اینورتر جوش بخریم یا دستگاه جوش ؟ اصلا چه فرقی دارند؟

موتور جوش یا دستگاه جوش چطور به وجود امد؟ تاریخچه و تاریخ جوشکاری به چندین قرن پیش برمی گردد، یک مورخ یونان ب

توسط ENSANEDIROOOOOOZ در 27 شهریور 1401

موتور جوش یا دستگاه جوش چطور به وجود امد؟

تاریخچه و تاریخ جوشکاری به چندین قرن پیش برمی گردد، یک مورخ یونان باستان اظهار داشت که گلوکوس از شهر خیوس خود جوشکاری با آهن را اختراع کرد و در سال های بعد روس ها و روسی ها جوشکاری قوس الکتریکی را با استفاده از الکترود بالابر اختراع کردند. اما می توان گفت که رونق جوش قوس الکتریکی در جنگ جهانی اول رخ داد که برای ساخت هواپیما، کشتی و غیره استفاده می شد و در سال 1932 کنستانتین خورنوف جوشکاری قوس الکتریکی زیر آب انجام داد و پس از آن جوشکاری قوس فلزی شکل گرفت. .

 

انواع دستگاه جوش

از آنجایی که روش های جوشکاری بسیار متنوع است، دستگاه های جوش زیادی در بازار وجود دارد. در واقع تمام تجهیزات جوشکاری یا ولتاژ ثابت هستند یا جریان ثابت. در این دستگاه ها با ثابت نگه داشتن یک عنصر، عنصر دیگر را تغییر می دهند. همچنین جریان الکتریکی توسط یک منبع تغذیه تامین می شود و این جریان ممکن است متناوب یا ثابت باشد و این توان الکتریکی از طریق منابع مختلف ژنراتور تامین می شود. طول می کشد

ترانسفورماتور

یکی از ساده ترین و اولین دستگاه های جوشکاری ترانسفورماتور می باشد که در این دستگاه ها جریان متناوب با شدت کم اما با ولتاژ بالا به جریان برق با شدت بالا و فشار ضعیف تبدیل می شود و این دستگاه ها بسیار سنگین و ابعاد بزرگ و مصرف برق زیادی دارند.

رکتی فایر

آنها شبیه ترانسفورماتورهایی هستند که دارای یکسو کننده اضافه هستند و با جریان سه فاز کار می کنند.

دینام جوشکاری

این دینام ها در دو نوع برقی و احتراقی هستند. نوع احتراقی از بنزین و گازوئیل استفاده می کند که باعث ایجاد آلودگی صوتی و محیطی زیادی می شود.

اینورتر

در حال حاضر برای رفع تمامی نواقص دستگاه های جوش، اینورترهای جوشکاری تولید شده اند که دستگاه های چندکاره هستند. اینورترهای جوشکاری جدیدترین نسل دستگاه های جوش هستند، وزن آن ها سبک تر است و به لطف سیستم های به کار رفته در آن ها، کیفیت جوش بالایی را تضمین می کند. مزایا مزیت بزرگ این دستگاه جوش قابلیت تنظیم میزان جریان و ولتاژ است.

دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش MMA، دستگاه جوش تیگ یا آرگون (TIG) و جوش CO2 یا MIG (MIG) از انواع اینورترهای جوشکاری هستند. برخی از دستگاه های جوش اینورتر می توانند هر سه نوع جوشکاری را با طیف وسیعی از تنظیمات انجام دهند و برخی نمی توانند.

راهنمای خرید اینترنتی دستگاه جوش

با توجه به تنوع زیاد دستگاه های جوش، خریداران معمولا در هنگام خرید دچار سردرگمی می شوند. در این راهنمای خرید نکات مهم هنگام خرید ترانسفورماتور جوشکاری را توضیح می دهیم. دستگاه های جوش انواع مختلفی دارند و شما باید بسته به اندازه و نوع کار، نوع فلز، ضخامت و ویژگی هایی که از دستگاه خود انتظار دارید، بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

یکی از بهترین دستگاه های جوش موجود در بازار دستگاه جوش ادون است که کارایی خود را نشان داده است و می تواند خریدی برتر برای شما باشد.

انواع اینورتر جوشکاری:

1- الکترود جوش اینورتر یا MMA

2-جوش اینورتر 2-TIG یا آرگون TIG

3-جوشکاری اینورتر CO2 یا MIG

 

دستگاه جوش MMA یکی از دستگاه های مقرون به صرفه و مناسب برای جوشکاری فلزات آهنی و فولادی است که در آن می توان دو قطعه آهن یا فولاد را با الکترود جوشکاری جوش داد.

پس از تعیین نوع ترانسفورماتور جوشکاری، با توجه به جنس و ضخامت فلز، الکترود مناسب برای کار مورد نظر را انتخاب کرده و دستگاهی با جریان الکتریکی مناسب انتخاب کنید. ترانسفورماتورهای MMA معمولاً بر اساس حداکثر جریانی که تولید می کنند نامگذاری می شوند. هرچه فلزی که روی آن کار می کنید ضخیم تر باشد، بالاتر خواهد بود. جریان بیشتری از اینورتر می گیرد، جریان بیشتر به این معنی است که اینورتر باید قدرت بیشتری داشته باشد و این خود باعث افزایش قیمت دستگاه می شود. اینورترهای جوشکاری دارای دو نوع کلید با فناوری IGBT و MOSFET می باشند. اینورترهای فناوری IGBT به دلیل فرکانس بالاتر و اندازه اینورتر کوچکتر کوچکتر و سبکتر هستند و اتلاف و مصرف برق 30 درصد کمتر است. به وزن اینورتری که خریداری می کنید توجه کنید، زیرا اگر می خواهید از دستگاه در پروژه ها و مکان های مختلف استفاده کنید، حمل و نقل آسان دستگاهی که خریداری می کنید بسیار مهم است.

نکته بسیار مهم در خرید اینورتر جوشکاری چرخه کاری دستگاه است. به عبارت ساده، چرخه وظیفه مدت زمانی است که یک دستگاه می تواند بدون وقفه جوش دهد و نیازی به صبر کردن برای خنک شدن آن نیست. این نسبت معمولاً به صورت درصد بیان می شود. چرخه ماشین به فاصله ده دقیقه در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، اگر دستگاه سیکل 50 درصدی داشته باشد، به این معنی است که برای ده دقیقه کارکرد به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا خنک شود. این یک عنصر مهم است، زیرا هر چه جریان دستگاه بیشتر باشد، نیاز به خنک کننده بیشتر است. جوشکارهای صنعتی چرخه عملکرد بالاتری دارند. آداپتورهای سوئیچ ARCH در واقع دارای دو ولوم بوده و قابلیت تنظیم عمق همجوشی جوش را دارند. بسیاری از اینورترهای جوشکاری دارای ولتاژ کاری 220 ولت برق شهری یا 115 ولت جریان مستقیم هستند. ترانسفورماتورهای جوشی تک فاز برای مصارف سبک و خانگی و ترانسفورماتورهای سه فاز برای مصارف صنعتی موثر هستند.

برای خرید اینورتر جوش ارزان قیمت، می توانید مدل های کم توان و ولتاژ را انتخاب کنید. اما مراقب باشید، اینورتر را با توجه به نیاز و کاربرد خود انتخاب کنید. برای خرید دستگاه جوش مناسب برای کسب و کار خود، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند خرید شما را دشوار کند.

 

مزایا و معایب جوش اینورترهای جوشکاری

مزیت اصلی اینورتر جوشکاری وزن کم و سبک بودن آن است که آن را به ابزاری قابل حمل تبدیل می کند که می توان آن را مانند یک کیسه در همه جا حمل کرد. در جوشکاری اینورتر از ترانسفورماتورهایی استفاده می شود که بسیار کوچکتر از دستگاه های جوشکاری قدیمی هستند و بنابراین سبک تر، فشرده تر و در نهایت قابل حمل تر هستند. این تفاوت امکان استفاده از اینورترها را در فضاهای باریکی که دستگاه های جوش معمولی برای مدت طولانی با آنها دست و پنجه نرم کرده اند را ممکن می سازد.

علاوه بر این، اینورتر جوشکاری برای کار به نیروی کمتری نیاز دارد و می توان از آن با برق خانگی استفاده کرد. با برق کمتر مورد نیاز، می توانید ترانسفورماتور جوشکاری را به هر پریز برق معمولی وصل کنید و به کار خود بپردازید. در این مدل ها بر خلاف دستگاه های جوش معمولی نیازی به جریان سه فاز صنعتی نخواهید داشت.

مصرف برق کمتر به معنای صرفه جویی بیشتر در مصرف برق است. اینورتر جوشکاری نیز نوسانات جریان را بسیار بهتر از دستگاه های جوشکاری تحمل می کند و البته فرآیندهای جوشکاری سریعتر و بهتری را ارائه می دهد.

از آنجایی که ترانسفورماتور جوش دارای جریان خروجی یکنواخت است، کاربر را قادر می سازد تا جریان خروجی را تنظیم کند و کاربر می تواند جریان خروجی را با توجه به قطعه کار و نوع جوش تنظیم کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات در جوشکارهای MIG، تنظیم ردیف دوم توان کافی را تامین نمی کند و تنظیم ردیف سوم بیش از حد بزرگ است. در چنین مکان هایی، ارزش ترانسفورماتور جوش تعیین می شود.

البته نمی توان گفت که اینورترهای جوشکاری کامل ترین ابزار جوشکاری هستند و برای هر نوع فرآیند جوشکاری بهترین انتخاب هستند. در واقع، ترانسفورماتور جوشکاری به لطف تجهیزات الکترونیکی پیشرفته می تواند در ولتاژ پایین کار کند. این ادعا تا حدودی درست است که اینورترهای جوشکاری ضعیفتر از اینورترهای جوشکاری هستند و در نتیجه ضعیفتر و عمر مفید کمتری دارند.

از سوی دیگر، دستگاه های جوش معمولی طراحی ساده تری دارند و در عملیات جوشکاری مداوم و طولانی قابل اعتمادتر هستند. می توان گفت که دستگاه های جوش معمولی در دراز مدت سرمایه گذاری ارزان تری هستند، به شرطی که وزن، اندازه و ظاهر مهم نباشد. البته انتخاب نوع و مدل ابزار جوشکاری نیز به نوع کار و فرآیندهای معمول جوشکاری بستگی دارد.

بهترین دستگاه جوش را از کجا بخریم؟

 

بهترین برند ها و بهترین دستگاه های جوش در ایران را سایت فروشگاهی تجهیزات لوازم و مواد صنعتی نید صنعت کنار هم گرد آورده است تا بتواند بهترین خدمت را با کمترین قیمت ها به شما عزیزان ارائه کرده و اعتماد شما را جلب کند زیرا مجموعه فروشگاهی نید صنعت همواره اعتماد مشتریان خود را مهم‌ترین سرمایه خود می داند. به این منظور شما می توانید با مراجعه به سایت نیدصنعت needsanat علاوه بر آنکه محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید به سایر بخش ها نیست سرزده و بهترین محصولات صنعتی را انتخاب و با کمترین هزینه برای خود یا دوستان و همکاران تهیه نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن