت قرائت Spo2 می شوند. این محدودیتها به ویژه در تنظیمات بالینی مانند واحدهای زایمان (مانند زنان زایمان یا زنانی که دچار بی حسی عصبی هستند و تحت عمل سزارین قرار دارند) ایجاد می شود ، بخش مراقبت های ویژه و پس از بیهوشی بخش مراقبت ، که در آن بیماران حرکات داوطلبانه و غیر ارادی از جمله ضربه زدن ، ساییدگی ، لرز و تشنج در بزرگسالان و کودکان و لگد زدن و گریه در نوزادان را تجربه می کنند. 4 مصنوعات حرکتی می تواند منجر به نسبت سیگنال به سر و صدای کم و دست کم گرفتن Sao2 شود. به علت حرکت خون وریدی. علاوه بر این ، این محدودیت ها می توانند سیگنالهای واقعی را مبهم کنند ، و باعث ایجاد آلارم کاذب می شوند که ممکن است به آلارم واقعی نادیده گرفته شود - که همه این موارد می تواند ایمنی بیمار را به خطر بیاندازد و هزینه مراقبت را افزایش دهد. در طول سالها ، تولید کنندگان پالس اکسیمترها الگوریتم های نرم افزاری را برای کاهش مصنوعات حرکتی ایجاد کرده اند. دستگاه های حاوی چنین نرم افزاری به عنوان تحمل پذیری / تحمل به بازار عرضه می شوند. 8 گروه های دیگر عملکردهای مختلف پالس "نسل جدید" را تحت حرکت شبیه سازی شده و پرفیوژن پایین مطالعه و مقایسه کرده اند. تا به امروز ، این مطالعات عمدتاً قرائت Spo2 را از حرکت دستي داوطلبانه با خواندن دست تحرک داوطلب به عنوان تنها مرجع برای ارزش واقعی Sao2.8-14 سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA؛ Silver Spring ، مریلند) مقایسه کرده اند. با این وجود ، لازم است که تولید کنندگان مشخصات دقیق پالس اکسیمتر را با مقایسه مقایسه کنند
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن