انواع و کاربرد آنها در خودرو به طور جامع و کامل

به طور معمول روی دامنه پیستون بالا و زیر می رود رخنه ریزی هم جهت نفوز روغن به داخل پیستون تعبیه می شود. این پیستون ها غالبا در اتومبیل های مسابقه ای و ماشین هایی که فشار زیادی روی آن ها میباشد به کار گیری می شود . به طور کلی تهیه مقدار سوخت، زمانبندی تزریق آن در محیط احتراق و زمانبندی جرقه زنی شمع تاثیر متعددی در پیشگیری از همین ایراد دارد. همانگونه كه ملاحظه مي شود حساس وجود لبه شيبداري در نصیب بالايي رينگ ، هنگامي كه پيستون و رينگ به سمت بالا حركت مي كنند ، رينگ بر روي لايه روغن روي جداره سيلندر لغزيده و ازجارو كردن روغن به سمت محفظة احتراق جلوگيري مي شود ، درحاليكه زمان حركت رينگ و پيستون به سمت پايين ، بوسیله کناره تيز رينگ ، روغن ها از روي ديوارة سيلندر جارو شده و از طريق جا رينگي و ترک ها و شيارهاي جاررينگي به داخل پيستون و نهايتاً به داخل كارتل هدايت مي شود . لبه بخش اعظم رینگهای چگالی پخ است پخ بودن حاشیه حلقه منجر میگردد که اندکی بچرخد و در عاقبت لبهای تیز اهمیت جداره تماس پیدا کند. از آنجایی که ضربات پیستون به شاتون منتقل میشود این قطعه باید در برابر ضربات استحکام کافی داشته باشد به خواسته از فولاد ساخته میشوند. وقتی که پیستون بالا میرود سوخت متراکم میشود و پس از انفجار به تحت حرکت میکند. در مواقعی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در لحاظ می گیرند تا پیستون در شرایط سرد یه خرده متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون حالت گرد به خود بگیرد. دامنه پیستون گاهی قطر کمتری نسبت به تاج داراست این اختلاف قطر در میان نیم تا ۷ دهم میلی متر است. فرم همین شیارها دارای توجه به فرم تاج و تعداد سوپاپهای هر سیلندر در موتور تغییر‌و تحول میکند. مهم مشتعل شدن سوخت، پیستونها به سمت بیرون حرکت کرده و در نتیجه میللنگها چرخانده میشوند.شرکت Achates تعدادی نسخه دیزلی و بنزینی از پیشرانه پیستون متقابل خویش دارد که به جهت هر چیزی از اتومبیلهای شخصی گرفته تا وسایل نقلیه نظامی طراحی شده است.نسخه بنزینی که هماکنون فرآیند آزمایش خود را در وانت فورد F-150 میگذراند، پیشرانه ۲/۷ لیتری سه سیلندر است که ۲۷۰ اسببخار اقتدار و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور ساخت میکند. استحکام پیستون ها حیاتی توجه به مراحل ایجاد ارتقاء یافته هست . ممکن میباشد پیشانی رینگ پیستون هم تیز یا گرد کرده باشد انحنای رینگی با پیشانی گرد مضاعف قلیل است و به طور معمول به دیده چشم نمی شود. پیستون از دو کالا آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن ساخته می گردند که هر کدام اساسی مزایا و معایبی هستند. همانطور که می دانید واژه و کلمه رینگ در لهجه انگلیسی به حلقه های فلزی گفته می شود و واژه پیستون هم کلمه و واژه ای انگلیسی هست و هر دو کلمه در لهجه پارسی یک جور تلفظ می شوند. پیستون های دو زمانه در موتور های دو دوران و کوچک مانند موتور های موتورسیکلت ها و سم پاش ها نقش دارا‌هستند . پیستون در این وسیله کمی پهنتر هست از پیستون موتورسیکلت شهری . برای کارگزاشتن و رویه اندازی در موتورهای که در معرض بار های سنگین قرار دارند ترجیح داده می شود . همین پیستون ها حرکت نرمی در درون سیلندر دارا هستند . علامت F ،Front، مکان نما و مانند اینها تمامی یک معنی دارا‌هستند و جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان میدهد. این امر به این قطعه قابلیت به کار گیری از حداکثر نیروی ایجاد شده بوسیله فرایند احتراق را می­دهد. در ضمن نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را قیمت پیستون تبریز تحمل می کند. وقتی رینگ های پیستون را جمع می کنیم تنش اول در آن ها به وجود می آید و سبب ساز می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. این حلقه صرفا به اندازهای روغن را بر روی جداره سیلندر باقی میگذارد که لایه فیلم روغن برای روغن کاری پیستون و حلقه تشکیل شود. بر روی بیشتر پیستون موتور های بنزینی از سه عدد حلقه استفاده می شود. همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد، تقسیم بندی رینگ بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری رخ می گیرد. در موتور دیزلی اتاق احتراق در داخل تاج پیستون تعبیه می شود به همین استدلال تاج پیستون حیاتی گودی است. طراحی صحیح و مطلوب این بخش نسبت به سیلندر و محیط احتراق در میزان مرغوب بودن اختلاط هوا و سوخت احتراق و در نتیجه اقتدار ساخت شده در موتور اثر گذاری دارد. فرسایش شعاعی پیستون میتواند منجر به زخم دیدن سیلندر و یا بوش سیلندر شود. در صورتی که از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در مورد پیستون تبریز پژو لطفا از ورقه ما بخواهید.

ایندکسر