• بدلیل هزینه بالای قطعات و سیستم های مرتبط زیاد با این مجموعه لازمست که در عیب یابی و پیدا کردن منشاء خرابی دقت بسیاری مبذول گردد . • بدلیل نسبت تراکم بالای زانتیا (4/10 به 1) اکتان سوخت مورد استفاده در آن بالای 95 است . تعویض واشر سرسیلندر توسط کارشناس فنی انجام و نیاز به باز کردن موتور و چک کردن سرسیلندر توسط تراشکار میباشد. تسمه دوم که دیده نمی شود تسمه تایم است و برای تعویض آن باید به کیلومتر خودرو توجه کرد. • همچنین باید کاتالیزور را از نظر گرفتگی مورد بررسی قرارداد. • هرگونه خرابی این سنسور را lexia نشان میدهد . • سنسور فشار هوا . • چنانچه اختلال در دور موتور همزمان با گاز دادن بروز نماید ولی ولتاژ خروجی TPS دچار اختلال نباشد سنسور فشار هوا معیوب است . • خرابی سنسور های دمای آب، دمای هوا ، فشار هوا ، اکسیژن و نشتی بیش از حد انژکتورها و خرابی رگلاتور تنظیم فشار سوخت نیز از عوامل ایجاد ناک میباشند . • این سنسور همانند سنسور ناک در اثر ضربه یا شتاب وارده از خود تولید جریان میکند. • با چرخش محور آن مقاومت بین پایه 2و3 تغییر میکند.

• این سنسور یک پتانسیو متر است که به چرخش دریچه گاز (بازوبسته شدن) مقاومت های مختلفی از خود نشان میدهد . همانطور که میدانیم اکثر قریب به اتفاق خودروهای تولیدی در کارخانههای داخلی از تکنولوژی قدیمی مربوط به دهههای گذشته بهرهمند بوده و بالطبع از ایمنی مناسب خودروهای امروزی برخوردار نیستند؛ ضمن اینکه کیفیت مونتاژ و تلورانس قطعات تولیدی نیز به مشکلات افزوده است. • رنگ سوکت up stream سبز و down stream آبی و تعداد پایه های آنها 4 عدد است ، پایه 1و2 مربوط به گرمکن و 3و4 مربوط به سنسور است و مقاومت پایه 1و2 در دمای محیط حدود 10 اهم میباشد . • مقاومت آن در دمای 20 درجه 2500 اهم و در دمای 80 درجه 300 اهم میباشد . • دمای عملکرد سنسور اکسیژن 300 درجه میباشد . زیبایی بدنه خودرو یکی از ملاکهای ظاهری هر خودرویی میباشد و زانتیا نیز از این امر مستثنی نمیباشد. مصرف زیاد سوخت خودرو در شهر از ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلو متر یکی دیگر از معایب این نوع موتور ها هستند . جنسیس کوپه را می توان یکی از محصولات تاریخ ساز هیوندای دانست.

اما از نظر هزینههای جانبی، آنچنان خودروی پرخرجی نیست و صاحبش را آزار نمیدهد، و از نظر تامین قطعات مشکل با آن احساس نمیشود. اولین خودروی ملی که از سال ۸۱ در بازار ایران در حال عرضه است و با نسل های مختلف آن مانند سورن، سریر، x7 ، x و در حال حاضر نسل جدید آن یعنی دنا و دنا پلاس سروکار داریم. با این حال زانتیا از امکانات رفاهی چندانی برخوردار نبوده و آن چنان که اشاره شد ایمنی مطلوبی را به سرنشینان خود ارائه نمیدهد. • مقدار ولتاژ خروجی سنسور را در دستگاه عیب یاب میتوان دید چنانچه اختلال دور موتور همزمان با اختلال ولتاژ خروجی باشد سنسور خراب است. • تشخیص خرابی سنسور اکسیژن توسط دستگاه عیب یاب امکان پذیر است. • روش تست آن با مولتی متر پیچیده و در کارگاه تقریباً غیر ممکن است لذا برای این کار از دستگاه عیب یاب کمک میگیریم . اگر قصد دارید که نمونه های دست دوم را تهیه کنید که ممکن است نسبت به نسخه های جدید تر کیفیت قطعات بهتری داشته باشند ، پیشنهاد ما به شما تهیه نمونه های بین سال های 87 تا 89 است ، هرچند که این خودروهای سن بالایی دارند و ممکن است در کوتاه مدت هزینه زیادی را صرف تهیه لوازم یدکی بکنید.

یعنی برای موتور بنزینی کیفیت روغن با شاخص SA کمتر از SN است و برای موتور دیزلی، کیفیت روغن با شاخص CA کمتر از CJ است. بیت ران: مصرف سوخت و مصرف روغن XU7 پلاس نسبت به XU7 چند درصد کمتر است؟ در این مدل نیز از موتور ۲ لیتری که قدرت آن به ۷۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود همراه سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده میکرد. مهم­ترین موضوعی که در سیلندرها ملاک است، کیفیت سطح آن­ها می ­باشد که با پیستون در ارتباط هستند. چرا که فروشگاه هایی مثل فروشگاه تسمه سنترال که خدمات پس از فروش و محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب دارند گزینه های خوبی برای خرید محصول مورد نظر شما عزیزان می باشند. با وجود اینکه در دفترچه راهنمای خودرو، روغن موتور 10W-40 SL به عنوان روغن موتور مخصوص برلیانس H230 و H220 ذکر شده است، بهتر است از روغنهای با کیفیت SM یا SN در موتور برلیانس سری 200 استفاده کنید تا عملکرد موتور بهبود یابد. اما ابتدا بهتر است با انواع زانتیا و مشخصات فنی هریک آشنا شده تا با درک بهتری به سراغ معرفی روغن مناسب زانتیا برویم.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت موتور زانتیا.